VDC píše: ↑pon kvě 13, 2024 5:48 pm
Mám ve zvyku po sednutí do studenýho auta otočit klíčkem do rozsvícení kontrolek a startovat až po pár vteřinách, aby čerpadlo nasálo.
Tohle moc nepomůže, protože čerpadlo se spustí na chvilku a vypne. Zapne, až když se točí motor.
On by ten systém měl zůstávat natlakovaný, ale po těch letech to bude těžko držet tlok nějak dlouho. Proto nechávám víc paliva v nádrži, aby bylo čerpadlo potopené.
Aha, tak to jsem teda žil v omylu. Já myslel, že když to čerpadlo vypne, že je palivový systém natlakovaný.
Ale startuje to jako dřív, tak jsem spokojenej.
No, jelikož tam není žádný el. tlakový spínač, nebo nějaký tlakový senzor, tak jednotka ani samotné čerpadlo neví jestli je v okruhu dostatečný tlak. Je tam jen nějaký mechanický regulátor, který to cca drží na cca 3 barech. To zavrčení po zapnutí klíčku je pro jistotu, aby se to kdyžtak dotlakovalo. Mluvím o starech verkách s mechanickým regulátorem. Novější auta už to mají jinak.
Ono obecně stav přípravy paliva je u benzínu dost podceňovaná věc. Málokdo při problémech měří tlak v palivový soutavě a vyndavá vstřiky a měří je na testovací stolici. Většinou se to řeší, až když fakt auto skoro nejede.
Všechny ty věci už mají dost zasebou. Tak nejsou vůbec divný případy, když tlak paliva kolísá. Nebo některý ze vstřiku dává o 20% jinou dávku paliva, jak ostatní. Nebo blbě rozprašuje, propouští a tak.
Vašku máš pravdu. Občas to řeší kluci s STI, ale jinak když to nějak funguje, tak to nikdo moc neřeší. Já osobně jsem lempl a když to nastartuje a ohřeje se to tak, aby to přeplo na plyn. Jinak je mi celá benzínová větev v zásadě buřt.
Však jo. Já už se chystám změřit tlak paliva v peugeotu asi rok. Zatím jsem se dostal k tomu, že jsem si objednal z číny T-kus na ty jejich rychlospojky
T kusu z číny bych se bál, že dopadne úplně stejně S těma hadicema je to taky zábavný. Já teď potřeboval hadici na sloníka kvůli topení. Přesně jsem si vzpomněl na tuhle Tomášovu příhodu a chtěl jsem se vyvarovat tomu, abych dopadl stejně Tak jsem šel radši do gumexu, což je firma, co prodává jenom hadice, tak jsem si říkal, že by třeba alespoň mohli vědět co prodávají... nicméně prodávali zase jenom na IČO. Ale já když si umanu, že něco chci potřebuju... tak jsem i to IČO vytáhl, abych odešel s hadicí
Tuhle Gumexovou politiku taky nechápu. Ale naštěstí neřeší, čí ičo to je.
Jojo, tu mojí historku je dobrý mít na paměti. Nebyl to hezkej pocit, vidět ty výstřiky benzínu do motorového prostoru. Starline benzínové hadičky nebrat !!
Ono asi nejenom starline, já jak mám přihlášenou tu facebookovou T4 skupinu, ve který je denně asi 150 příspěvků, pač toho jezdí snad víc než octavií, tak tam podobných zkušeností s hadičkama z běžných eshopů bylo taky poměrně dost. Jediná výhoda v mém případě je, že s tím palivem satanovo je to o chlup méně o držku než s benzinem