Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20652
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: ActiveOBD
Uštípnout ho pak dokážu i sám , když budu vědět jakej a že to má smysl
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- George
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 482
- Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
- Jméno a příjmení: Jiří Otisk
- Bydliště: Mokre Lazce
Re: ActiveOBD
Nee, nestipat, staci ho vyndat z te konektorove kostky. Mam rad vratne operace
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20652
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: ActiveOBD
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- George
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 482
- Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
- Jméno a příjmení: Jiří Otisk
- Bydliště: Mokre Lazce
Re: ActiveOBD
jojo a proc drzis v ruce ty kombinacky?
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10660
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé
Georgi, překvapuje mě jedna věc - zmiňuješ svoje Lego z 2007. Měl jsem za to, že BL/BP generace (a podobně i SG) maj ještě "starej" způsob dobíjení? A že "chytrý" přišlo až v pozdějších fázích. Nebo je to jako něco mezi? Starý auta dobíjely pořád, tahle generace to tam pere ze začátku a pak "ubere" a jen udržuje, a nový auta to dělaj úplně jinak?
Svůj altík mám nedávno repasovanej, tak přepokládám, že ať už dobíjí jakkoliv, dobíjí správně. A mám tam ne zrovna levnou AGM Dual-Purpose baterku. Nevím, co je pro ni tedy lepší, jestli tenhle polo-chytrej režim, nebo taky vyřadit a prát to do ní pořád? Asi bude lepší to, jak to funguje teď, protože nepozoruju žádný problémy, dobíjí to asi dobře a baterka má po ustálení ~12,8 což je pro AGM správně. Ale vybavuju si třeba Jechyho, kterej mi říkal, že po "ohřátí" mu to dobíjí málo. Po startu OK ale po chvíli to klesne. A bude mít tu samou baterku, tak aby si ji nepopravil
Svůj altík mám nedávno repasovanej, tak přepokládám, že ať už dobíjí jakkoliv, dobíjí správně. A mám tam ne zrovna levnou AGM Dual-Purpose baterku. Nevím, co je pro ni tedy lepší, jestli tenhle polo-chytrej režim, nebo taky vyřadit a prát to do ní pořád? Asi bude lepší to, jak to funguje teď, protože nepozoruju žádný problémy, dobíjí to asi dobře a baterka má po ustálení ~12,8 což je pro AGM správně. Ale vybavuju si třeba Jechyho, kterej mi říkal, že po "ohřátí" mu to dobíjí málo. Po startu OK ale po chvíli to klesne. A bude mít tu samou baterku, tak aby si ji nepopravil
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé
Vláďo, ovládání dobíjení z řídící jednotky má už i SG. Jen se te neprojevuje moc agresivně. Já to u našeho v logách nezaznamenal nikdy, ale u jiného SG se to v logu objevovalo.
Mě to vyděsilo jen jednou, při nastavování plynu, kdy na volnoběh, při vypnutých spotřebičích to drželo 12 V a po řidání se napětí nezvedalo. Stačilo zapnout ventilátor a okamžitě to začalo dobíjet.
Mě to vyděsilo jen jednou, při nastavování plynu, kdy na volnoběh, při vypnutých spotřebičích to drželo 12 V a po řidání se napětí nezvedalo. Stačilo zapnout ventilátor a okamžitě to začalo dobíjet.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- George
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 482
- Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
- Jméno a příjmení: Jiří Otisk
- Bydliště: Mokre Lazce
Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé
Ja jsem uprime logy nabiejni nedelal, resil jsem jen ze po jizde ma 12,5 -12,8 coz je na cyklicke nabijeni klasickeho aku malo. navic kdyz ma prezit -20 v zime. takze jsem to hodil do pryc a nabiji to dle regulatoru na napeti ktere vyrobce doporucuje. Jestli ma AGM mensi napeti na nabiti tak to nemusis resit pac to tim padem pasuje.
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10660
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé
OK, díky za info Marku. Zkusim projít schémata v servisním manuálu jestli z toho budu moudrej, resp. jestli se tam dozvim víc, než jen kterej drát kam vede, ale i k čemu je a jak to celý funguje. Jak říkám, mně to asi funguje dobře, ale Jechyho dobíjení trochu zlobí. A každopádně dobrý tohle vědět, kdyby něco.
Jiří, hned po jízdě by tam mělo být víc, ale jakmile se to ustálí, 12,6 (resp. 12,8 pro AGM) je přece napětí nabitý (olověný) baterie. Pokud jsi to myslel tak, že hned po zhasnutí motoru tam je už jen 12,5 - 12,8 tak jo, to je divný. Jak to je s různými napětími (dobíjení, float, ...) u klasiky vs AGM teď nevim, to si musim zjistit. Z hlavy to bude vědět Jenda spm
Jiří, hned po jízdě by tam mělo být víc, ale jakmile se to ustálí, 12,6 (resp. 12,8 pro AGM) je přece napětí nabitý (olověný) baterie. Pokud jsi to myslel tak, že hned po zhasnutí motoru tam je už jen 12,5 - 12,8 tak jo, to je divný. Jak to je s různými napětími (dobíjení, float, ...) u klasiky vs AGM teď nevim, to si musim zjistit. Z hlavy to bude vědět Jenda spm
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- George
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 482
- Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
- Jméno a příjmení: Jiří Otisk
- Bydliště: Mokre Lazce
Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé
hned po zhasnuti bylo 12.5, po ustaleni porad 12,4, nijak to necamralo .
vycuc z nabijecky
Při dosažení tohoto napětí přechází nabíječka do režimu konstantního napětí. Konstantní napětí 14,5V udržuje do doby než klesne proud tekoucí do baterie na 0,1 násobek jmenovitého proudu (0,1×20A = 2A). Poté sníží konstantní napětí na udržovací hodnotu 13,8 +/- 0,2V (float / stand-by).
pro ctenare
http://www.hwworld.cz/index.php/clanky/ ... kumulatoru
tak jak tak mi vychazi ze i ustalene napeti nabiteho aku neni 12.5V ale 13.2V
Je celkem super ze v datasheetu varty se dozvis spoustu kecu ale nabiejci napeti ne.
vycuc z nabijecky
Při dosažení tohoto napětí přechází nabíječka do režimu konstantního napětí. Konstantní napětí 14,5V udržuje do doby než klesne proud tekoucí do baterie na 0,1 násobek jmenovitého proudu (0,1×20A = 2A). Poté sníží konstantní napětí na udržovací hodnotu 13,8 +/- 0,2V (float / stand-by).
pro ctenare
http://www.hwworld.cz/index.php/clanky/ ... kumulatoru
tak jak tak mi vychazi ze i ustalene napeti nabiteho aku neni 12.5V ale 13.2V
Je celkem super ze v datasheetu varty se dozvis spoustu kecu ale nabiejci napeti ne.
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10660
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé
Pokud hned po zhasnutí bylo 12,5 V je to samozřejmě špatně, mělo by tam být minimálně to udržovací (13,2 V a víc). Ale ustálené napětí naprázdno fakt nemůže být 13,2 V, opravdu max 12,6 V pro obyč olovo a 12,8 V pro AGM. Vždyť i v tom článku cos odkazoval píšou, že 13,2 V je udržovací napětí.
12,6(8) V se bere jako nabitý olovo, 12,0 V jako vybitý.
Vím, že wiki není zaručeným zdrojem informací, ale tyhle hodnoty jsou psaný snad všude...
https://cs.wikipedia.org/wiki/Olov%C4%9 ... 9Bt%C3%ADm
12,6(8) V se bere jako nabitý olovo, 12,0 V jako vybitý.
Vím, že wiki není zaručeným zdrojem informací, ale tyhle hodnoty jsou psaný snad všude...
https://cs.wikipedia.org/wiki/Olov%C4%9 ... 9Bt%C3%ADm
Napětí naprázdno nabité 6článkové baterie: 12,6–12,8 V
Napětí naprázdno vybité 6článkové baterie: 11,8–12,0 V
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- George
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 482
- Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
- Jméno a příjmení: Jiří Otisk
- Bydliště: Mokre Lazce
Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé
jop, mas pravdu, blbe jsem to precetl kazdopadne jsem resil stav hned po vypnuti.
kdyz uz jsme u te teorie, meril nekdo nabijeci napeti? jestli je optimalizovane pro udrzbove nebo bezudrzbove aku?
kdyz uz jsme u te teorie, meril nekdo nabijeci napeti? jestli je optimalizovane pro udrzbove nebo bezudrzbove aku?
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé
Myslíš jako napětí při jízdě?
Outback BS: 14,5V
Wv crafter s AGM: 14,7V
Outback BS: 14,5V
Wv crafter s AGM: 14,7V
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10660
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé
Dlouho jsem na dobíjecí napětí nekoukal, orientuju se přibližně podle toho, co ukazuje displej navigace s budíkama. Tam to je ale po 0,5 V a kdo ví jak to zaokrouhluje. Ale mam dojem, pokud si dobře pamatuju, zaokrouhlený hodnoty jsou ~14,5 V čerstvě po startu, a pak asi ~13,0 V po "ohřátí" - tedy po tom, co to nějak usoudí, že už netřeba dobíjet, ale jen udržovat. Zkusim si vzpomenout a zaměřit se na to příště... ale Outbackem teď moc nejezdim a ve Foresteru nemam za jízdy jak měřit, leda před jízdou a po jízdě.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10653
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Úprava zapojení alternátoru z regulovaného dobíjení na trvalé
Na SG mi to tam pere prakticky furt 14,5, protože vždy svítím, hraje rádio, beží ventilátor topení, klima, nějakej spotřebič atd. Teprve po jízdě když všechno okolo vypnu mi to padá na 13,2 a teprve potom vypínám motor, protože baterka by měla být dobitá,
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem