Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé
Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé
Vláďo u BLE/BPE to funguje tak, že ECM má jeden vývod, kterým umí nějak "přibuzovat" altík. Není to tak dlouho, co jsme to pitvali s mnovem, ale už si nepamatuju, v jakým tématu. Každopádně v diagnostice je vidět stav toho výstupu jako "ALT Duty" nebo "Generator duty" v procentech.
Mně to teda funguje tak nějak dle očekávání. Mám ale obyč baterku (Exide Premium) a měřím to v zásuvce zapalovače - ale pořád stejnou nabíječkou, takže relativně vím, jak se to pohybuje. Absolutně se to samozřejmě může lišit. Každopádně se to napětí mění - po delším stání je tam za jízdy klidně 14,5 V a po nějaké době to klesá na něco mezi 13 a 14 V. Po vypnutí motoru tam je kolem 13 a klesne na 12,6. Takže si troufám myslet, že by to mohlo měřit docela dobře. Když byla baterka starší, tak to pak klesalo blíž ke 12 a když byla polomrtvá, tak i pod 12.
Mně to teda funguje tak nějak dle očekávání. Mám ale obyč baterku (Exide Premium) a měřím to v zásuvce zapalovače - ale pořád stejnou nabíječkou, takže relativně vím, jak se to pohybuje. Absolutně se to samozřejmě může lišit. Každopádně se to napětí mění - po delším stání je tam za jízdy klidně 14,5 V a po nějaké době to klesá na něco mezi 13 a 14 V. Po vypnutí motoru tam je kolem 13 a klesne na 12,6. Takže si troufám myslet, že by to mohlo měřit docela dobře. Když byla baterka starší, tak to pak klesalo blíž ke 12 a když byla polomrtvá, tak i pod 12.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49469
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé
BH taky funguje tak, jak to popisuje Honza.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7844
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé
Jinak log z SG co vypíná dobíjení je zde. Alternator Duty 100% znamená, že nedobíjí.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- George
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 482
- Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
- Jméno a příjmení: Jiří Otisk
- Bydliště: Mokre Lazce
Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé
Pri zbeznem pohledu to vypada ze kdykoliv skocis na plyn vypne nabijeni, mozna aby zmensil zatez motoru?
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7844
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé
Ano, vypadá to tak. Ale to se muselo "naučit", protože moje auto toto nedělá.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22956
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé
Se musim nekdy podivat, jaky napeti tam mam ja, kdyz na to slapnu jinak AGM maji obecne float/absorpcni napeti vyssi, odtud pramenila ta teorie, jestli AGM baterie se ve starym aute neznici driv, protoze ji to nikdy poradne nenabije. U mne to AGMko taky zatim ukazuje horsi vysledky, nez s puvodni splouchaci baterkou.
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
- lojzmen
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 392
- Registrován: ned srp 30, 2009 11:38 pm
- Jméno a příjmení: Lojza
- Bydliště: Ostrava-Poruba
Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé
U mne asi opačně. V mém XV z roku 2012 byl start/stop a byla AGM baterie. Už při zkušební jízdě při koupi v lednu baterka odešla a mám tam novou obyčejnou Vartu, protože jsem si říkal, že když znehybním Start/stop, nebude potřeba tak drahá.
Start/stop odstraněn propojkou, kontrolka přelepena černou páskou a nabíjení je trvale na asi 14,7V.
Asi tam není "inteligentní" nabíjení, protože napětí je furt 14,7V. No snad jen někdy na chvilku 14,5V, když něco zapnu.
A čekám, až šplouchací baterka odejde kvůli přebíjení.
Subaru XV 2,0i Active 6MT 110kW r.2012
Ex:Daihatsu Sirion 1,3L r.2005, Legacy 2,0 AT r.2000, Impreza 1,8 MT asi 1995, nic, Š100, nic, Š440, Tatraplán T600 s motorem 603
Ex:Daihatsu Sirion 1,3L r.2005, Legacy 2,0 AT r.2000, Impreza 1,8 MT asi 1995, nic, Š100, nic, Š440, Tatraplán T600 s motorem 603
Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé
Dcera kupila Outback 2002 H6. Predchadzajuci majitel na alternatore prerušil krajny kabel a tak auto fungu len svieti kontrolka motora. Po zapojeni vraj je problem s bateriou. Tu popisovaná úprava by to vyriešila aj na tomto aute?
Subaru Outback H6 3.0 LPG 2002
- George
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 482
- Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
- Jméno a příjmení: Jiří Otisk
- Bydliště: Mokre Lazce
Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé
Neznam schema ale pochybuju ze to maji udelane jinak. Otestuj ten pullup odpor, tim se nic nepokazi.
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé
Tak jato skusim.
Subaru Outback H6 3.0 LPG 2002
Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé
Ukon vykonaný funkčnost obnovená. Chyba p0558 sa už neobjavila kontrolka motora zhasla. Dik za zdielanie tejto upravy.
Subaru Outback H6 3.0 LPG 2002
- George
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 482
- Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
- Jméno a příjmení: Jiří Otisk
- Bydliště: Mokre Lazce
Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé
Dobra prace. Jsem rad ze pomohlo.
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé
tak sem dneska objevil todle vlákno, jelikož sem do otloukánka pořídil ledničku (příští neděli zase razíme do Albošky, tentokrát s tchýní a ta vyžaduje chlazenou sodofku ) a napadlo mě změřit kolik dává altík a byl zhrozen... Jelikož otloukánek 14 dní stál, na baterce bylo jenom 12,4V, po nastartování jen 12,6. To mě rozhodilo, protože s timle sem letos bojoval v sobolu a nechtěl sem to vidět znova i u otloukánka... Když sem ale rozsvítil světla a pustil větrák, najednou volty vyskočili na 14,3. První co sem si řek, že možná jen zablbnul regulátor a že to už bude v cajku, jenže když sem zhasnul a vypnul větrák tak to zase spadlo na 12,6... Už sem se viděl jít kupovat další altík (do sobola uš se mi veze nervákem z Ruska). Pak mě ale napadla velice velice velice nepravděpodobná možnost, že by BP uš mělo to kurvítko vomezenýho dobíjení. A našel todle téma... Popravdě řečeno mam smíšený pocity. Jeden pocit je dobrej, že to lze díky Georgovi vyřešit takle snadno a druhej pocit je nasranost, proč takovýdle kurvítka vůbec sůbo zavedlo a navíc takle dávno... K ledničce chci koupit buď optimu nebo aspoň nějakou dual purpose baterku. Ty bych timle kurvítkem voddělal za chvíli...
offroadforum.cz
Otloukánek = legacy outback BP 2004
Otloukánek = legacy outback BP 2004
- parabolD
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2183
- Registrován: sob pro 29, 2012 10:43 am
- Jméno a příjmení: Tomas Dobner
- Bydliště: Plzeň - Božkov
Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé
Já myslím, že na BP je to moc brzy, ani moje BR to nemá. Myslím že regulace napětí podle zátěže není úplně výkřik poslední doby, chytré kurvítko by ti nezvedlo napětí ani při odběru, pokud by si myslelo, že baterka je ok... Aspoň co si tak pamatuju, tak všichni mi říkali, že když chceš měřit altík, mají se pustit spotřebiče...
___________________________
ex Outback H6 3.0 MY02
B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back
ex Outback H6 3.0 MY02
B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back
Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé
no pakliže ani při otáčkách (skoušel sem 3000) to nedává, tak je něco špatně (z mýho pohledu a z pohledu baterky) a zabiješ baterku mnohem rychlejc. Baterka by se měla nabíjet aspoň 14V. Pakliže neni nabitá (což by měl řešit regulátor v altíku). U sobola sem bojoval roky s tim, že sem nebyl schopnej korektně nabít druhou baterku (optimu na kempovací příslušenství). Poté co sem loni nainstaloval booster, tak letos držela jak fík (napětí přes noc nepadlo ani při běžící ledničce pod 12,9. Před tim to bylo běžně 12,3 a pod.
Jinak na těch Georgeho fotkách je stejnej konektor jako tam mam já, takže to asi bude nemlich to samý.
Jinak na těch Georgeho fotkách je stejnej konektor jako tam mam já, takže to asi bude nemlich to samý.
offroadforum.cz
Otloukánek = legacy outback BP 2004
Otloukánek = legacy outback BP 2004