Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Tsakabaru
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 4457
Registrován: pon pro 06, 2021 6:11 pm
Jméno a příjmení: Míla
Bydliště: Sokolovsko

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od Tsakabaru »

ok1mpx píše: pát kvě 19, 2023 8:58 am :(B-ooO
ROZDÍL.jpg
no ono uprimne, ja jednou o cidlo pri pokusu o demontaz z "natrubku" proste prisel, tady mi "prosty otvor" prijde jako vylepseni :-D
Legacy BP 3.0 H6 '05 - "Shogun" - vlakno
Impreza GG 2.0 '03
Forester SF 2.0 '01
Niva 1.7 '06
Uživatelský avatar
ok1mpx
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1346
Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
Bydliště: okres Česká Lípa

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od ok1mpx »

Přátelé, jdu se poradit. Po chvilkách, kdy se dostanu domů se mi podařilo vyměnit ložisko a vše okolo brzdy na LZ straně, brzdy jsou tam nové, kapalina ještě nenalita, nyní mám sundanou PZ stranu, vyměněno gufero v Diffu, protože tam sáklo už od koupě. A kolem na té levé straně stále nejde otočit zlehka. Porovnávám to s SF, kterým se nyní jezdí, tak jde těmi koly otáčet prakticky bez odporu. Podobný dotaz jen tady našel viewtopic.php?p=68919#p68919, ale nejsem si jist, jaká míra je ještě "normální".
Má někdo nějakou zkušenost?
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5168
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od petr »

máš ve vzduchu obě zadní kola ? měly by se potom otáček celkem lehce a každé na jinou stranu , pokud máš ve vzduchu jen jedno tak s tím jde točit ztuha a jen pomalu , aspoň to takhle bylo na všech manuálech co mi přišly pod ruku , jestli máš vzadu samosvor tak tam je to trochu jinak
předpokládám teda že brzdy nepřibržďujou
Uživatelský avatar
ok1mpx
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1346
Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
Bydliště: okres Česká Lípa

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od ok1mpx »

Brzda je na jedné straně nová a nebyla ještě sešlápnuta, tedy v akci a na druhé straně nemám ještě ani štít, unašeč kola v ložisku a tedy ani kolo, takže když točím, nevidím jestli se točí. Půjdu teď zvednout i předek a jestli to nepůjde lehce, tak holt budu muset odpojit kardan, aby se poznalo, jestli je zadřenej diff a nebo nějaký problém na mezinápravě.
Zajímalo mě hlavně, abych nehonil nějakej přízrak a přitom to nebylo normální. A naopak, že to na tom starším modelu jde zlehka, je nějaká závada.
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
Uživatelský avatar
ok1mpx
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1346
Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
Bydliště: okres Česká Lípa

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od ok1mpx »

Tak je to namazaným dolů a pos*ným navrch.
Přední kola se otáčejí prakticky bez odporu, protilehlé na stejné nápravě se točí obráceně, tedy OK, ale zadek ani ťuk. Při otáčení zadním se poloosa naproti otáčí taky na druhou stranu, takže diff úplně kaput není. Ale přední kola ani náznak škubnutí.
Tak jsem to chtěl nastartovat. Baterka úplně na nule, 1V, rok stará a to jsem ji před měsícem nabíjel a auto na ni nastartovalo.
Tak jsem k autu dovlekl profesionální startovací zdroj Güde V621 a vůbec nedává napětí, jen svítí, vrčí, pojistka OK. Tak jsem vytáhl můj 30 let starý homemade před 30ti lety. Taky nejde. Se picnu.
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
pufko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1130
Registrován: pát úno 11, 2011 10:42 pm

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od pufko »

Ak by mal vzadu samosvorný diferák, tak sa musia obe kolesá točiť tiež lahko akurát sa budú otáčať rovnakým smerom.
Bez samosvoru sa to druhé točí opačným smerom
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Uživatelský avatar
ok1mpx
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1346
Registrován: ned bře 06, 2016 2:49 pm
Jméno a příjmení: Zbyněk Trojan
Bydliště: okres Česká Lípa

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od ok1mpx »

Tak silou motoru se točí všechny 4, levé přední je však potřeba přibrzdit, to druhé přední asi trochu přibržďuje. Ale zadek se točil celkem statečně. TAk nevím, jestli je tedy něco špatně nebo ne.

Samosvor bych si troufal tvrdit, že tam není.
Zbyněk
Forester SG5LK, 2.0 MT*2005,, daily car XV, 2.0D MT*2013, taťkovo daily car
Forester SF5LJ, 2.0 MT*1999, 4 kousky v různém stádiu rozpracovanosti
Outback 4S4BR, 3.6 AT*2010, Outback 4S3BG, 2.5 MT*1996, synkovy, Legacy BG7LJ, 2.2 MT*1996, K.O.na srazu v Bělé
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5168
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Forester SG5, 2.0, manuál, 2005

Příspěvek od petr »

jestli chceš aby se ti při otáčení zadního kola točil i předek tak bys musel to zadní kolo co se otáčí opačným směrem zastavit , jestli otáčíš jedním zadním kolem a druhé zadní se točí opačně tak se přední kola hýbat nemají , přední by se měly začít hýbat leda tehdy když točíš jedním zadním a druhé zadní zablokuješ , ještě do toho vstupuje ta visco spojka , ale pokud jsou všechny kola v luftě tak by se to mělo chovat jako by tam nebyla , no chtělo by to aby to tady objasnil někdo povolanější :-D
ten zadek by se měl chovat v podstatě stejně jako předek , mělo by jít točit kolama celkem lehce , teda za předpokladu, že ti nepřibržďujou brzdy
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“