regulace plnícího tlaku WRX 94
regulace plnícího tlaku WRX 94
Ahoj, řeším problém s mojí imprezou(japonec WRX 94), vše funguje jak má, pouze během každé jízdy se stane na cca 5 min, že auto podle budíku přestane regulovat turbo na +-0,9bar a nechá vyletět tlak k 1,5 a potom si vypne benzín. Zdálo se mi, že je tam souvislost s teplotou motoru, vyměnil jsem tedy čidlo a nic se nezměnilo. Nenapadá někoho zkušenějšího, než jsem já v čem by mohl být problém? Měnil jsem Map senzor za jiný použitý. Občas se mi ale podaří stále vyblikat jeho chybu. Předem díky za každý názor.
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19630
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: regulace plnícího tlaku WRX 94
asi blbost, ale nemenils vyfuk?
mi tohle dělalo (na novejsim aute), kdyz jsem dal decat pipeline (a cely zbytek az dozadu) ...
a ... delalo to presne , co pises ... turbo natlacilo moc, vyplo benzin, skublo a slo to do nouzaku ...
mi tohle dělalo (na novejsim aute), kdyz jsem dal decat pipeline (a cely zbytek az dozadu) ...
a ... delalo to presne , co pises ... turbo natlacilo moc, vyplo benzin, skublo a slo to do nouzaku ...
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- Marty73
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 3306
- Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
- Jméno a příjmení: Martin J.
- Bydliště: Statenice
Re: regulace plnícího tlaku WRX 94
Ale kdyby se vyměnil výfuk, nebo cokoli jiného, tak by to přeci dělalo neustále. Prostě by to tlakovalo pořád stejně moc. Tohle vypadá spíš na nějaký problém, co je dočasný. Dokážu si třeba představit, že se kousne wastegate na turbu, třeba jak se ohřeje, a pak povolí a jede to zas normálně. To by šlo lehce vyloučit tím, že jakmile to začne tlačit moc, zastavil bych a rozhýbal ho. Když by to hned přestalo, je to jasné. Samozřejmě bych taky prolezl všechny hadice, to je klasika. Ještě také může zlobit solenoid regulace tlaku turba.
Ten MAP sensor by podle mě nedělal tohle. Buď by tam šlo málo paliva, nebo naopak hodně, ale na tlak by to nemělo takový vliv.
Ale ber mě s rezervou, nejsem mechanik, jen uživatel, co už si toho hodně vytrpěl
Ten MAP sensor by podle mě nedělal tohle. Buď by tam šlo málo paliva, nebo naopak hodně, ale na tlak by to nemělo takový vliv.
Ale ber mě s rezervou, nejsem mechanik, jen uživatel, co už si toho hodně vytrpěl
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Re: regulace plnícího tlaku WRX 94
Šel bych taky po WG jestl se nekouše. Ve většině případů spíš zůstane otevřený a tlaku se nedostává. Pokud tam nenajdeš chybu tak vyměnit selenoid a kouknout na hadičku od turba k selenoidu jestli není někde prodřená.
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19630
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: regulace plnícího tlaku WRX 94
mi to nedelalo porad ... nekdy za cestu vubec .. nekdy po 5 minutach ...
kdyz to "prdlo", musel jsem (nevim co, ale technik mi to ukazoval) povolit jakesi zasekle tahlo ... a resetnout chybu (byla zcestna) a jelo to zas dal ...
samozrejme jsem to resil a nejezdil s tim dlouho ...
Odesláno pomocí Tapatalk
kdyz to "prdlo", musel jsem (nevim co, ale technik mi to ukazoval) povolit jakesi zasekle tahlo ... a resetnout chybu (byla zcestna) a jelo to zas dal ...
samozrejme jsem to resil a nejezdil s tim dlouho ...
Odesláno pomocí Tapatalk
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
Re: regulace plnícího tlaku WRX 94
Díky za postřehy. Hadičky jsem kontroloval, to můžu vyloučit. Wastegate když zkusím funguje, solenoid na turbu jsem zkoušel a funguje. Vyblikal jsem chybu 45, což je ten map. Spíš jestli někoho nenapadne něco jinýho, co by tu chybu způsobilo. Solenoid před map senzorem taky funguje.
Re: regulace plnícího tlaku WRX 94
Mamut měl na GT usazeniny na wastegate klapce (netěsnila) a dělalo to, že občas přelítlo plnění přes max. a fuel cut-off. Taky řešil kde co, než na to přišel. Myslím, že to vyčistil a začalo se to chovat normálně, ale asi by sám k tomu řekl víc.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- mamut
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1905
- Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Lukáš
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: regulace plnícího tlaku WRX 94
Moje útrapy zde: viewtopic.php?p=94474#p94474
Zkus vypozorovat, jestli to neni v závislosti na atmosferickym tlaku/počasí.
Zkus vypozorovat, jestli to neni v závislosti na atmosferickym tlaku/počasí.
Re: regulace plnícího tlaku WRX 94
Díky za odkaz, přečetl jsem. Nechce se mi věřit, že by to byla ta klapka, turbo je po repasu cca 2tis km. Změna je u mě taková, že auto skoro přestalo jet úplně, natlačí max 0,1 podle budíku a dál nejede. Předtím to vyblikalo chybu 45, tak jsem vyměnil Map senzor i se solenoidem, který je před ním a beze změny. Je to jiný stav než když bylo auto v nouzáku kvůli čidlu klepání třeba, to tlačilo do 0,4. Chybu teď nevyblikám žádnou...
- Marty73
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 3306
- Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
- Jméno a příjmení: Martin J.
- Bydliště: Statenice
Re: regulace plnícího tlaku WRX 94
Pořád si myslím, že to všechno jde přes wastegate do výfuku. Kdyby se rozlítlo turbo, tak bys to poznal. Něco to drží otevřené, buď mechanická závada a nebo ten solenoid. Psals, žes to zkoušel, já sám nevím jak bych vyzkoušel solenoid a na wastegate sice něco cvaká, ale dovnitř nevidíš.
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Re: regulace plnícího tlaku WRX 94
Solenoid jsem zkoušel dvěma způsoby, jednak cvaká, když spojim pod palubkou zelený konektory a zapnu klíček. Taky jsem ho vyndal a pustil do něj 12V a zavřel. Ještě zkusim pohejbat s tou klapkou, jestli nevisí pootevřená. Každopádně díky za rady.
Re: regulace plnícího tlaku WRX 94
Žádnej tlak je krásně dohledatelná závada, To bych ti v jistých chvílích skoro až záviděl :D
Re: regulace plnícího tlaku WRX 94
Přes wastegate klapku to do výfuku nejde, ta je zavřená, vše okolo turba ok. Tlak tam není, protože auto ho nemá šanci nafouknout, dusí se, nebo vypíná benzín, nevím. Špatně jsem to popsal/poznal. Když se rozjedu a jsou spojené zelené konektory, vyblikává to za jízdy kód 12 starter switch. Proměřoval jsem to podle manuálu a vše v pořádku. Nemáte někdo nějakej tip po čem jít? Díky.
Re: regulace plnícího tlaku WRX 94
Možná nízkej tlak paliva, špatné svíčky nebo motor bez tlaků. Takhle na dálku těžko radit, musel bych se v tom hrabat osobně.
- PetrC
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 510
- Registrován: ned čer 02, 2013 10:11 am
- Jméno a příjmení: Petr Celnar
- Bydliště: Bučovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: regulace plnícího tlaku WRX 94
Odkud jsi?
1996 R33 Skyline GT-R V-spec [490 HP/650 N·m]
MY96 SUBARU IMPREZA WRX STi Type RA Version II DCCD - JDM [275 HP/319 N·m] - SOLD
v rodině:
MY96 SUBARU IMPREZA GT 555 [300 HP/350 N·m] - na nukleární pohon
MY06 SUBARU FORESTER 2.5XT [230 HP/320 N·m]
MY96 SUBARU IMPREZA WRX STi Type RA Version II DCCD - JDM [275 HP/319 N·m] - SOLD
v rodině:
MY96 SUBARU IMPREZA GT 555 [300 HP/350 N·m] - na nukleární pohon
MY06 SUBARU FORESTER 2.5XT [230 HP/320 N·m]