Taxem se v sobotu vrhnul na ty brzdy. ATE byl v éšopu skladem jen 1 ks kotouč, tak jsem nakonec vzal komplet Meyle - ty jejich lepší. Nakonec jsem si klidně mohl počkat na ATE, protože Balkarům trvalo dodání gumiček na spodní vodící čepy dva týdny a nakonec jsem je vlastně ani nepotřeboval, ale co už, Meyle vypadají pěkně a fungují asi taky dobře.
Rozborka by šla lépe, kdyby brzdič a přilehlé okolí nebyla jedna velká koule bláta, ale nakonec jsem šrouby našel
Opucoval drátěným kartáčem, čističem brzd, vysypal zbytky destiček, sundal starý kotouč, a ejhle. Na straně řidiče vnější strana kotouče ještě celkem dobrá, vnitřek na sračky. Horní vodící čep se volně hýbal (a vracel), spodní se ani nehnul, nešlo s ním ani pootočit, po odhrnutí prachovky jen rez. Prostříknul jsem WDčkem, upnul, nakonec se s ním povedlo pootočit klíčem, znovu WDčko, čtvrthodina mordování a už se otáčel celkem ochotně, ale vysunout ani za zlatý prase, po další čtvrthoďce s WDčkem, kleštěma a impropvizovanou náhradou svěráku se nakonec povedlo ho vyrvat, no vypadal parádně. Gumička na čepu na sračku, Honza měl pravdu
Takže do druhého auta a frrr ke Kellyšům, kteří jediní měli skladem sadu vodících čepů, sice po kusu od Frenkit a Strachlajn, ale co už, vzal jsem tedy obě, protože na druhé straně jsem to nečekal o moc lepší. A tak jsem dal 500 + 700 za něco, co jsem si mohl preventivně objednat z éšopu za 2x 200 a pravděpodobně v lepší kvalitě, no co, chybami se člověk učí. Díru v brzdiči jsem v rámci omezených možností nějak vypucoval, nacpal mazivo, prachovky a čepy, vše ostatní opucoval drátěným kartáčem, všechny styčné plochy něčím opatlal (no dobře, mezi destičkami a kotoučem né), poskládal, dotáhl na předepsané momenty... Na straně spolujezdce kotouč i destičky vypadaly podstatně lépe, ale spodní vodící čep byl taky zatuhlý a po odhrnutí prachovky orezlý. Otáčet s ním šlo a ven šel podstatně lépe. Takže stejný postup, druhá repas sada, vyčistit otvor v brzdiči, namazat, poskládat...kdyby mě od toho nezahnal dvakrát domů déšť, byla by to celkem příjemná práce
Tedy strana spolujezdce byla ještě zajímavá tím, že mi hned zkraje nešlo sundat kolo - jeden ze šroubů byl dorvaný jako kráva. Když jsem si na křížový klíč na kola nasadil trubku, šlo s ním sice otočit, ale zjevně jsem kroutil tu tyčovinu, ze které je klíč, šroub se ani nehnul. Pomohl sousedův trochu masivnější křízový klíč na kola, byl to boj, ale s tím už se to povedlo. Nechápu to, pán, co mi přezouval a vyvažoval pneu, utahuje kola momenťákem, pak ještě mohli kolo sundavat v Dobřanech, ale není mi moc jasné, proč by to dělali a hlavně tam by to snad taky utáhli jako lidi.
Po projetí jsem dospěl k uklidňujícímu zjištění, že to brzdí, což je fajn. Při dělší vyjížďce jsem zaslechl, že bez sešlápnutí brzdy deska mírně brousí o kotouč (lehce to piští, při lehkém pošimrání brzdového pedálu to přestane). Je to při nových deskách a kotoučích normální, resp. přijatelné, tzn. ojede se to a bude to ok? Nebo jsem akci vodící čepy ne až tak úplně zvládnul? Zkusil jsem ještě kouknout na stav brzdové kapaliny, nádržka nad maximem prakticky úplně plná, tak jsem přebytečné množství odsál (na rysku max.) - na studeném autě - měří se studené nebo teplé nebo je to jedno? Ale od té doby jsem ještě nejel, takže nevím, jestli to mohlo mít vliv.
Co vlastně zajišťuje vracení desek do výchozí polohy? Čekal bych v prostoru vodících čepů nějakou pružinku, ale nic takového tam není...pístky zase, mám pocit, mohou jen tlačit desky ke kotouči, ne naopak (leda podtlakem?)...co zajišťuje, že se desky oddálí do výchozí polohy, navíc rovnoměrně na vnitřní i vnější straně? Mám pocit, že leda vodící čepy, ale jakou silou, kde se vezme, co ji vyvolává?
Ježiš, to je zase dlouhej elaborát...no...sorryjako
Jo a Tome ještě jednou moc díky za hotline a rady ohledně vodících čepů