Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé

Diskuse týkající se elektrické výbavy vozidla a osvětlení exteriéru i interiéru, žárovky, Led osvětlení atd.
pufko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1130
Registrován: pát úno 11, 2011 10:42 pm

Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé

Příspěvek od pufko »

Mne sa začal ozývať štartér, tak som objednal veci na repas a hned s tým som preventívne riešil aj alternátor a netrvalo dlho a skapal aj ten.
To som mal zhruba natočených 300tkm, inak mi to normálne dáva tých 14,2 -14,3V
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Uživatelský avatar
George
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 482
Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
Jméno a příjmení: Jiří Otisk
Bydliště: Mokre Lazce

Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé

Příspěvek od George »

Chorche píše: ned zář 24, 2023 8:24 pm no pakliže ani při otáčkách (skoušel sem 3000) to nedává, tak je něco špatně (z mýho pohledu a z pohledu baterky) a zabiješ baterku mnohem rychlejc. Baterka by se měla nabíjet aspoň 14V. Pakliže neni nabitá (což by měl řešit regulátor v altíku). U sobola sem bojoval roky s tim, že sem nebyl schopnej korektně nabít druhou baterku (optimu na kempovací příslušenství). Poté co sem loni nainstaloval booster, tak letos držela jak fík (napětí přes noc nepadlo ani při běžící ledničce pod 12,9. Před tim to bylo běžně 12,3 a pod.
Jinak na těch Georgeho fotkách je stejnej konektor jako tam mam já, takže to asi bude nemlich to samý.
Podle me to zavedli ciste z duvodu uspory paliva, pripadne vykonu (kdyz das plyn na podlahu tak to altik taky odpoji tusim, nekteri s vetsima vstrikama resili ze maji pokles napeti protoze to proste na plnou diru nedobijelo). Proste dobiji jen kdyz uznaji za vhodne ze to potrebujes. Ono origo baterka to snasela 10 let bez problemu. Ja to resil az po vymene za Vartu, ale resil jsem nasledek ne pricinu. Vartu jsem pak vymenil za YUASA a vse fakci jak ma. nicmene tohle uz jsem nechal odpojene, neresim nejake deci spotreby.
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Obrázek
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Obrázek
Chorche
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2619
Registrován: ned úno 06, 2022 5:21 pm

Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé

Příspěvek od Chorche »

jasně, taky neřešim deci spotřeby (navíc v lpg), protože tu pofiedérní úsporu pak zaplatíš v tý nový baterce... Každopádně díky za ten tip s drátkem. Tenle tejden to nestihnu zprasit (nemam odpor a do města se nedostanu), tak budu muset ještě vodject jednu Albošku, ale po návratu beru do rukou ty štípačky :-D
offroadforum.cz

Otloukánek = legacy outback BP 2004
Uživatelský avatar
George
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 482
Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
Jméno a příjmení: Jiří Otisk
Bydliště: Mokre Lazce

Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé

Příspěvek od George »

Chorche píše: pon zář 25, 2023 10:50 am jasně, taky neřešim deci spotřeby (navíc v lpg), protože tu pofiedérní úsporu pak zaplatíš v tý nový baterce... Každopádně díky za ten tip s drátkem. Tenle tejden to nestihnu zprasit (nemam odpor a do města se nedostanu), tak budu muset ještě vodject jednu Albošku, ale po návratu beru do rukou ty štípačky :-D
Jen jsem tim chtel rict ze pokud je bateka OK a v aute neni zadny spotrebic typu lednice co jede po vypnuti motoru, tak to neni potreba resit. Pokud je baterka na prd nebo mas lednici coz mas, tak je fajn to upravit :).
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Obrázek
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Obrázek
Chorche
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2619
Registrován: ned úno 06, 2022 5:21 pm

Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé

Příspěvek od Chorche »

já sem si jistej, že to ok neni, páč každá baterka (zalitá i agm) chce aspoň 13,8 ale nejrači 14 - 14,5. Aby se nabila důkladně a ne jen tak "povrchově". To že jí tenle systém tak nějak šolichá, že nezdechne hned se může jevit jako ok, ale ve výsletku to tu baterku zabije. Možná to nezabije nějakou origo speciální co na to byla navržená, ale standartní to zabije. Bude permanentně nedobitá.
offroadforum.cz

Otloukánek = legacy outback BP 2004
Uživatelský avatar
George
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 482
Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
Jméno a příjmení: Jiří Otisk
Bydliště: Mokre Lazce

Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé

Příspěvek od George »

Chorche píše: pon zář 25, 2023 11:29 am já sem si jistej, že to ok neni, páč každá baterka (zalitá i agm) chce aspoň 13,8 ale nejrači 14 - 14,5. Aby se nabila důkladně a ne jen tak "povrchově". To že jí tenle systém tak nějak šolichá, že nezdechne hned se může jevit jako ok, ale ve výsletku to tu baterku zabije. Možná to nezabije nějakou origo speciální co na to byla navržená, ale standartní to zabije. Bude permanentně nedobitá.
Jak rikas, origo s tim fakcila.
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Obrázek
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Obrázek
Chorche
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2619
Registrován: ned úno 06, 2022 5:21 pm

Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé

Příspěvek od Chorche »

Tak dneska sem ujel 300km a můžu exaktně říct, jak se to kurvítko chová. Celou cestu sem měřil voltáž. Po startu je altík prakticky vypnutej, napětí kolísá mezi 12,4 až 12,6V. Když zapnete nějakej origo spotřebič (větrák, světla), altík se nabudí a dává permanentně 14-14,3V. Jakmile spotřebič vypnete, napětí opět klesá na původní hodnotu 12,4-12,6 podle aktuálního napětí baterky. Za jízdy pod plynem altík nedobíjí. Při brždění nebo jízdě bez plynu (z kopce) se většinou začne "rekuperovat" - altík se nabudí a dává 14-14,3V. Zapnutí neorigo spotřebiče z cigareťáku, nebo napojenýho napřímo (lednička, nabíjení telefonu, DRL a pod.) nemá na chování altíku žádnej vliv. Ovšem po ujetí 1 hodiny v kuse (bez chcípnutí motoru) se altík nabudí a začne dávat permanentně těch 14-14,3V i bez zaplýho spotřebiče. Výsledek teda je, že kdo jezdí krátký trasy do 1 hodiny času a nemá při tom zaplý aspoň světla tak skurví baterku. To bude zřejmě problém Jechyho. Já až se vrátim z Albošky tak provedu Georgovo úpravu a jebat kurvítko...
offroadforum.cz

Otloukánek = legacy outback BP 2004
Uživatelský avatar
George
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 482
Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
Jméno a příjmení: Jiří Otisk
Bydliště: Mokre Lazce

Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé

Příspěvek od George »

Chorche píše: pát zář 29, 2023 3:58 pm Tak dneska sem ujel 300km a můžu exaktně říct, jak se to kurvítko chová. Celou cestu sem měřil voltáž. Po startu je altík prakticky vypnutej, napětí kolísá mezi 12,4 až 12,6V. Když zapnete nějakej origo spotřebič (větrák, světla), altík se nabudí a dává permanentně 14-14,3V. Jakmile spotřebič vypnete, napětí opět klesá na původní hodnotu 12,4-12,6 podle aktuálního napětí baterky. Za jízdy pod plynem altík nedobíjí. Při brždění nebo jízdě bez plynu (z kopce) se většinou začne "rekuperovat" - altík se nabudí a dává 14-14,3V. Zapnutí neorigo spotřebiče z cigareťáku, nebo napojenýho napřímo (lednička, nabíjení telefonu, DRL a pod.) nemá na chování altíku žádnej vliv. Ovšem po ujetí 1 hodiny v kuse (bez chcípnutí motoru) se altík nabudí a začne dávat permanentně těch 14-14,3V i bez zaplýho spotřebiče. Výsledek teda je, že kdo jezdí krátký trasy do 1 hodiny času a nemá při tom zaplý aspoň světla tak skurví baterku. To bude zřejmě problém Jechyho. Já až se vrátim z Albošky tak provedu Georgovo úpravu a jebat kurvítko...
Krasna prace se sledovanim chovani ,,,,| (*_^) |,,,,
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Obrázek
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Obrázek
Chorche
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2619
Registrován: ned úno 06, 2022 5:21 pm

Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé

Příspěvek od Chorche »

spíš je mi divný, že to tady ještě nikdo za ty roky nevyskoušel :-/
offroadforum.cz

Otloukánek = legacy outback BP 2004
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7831
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé

Příspěvek od mnov »

Chorche píše: pát zář 29, 2023 9:12 pm spíš je mi divný, že to tady ještě nikdo za ty roky nevyskoušel :-/
To není pravda, protože jsem sem dával zkušenost s SG Foresterem. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3182
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé

Příspěvek od dracekvo »

Já zejtra nastartuju BL a změřím jak se to chová hned po startu. Moc se mi nezdá, že by to mělo řízené dobíjení.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Chorche
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2619
Registrován: ned úno 06, 2022 5:21 pm

Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé

Příspěvek od Chorche »

mnov, já měl na mysli exaktní test jako sem udělal včera já ;-)
offroadforum.cz

Otloukánek = legacy outback BP 2004
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7831
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé

Příspěvek od mnov »

Ono to stačí zalogovat RomRaidrem a je to hned vidět. Není potřeba dělat žádný "exaktní test". :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
berka
Nováček
Nováček
Příspěvky: 37
Registrován: ned srp 27, 2023 3:52 pm
Jméno a příjmení: Tomáš
Bydliště: Rakovnicko

Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé

Příspěvek od berka »

Předpokládám, že na minus pólu baterie je jeden přidaný vodič, který je spojený s inteligentním dobíjením. Teď nebudu pár dnů u auta, tak to nemohu zkontrolovat. Zkoušel ho někdo odpojit, co se pak stane? U jednoho auta (Renault Clio V) co máme doma, jsem ho odpojil už před asi třemi lety a od té doby je klid. Alternátor po startu nedobíjí, ale při prvním šlápnutí na brzdu za jízdy, začne dobíjet a tak to zůstane až do skončení jízdy. Prostě čeká pouze na první rekuperaci. Auto nevykazuje žádné chyby, všechny systémy jsou funkční. Vím že u některých značek odpojení tohoto kabelu znamená hlášení závady, nebo odpojení některých komfortních funkcí.
Subaru Outback 2.5i LPG Executive, MY2018
moje první Subaru
Chorche
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2619
Registrován: ned úno 06, 2022 5:21 pm

Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé

Příspěvek od Chorche »

Tak malej apdejt po dnešních 900km: když za jízdy po první hodině zapnete větrák a pak ho vypnete zase přestanete dobíjet... takže musim ject s puštěnym větrákem, jinak bych lednicí furt šťavil baterku pod 12,4...
offroadforum.cz

Otloukánek = legacy outback BP 2004
Odpovědět

Zpět na „Elektrická výbava auta a osvětlení“