Stavebnice přídavného displeje pro starší Subaru
Re: Stavebnice přídavného displeje pro starší Subaru
CAN BUS diskuze oddělena do CAN BUS analyza
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22764
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Stavebnice přídavného displeje pro starší Subaru
Jinak pořád můžu ještě tisknout krabičky, když už nekreslim - abych byl užitečnej
- George
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 482
- Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
- Jméno a příjmení: Jiří Otisk
- Bydliště: Mokre Lazce
Re: Stavebnice přídavného displeje pro starší Subaru
Outbacku, jak mas na schematu 1.03 konektor power, jaky je rozdil mezi 2 a 3 pinem?
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Re: Stavebnice přídavného displeje pro starší Subaru
K rozměrům jsem něco psal tady: https://subarufanclub.cz/forum/viewtopi ... 04#p246304
Rozměry jsou odvozené od rozměrů LCD displeje, pokud bude na výběr, tak bych zkrátil kratší rozměr a zachoval delší - spíš nudle než čtverec.
Power :
1 - země
2 - přívod napájení pro stabilizátor
3 - Vbatt pin z OBD konektoru
Konektor musí v ideálním případě umožnit použití jumperu.
Má to pak následující varianty propojení:
- externí napájení přivedené na piny 1 a 2 - umožní třeba kompletní vypnutí displele po vypnutí zapalování, vhodné pro trvalou montáž
- napájecí kabel na zapalovač, opět piny 1 a 2
- jumper mezi piny 2 a 3 - displej je permanentně napájen z OBD konektoru, po vypnutí zapalování pozná, že nechodí data a zhasne LCD - tak to provozuju já
- externí vypínač zapojený mezi piny 2 a 3
Rozměry jsou odvozené od rozměrů LCD displeje, pokud bude na výběr, tak bych zkrátil kratší rozměr a zachoval delší - spíš nudle než čtverec.
Power :
1 - země
2 - přívod napájení pro stabilizátor
3 - Vbatt pin z OBD konektoru
Konektor musí v ideálním případě umožnit použití jumperu.
Má to pak následující varianty propojení:
- externí napájení přivedené na piny 1 a 2 - umožní třeba kompletní vypnutí displele po vypnutí zapalování, vhodné pro trvalou montáž
- napájecí kabel na zapalovač, opět piny 1 a 2
- jumper mezi piny 2 a 3 - displej je permanentně napájen z OBD konektoru, po vypnutí zapalování pozná, že nechodí data a zhasne LCD - tak to provozuju já
- externí vypínač zapojený mezi piny 2 a 3
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Re: Stavebnice přídavného displeje pro starší Subaru
ISP: jak ti to vyjde, řadový nebo "dragon", lehká preference ve směru dragon, ale kabely mám na oba.
Jen maličkost: na FTDI se signál už nejmenuje reset, za kondíkem se z něj stává DTR.
Popis konektorů na plošňáku by byl prima nebo skoro až nutnost, vzhledem k tomu, že se v tom bude hrabat hodně lidí. A značení pinu 1.
Jen maličkost: na FTDI se signál už nejmenuje reset, za kondíkem se z něj stává DTR.
Popis konektorů na plošňáku by byl prima nebo skoro až nutnost, vzhledem k tomu, že se v tom bude hrabat hodně lidí. A značení pinu 1.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- George
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 482
- Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
- Jméno a příjmení: Jiří Otisk
- Bydliště: Mokre Lazce
Re: Stavebnice přídavného displeje pro starší Subaru
Tak snad prvni RC verze.
Naposledy upravil(a) George dne ned dub 30, 2017 2:51 pm, celkem upraveno 1 x.
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
- George
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 482
- Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
- Jméno a příjmení: Jiří Otisk
- Bydliště: Mokre Lazce
Re: Stavebnice přídavného displeje pro starší Subaru
Uz jsem to opravil, proto jsem narazel na ten kond, kdyz se podivas na moje schema tak je tam chyba protoze kond je uz mezi MCU a ISP resetem coz by fakt nefungovalo. Takze jsem opravil.outback píše:ISP: jak ti to vyjde, řadový nebo "dragon", lehká preference ve směru dragon, ale kabely mám na oba.
Jen maličkost: na FTDI se signál už nejmenuje reset, za kondíkem se z něj stává DTR.
Popis konektorů na plošňáku by byl prima nebo skoro až nutnost, vzhledem k tomu, že se v tom bude hrabat hodně lidí. A značení pinu 1.
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Re: Stavebnice přídavného displeje pro starší Subaru
Nevidim v 1.0.7 opraveny power konektor. Poradne to prohlidnu o vikendu, kondik DTR a reset vypada ok.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- George
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 482
- Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
- Jméno a příjmení: Jiří Otisk
- Bydliště: Mokre Lazce
Re: Stavebnice přídavného displeje pro starší Subaru
Jo to jsem se chtel zeptat, jaky ma vyznam tahat 12V ze zapalovace, nebo odkudkoliv a zaroven z OBD, kdyz to je na stejnem potencialu/ power railu ?outback píše:Nevidim v 1.0.7 opraveny power konektor. Poradne to prohlidnu o vikendu, kondik DTR a reset vypada ok.
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Re: Stavebnice přídavného displeje pro starší Subaru
No prave to vypinani, mne a treba i dalsim se hodi mit to aktivni i pri vypnutem zapalovani, protoze mi to hlida dobijeni privesu a dalsi custom funkce => idealni je napajeni z OBD, ale pak to bere proud porad i kdyz malo, neni dobre odstavit auto v zime na dva tydny. Nekomu to vadi, nekdo jezdi denne.
Kdo chce displej jen za jizdy, ten si natahne externi napajeni na konektor z vhodne pojistky.
Kdo chce displej jen za jizdy, ten si natahne externi napajeni na konektor z vhodne pojistky.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Re: Stavebnice přídavného displeje pro starší Subaru
Jo, a proc smazan JTAG? Ten se hodi na ladeni mych prototypu, pripadne na pripojeni dalsich digitalnich vstupu a vystupu pro custom funkce, sel by tam vratit? Prece jenom se nekdy muze misto printf ladeni hodit poradny debugger...
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- George
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 482
- Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
- Jméno a příjmení: Jiří Otisk
- Bydliště: Mokre Lazce
Re: Stavebnice přídavného displeje pro starší Subaru
jop, pridam, nejak jsem ho na produkcni desce neshledal zajimavym. BTW, tohle je desne tupy procesor, default maji zapnuty ISP a JTAG musis zapnout. Kdyby nechali JTAG default zapnuty tak nemusis mit milion konektoru nez se s nim vubec zacnes bavitoutback píše:Jo, a proc smazan JTAG? Ten se hodi na ladeni mych prototypu, pripadne na pripojeni dalsich digitalnich vstupu a vystupu pro custom funkce, sel by tam vratit? Prece jenom se nekdy muze misto printf ladeni hodit poradny debugger...
muze byt na jtag 50-mil konektor? je to ten novy co maji na ICE BASIC. klasika 100-mil (2.54mm) se mi tam moc nevleze.
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Re: Stavebnice přídavného displeje pro starší Subaru
No fuj, takove novoty...já nechci celej JTAG, mně stačí TDI TDO TCK TMS, zbytek si přivedu z ISP...no ale tak v nejhorším to mrňavý...ona ta produkční bude zároveň vývojová jak pro další generace, tak i pro jiné produkty...tak proto...
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Re: Stavebnice přídavného displeje pro starší Subaru
A ještě bych měl prosbu, kdybys našel trochu času...když se povede na některý pin EXT dát místo země Vbatt, mohl bych to využít na napájení kamer a ušetřit dráty.
Přehození pinu kvůli routování: výborně, jsem rád, když někdo při práci myslí
Kapacita kondíků u krystalu: obvykle funguje cokoliv, co najdu doma, není třeba moc řešit
Kdyby se ještě vešel dělič z přesných odporů zhruba 1:4 z nějakého Vbatt na libovolný volný analogový vstup (Ax přes 10k na zem a přes 30k na Vbatt), tak bych mohl zase ušetřit komunikaci a nějaké externí součástky na custom rozšířeních, ale není to nutné.
Podívej se prosím na stavební výšku součástek na straně kde nejsou konektory, tam jsou doufám jen placaté věci.
R13-R15 - dal by se jeden nahradit trimrem? Asi lineárním. Hodnotou si nejsem jistý a záleží taky na osobních preferencích uživatele...
Přes senzorové vstupy se mi tam chytá vysokofrekvenční bordel z bezdrátové couvací kamery, nepřišel jsem na to jak to odfiltrovat a zkoušel jsem různé indukčnosti nebo ferit na kabelu - nechávám tak, bude se řešit nejspíš externě pokud někdo takovou kombinaci a problém bude mít (symptom-při couvání stoupne tlak oleje o několik desetin baru).
Prosím dejte to taky zkontrolovat Johnymu, jestli tam není něco, co je problém pro výrobu, nákup komponent atd - ale snad ne, předsedo můžešho aktivovat? On to tu moc nečte...
Jo, a proč máš v avataru mikroskop, má to nějaký skrytý význam?
Jestli jsme měl nějaké todo, co není zodpovězené, tak mi ho radši zopakuj...
Přehození pinu kvůli routování: výborně, jsem rád, když někdo při práci myslí
Kapacita kondíků u krystalu: obvykle funguje cokoliv, co najdu doma, není třeba moc řešit
Kdyby se ještě vešel dělič z přesných odporů zhruba 1:4 z nějakého Vbatt na libovolný volný analogový vstup (Ax přes 10k na zem a přes 30k na Vbatt), tak bych mohl zase ušetřit komunikaci a nějaké externí součástky na custom rozšířeních, ale není to nutné.
Podívej se prosím na stavební výšku součástek na straně kde nejsou konektory, tam jsou doufám jen placaté věci.
R13-R15 - dal by se jeden nahradit trimrem? Asi lineárním. Hodnotou si nejsem jistý a záleží taky na osobních preferencích uživatele...
Přes senzorové vstupy se mi tam chytá vysokofrekvenční bordel z bezdrátové couvací kamery, nepřišel jsem na to jak to odfiltrovat a zkoušel jsem různé indukčnosti nebo ferit na kabelu - nechávám tak, bude se řešit nejspíš externě pokud někdo takovou kombinaci a problém bude mít (symptom-při couvání stoupne tlak oleje o několik desetin baru).
Prosím dejte to taky zkontrolovat Johnymu, jestli tam není něco, co je problém pro výrobu, nákup komponent atd - ale snad ne, předsedo můžešho aktivovat? On to tu moc nečte...
Jo, a proč máš v avataru mikroskop, má to nějaký skrytý význam?
Jestli jsme měl nějaké todo, co není zodpovězené, tak mi ho radši zopakuj...
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- George
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 482
- Registrován: sob říj 08, 2016 10:48 am
- Jméno a příjmení: Jiří Otisk
- Bydliště: Mokre Lazce
Re: Stavebnice přídavného displeje pro starší Subaru
OK, neni problemoutback píše:A ještě bych měl prosbu, kdybys našel trochu času...když se povede na některý pin EXT dát místo země Vbatt, mohl bych to využít na napájení kamer a ušetřit dráty.
Urcuje hlavne presnost kmitoctu, pokud z toho nebudes delat stopky tak je to jedno. Nicmene pokud bude ta kapacita hodne jina nez ma byt tak se v extremnich teplotach nemusi vybec rozkmitat.outback píše:Kapacita kondíků u krystalu: obvykle funguje cokoliv, co najdu doma, není třeba moc řešit
Klidne ti ho tam dam, ale mysli na to ze na Vbat se lehce objevuji i 60V spicky, proto je treba ten dcdc koupit ve verzi HV jak je napsano. OVP by slo LM74610 viz prilozene schema. Ma to integrovane vsechny ochrany a primo vystup na mereni napeti a podobne blbosti. Pokud nenajdu tam tam zmastim nejakou disktretni ochrany at je tam alespon neco a za to povesim ten delic na ADC. V priloze obrazek jake napeti se na VBAT objevuje a proc o tom porad jako magor mluvimoutback píše: Kdyby se ještě vešel dělič z přesných odporů zhruba 1:4 z nějakého Vbatt na libovolný volný analogový vstup (Ax přes 10k na zem a přes 30k na Vbatt), tak bych mohl zase ušetřit komunikaci a nějaké externí součástky na custom rozšířeních, ale není to nutné.
Aktualne je to navrzene vse na jedne osazovaci strane, tj, konektory na stejne strane jako soucastky. Dej vedet pokud ma byt jinak. Soucastky jsou nejvyssi kondy (8mm pokud lezi) civka ma tusim 6mm, zbytek je mene.outback píše: Podívej se prosím na stavební výšku součástek na straně kde nejsou konektory, tam jsou doufám jen placaté věci.
Dam nejaky SMDoutback píše: R13-R15 - dal by se jeden nahradit trimrem? Asi lineárním. Hodnotou si nejsem jistý a záleží taky na osobních preferencích uživatele...
Cela kabelaz by musela byt stinena, kazda zila extra, a stejne to nebude idealni. Lepsi pouzit diferencialni vedeni. nebo jeste lepe proudovou smycku. Netusim jake to jsou typy senzoru, takze nedam konkretni reseni.outback píše: Přes senzorové vstupy se mi tam chytá vysokofrekvenční bordel z bezdrátové couvací kamery, nepřišel jsem na to jak to odfiltrovat a zkoušel jsem různé indukčnosti nebo ferit na kabelu - nechávám tak, bude se řešit nejspíš externě pokud někdo takovou kombinaci a problém bude mít (symptom-při couvání stoupne tlak oleje o několik desetin baru).
Teoreticky by to melo byt OK, vybiram z katalogu TME, GME. Predloha splnuje pozadavky vyroby firem pragoboard a printed. Nicmene kontrol nikdy neni dost.outback píše: Prosím dejte to taky zkontrolovat Johnymu, jestli tam není něco, co je problém pro výrobu, nákup komponent atd - ale snad ne, předsedo můžešho aktivovat? On to tu moc nečte...
Je to zaroven pismeno G. Cele logo prilozeno, mel jsem svoje udelatka na webu teamu butterflybikers.cz a presunuju na novy ktery bude snad brzo online. (koukam ze v teto verzi loga jeste chybi apostrof)outback píše: Jo, a proč máš v avataru mikroskop, má to nějaký skrytý význam?
Zatim vypada ze jsi nic neopomeloutback píše: Jestli jsme měl nějaké todo, co není zodpovězené, tak mi ho radši zopakuj...
Subaru BRZ 2016 MT Sport Limited - vlakno o aute.
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC
Subaru Legacy Wagon 2.0R MY07, motor EJ20F (DOHC, 121kW), 4AT,SportShift,VTD,VDC