ema pracant - UTV 4x4
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4045
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: ema pracant - UTV 4x4
Další deň sem pokračoval akcí příjezdu do potoka. To už je věru vyšší level, co si eště trúfnu bez jištění a výpomoci. Ponajprv sem si srovnal malý kopeček přes sjezdem (asi cosik přes 20 cm převýšení a do 1,5 m v průměru - na fotce za sunem), což byla otázka chvilky a matroč sem následně hneď použil na vyrovnání pod pravý pás, aby sa moh do teho svahu zakúsnúť edem levým krajem radlice. Je to tam šecko ve svahu a rovina nikde...edem ostřešjí svah . Po páru pokusoch sem urýpával a sypal po pás, až sem sa dostal skoro ideálně do roviny a moh sa řádně zakusovať do teho levého břeha. Je to tam úzké jak cyp, napravo důra do potoka a zem měkká, opěra pod pravým pásem nulaprd a furt sa to zhrnovalo. Bylo to aj hodně ruční práce s lopatů, bo furt ven a urovnávať šutry pod pás, jak sa to ujížďalo a sedalo dolů, či sa to pomály sypalo do potoka. Tam sem jezdil sám, bo totok by psychicky zvádnul asik málokdo, a riziko to jakésik též je, a já dyž sem na pravů stranu neviděl, tak sem nebyl tak najehlách .
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4045
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: ema pracant - UTV 4x4
Jediné, co bylo dosť náročné, tož hlídať aby sem nezabral moc a zadek suna sa nevyhnul směrem do potoka....to by bylo na nejaký externí naviják nebo dom pro hever a spousta další práce. Bylo to oto náročnější bo s radliců je těžiště hodně vepředu a zadní pásy sú dosť odlehčené. Zátěž do korby sem nedával, bo výkonově by to zas nešlo vycúvať. Stalo sa ně to edem párkrát, ale zadní pás sa uhnul edem decentně, tak nebylo až toliko adrenalinu .
Po kúščičku sem sa prokúsal až dolů a začal si rýpať cestu břehem vedla potoka. Je to šecko staré koryto (potok klesnul místy až o 3 m od r. 1997), tož tam bylo šutrů na třéprdele. Hodně šutrů sem mosel odlopatovať, bo byly zaryté fest a nemoh sem moc silno radlicú. Jeden sem mosel polechtať velkým kladivem, bo sem s ním nijak nehnul a zavazal. Setam je aj kořeň - jeden byl silný jak ruka, takže bez sekyry ani ťuk. Dostal sem sa kus, ale eště teho jakýsik ten kúšček chybí. Pak už sa dostanu přímo do potoka a z tama už si dál cestu najdu a s minimálním rizikem. Nakonec eště pohled od cesty dolů. A aby to eště nebylo tak jednoduché, tak radlica je o necelých 10 cm na každé straně užší než pásy, takže rýpať sem mosel ideálně furt trocha našikmo, což na tak úzkém místě byla fakt chuťovka .
Totok byla tedy práca na pondělí odpoledňa. Dobrá psychická masáž....doporučuju na ztužení.
A do teho ně eště blbnul motor a nedržal volnoběh po zahřátí. Naštestí to šlo dycky nastartovať a problém už sem konečně asik našel....
Zajímavé eště je, že doteď sem neohnul na radlici žádný zub, až včijel edem jeden úplně levý zub a to edem trošku. Moselo to byť o nejaký ten nehybný šutr. Jinak sú šecky zuby pořáť rovné - věru kvalitní matroš.
Po kúščičku sem sa prokúsal až dolů a začal si rýpať cestu břehem vedla potoka. Je to šecko staré koryto (potok klesnul místy až o 3 m od r. 1997), tož tam bylo šutrů na třéprdele. Hodně šutrů sem mosel odlopatovať, bo byly zaryté fest a nemoh sem moc silno radlicú. Jeden sem mosel polechtať velkým kladivem, bo sem s ním nijak nehnul a zavazal. Setam je aj kořeň - jeden byl silný jak ruka, takže bez sekyry ani ťuk. Dostal sem sa kus, ale eště teho jakýsik ten kúšček chybí. Pak už sa dostanu přímo do potoka a z tama už si dál cestu najdu a s minimálním rizikem. Nakonec eště pohled od cesty dolů. A aby to eště nebylo tak jednoduché, tak radlica je o necelých 10 cm na každé straně užší než pásy, takže rýpať sem mosel ideálně furt trocha našikmo, což na tak úzkém místě byla fakt chuťovka .
Totok byla tedy práca na pondělí odpoledňa. Dobrá psychická masáž....doporučuju na ztužení.
A do teho ně eště blbnul motor a nedržal volnoběh po zahřátí. Naštestí to šlo dycky nastartovať a problém už sem konečně asik našel....
Zajímavé eště je, že doteď sem neohnul na radlici žádný zub, až včijel edem jeden úplně levý zub a to edem trošku. Moselo to byť o nejaký ten nehybný šutr. Jinak sú šecky zuby pořáť rovné - věru kvalitní matroš.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49275
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: ema pracant - UTV 4x4
Paráda !!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- wenzel
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 287
- Registrován: sob bře 06, 2021 9:16 am
- Jméno a příjmení: Václav Šikl
- Bydliště: Šumperk
Re: ema pracant - UTV 4x4
To je nádhera, normálně ti ten život závidím...
Forester 2.0 AT, 2006
Superb VR6, 3.6, AT, 2012
Superb VR6, 3.6, AT, 2012
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24383
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: ema pracant - UTV 4x4
Ty tam teda pácháš věci mazec, jsi vybaven a nebojíš se ničeho, ani terénu ani oprav...máte tam ale krásně
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Re: ema pracant - UTV 4x4
Tam byla puvodne cesta? Jinak pekna prace. Fakt.
Odesláno z mobilu pomocí Tapatalk
Odesláno z mobilu pomocí Tapatalk
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4045
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: ema pracant - UTV 4x4
To byl chodník pro krávy a koňa a chodilo sa tam do potoka pásť, dyž byly stromy eště malé. Jak je viděť včilej, je problém tam vůbec nekde přelézť, natoš, aby to zvládnul dobytek . Beztak už tam tráva dávno neroste. Ten potok klesnu dost brutálně a povodně odplavily neskutečné množství zeminy. Jako děcka zme tam mohli běhať přes potok skoro kdekoliv z jedné strany na druhú. Včilej je to tak na slanění po laně, fakt masakr. Dostať sa tam s techniků je prostě oříšek. Je to zdroj durovin - hlavně šutr, dřevo, možná aj břidlica, ale to je zas na druhú stranu a tam to je eště horší přístup, ale.....pude to.
V pondělí sem páru metrú pokročil a už budu u buka. Potřebuju to dorýpať, ať možu sundať pásy a osadiť kola, bo s koly by to tam neurýpnul a zahučel do potoka. Teď sa třeba pod pásem utrhnul břeh (na první fotce je to viděť, jak je to vyskládané) a mosel sem to vyskládať velkými šutry až z koryta a zasypať. To by s koly asik nedopadlo dobře. Pásy sú široké a dlúhé a poraďá si aj tam, kde by sa na kolách už dávno převrátil. Vím o tem a počítám s tým. Takže, idyž to vypadá občas šíleně, jak jedu po kraju nebo su s pásem ve vzduchu, furt vím (občas spěš tuším), že to sun zvládne .
A konečně vyrašily listy a tráva jede navrch jak divá. Kola chalupy sú třešně, tak šade plno květu .
V pondělí sem páru metrú pokročil a už budu u buka. Potřebuju to dorýpať, ať možu sundať pásy a osadiť kola, bo s koly by to tam neurýpnul a zahučel do potoka. Teď sa třeba pod pásem utrhnul břeh (na první fotce je to viděť, jak je to vyskládané) a mosel sem to vyskládať velkými šutry až z koryta a zasypať. To by s koly asik nedopadlo dobře. Pásy sú široké a dlúhé a poraďá si aj tam, kde by sa na kolách už dávno převrátil. Vím o tem a počítám s tým. Takže, idyž to vypadá občas šíleně, jak jedu po kraju nebo su s pásem ve vzduchu, furt vím (občas spěš tuším), že to sun zvládne .
A konečně vyrašily listy a tráva jede navrch jak divá. Kola chalupy sú třešně, tak šade plno květu .
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49275
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: ema pracant - UTV 4x4
Parádní !!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24383
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: ema pracant - UTV 4x4
Zas a opět, ta vaše lokalita, konkrétně ještě o to víc vaše usedlost tam umístěná, to je velká paráda, pro mě jo, to se dnes platí zlatem.
Statečně si to tam udržuješ a vytváříš k obrazu svému, klobouk dolů.
Statečně si to tam udržuješ a vytváříš k obrazu svému, klobouk dolů.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4045
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: ema pracant - UTV 4x4
Pokračování ve srovnání pozemku - furt nakřivo, takže akce s traktorem a sunem. Pěkně sme sa střídali a odbagrovali to o dalších cca 20 cm níž. Ve dvoch to šlo rychlo, radost pohleděť .
Dovez sem radlicu štěrku a nachystal si ju vedla.Pak sem to eště další deň poměřil a přibral to sunem o dalších pár cm nižej. Pak sem přidal štěrku a pojezdil to forestem, dyž není na zhutnění skákací žaba nebo vhodný válec. Dať to přesně do roviny by znamenalo věčí zásah a už aj problémy s vodů z cesty, dyž hodně zaprší. Tak, jak to je, to bude hold mosí stačiť .
Dovez sem radlicu štěrku a nachystal si ju vedla.Pak sem to eště další deň poměřil a přibral to sunem o dalších pár cm nižej. Pak sem přidal štěrku a pojezdil to forestem, dyž není na zhutnění skákací žaba nebo vhodný válec. Dať to přesně do roviny by znamenalo věčí zásah a už aj problémy s vodů z cesty, dyž hodně zaprší. Tak, jak to je, to bude hold mosí stačiť .
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4045
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: ema pracant - UTV 4x4
Pokračová a dokončení cesty do potoka. Dal sem to už komplet za jeden večer. Šlo to blbě, chvilami to bylo dosť nepříjemné, bo místa v zatáčce málo a co chvila sem jezdil na hraně nebo s pásem ve vzduchu, ale nepřevrátil sa, takže vlastně úspěch . Bylo aj hodně lopatovaní a sekyry bušení do kořeňú.
Včilej je hotovo, takže sem suna moh konečně hodiť zas na kola.
A jeden úlovek už mám taky - ten velký šutr sem vybagroval a vylopatoval v té zatáčce před bukem. Pak sem ho šupnul do ďúry v potoku, aby sem ho po chvilce doloval ven, bo taký pěkný šutr, škoda ho tam nechať . S řetazem a hydraulikú to bylo venku za chvilku. Ani nevím, jak je to vlastně těžké, bo se to nezvedal, edem trocha posunoval a převalil.
Včilej je hotovo, takže sem suna moh konečně hodiť zas na kola.
A jeden úlovek už mám taky - ten velký šutr sem vybagroval a vylopatoval v té zatáčce před bukem. Pak sem ho šupnul do ďúry v potoku, aby sem ho po chvilce doloval ven, bo taký pěkný šutr, škoda ho tam nechať . S řetazem a hydraulikú to bylo venku za chvilku. Ani nevím, jak je to vlastně těžké, bo se to nezvedal, edem trocha posunoval a převalil.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4045
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: ema pracant - UTV 4x4
Prckové byli furt v akci, vozili sa nebo špekulovali kolem. Míša je za volantem ráda a páčky už má odzkúšané asik šecky .
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49275
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: ema pracant - UTV 4x4
Super !!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4045
- Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: ema pracant - UTV 4x4
Drobná oprava brzd, bo to blbě brzdí na předek, výměna převodky řízení (to deprv bude, bo sem nestih) a zákeřná výměna ložisek na předním kole - to byl alespoň plán na páru hodin.
Standard je hl. matica na poloose, keré sa pověčinú moc nechce dolů a mosel sem přes velků páku, než to povolilo. Těhlice pak šla dolů rychlo aj s jedným ložiskem, ale zasek sem sa na vymezovacím krúžku....dycky pěkně sám odpadne, ale včil, ani boajeo dolu, prostě nic . Takže nakonec poloosa ven celá. Zkusil sem to hnedkaj ve sklíčidle v soustruhu, ale též nic, tož do svěráku, majzlik a pomalúčky odklepať dolu, což už šlo. Pak vnitřní krúžek ložiska, temu sa nechcelo, tak sem ho nahřál svářečků na dvoch místoch a už to pomaly šlo. Fakt opruz totok. Eště to na tej straně nikdo neměnil, takže od 2009 sa to tam zakořenilo festovně. Poloosu se vyleštil, šecko promazal, v soustruhu opravil vymezovací krúžek, bo dostal čočku od majzlíku aj. nářaďá , lisnul nové ložiska a gufera - sloupová vrtačka má fakt hodně využití a na totok je to skvělý pomocník. Ten krúžek mezi ložiska sem o cca 0,25 mm zmenšil, tak uvidím, jaký to bude něť vliv na životnost ložisek (origoš je tam 0,5 mm vůle mezi ložisky v těhlici, kerá sa pak stahuje hl. maticů, což mi příde moc, takže obě ložiska dostávajů axiálními silami dosť pokuřiť). Zrovna sem vyměnil aj rejdový čep, ať to nemosím brzo zas kuchať a tento nechám do rezervy. Šecko sem osadil z5 a možu sa pustit do tých brzd a převodky.
No a nechybilo moc a mosel bych opravu suna zrychliť co byto šlo, bo sem dole u cesty zkúšal projeť a utlačiť koly příkopu po bagrovaní, ale zostal sem tam s foresterem viseť na spodku v bahně...fakt mazec . Nakonec se sa z tama vycukal na zpátečku, ale moc nechybílo a sun měl prácu s navijákem . Je to hlubší a měkčí, než to vypadá. Zkúšal sem to projíť v gumákách, ale klesal sem hneď a hodně hluboko - jako tekutý písek, takže to nejde ani projíť a mosím počkať, až to trocha vyschne .
Standard je hl. matica na poloose, keré sa pověčinú moc nechce dolů a mosel sem přes velků páku, než to povolilo. Těhlice pak šla dolů rychlo aj s jedným ložiskem, ale zasek sem sa na vymezovacím krúžku....dycky pěkně sám odpadne, ale včil, ani boajeo dolu, prostě nic . Takže nakonec poloosa ven celá. Zkusil sem to hnedkaj ve sklíčidle v soustruhu, ale též nic, tož do svěráku, majzlik a pomalúčky odklepať dolu, což už šlo. Pak vnitřní krúžek ložiska, temu sa nechcelo, tak sem ho nahřál svářečků na dvoch místoch a už to pomaly šlo. Fakt opruz totok. Eště to na tej straně nikdo neměnil, takže od 2009 sa to tam zakořenilo festovně. Poloosu se vyleštil, šecko promazal, v soustruhu opravil vymezovací krúžek, bo dostal čočku od majzlíku aj. nářaďá , lisnul nové ložiska a gufera - sloupová vrtačka má fakt hodně využití a na totok je to skvělý pomocník. Ten krúžek mezi ložiska sem o cca 0,25 mm zmenšil, tak uvidím, jaký to bude něť vliv na životnost ložisek (origoš je tam 0,5 mm vůle mezi ložisky v těhlici, kerá sa pak stahuje hl. maticů, což mi příde moc, takže obě ložiska dostávajů axiálními silami dosť pokuřiť). Zrovna sem vyměnil aj rejdový čep, ať to nemosím brzo zas kuchať a tento nechám do rezervy. Šecko sem osadil z5 a možu sa pustit do tých brzd a převodky.
No a nechybilo moc a mosel bych opravu suna zrychliť co byto šlo, bo sem dole u cesty zkúšal projeť a utlačiť koly příkopu po bagrovaní, ale zostal sem tam s foresterem viseť na spodku v bahně...fakt mazec . Nakonec se sa z tama vycukal na zpátečku, ale moc nechybílo a sun měl prácu s navijákem . Je to hlubší a měkčí, než to vypadá. Zkúšal sem to projíť v gumákách, ale klesal sem hneď a hodně hluboko - jako tekutý písek, takže to nejde ani projíť a mosím počkať, až to trocha vyschne .
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
- Tsakabaru
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 4520
- Registrován: pon pro 06, 2021 6:11 pm
- Jméno a příjmení: Míla
- Bydliště: Sokolovsko
Re: ema pracant - UTV 4x4
paradni peklostroj!