Alpy 2023 – Grand Tour Dolomity
- .dundee.
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2962
- Registrován: stř kvě 18, 2011 1:08 am
- Jméno a příjmení: Pavel
- Bydliště: Praha
Re: Alpy 2023 – Grand Tour Dolomity
3. den
Ranní slunce nás vytáhne z postelí a po vydatné snídani s italskou konverzací se chystáme na další den plný řidičských zážitků. Ovšem nejprve je třeba zkontrolovat připravenost našich ořů a trochu pobavit italskou náves . Kapoty vzhůru a rutinní kontrola všech přehledných nádobek a měrek. Přeci jen auta včera dostala docela zabrat a dnes je čeká to samé. Ale vše v pořádku, olej nemizí, chladicí kapalina nepřibývá, servo neubývá. Jen kola ztratila svůj zlatý lesk pod nánosem brzdného prachu. Je vidět že tento jízdní režim STihačkám svědčí .
Prvním úkolem dne je sehnat benzinku s 98kou. Zdaleka to není tak samozřejmé jako v Rakousku nebo u nás. A přitom koncentrace aut kterým chutná, je tu daleko vyšší.
Zahříváme pomalou jízdou, máme to tři kilometry na start dnešní první erzety. Ota do rádia hlásí teploty oleje 70, … 75, … 80. Letmý start, podřadit za dvě a 29 zatáček nás vyveze o 930 m výš na Passo Giau (2236 mnm). Chladný ranní vzduch motorům svědčí, gumy mají už v třetí zatáčce správný grip a let vzhůru přímo proti rannímu slunci je to pravé řidičské probuzení. Neodoláme zastávce a espressu s výhledem na stejné štíty, které v ranním světle vypadají úplně jinak než včera večer.
Ale žádné dlouhé rozjímání, čeká nás perný den, opět plný plyn a svištíme prázdnou silnicí dolů do Cortiny d’Ampezzo, abychom ji jen lízli a pokračovali na jih, směrem na Valle di Cadore hledat potravu pro naše boxery. Nad námi se tyčí třítisícovky Punta Sorapis a Antelao. Hned se líp tankuje, s takovým výhledem .
Opouštíme hlavní silnici, přejíždíme řeku a ze 750 mnm začínáme stoupat na Passo Cibiana (1530 mnm). Měníme pořadí, Ondra jde do čela a já mám co dělat se mu udržet za kufrem. Zejména na odjezu z vracáků je znát větší krouťák 2.5ky proti mému 2.0. Navíc Ondrovi zdatně pomáhá pan Skácel s řízením DCCD. O tom si můžu nechat jen zdát .
Silnice je to nádherná, hladký nový asfalt, prudké vracáky se střídají se rovnějšími úseky, kde je vidět na tři zatáčky dopředu, provoz žádný. Nirvána. Přeletíme průsmyk, zanoříme se do lesa a Ondra nepolevuje ani v klesání. Teprve první vesnice po sedmnáctikilometrové erzetě dovolí brzdám trochu vychladnout. Tak to je mazec. Dolomiti Bellunesi nezklamaly.
... pokračování zde: viewtopic.php?p=650892#p650892
Ranní slunce nás vytáhne z postelí a po vydatné snídani s italskou konverzací se chystáme na další den plný řidičských zážitků. Ovšem nejprve je třeba zkontrolovat připravenost našich ořů a trochu pobavit italskou náves . Kapoty vzhůru a rutinní kontrola všech přehledných nádobek a měrek. Přeci jen auta včera dostala docela zabrat a dnes je čeká to samé. Ale vše v pořádku, olej nemizí, chladicí kapalina nepřibývá, servo neubývá. Jen kola ztratila svůj zlatý lesk pod nánosem brzdného prachu. Je vidět že tento jízdní režim STihačkám svědčí .
Prvním úkolem dne je sehnat benzinku s 98kou. Zdaleka to není tak samozřejmé jako v Rakousku nebo u nás. A přitom koncentrace aut kterým chutná, je tu daleko vyšší.
Zahříváme pomalou jízdou, máme to tři kilometry na start dnešní první erzety. Ota do rádia hlásí teploty oleje 70, … 75, … 80. Letmý start, podřadit za dvě a 29 zatáček nás vyveze o 930 m výš na Passo Giau (2236 mnm). Chladný ranní vzduch motorům svědčí, gumy mají už v třetí zatáčce správný grip a let vzhůru přímo proti rannímu slunci je to pravé řidičské probuzení. Neodoláme zastávce a espressu s výhledem na stejné štíty, které v ranním světle vypadají úplně jinak než včera večer.
Ale žádné dlouhé rozjímání, čeká nás perný den, opět plný plyn a svištíme prázdnou silnicí dolů do Cortiny d’Ampezzo, abychom ji jen lízli a pokračovali na jih, směrem na Valle di Cadore hledat potravu pro naše boxery. Nad námi se tyčí třítisícovky Punta Sorapis a Antelao. Hned se líp tankuje, s takovým výhledem .
Opouštíme hlavní silnici, přejíždíme řeku a ze 750 mnm začínáme stoupat na Passo Cibiana (1530 mnm). Měníme pořadí, Ondra jde do čela a já mám co dělat se mu udržet za kufrem. Zejména na odjezu z vracáků je znát větší krouťák 2.5ky proti mému 2.0. Navíc Ondrovi zdatně pomáhá pan Skácel s řízením DCCD. O tom si můžu nechat jen zdát .
Silnice je to nádherná, hladký nový asfalt, prudké vracáky se střídají se rovnějšími úseky, kde je vidět na tři zatáčky dopředu, provoz žádný. Nirvána. Přeletíme průsmyk, zanoříme se do lesa a Ondra nepolevuje ani v klesání. Teprve první vesnice po sedmnáctikilometrové erzetě dovolí brzdám trochu vychladnout. Tak to je mazec. Dolomiti Bellunesi nezklamaly.
... pokračování zde: viewtopic.php?p=650892#p650892
Naposledy upravil(a) .dundee. dne pát říj 20, 2023 12:13 pm, celkem upraveno 1 x.
Subaru Levorg MY16
Subaru Impreza WRX STi MY04
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
Subaru Impreza WRX STi MY04
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
- .dundee.
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2962
- Registrován: stř kvě 18, 2011 1:08 am
- Jméno a příjmení: Pavel
- Bydliště: Praha
Re: Alpy 2023 – Grand Tour Dolomity
Při průjezdu několika vesničkami v údolí Zoldo necháme auta vydechnout. Sjeli jsme do 850 mnm a okolo nás se tyčí další třítisícové zářící skalnaté masivy. Na severu Monte Pelmo, na který máme výhled z pokoje a před námi na východě Monte Civetta. Její kilometr vysoká severozápadní stěna je proslulá jak mezi horolezci, tak i milovníky ferrat, zajištěných cest.
Nás ale láká následujících 20 kilometrů točité silnice, která nás vyveze o 800 m výš do sedla Passo Duran (1605 mnm). Opět měníme pořadí, stále vede Ondra, a na druhé místo pouštím Kubu. Užívám si výhled na krásná auta a skály okolo. Obě 2.5ky se Skácelem mají úžasný odpich z každé zatáčky. Ale jako třetí mám mnohem větší výhodu na brzdách a můžu brzdit mnohem později a intenzivněji, takže se naše rychlá kolona netrhá. Zezadu tlačí Ota a nenechá mě polevit v soustředění.
Před průsmykem volám do rádia káva, káva, ale odpovědí je mi Ondrův burácející výfuk a hvizd gum ve vracáku pod sedlem. Cesta dolů je mnohem užší a klikatější. Sjíždíme údolím řeky, levá váže pravou, krátká rovinka a zase do levé. Mít tak mitfáru, který by mohl aspoň podle mapy diktovat, to by bylo ještě o level výš. Najednou dojíždíme náklaďák s přívěsem. Kde ten se tady vzal? Ovšem netrvá to ani dvě minutky, nacházíme skulinku a po dvojicích ho rychle předjíždíme.
Je poledne, přijíždíme do města Agordo (600 mnm). Z Passo Duran to bylo 1000 úžasných metrů dolů. Ale tady už si kafe neodpustím. Stavíme na náměstí, kavárny na každém rohu. Vybíráme si tu nejvíce obsazenou a kromě vynikajícího cappuccina si užíváme nádherný výhled. Náměstím projíždí jedno porsche za druhým, ale rozhodně bych neměnil. Těch ranních sto kilometrů za volantem SUBARU bylo famózních.
... pokračování zde: viewtopic.php?p=651467#p651467
Nás ale láká následujících 20 kilometrů točité silnice, která nás vyveze o 800 m výš do sedla Passo Duran (1605 mnm). Opět měníme pořadí, stále vede Ondra, a na druhé místo pouštím Kubu. Užívám si výhled na krásná auta a skály okolo. Obě 2.5ky se Skácelem mají úžasný odpich z každé zatáčky. Ale jako třetí mám mnohem větší výhodu na brzdách a můžu brzdit mnohem později a intenzivněji, takže se naše rychlá kolona netrhá. Zezadu tlačí Ota a nenechá mě polevit v soustředění.
Před průsmykem volám do rádia káva, káva, ale odpovědí je mi Ondrův burácející výfuk a hvizd gum ve vracáku pod sedlem. Cesta dolů je mnohem užší a klikatější. Sjíždíme údolím řeky, levá váže pravou, krátká rovinka a zase do levé. Mít tak mitfáru, který by mohl aspoň podle mapy diktovat, to by bylo ještě o level výš. Najednou dojíždíme náklaďák s přívěsem. Kde ten se tady vzal? Ovšem netrvá to ani dvě minutky, nacházíme skulinku a po dvojicích ho rychle předjíždíme.
Je poledne, přijíždíme do města Agordo (600 mnm). Z Passo Duran to bylo 1000 úžasných metrů dolů. Ale tady už si kafe neodpustím. Stavíme na náměstí, kavárny na každém rohu. Vybíráme si tu nejvíce obsazenou a kromě vynikajícího cappuccina si užíváme nádherný výhled. Náměstím projíždí jedno porsche za druhým, ale rozhodně bych neměnil. Těch ranních sto kilometrů za volantem SUBARU bylo famózních.
... pokračování zde: viewtopic.php?p=651467#p651467
Naposledy upravil(a) .dundee. dne pon říj 23, 2023 5:27 am, celkem upraveno 1 x.
Subaru Levorg MY16
Subaru Impreza WRX STi MY04
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
Subaru Impreza WRX STi MY04
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
- gerda
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2247
- Registrován: ned srp 29, 2010 6:46 pm
- Jméno a příjmení: Michal Gerych
- Bydliště: rozmezí Valašského království, Slovácka a Hané
Re: Alpy 2023 – Grand Tour Dolomity
Strasne moc se tesim, az se k tomuto vasnive zajimavemu peknemu cteni dostanu
PS: Berete s sebou pripadne i jina auta, nez jen STI?
PS: Berete s sebou pripadne i jina auta, nez jen STI?
Člověk by se měl učit celý život. Všechno jde, když se chce. Když nemůžeš, tak přidej. Nebojte se ničeho.
Subaru Outback 3.63R 191 kW, MY11
Honda FR-V 1.8 i-VTEC 103 kW, MY08
Honda Civic Anglán liftback 1.4 66 kW, MY00
Subaru Outback 3.63R 191 kW, MY11
Honda FR-V 1.8 i-VTEC 103 kW, MY08
Honda Civic Anglán liftback 1.4 66 kW, MY00
- Tsakabaru
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 4854
- Registrován: pon pro 06, 2021 6:11 pm
- Jméno a příjmení: Míla
- Bydliště: Sokolovsko
Re: Alpy 2023 – Grand Tour Dolomity
to se tak krasne cte, chvilema jsem ty motory slysel jak je to podkresleny tema fotama
a ty uchvatne scenerie a vychutnavani kavicek s vyhledem...
a ty uchvatne scenerie a vychutnavani kavicek s vyhledem...
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11921
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Alpy 2023 – Grand Tour Dolomity
Určitě berou všechny co se udrží.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
- gerda
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2247
- Registrován: ned srp 29, 2010 6:46 pm
- Jméno a příjmení: Michal Gerych
- Bydliště: rozmezí Valašského království, Slovácka a Hané
Re: Alpy 2023 – Grand Tour Dolomity
@Tsakabaru kdyz nas nevezmou, udelame si Legacy jizdu sami
Člověk by se měl učit celý život. Všechno jde, když se chce. Když nemůžeš, tak přidej. Nebojte se ničeho.
Subaru Outback 3.63R 191 kW, MY11
Honda FR-V 1.8 i-VTEC 103 kW, MY08
Honda Civic Anglán liftback 1.4 66 kW, MY00
Subaru Outback 3.63R 191 kW, MY11
Honda FR-V 1.8 i-VTEC 103 kW, MY08
Honda Civic Anglán liftback 1.4 66 kW, MY00
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49575
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alpy 2023 – Grand Tour Dolomity
Pavle dokonalý čtení !!!
Kluci nezapomeňte, že takováhle akce se dá absolvovat pouze v partě "my kluci, co spolu jezdíme". Nejde s sebou vzít jen tak někoho. I kdyby na to měl auto.
Kluci nezapomeňte, že takováhle akce se dá absolvovat pouze v partě "my kluci, co spolu jezdíme". Nejde s sebou vzít jen tak někoho. I kdyby na to měl auto.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- wunti
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1089
- Registrován: pát říj 09, 2015 1:38 pm
- Jméno a příjmení: Michal Wunti
- Bydliště: Ostrava
Re: Alpy 2023 – Grand Tour Dolomity
Aaaale jde ... jen by musel vyplnit 6-ti stránkový dotazník, udělat psychotesty a mít dobrý krevní tlak - bo ta italská káva má jiné grády
Hele fakt se to čte úplně úžasně - chválím slohovou připravenost Subaru nadšence "dundeeho"
Nyní:
Subaru OTB 2019, Comfort +
VW Passat 2,0 TDi, 110 kW, 2017
Ex:
Subaru Legacy 2,5 CVT LPG, 2011
Škoda Oct. III, 1,4 TSI, 110 kW, 2018
Škoda Oct. II, 1,6i, 75kW, 2007
Subaru Legacy 2,0R 121kW, 2006
Škoda Oct. I, 1,9TDi 4x4 66kW, 2000
Renault Clio 1,9D, 2001
Škoda Favorit a 110L
Subaru OTB 2019, Comfort +
VW Passat 2,0 TDi, 110 kW, 2017
Ex:
Subaru Legacy 2,5 CVT LPG, 2011
Škoda Oct. III, 1,4 TSI, 110 kW, 2018
Škoda Oct. II, 1,6i, 75kW, 2007
Subaru Legacy 2,0R 121kW, 2006
Škoda Oct. I, 1,9TDi 4x4 66kW, 2000
Renault Clio 1,9D, 2001
Škoda Favorit a 110L
- Tsakabaru
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 4854
- Registrován: pon pro 06, 2021 6:11 pm
- Jméno a příjmení: Míla
- Bydliště: Sokolovsko
Re: Alpy 2023 – Grand Tour Dolomity
no to neni tak jednoduchy, pokud chces jet v nejakym poctu, nejakym tempem - presne jak pise Tomas
ja myslim ze takhle "komorni" akce je ta prava a tak akorat
jinak Lega sice dokazou jet po rovine, ale auta do vracecek to v zadnym pripade nejsou, tam bych se proti nim smele postavil s atmo Rezou
samoozrejme bych se nejaky Legacy Tour nebranil, ale nebude to mit proste takovyhle ridicsky naboj ani nahodou
- gerda
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2247
- Registrován: ned srp 29, 2010 6:46 pm
- Jméno a příjmení: Michal Gerych
- Bydliště: rozmezí Valašského království, Slovácka a Hané
Re: Alpy 2023 – Grand Tour Dolomity
Ogari, to bylo trochu nadsazka Priste tam musim dat achtung ironie ☝
Ale tu Lego projizdku bych s nekym pripadne rad absolvoval
@wunti a co kdyz kavu nepiju, jen horkou cokoladu nebo caj? A to mi v posledni kavarne donesli na horkou cokosku i male barevne lentilky
Ale tu Lego projizdku bych s nekym pripadne rad absolvoval
@wunti a co kdyz kavu nepiju, jen horkou cokoladu nebo caj? A to mi v posledni kavarne donesli na horkou cokosku i male barevne lentilky
Člověk by se měl učit celý život. Všechno jde, když se chce. Když nemůžeš, tak přidej. Nebojte se ničeho.
Subaru Outback 3.63R 191 kW, MY11
Honda FR-V 1.8 i-VTEC 103 kW, MY08
Honda Civic Anglán liftback 1.4 66 kW, MY00
Subaru Outback 3.63R 191 kW, MY11
Honda FR-V 1.8 i-VTEC 103 kW, MY08
Honda Civic Anglán liftback 1.4 66 kW, MY00
- Metuzalem
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2499
- Registrován: pát zář 22, 2017 5:52 pm
- Jméno a příjmení: Milan P.
- Bydliště: venkov u Jaroměře
Re: Alpy 2023 – Grand Tour Dolomity
@.dundee. Další prima ráno, díky. Kolik dní jste tam byli? Abych věděl, kolik prima rán ještě bude...
Forester 2.0XT Comfort, MY2017, SJ - Šedivák
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 266
- Registrován: stř čer 05, 2019 8:49 am
- Jméno a příjmení: Iva Svobodová
- Bydliště: Praha
Re: Alpy 2023 – Grand Tour Dolomity
Skvělé, perfektní dávkování k ranní kávě, Láká to moc projet si alespoň kousek.
Subaru Outback 2.5i 2018 129kW CVT
- Holaňďanka
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5896
- Registrován: stř kvě 03, 2017 9:41 pm
- Jméno a příjmení: Zuzka Wolfová
Re: Alpy 2023 – Grand Tour Dolomity
Pěkné čtení, krásné fotky
Subaru Tribečka 3.0 H6 2005
Subaru Forýsek SF 2.5 1998 ex
Subaru Forýsek SF 2.5 1998 ex
- OZP
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 4345
- Registrován: úte pro 09, 2014 3:36 pm
- Jméno a příjmení: Ondřej
- Bydliště: Praha
Re: Alpy 2023 – Grand Tour Dolomity
Pavle pises to moc ctive, uplne me to ve vzpominkach vraci do tech zatacek a na ty vyhledy a pomaha mi to si udrzet tu energii, co jsme tam z projeteho benzinu ziskali. Perfektni, dekuji!
Pavel ve svem prispevku zminuje vyjezd na Passo Cibiana- kdo by to chtel videt na videu, tak zde:
Jinak co se tyce poctu ucastniku takove akce- 4 je pocet idealni, 5 uz je snesitelne maximum, hlavne z praktickeho hlediska (parkovani, ubytovani, jidlo, tankovani...). Cim delsi kolonu sportaku jsme cestou potkali, tim jela pomaleji.
Navic, ac vetsinu casu kazdy sam ve svem aute, jsme prakticky porad v blizkem lidskem kontaktu- hlasime si pripadna nebezpeci do radia, delime se o jidlo, spime spolu na pokojich v manzelskych postelich, apod... To proste nechces absolvovat jen tak s nekym, chemie te party musi fungovat. A dalsi vec je ta jizda- kdyz to s nekym sypu na plny plyn po silnicce uzke na 1,5 auta a pod sebou mam kilometr sraz do udoli, chci si byt jisty, ze ten predemnou, i ten zamnou, je dobry ridic, ze se muzu spolehnout, ze si necha prostor na dobrzdeni, ze umi odhadnout zatacku, apod.
Takze idealni ji, kdyz spolu jede parta, co se dobre zna, auty, co spolu dokazou drzet krok.
Pavel ve svem prispevku zminuje vyjezd na Passo Cibiana- kdo by to chtel videt na videu, tak zde:
Jinak co se tyce poctu ucastniku takove akce- 4 je pocet idealni, 5 uz je snesitelne maximum, hlavne z praktickeho hlediska (parkovani, ubytovani, jidlo, tankovani...). Cim delsi kolonu sportaku jsme cestou potkali, tim jela pomaleji.
Navic, ac vetsinu casu kazdy sam ve svem aute, jsme prakticky porad v blizkem lidskem kontaktu- hlasime si pripadna nebezpeci do radia, delime se o jidlo, spime spolu na pokojich v manzelskych postelich, apod... To proste nechces absolvovat jen tak s nekym, chemie te party musi fungovat. A dalsi vec je ta jizda- kdyz to s nekym sypu na plny plyn po silnicce uzke na 1,5 auta a pod sebou mam kilometr sraz do udoli, chci si byt jisty, ze ten predemnou, i ten zamnou, je dobry ridic, ze se muzu spolehnout, ze si necha prostor na dobrzdeni, ze umi odhadnout zatacku, apod.
Takze idealni ji, kdyz spolu jede parta, co se dobre zna, auty, co spolu dokazou drzet krok.
VW Multivan T6.1 / HAWK- Impreza WRX STI MY2006 / BLOB- Impreza WRX STI MY2003 / EX-Ford Focus combi 1,6 MY2000 RIP†2016 /
V rodině též Levorg MY2017 / OZP SUBARU Youtube
V rodině též Levorg MY2017 / OZP SUBARU Youtube