Porucha AT - Outback 2005 2,5 121kW
Porucha AT - Outback 2005 2,5 121kW
Zdravím všechny!
Potřebuji poradit s AT (pokud byl problém někde popsán a vyřešen, tak jsem ho bohužel nenašel a sorry za nové téma)
Mám Outbacka 2005, 121kW v automatu. Před půl rokem - cca, se rozsvítilo kuře a sport, převodovka neřadila. Po chcípnutí a 5 minutách klidu pak svítilo již jenom kuře a převodovka řadila. Samozřejmě na "diagnostice" se ukázala chyba P0700. Chybu jsem vymazal, auto jezdilo dál, převodovka řadila a chyba se objevila asi po 3 měsících znova. Stejný postup - chyba vymazána, jezdilo se dál.
Teď se to ovšem stalo za jízdy - rozsvítilo se kuře se Sportem a nešlo řadit. Zastavil jsem, snažil se chybu vymazat, ale nešlo to. Po cca 5 minutách, kdy bylo auto chcíplé jsem znova nastratoval a svítilo již jenom kuře, dál jsem si s autem netroufl jet takže jsem dojel pár kiláků k baráku a od tý doby stojí víceméně na zahradě, občas s ním projedu ulici. Volal jsem do Dobřan ale než se uvolní nějaký slot na opravu tak to bude ještě chviličku trvat.
Nicméně....
když jsem auto po 3 dnech nastartoval...chyba nikde. Jel jsem s autem vyzvednout balík, převodovka řadila, žádný problém. Když jsem pak po vyzvednutí balíků (cca 2 minuty) znovu nastartoval tak taky žádná chyba, pojel jsem asi 100m, dal zpátečku a naskočilo kuře a sport. Chyba zase nešla vymazat takže jsem jel s blikajícím režimem Sport zpátky na zahradu.
Po 5 dnech jsem auto nastartoval, zase žádná chyba, převodovka řadila, opět jsem jel na krátkou projížďku. Bez problému.
Dnes jsem vyrazil na benzinu. Zase žádná chyba, auto řadilo v pohodě. Z benzinky jsem ovšem už zase jel s kuřetem a na režim Sport.
Mé otázky....Setkal se již někdo s takovým problémem ? Nemůže být chyba v nějakém čidle nebo to bude na výměnu převodovky ?
Všiml jsem si, že se to stane vždy, když je auto ohřáté. Pokud stojí déle tak chyba nenaskočí.
Olej v převodovce byl vyměněn cca před 4 měsíci. Je tam olej od MillerOils. Auto má najeto 204k. Je to můj první automat.
Předem díky za nápady a rady, týkající se mého problému...a taky počítám s rejpanci, že jsem kašlal na servis a ať se nedivím :D Ano, jsem prokrastinátor.
Potřebuji poradit s AT (pokud byl problém někde popsán a vyřešen, tak jsem ho bohužel nenašel a sorry za nové téma)
Mám Outbacka 2005, 121kW v automatu. Před půl rokem - cca, se rozsvítilo kuře a sport, převodovka neřadila. Po chcípnutí a 5 minutách klidu pak svítilo již jenom kuře a převodovka řadila. Samozřejmě na "diagnostice" se ukázala chyba P0700. Chybu jsem vymazal, auto jezdilo dál, převodovka řadila a chyba se objevila asi po 3 měsících znova. Stejný postup - chyba vymazána, jezdilo se dál.
Teď se to ovšem stalo za jízdy - rozsvítilo se kuře se Sportem a nešlo řadit. Zastavil jsem, snažil se chybu vymazat, ale nešlo to. Po cca 5 minutách, kdy bylo auto chcíplé jsem znova nastratoval a svítilo již jenom kuře, dál jsem si s autem netroufl jet takže jsem dojel pár kiláků k baráku a od tý doby stojí víceméně na zahradě, občas s ním projedu ulici. Volal jsem do Dobřan ale než se uvolní nějaký slot na opravu tak to bude ještě chviličku trvat.
Nicméně....
když jsem auto po 3 dnech nastartoval...chyba nikde. Jel jsem s autem vyzvednout balík, převodovka řadila, žádný problém. Když jsem pak po vyzvednutí balíků (cca 2 minuty) znovu nastartoval tak taky žádná chyba, pojel jsem asi 100m, dal zpátečku a naskočilo kuře a sport. Chyba zase nešla vymazat takže jsem jel s blikajícím režimem Sport zpátky na zahradu.
Po 5 dnech jsem auto nastartoval, zase žádná chyba, převodovka řadila, opět jsem jel na krátkou projížďku. Bez problému.
Dnes jsem vyrazil na benzinu. Zase žádná chyba, auto řadilo v pohodě. Z benzinky jsem ovšem už zase jel s kuřetem a na režim Sport.
Mé otázky....Setkal se již někdo s takovým problémem ? Nemůže být chyba v nějakém čidle nebo to bude na výměnu převodovky ?
Všiml jsem si, že se to stane vždy, když je auto ohřáté. Pokud stojí déle tak chyba nenaskočí.
Olej v převodovce byl vyměněn cca před 4 měsíci. Je tam olej od MillerOils. Auto má najeto 204k. Je to můj první automat.
Předem díky za nápady a rady, týkající se mého problému...a taky počítám s rejpanci, že jsem kašlal na servis a ať se nedivím :D Ano, jsem prokrastinátor.
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14988
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Porucha AT - Outback 2005 2,5 121kW
Nepíšeš, že by řadila nějak špatně, byla hlučná apod., takže předpokládám, že se nic takového neděje. Pak bude asi mechanicky v pořádku. Můj tip je nějaký solenoid. Možná nějaká lepší diagnostika by uměla vyčíst nějaké větší podrobnosti. Každopádně doma na dvoře to asi neopravíš, ale nemusela by to být úplná finanční vražda.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Re: Porucha AT - Outback 2005 2,5 121kW
Díky za tip
Řadí to dobře, nekope to.
Jediná situace, kdy jsem zaznamenal, že převodovka kope a neřadí tak jak má, byla když se kuře+sport rozvítilo za jízdy.
Jinak po dalších pokusech naprosto v poho.
Řadí to dobře, nekope to.
Jediná situace, kdy jsem zaznamenal, že převodovka kope a neřadí tak jak má, byla když se kuře+sport rozvítilo za jízdy.
Jinak po dalších pokusech naprosto v poho.
Re: Porucha AT - Outback 2005 2,5 121kW
Jak sám píšeš, tak "diagnostikou" vyčteš akorát tu P0700, což je cokoliv, ohledně převodovky. Pouze oznámení, který pošle TCM do ECU, aby ECU rozsvítila kontrolku motoru a věděla, že něco není v pořádku.
Takže potřebuješ zjistit, co za reálný chyby jsou uložený v TCM. Ty budou snad celkem dost jasný. Potřebuješ diagnostiku, která se dokáže spojit s TCM. Což u BP 2005 nebude zase takovej problém. Případně můžeš chyby vyčíst přes budíky - https://subarufanclub.cz/wiki/navody/zo ... egacy_blbp
Jinak mazat zběsile chyby je tak trochu postup na hovno. Protože 1) pokud je chyba sporadická, tak kontrolky zhasnou časem samy, ale chyba tam zůstane uložená, takže servis nebo někdo, kdo tomu rozumí, si pak dokáže chyby vyčíst, včetně např. Freeze Frames - když je smažeš, tak budou vědět prd. A 2) pokud je chyba trvalá, tak stejně nejde smazat nebo se zase hned objeví - to je i ten důvod, proč ti nemusela jít smazat - prostě chyba přetrvává.
Nepíšeš, jestli je v pořádku náplň. To, že jí někdo měnil a pak se začaly projevovat problémy mi přijde jako zajímavá náhoda. První věc při diagnostice problému s AT - zkontrolovat (správně!) hladinu ATF - https://subarufanclub.cz/wiki/navody/4e ... prevodovky
Taky bych se zajímal, co tam kdo nalil.
Takže potřebuješ zjistit, co za reálný chyby jsou uložený v TCM. Ty budou snad celkem dost jasný. Potřebuješ diagnostiku, která se dokáže spojit s TCM. Což u BP 2005 nebude zase takovej problém. Případně můžeš chyby vyčíst přes budíky - https://subarufanclub.cz/wiki/navody/zo ... egacy_blbp
Jinak mazat zběsile chyby je tak trochu postup na hovno. Protože 1) pokud je chyba sporadická, tak kontrolky zhasnou časem samy, ale chyba tam zůstane uložená, takže servis nebo někdo, kdo tomu rozumí, si pak dokáže chyby vyčíst, včetně např. Freeze Frames - když je smažeš, tak budou vědět prd. A 2) pokud je chyba trvalá, tak stejně nejde smazat nebo se zase hned objeví - to je i ten důvod, proč ti nemusela jít smazat - prostě chyba přetrvává.
Nepíšeš, jestli je v pořádku náplň. To, že jí někdo měnil a pak se začaly projevovat problémy mi přijde jako zajímavá náhoda. První věc při diagnostice problému s AT - zkontrolovat (správně!) hladinu ATF - https://subarufanclub.cz/wiki/navody/4e ... prevodovky
Taky bych se zajímal, co tam kdo nalil.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Porucha AT - Outback 2005 2,5 121kW
Díky za rady, tipy, návody
Nícméně budu muset počkat až se ozvou Dobřany a vezmou si Oťase do parády. Sám raději žádné akce podnikat nechci.
Kdyby byl vadnej nějákej solenoid tak je to stejně oprava za min. 40k (a to jsem ještě hodně naivní)....ale co bych pro to auto neudělal.
Co se týče oleje v převodovce tak je vše ok (ani málo, ani hodně).
Přes budíky mi chyba vyject nešla... na YT jsou samozřejmě nějaký návody, ale už na to prdím...bude to muset počkat na servis.
Až budu vědět víc, poreferuju co to bylo a za kolik...zatím se mějte a ať to jezdí co nejlíp.
Nícméně budu muset počkat až se ozvou Dobřany a vezmou si Oťase do parády. Sám raději žádné akce podnikat nechci.
Kdyby byl vadnej nějákej solenoid tak je to stejně oprava za min. 40k (a to jsem ještě hodně naivní)....ale co bych pro to auto neudělal.
Co se týče oleje v převodovce tak je vše ok (ani málo, ani hodně).
Přes budíky mi chyba vyject nešla... na YT jsou samozřejmě nějaký návody, ale už na to prdím...bude to muset počkat na servis.
Až budu vědět víc, poreferuju co to bylo a za kolik...zatím se mějte a ať to jezdí co nejlíp.
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14988
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Porucha AT - Outback 2005 2,5 121kW
Já myslím, že takhle drahé solenoidy nejsou Ale naštěstí jsem ještě řešit nemusel, konkrétní ceny nevím. Uvidíš, je fakt, že je lepší být mile překvapen než naopak
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Re: Porucha AT - Outback 2005 2,5 121kW
Hele kdyby vyměnil jen ten poruchovej solenoid tak v poho...ty ceny nebyly tak hrozný když sem to zkoumal
...ale při mé smůle bude měnit celou převodovku nebo nějakou součást převodovky, která bude mít astronomickou cenovku
Já osobně zkušenosti se servisem v Dobřanech nemám, známej tam měl Forejse a spokojenej. Recenze na ně jsou taky
pozitivní...uvidím jak to dopadne...každopádně na to auto jsem si za rok tak zvykl, že mi tato sitiace drásá srdce
...ale při mé smůle bude měnit celou převodovku nebo nějakou součást převodovky, která bude mít astronomickou cenovku
Já osobně zkušenosti se servisem v Dobřanech nemám, známej tam měl Forejse a spokojenej. Recenze na ně jsou taky
pozitivní...uvidím jak to dopadne...každopádně na to auto jsem si za rok tak zvykl, že mi tato sitiace drásá srdce
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49469
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Porucha AT - Outback 2005 2,5 121kW
Dobřany tě určitě nenatáhnou.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Porucha AT - Outback 2005 2,5 121kW
Jednotlivý solenoidy stojí kolem 2000.
Pokud by to byl některý z těch v "mozku", což je většina, tak ani převodovka nemusí z auta.
Pokud by to byl některý z těch v "mozku", což je většina, tak ani převodovka nemusí z auta.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- johyyy
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1296
- Registrován: čtv zář 10, 2009 8:54 pm
- Jméno a příjmení: Martin Johan
- Bydliště: Luby u Chebu
Re: Porucha AT - Outback 2005 2,5 121kW
Přesně tohle jsem měl na 5EAT asi před půl rokem ale diagnostika mi hlásila přimo chybu solenoidu....
Nový Bosch solenoid stojí 940kč Výměna je celkem jednoduchá .... Jestli si někdy zlomim nohu a budu mít čas tak sem do wiki sepíšu postup :D
Jinak v Dobřanech se bát nemusíš tam ti to dají do kupy
Nový Bosch solenoid stojí 940kč Výměna je celkem jednoduchá .... Jestli si někdy zlomim nohu a budu mít čas tak sem do wiki sepíšu postup :D
Jinak v Dobřanech se bát nemusíš tam ti to dají do kupy
Forester SH Diesel power
Subaru Outback 3.0 H6 05 LPG
Subaru Legacy II 2.2 '94 100Kw EX
Subaru Forester 03 2.0XT LPG R.I.P
Subaru Outback 2.5i 2007 LPG EX
Subaru Impreza GT 94 LPG EX
Subaru Impreza 97 R.I.P
Subaru Outback 3.0 H6 05 LPG
Subaru Legacy II 2.2 '94 100Kw EX
Subaru Forester 03 2.0XT LPG R.I.P
Subaru Outback 2.5i 2007 LPG EX
Subaru Impreza GT 94 LPG EX
Subaru Impreza 97 R.I.P
Re: Porucha AT - Outback 2005 2,5 121kW
Měli jsme občas vracející se hlášky 0700 zhruba od 280 000km nájezdu. Stačilo mazat. Teď je tam skoro 400 000km a začalo se to zhoršovat nejen tím,že se hláška objevovala častěji,ale auto padalo do nouzáku. A auto v nouzáku fakt nejede ať na plyn dupete jak chcete. Ptal jsem se v servisu a tam mi řekli,že bez důkladné diagnostiky nebudou do auta sahat. Měnili klientovi solenoidy a stejně auto nejelo.Neradi by chybu opakovali.
Poslední věc před servisem mě napadlo jezdit s autem v manuálu. Dával jsem tomu čočku,točil do 3,5 až 5tis,včechny kvalty.Nahoru,dolu prostě režim,kdy by automat dávno přeřadil. Zabralo to. Najeto dalších 20 000km bez chybových hlášení
Poslední věc před servisem mě napadlo jezdit s autem v manuálu. Dával jsem tomu čočku,točil do 3,5 až 5tis,včechny kvalty.Nahoru,dolu prostě režim,kdy by automat dávno přeřadil. Zabralo to. Najeto dalších 20 000km bez chybových hlášení
fajfka
Subaru Outback 3,0 AT 2007
BMW 1100 GS
Honda Shadow 1100 C
Subaru Outback 3,0 AT 2007
BMW 1100 GS
Honda Shadow 1100 C
Re: Porucha AT - Outback 2005 2,5 121kW
Jak už bylo x-krát řečeno, tak chyba P0700 v ECU neznamená nic jinýho, než, že je nějaká chyba v TCM.
Pokud zabralo to, co jsi psal, tak je možný, že proběhla jistá úroveň adaptace řízení převodovky. To by se správně mělo dělat po každý výměně oleje. Takže kdo ví, co se tam dělo.
Pokud zabralo to, co jsi psal, tak je možný, že proběhla jistá úroveň adaptace řízení převodovky. To by se správně mělo dělat po každý výměně oleje. Takže kdo ví, co se tam dělo.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Porucha AT - Outback 2005 2,5 121kW
Zdravím všechny téměř po měsící.
Auto je opravené, oprava vyšla na 23k.
Vadnej solenoid ventil. Chlapi z Dobřan jsou profíci, jsem naprosto spokojený a odteď jezdím jenom tam a na celý Autwec v Plzni se můžu .....
Pro auto si přijeli, přivezli mi náhradní vůz (Lego H6) a z toho sem byl naprosto odvařený, že už jsem na chlapi zkoušel jestli mi ho neprodaj :D
Oprava byla hotová za cca 4 pracovní dny. Suprově jsme si pokecali o autech a já odjel spokojený s opraveným autem
Dobřany jedině doporučuji.
Auto je opravené, oprava vyšla na 23k.
Vadnej solenoid ventil. Chlapi z Dobřan jsou profíci, jsem naprosto spokojený a odteď jezdím jenom tam a na celý Autwec v Plzni se můžu .....
Pro auto si přijeli, přivezli mi náhradní vůz (Lego H6) a z toho sem byl naprosto odvařený, že už jsem na chlapi zkoušel jestli mi ho neprodaj :D
Oprava byla hotová za cca 4 pracovní dny. Suprově jsme si pokecali o autech a já odjel spokojený s opraveným autem
Dobřany jedině doporučuji.
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19532
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Porucha AT - Outback 2005 2,5 121kW
tak to je super, ze mas opraveno a ze jsi spokojeny
Odesláno z mého SM-G781B pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-G781B pomocí Tapatalk
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49469
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Porucha AT - Outback 2005 2,5 121kW
Tak to jsem rád, že to dobře dopadlo a že jsi s Dobřanama spokojený !!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97