Totohle postu sem si vsiml az ted kdyz procitam zpetne, loni tou dobou sem byl na dovoleny sorry :D
Za tech 5 let pouzivani sem si udelal nazor, ze to chlazeni zavisi nejvic na tom, jak moc za to clovek taha. Ja puvodni motor dovedl dopect v zime v -10 stupnich na horach, ne na okruhu v cervenci.
Ano, s tim i vymenenym chladicem sem na okresce byl v pohode, ale prijel sem v lete tenkrat na Sosnu a po 2 kolech tam mela voda 120 a z toho motoru salalo jako z kamen. S Kaldou sme teoretizovali, ze to asi nema dostatecnej prutok(veslo se do nej snad o litr a kus vic vody) nebo je ten Mishimoto jen proste materialove shit. (Tuto teorii jsme probirali i s Jaromirem Z. a u nej pomohl az vyrazne drazsi a kvalitnejsi chladic v cene kolem 40tis. aby uchladil to svoje 450hp monstrum, taktez zkusil Mishimoto s negativnim vysledkem).
Takze sem skoncil zpatky na tom puvodnim vodnim a s olejakem. Dle Kaldy je ten olejak relativne hodne velkej (12 rad) ale zase je to jakejsi levnej Japspeed. Treba origo Spec C olejak N12 ma jen 8 rad. S olejakem mam v zime na dalnici olej pod 80 stupnu, to se neda nic delat, ale pak ikdyz taham na snehu v horach na hrebech, nebo v lete v Bele, tak ten olej vyleze na 100-103 a tam to proste drzi jak zidovska vira. Stejne jako kdyz sme na Severce dali dvakrat dokola Sedlo nahoru a dolu. To je x minut plnej plyn do kopce. Plnej plyn nebo plna brzda pred vracakem, nic jinyho. Olej zase hezky 103 a pohoda. Jestli motoru 'vadi' ta vetsi studenost, tzn voda vetsinu casu treba kolem 80-85, a olej podle pocasi, tak to uvidim jak dlouho to vydrzi Ted to takhle jezdi 15k km a zatim dobry. Ja doufam, ze trocha studenosti nevadi, hlavne aby se ten hlinikovy blok a hlavy nezkroutily tim horkem, a to se zda se zatim dari. Jo abych nezapomel, jeste sem daval loni ten bypass chlazeni 4. valce aby se vyrovnala teplota napric levou a pravou hlavou vic. To mi spadla ta prumerna teplota asi o 2-3 stupne. Tolik me zkusenosti z meho pouziti.
Jedine co se mi zapejka jsou desticky a brzdy obecne, predek uz je komplet po repasy, rozpadle prachovky, zasekle pistky... Ted po 2 letech se rozpadla i jedna desticka. Ferodo... Ale sem spoko, dam je znova Neumim brzdit, brzdim moc a asi blbe..
Sory za slohovku, blobu preju nejakeho super noveho majitele, to auto je skvely a snad zustane nekde v okoli.