Celomáčenej škatulewagon - Vláďovo Forester 2005 (SG) 2.0
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10692
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Celomáčenej škatulewagon - Vláďovo Forester 2005 (SG) 2.0
Jak navrhoval Marek, tyhle moje dvě auta by opravdu měly mít stejnou/záměnnou baterii, takže alternativa je ji přehodit do Outbacka, když bude nejhůř.
Mimochodem je tam Exide Premium, podle Radkovo vlákna minimáně od 06/2019, a teď v těch mrazech měla 12.2 V. Na to, že jsem ji letos nenabíjel (možná minulou zimu, nevím), a jezdí hlavně krátký trasy a jen výjimečně delší, tak to je pěkný. Tak jsem jí dopřál nabití, ať nedopadne jak ta ve vedlejším autě
Kažopádně nádržku jsem zkusil dolít a evidentně to neteče proudem, kratší trasy to zvládne ujet. Na nic delšího to ale není.
S Ludvíkem je domluvený, že nějaký řízení najde a budu měnit. Původní plán - přetěsnit sloupek, ze kterýho to teče - selhal, protože jsme mysleli, že tam jsou dva šrouby na přírubu sloupku a pak se to celý sundá, ale zrovna tady je to jeden kus, a zavřený to je velkou maticí na speciální nástroj. Až budu mít v ruce aspoň jedno řízení, můžu se na to mrknout a třeba by to doma něčím šlo, ale spíš už bude jednodušší tam dát kus, co neteče.
Mimochodem je tam Exide Premium, podle Radkovo vlákna minimáně od 06/2019, a teď v těch mrazech měla 12.2 V. Na to, že jsem ji letos nenabíjel (možná minulou zimu, nevím), a jezdí hlavně krátký trasy a jen výjimečně delší, tak to je pěkný. Tak jsem jí dopřál nabití, ať nedopadne jak ta ve vedlejším autě
Kažopádně nádržku jsem zkusil dolít a evidentně to neteče proudem, kratší trasy to zvládne ujet. Na nic delšího to ale není.
S Ludvíkem je domluvený, že nějaký řízení najde a budu měnit. Původní plán - přetěsnit sloupek, ze kterýho to teče - selhal, protože jsme mysleli, že tam jsou dva šrouby na přírubu sloupku a pak se to celý sundá, ale zrovna tady je to jeden kus, a zavřený to je velkou maticí na speciální nástroj. Až budu mít v ruce aspoň jedno řízení, můžu se na to mrknout a třeba by to doma něčím šlo, ale spíš už bude jednodušší tam dát kus, co neteče.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Re: Celomáčenej škatulewagon - Vláďovo Forester 2005 (SG) 2.0
Tou maticí se nastavuje vůle mezi pastorkem a hřebenem a sealuje se nějakým spešl sajrajtem... tak to asi povolilo.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Tsakabaru
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 4730
- Registrován: pon pro 06, 2021 6:11 pm
- Jméno a příjmení: Míla
- Bydliště: Sokolovsko
Re: Celomáčenej škatulewagon - Vláďovo Forester 2005 (SG) 2.0
jo, jak to prestane tulenit, je zle
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10692
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Celomáčenej škatulewagon - Vláďovo Forester 2005 (SG) 2.0
Neeeee. Se bavíme o něčem jinym. Matici na nastavování vůle znam, ale tady jde o rozdíl, jakým je chycenej "sloupek" směrem k volantu, to, co v sobě ukrývá "pinion", čehož neznam českej ekvivalent
U Forestera (aspoň konkrétně mýho) je to takhle. Je potřeba to shora odšroubovat, aby se dal vyndat.
U Outbacka takhle - dva šrouby na spodku toho sloupku, kterej se pak celej stáhne ze zbytku trubky.
Ludva původně myslel, že to je u Forestera taky tak, což by usnadňovalo domácí servis.
U Forestera (aspoň konkrétně mýho) je to takhle. Je potřeba to shora odšroubovat, aby se dal vyndat.
U Outbacka takhle - dva šrouby na spodku toho sloupku, kterej se pak celej stáhne ze zbytku trubky.
Ludva původně myslel, že to je u Forestera taky tak, což by usnadňovalo domácí servis.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Re: Celomáčenej škatulewagon - Vláďovo Forester 2005 (SG) 2.0
Jo tydle vidle... Jinak pinion je pastorek, však jsem to psal.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10692
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Celomáčenej škatulewagon - Vláďovo Forester 2005 (SG) 2.0
Jsem slepej a čtu napůl
...ta vůle by beztak asi nezpůsobila tečení, asi by to dřív klepalo, což na Foresteru neklepe nijak, i teď po dolití to furt běhá krásně.
...ta vůle by beztak asi nezpůsobila tečení, asi by to dřív klepalo, což na Foresteru neklepe nijak, i teď po dolití to furt běhá krásně.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24509
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Celomáčenej škatulewagon - Vláďovo Forester 2005 (SG) 2.0
Ne ne, nic právě nenaznačuji, jen se ptám skrz zkušenosti, ale stejně mě to nic moc neřekne, holt ty naše auta už nejsou žádná junioři, o ničem jiném to není. Mě bylo právěže doporučeno, kapalinu neměnit, pokud nechci teda řešit servo, což jsi ty taky něměnil. Vím, mnozí zde měnili, nechci se o tom nijak dál tady přít, OPRAVDU ne, jen jsem se zeptal, díky za info.podvlada píše: ↑sob led 20, 2024 8:05 am Marku taky už mě to napadlo
Šímo, ve Foresteru ne. Jen v Outbacku. Naznačuješ, že to může mít souvislost? Ono ani v těch mrazech to nekvílelo, což beru jako známku, že na tom nebyla tak špatně ještě... Ale samozřejmě dle intervalů už si asi zasloužila vyměnit.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22958
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Celomáčenej škatulewagon - Vláďovo Forester 2005 (SG) 2.0
Mi pripomnelo, ze ja to servo taky porad pokousim, pac se mi to nechce v ty zime delat... a uz taky vynechava, tak uvidim kdy se mi to vymsti a dojedu domu s ohromnymi svaly
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10692
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Celomáčenej škatulewagon - Vláďovo Forester 2005 (SG) 2.0
Jendo, v tvym případě bych se nedivil, kdyby se ti to vysralo před nějakou dlouhou cestou a ještě jsi pak z toho ty svaly neměl.
Jinak, baterku jsem přendal do Outbacka, protože to tu kapalinu žere jak Passat olej. Jedu do města a zpátky, a můžu dolejvat celou nádobku...
Jinak, baterku jsem přendal do Outbacka, protože to tu kapalinu žere jak Passat olej. Jedu do města a zpátky, a můžu dolejvat celou nádobku...
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22958
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Celomáčenej škatulewagon - Vláďovo Forester 2005 (SG) 2.0
Kdyby to zralo... ale hadam ze tobe ji to hazi vsude okolo, jako moje T4 olej
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10692
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Celomáčenej škatulewagon - Vláďovo Forester 2005 (SG) 2.0
Nehází, značkuje si teritorium
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10692
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Celomáčenej škatulewagon - Vláďovo Forester 2005 (SG) 2.0
Joo, úplně jsem zapomněl dodat, že řízení bylo vyměněno za jinej kus od Ludwíka, který buď neteče, nebo teče míň. Zatáčí to, posiluje to, tak snad zas na nějakou dobu vyřešeno.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22958
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Celomáčenej škatulewagon - Vláďovo Forester 2005 (SG) 2.0
Vidiš, jsem mohl vzít do tomboly servo pumpu, nezbytná potřeba každého subaristy
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10692
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Celomáčenej škatulewagon - Vláďovo Forester 2005 (SG) 2.0
Koncový tlumič výfuku
Tak se tak jednou stalo, že samovolně došlo ke konverzi na Imprezu.
Naštěstí to vyšlo tak, že jsem nic netahal po zemi.
Boxer zvuk fajne, ale jezdit bych s tim teda nechtěl.
Objednal jsem novej - myslim že nějakej Asmet, vypadal líp než klasika Polmostrov a byl asi jen o 200,- dražší, měl i nějak přetřený/stříknutý sváry. Je oválnej, nad ním je spoustu místa, bál jsem se, aby nebyl moc nízko (a jestli třeba neni z FL), ale dobrý, netrčí níž než cokoliv jinýho. A doufal jsem, že příruba na středovym dílu bude v pohodě.
Tak příruba v pohodě docela byla, po očištění vznikla rovná plocha. S čím jsem se ale jebal asi hodinu byly ty dva šrouby co drží příruby - byly tam nějaký nerez šrouby i matice. Paráda, měl jsem i nový v záloze, hlavně že půjdou povolit a nebudu je muset řezat. Hovno hovno. Jeden šel blbě asi půl závitu a pak najednou volně rukou - tak jo, to bude dobrý. Druhej? Ani za kokot! (Vzpomněl jsem si na lakatoše...)
Šroub se samozřejmě začal protáčet, tak jsem musel šprajcnout trhák o zem, do ráčny mlátil, ale krátká ráčna nebyla dost velká páka, nakonec jsem ráčnu nastavil trubkou, šprajcnul, a povoloval trhákem, každym pohybem tak o 10° otočení, za hlasitýho skřípání matice, aby se ten šroub nakonec urval na posledním kousku závitu, když už to skoro bylo hotový. Hajzl. Závity samozřejmě byly čistý, nevim čim to bylo. No nic, hlavně že to jde smontovat...
A taky jsem teda vyměnil olej, když už jsem v tom byl.
Tak se tak jednou stalo, že samovolně došlo ke konverzi na Imprezu.
Naštěstí to vyšlo tak, že jsem nic netahal po zemi.
Boxer zvuk fajne, ale jezdit bych s tim teda nechtěl.
Objednal jsem novej - myslim že nějakej Asmet, vypadal líp než klasika Polmostrov a byl asi jen o 200,- dražší, měl i nějak přetřený/stříknutý sváry. Je oválnej, nad ním je spoustu místa, bál jsem se, aby nebyl moc nízko (a jestli třeba neni z FL), ale dobrý, netrčí níž než cokoliv jinýho. A doufal jsem, že příruba na středovym dílu bude v pohodě.
Tak příruba v pohodě docela byla, po očištění vznikla rovná plocha. S čím jsem se ale jebal asi hodinu byly ty dva šrouby co drží příruby - byly tam nějaký nerez šrouby i matice. Paráda, měl jsem i nový v záloze, hlavně že půjdou povolit a nebudu je muset řezat. Hovno hovno. Jeden šel blbě asi půl závitu a pak najednou volně rukou - tak jo, to bude dobrý. Druhej? Ani za kokot! (Vzpomněl jsem si na lakatoše...)
Šroub se samozřejmě začal protáčet, tak jsem musel šprajcnout trhák o zem, do ráčny mlátil, ale krátká ráčna nebyla dost velká páka, nakonec jsem ráčnu nastavil trubkou, šprajcnul, a povoloval trhákem, každym pohybem tak o 10° otočení, za hlasitýho skřípání matice, aby se ten šroub nakonec urval na posledním kousku závitu, když už to skoro bylo hotový. Hajzl. Závity samozřejmě byly čistý, nevim čim to bylo. No nic, hlavně že to jde smontovat...
A taky jsem teda vyměnil olej, když už jsem v tom byl.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49469
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Celomáčenej škatulewagon - Vláďovo Forester 2005 (SG) 2.0
Vláďo jestli to opravdu byly nerezový šrouby, tak u těch rádo dochází k tzv. studenému přivaření. Kombinací drsnosti povrchu a tlaku na kontaktních plochách se šroub s maticí regulerně zadřou. Lze tomu předcházet mazáním toho závitu. A v případě šroubů na vejfuku třeba kombinací, nerez šroub, mosaz matice.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97