Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 56 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Impreza GT 99 - kolísání tlaku turba 
Autor Zpráva
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: ned črc 26, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 1900
Bydliště: Praha 10 - Plzeň sever
Juras píše:
Je to skutecne celkem jedno jak s tim kroutite, jednotka si ten tlak uhlida. Je dulezity jenom, aby tam bylo trochu predpeti a klapka nebyla pootevrena.
Tim sroubenim se da zvysit tlak jenom kdyz WG napojite naprimo bez solenoidu.


Přesně tak a pokud se to nepřestřelí, tak čim větší předpětí, tim rychlejší nástup turba.

_________________
jediné světlo mého života, je světlo v ledničce

Subaru Justy 1,2i 4WDObrázek
Subaru Impreza GT (1999) Obrázek


pát bře 15, 2013 12:31 pm
Profil ICQ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: ned črc 26, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 1900
Bydliště: Praha 10 - Plzeň sever
Tak sme s Honzou udělali pár logů.
Honza dokonce na internetech našel mocný nástroj pro zobrazování hodnot.
Výsledkem je, že sme nic nezjistili, jen sme vydedukovali, že to vypadá, že tam skutečně něco má větší spoždění, než by mělo mít..
Další věcí je, že se to stále zhoršuje. Dřív se problém projevil při plnym plynu a až tak na 4. nebo 5. rychlostní stupeň. Teď už se nemusim vůbec snažit.

Přikládám graf, jedná se o jeden úsek, kdy je vidět jak tlak pulzuje a postupně se uklidňuje.. A taky je zde vidět, že tlak vyletí skutečně do vysokých hodnot (1,25baru).
Nejvíc asi ukáže, až vyzkouším jiný solenoid a mechaniku kolem WG.


Přílohy:
graph.png
graph.png [ 19.01 KiB | Zobrazeno 656 krát ]

_________________
jediné světlo mého života, je světlo v ledničce

Subaru Justy 1,2i 4WDObrázek
Subaru Impreza GT (1999) Obrázek
ned bře 17, 2013 2:07 am
Profil ICQ
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon čer 07, 2010 5:09 pm
Příspěvky: 1755
Bydliště: Brno/Polička
hele to zpoždění může být setrvačností turba...
jinak moc pěkná houpačka...každopádně mě to dává pocit, že by to nemusela být mechanika (myslím samotná klapka)..i když čert ví.
něco takového nám dělal forester S-turbo...nejdřív taky jen na 4 a 5 plnej plyn.
vyměnil jsem solenoid od Vrťase za litr a je pokoj. tak snad to bude i Tvůj případ.

_________________
Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW 2DOHC
Obrázek
Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW 2SOHC LPG PRINS
Obrázek


ned bře 17, 2013 12:10 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: ned črc 26, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 1900
Bydliště: Praha 10 - Plzeň sever
Tak se vracím s dalším pokrokem.

Jedna z teorií byla, že může bejt podpálenej obtokovej ventil, tak sem to dneska tedy rozebral a vykouklo na mě tohle.
Co si o tom myslíte? :-)

Na http://forums.nasioc.com sem narazil na to, že netěsnící klapka může tenhle problém způsobovat a když si to přirovnám k tomu, že podobný chování mi vyvolával drobnej únik výfuku před turbem na svodech, mohlo by se tohle chovat obdobně.


Přílohy:
DSC_9675.JPG
DSC_9675.JPG [ 180.71 KiB | Zobrazeno 559 krát ]
DSC_9677.JPG
DSC_9677.JPG [ 113.09 KiB | Zobrazeno 559 krát ]
DSC_9678.JPG
DSC_9678.JPG [ 118.21 KiB | Zobrazeno 559 krát ]
DSC_9685.JPG
DSC_9685.JPG [ 190.02 KiB | Zobrazeno 559 krát ]

_________________
jediné světlo mého života, je světlo v ledničce

Subaru Justy 1,2i 4WDObrázek
Subaru Impreza GT (1999) Obrázek
pon bře 25, 2013 9:39 pm
Profil ICQ
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 28, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 1591
Bydliště: Pardubice
No vidíš, to by možná vysvětlovalo to moje pocukávání, který se vždycky zmenší nebo úplně zmizí, když to na aspoň padesátikilometrové projížďce pořádně proženu. Jakoby se někde něco vypálilo, usadilo nebo tak něco. Pak to nějaký čas funguje v pohodě než se to zas městským popojížděním zhorší.

_________________
Obrázek Forester S-turbo '99


pon bře 25, 2013 9:53 pm
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: ned črc 26, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 1900
Bydliště: Praha 10 - Plzeň sever
Fiba píše:
Jakoby se někde něco vypálilo, usadilo nebo tak něco. Pak to nějaký čas funguje v pohodě než se to zas městským popojížděním zhorší.


Ono to co tam ale vidíš nejsou usazeniny, ale materiál kterej tam má bejt a je propálenej.

_________________
jediné světlo mého života, je světlo v ledničce

Subaru Justy 1,2i 4WDObrázek
Subaru Impreza GT (1999) Obrázek


pon bře 25, 2013 9:56 pm
Profil ICQ
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon čer 07, 2010 5:09 pm
Příspěvky: 1755
Bydliště: Brno/Polička
nejsem si jistý jestli takováto případná netěsnost může způsobit ty pulzace. viděl jsem už hodně turbín v mnohem horším stavu. toto mi přijde jak nové, žádné praskliny, karbonizace, hezky zabarvené svědčící o dokonalém spalování...jen to sedlo je možná trochu podpálené, ale není to z fotek moc dobře vidět. nicméně stejný mechanismus podpálení jako u ventilů zde nefunguje, klapka je zde trvale vystavena vysoké teplotě. není to spíš úsada? z těch fotek to opravdu není vidět:-)

_________________
Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW 2DOHC
Obrázek
Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW 2SOHC LPG PRINS
Obrázek


úte bře 26, 2013 9:35 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: ned črc 26, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 1900
Bydliště: Praha 10 - Plzeň sever
dethroned píše:
nejsem si jistý jestli takováto případná netěsnost může způsobit ty pulzace. viděl jsem už hodně turbín v mnohem horším stavu.


Bohužel to usazenina neni.
Velká netěsnost to taky neni, ale je to jedna z možností, takže ji vyloučim a uvidíme co dál. A pokud to ani tohle nijak stav nezmění, sem v koncích a asi to pak dám někomu, kdo tomu rozumí :845:
Bohužel teď mi to turbo nejde rozebrat.... nepovolí a nepovolí a bušit kladivem se mi do něj moc nechce ::-DD:

Samotnýho mě překvapilo, jak je to tam všechno pěkně čistý.
Když sem ho viděl před třemi lety, když sme auto dělali, bylo všechno dost černý od sazí, včetně lopatek.

Jinak turbo má docela radiální vůli, ale během provozu nebere nijak zásadně olej a problémy s nim nikdy nebyly.

_________________
jediné světlo mého života, je světlo v ledničce

Subaru Justy 1,2i 4WDObrázek
Subaru Impreza GT (1999) Obrázek


úte bře 26, 2013 10:01 pm
Profil ICQ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: ned črc 26, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 1900
Bydliště: Praha 10 - Plzeň sever
mamut píše:
Bohužel to usazenina neni.


Beru zpět... usazenina to je, ale nevim jak s ní pryč.

_________________
jediné světlo mého života, je světlo v ledničce

Subaru Justy 1,2i 4WDObrázek
Subaru Impreza GT (1999) Obrázek


úte bře 26, 2013 10:50 pm
Profil ICQ
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon čer 07, 2010 5:09 pm
Příspěvky: 1755
Bydliště: Brno/Polička
mechanicky se tam nedostaneš? znamená to teda, že ten oloupnutý povrch je základní plocha sedla?

_________________
Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW 2DOHC
Obrázek
Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW 2SOHC LPG PRINS
Obrázek


stř bře 27, 2013 8:15 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: ned črc 26, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 1900
Bydliště: Praha 10 - Plzeň sever
dethroned píše:
znamená to teda, že ten oloupnutý povrch je základní plocha sedla?

Přesně tak.
Včera v noci sem ještě pomocí důlčíku oklepal většinu nánosu a už to jen začistit. Pak namontovat zpátky turbo a dál hledat příčinu problému :D

[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ] Obrázek

_________________
jediné světlo mého života, je světlo v ledničce

Subaru Justy 1,2i 4WDObrázek
Subaru Impreza GT (1999) Obrázek


Naposledy upravil mamut dne stř bře 27, 2013 9:56 pm, celkově upraveno 1



stř bře 27, 2013 8:38 pm
Profil ICQ
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pon čer 07, 2010 5:09 pm
Příspěvky: 1755
Bydliště: Brno/Polička
::-DD: ::-DD: musíš to brát tak, že se člověk pořád učí. docela mě rozuzlení této ságy zajímá...

_________________
Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW 2DOHC
Obrázek
Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW 2SOHC LPG PRINS
Obrázek


stř bře 27, 2013 8:48 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 13124
Bydliště: Praha
No to nejsi sám :-)

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno


stř bře 27, 2013 9:02 pm
Profil ICQ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: ned črc 26, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 1900
Bydliště: Praha 10 - Plzeň sever
dethroned píše:
::-DD: ::-DD: musíš to brát tak, že se člověk pořád učí. docela mě rozuzlení této ságy zajímá...

Já to tak právě beru a proto se na to pokouším přijít samodomo. Všechno je to o zkušenostech a jedině takhle je člověk získá.

[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ] Obrázek

_________________
jediné světlo mého života, je světlo v ledničce

Subaru Justy 1,2i 4WDObrázek
Subaru Impreza GT (1999) Obrázek


stř bře 27, 2013 9:23 pm
Profil ICQ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: ned črc 26, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 1900
Bydliště: Praha 10 - Plzeň sever
Tak se sem po nějaké době vracím.
Dneska sem to zase všechno dal dohromady :-)

Co se na autě změnilo:
- očistil, zarovnal a vylapoval sem sedlo obtokovýho ventilu
- vyměnil sem hadici, která vede olej z turba zpátky do vany za silikonovou (předchozí byla nacucaná a naboptnalá jak houba)

a výsledek je zde:



Tedy vše funguje jak má, ale víme proč? :655:

Jinak jak se začala vypalovat měděná pasta, zinkovej sprej a vejfukovej tmel, valil se mi z podkapoty docela hustej modrej dým.. děsivá podívaná pro lidi kolem ::-DDD:

_________________
jediné světlo mého života, je světlo v ledničce

Subaru Justy 1,2i 4WDObrázek
Subaru Impreza GT (1999) Obrázek


Naposledy upravil mamut dne stř dub 03, 2013 8:56 pm, celkově upraveno 1



stř dub 03, 2013 6:19 pm
Profil ICQ
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 56 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: