Motorový olej - nikdy nekončící téma

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Odpovědět
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24348
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od sima »

e to Petře o dobrém chlazení, chladič hlavně, klidně starý, ale zvenku čistý, pumpa taky pak, samozřejmě termostat, není to opravdu poddimenzované, poznal jsem to taky, řešil jsem to, taky mě sahary jely nesmyslně furt, teď jsem dle teploty vody dle diag čína budíku už půl roku totálně jinde, níže, sahary se téměř nespínají, natož teď v zimě, ale ani v hicech, dám to opět až někdy :-/ :-| do svého vlákna. Samozřejmě mluvím o své motorizaci. Ale tyhlety zásady fungují u každého auta, kor teda ty naše staré pekáče, to ví každý...
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49227
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od VDC »

Tapan píše:Subaru motory jsou choulostivý mrdky a každej to ví :-) Kdyby to nemělo dobrou čtyřkolku a perfektní podvozky, tak po tom neštěkne ani pes :-)
No tak radikální bych nebyl Štěpáne. Choulostivý mrdky to jsou, to bych nerozporoval. Ale lepší 5 choulostivejch Subaru mrdek, než jeden konzern. Respektive skoro cokoliv z evropské automobilové produkce.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5169
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od petr »

no jo u vás nejsou kopce do kterého by se to ohřálo :-D
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24348
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od sima »

Petře :-D ty krpály jsou tu jak Sfině, to víš sám :-) nicméně do krpálů, ať se sahary raději teda spustí, to je normální, kor když je teplo.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
petr
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5169
Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
Jméno a příjmení: Petr Němec
Bydliště: Beskydy

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od petr »

nejsou , ani na kole se tam u vás nezapotíš když máš nabitou baterku :-D co to je pro subaru , se ani nestihne ohřát motor napořádek ;-D
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24348
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od sima »

Tak ty jsi pořád ještě nedojel do hostýnských vrchů, hlavně do Kačic zde na paseky , třeba od Lazů, nebo od snozy, to je jakoby jsi vzlétal z ranveje😉
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14887
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od Tapan »

@VDC tak já to myslel samozřejmě s nadsázkou a všichni to tu ví :⁠-⁠) Ale že by to byly motory, který by daly půl mega bez generálky, oplývaly výkonem a těšily majitele nízkou spotřebou, to si zas nebudeme lhát do kapsy :⁠-⁠)

@Chorche musíš to brát tak, že jsou to auta určený na silnici, pro pohodlné cestování a bezpečnou jízdu v zimě a bezproblémové vyjetí po louce k chatě. Porovnej to se soudobým koncernem, kterej měl v době Legacy IV nějakej haldex první generace, Honda měla to samý v bledě modrým a když něco mělo opravdovou čtyřkolku, tak to bylo auto do lesa, kterým delší cesta po silnici, nedej Bože dálnici byla za trest a při jakýkoliv cestovní rychlosti jsi musel mít čtyřkolku stejně vyplou.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49227
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od VDC »

Doufal jsem, že je to nadsázka. :-) Žádná automobilka na světě nikdy nevyráběla kompletní portfolio motorů, který by vydržely milion. Vždycky to byly jen vybrané typy, které se povedly. A nikdy to nebyly příliš výkonný agregáty. Respektive nebyly výkonný z malýho objemu. A to platí i u Subaru. Stačí si vybrat správnej agregát a vydrží půl milionu, ani nemrkne. Může bejt i foukanej, jen to musí bejt jenom trošku. Proto bych nikdy nechtěl ani H6 180 kW, natož 3,6, protože to jsou právě ty nahoněný agregáty, kterým chybí životnost. A kdybych chtěl mít doma čtyřválec, tak dvoulitr v S-turbu 130 kW, kterej tu životnost má taky.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24348
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od sima »

Taky jsem si říkal, nadsázka či ne, psané slovo jde někdy hůř rozklíčovat. A u Tapana není nikdy nic jistého, umí překvapit 🙂😄
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
samvaculik
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 869
Registrován: úte pro 29, 2020 11:19 am
Jméno a příjmení: Samuel Vaculík
Bydliště: Liptál
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od samvaculik »

VDC píše: úte led 09, 2024 5:45 am Doufal jsem, že je to nadsázka. :-) Žádná automobilka na světě nikdy nevyráběla kompletní portfolio motorů, který by vydržely milion. Vždycky to byly jen vybrané typy, které se povedly. A nikdy to nebyly příliš výkonný agregáty. Respektive nebyly výkonný z malýho objemu. A to platí i u Subaru. Stačí si vybrat správnej agregát a vydrží půl milionu, ani nemrkne. Může bejt i foukanej, jen to musí bejt jenom trošku. Proto bych nikdy nechtěl ani H6 180 kW, natož 3,6, protože to jsou právě ty nahoněný agregáty, kterým chybí životnost. A kdybych chtěl mít doma čtyřválec, tak dvoulitr v S-turbu 130 kW, kterej tu životnost má taky.
Tome, hloupá motoristická otázka a omlouvám se za OT, ale jak je možné, že ta novější H6 má o pár kW více, než ta tvoje? (180kw vs. 154kw)? Když je to vlastně stejný objem a stejný počet válců a oba jsou atmosférické motory? Díky.
▶︎ Subaru Outback BP 2.5i 127kw MT 2008, vlákno zde
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
Uživatelský avatar
gerda
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2247
Registrován: ned srp 29, 2010 6:46 pm
Jméno a příjmení: Michal Gerych
Bydliště: rozmezí Valašského království, Slovácka a Hané

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od gerda »

Není to v proměnlivém časování ventilů? Teď střílím od boku a možná to těch 154 kW mělo taky..
Člověk by se měl učit celý život. Všechno jde, když se chce. Když nemůžeš, tak přidej. Nebojte se ničeho.

Subaru Outback 3.63R 191 kW, MY11
Honda FR-V 1.8 i-VTEC 103 kW, MY08
Honda Civic Anglán liftback 1.4 66 kW, MY00
Uživatelský avatar
Tsakabaru
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 4463
Registrován: pon pro 06, 2021 6:11 pm
Jméno a příjmení: Míla
Bydliště: Sokolovsko

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od Tsakabaru »

VVT
Legacy BP 3.0 H6 '05 - "Shogun" - vlakno
Impreza GG 2.0 '03
Forester SF 2.0 '01
Niva 1.7 '06
Uživatelský avatar
Cliffer
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
Bydliště: Praha

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od Cliffer »

@samvaculik jestli si pamatuju spravně, tak je na stejný motor doplněno proměnné časování a zdvih sacích ventilů.
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
Uživatelský avatar
gerda
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2247
Registrován: ned srp 29, 2010 6:46 pm
Jméno a příjmení: Michal Gerych
Bydliště: rozmezí Valašského království, Slovácka a Hané

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od gerda »

V roce 2003 se objevila modernizovaná verze, jež si zachovala objem tři litry, ale dostala elektronický plynový pedál, plastové sání, a především systém proměnného časování (AVCS) a zdvihu (VVL) ventilů. Tím se dokázal lépe přizpůsobit různým provozním podmínkám.

https://www.automobilrevue.cz/rubriky/c ... 46749.html
Člověk by se měl učit celý život. Všechno jde, když se chce. Když nemůžeš, tak přidej. Nebojte se ničeho.

Subaru Outback 3.63R 191 kW, MY11
Honda FR-V 1.8 i-VTEC 103 kW, MY08
Honda Civic Anglán liftback 1.4 66 kW, MY00
Uživatelský avatar
samvaculik
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 869
Registrován: úte pro 29, 2020 11:19 am
Jméno a příjmení: Samuel Vaculík
Bydliště: Liptál
Kontaktovat uživatele:

Re: Motorový olej - nikdy nekončící téma

Příspěvek od samvaculik »

Aha, díky kluci :D Zajímavé je, že mám taky proměnlivé časování venitlů (VVL), ale oproti verzi 121kw mám jen o 6kw více :-D
▶︎ Subaru Outback BP 2.5i 127kw MT 2008, vlákno zde
▶︎ Suzuki Swift SPORT 1.6 92kw 2007
▶︎ Ex Mazda 323f BJ 1.5 65kw 2000
Odpovědět

Zpět na „Motor“