Šímův Forejs

Diskuse o vozidlech jednotlivých členů fóra na jednom místě.
Odpovědět
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49227
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Šímův Forejs

Příspěvek od VDC »

Paráda !!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Metuzalem
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2230
Registrován: pát zář 22, 2017 5:52 pm
Jméno a příjmení: Milan P.
Bydliště: venkov u Jaroměře

Re: Šímův Forejs

Příspěvek od Metuzalem »

Kdyby Šedivák nevypadal jako Šedivák, chtěl bych, aby vypadal jako Šímův Forejs :-)
Forester 2.0XT Comfort, MY2017, SJ - Šedivák
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24347
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Šímův Forejs

Příspěvek od sima »

Díky kluci.
Ooo, tak tj poklona veliká od samotného Metuzaléma =) Tvé voňavce krásné se to nevyrovná, teda nejde to srovnávat, úplně jiné plejády, já bych zase bral ten nepoměrně lepší akustický komfort tvé plejády :-) myslím tím při dáničních přesunech.
No a v liště byly dokonce i origo žárovičky SPZ, tak už mě konečně svítí obě anebo není jedna led a druhá žlutá :-) taky fajn, že k tomu bylo veškeré těsnění, spodní i horní, to jsem byl rád, to moje už bylo docela KO.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
Tsakabaru
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 4463
Registrován: pon pro 06, 2021 6:11 pm
Jméno a příjmení: Míla
Bydliště: Sokolovsko

Re: Šímův Forejs

Příspěvek od Tsakabaru »

pekne! ,,,,| (*_^) |,,,,
Legacy BP 3.0 H6 '05 - "Shogun" - vlakno
Impreza GG 2.0 '03
Forester SF 2.0 '01
Niva 1.7 '06
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24347
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Šímův Forejs

Příspěvek od sima »

Tak konečně došlo, po mém dvojím přesunutí již domluveného termínu k návštěvě servisu Subolab, pana Capíka. Dřív jsem u něj už byl skrz jinou věc, jen na poradu, na pokec, tj jedno...jen, že se mě zdál hned na první dobrou už i po telefonu technicky, odborně ohledně subaru velice zdatný a v neposlední řadě ohromně lidský, jeho přístup, komunikace, jednání dnes už téměř ojedinělý!
Po pár telefonátech, o co gou, jsem mu dovezl svého lesníka.
Nastínil jsem mu moje problémy s vysokými otáčkami za volnoběhu, co vše se už řešilo, zkoušelo a i moje další tipy dalších možných kroků, nerad radím v tomto, ale nedalo se jinak, ostatně o tomhle problému je zde popsáno už mrtě stránek zde a až na jednu vyjímku všichni bez úspěchu.
Domluva zněla: zkusí se pán podívat na ŘJ, na stav spojů, kontaktů, případně nemá problém vše propájet, dělal už několikrát, i když u subaru to nebývá častější příčina problému, závada. Případně pak dodá ŘJ specialistovi na tohle, osciloskop...
Anebo já mu dodám starší ŘJ, pan Capík umí obejít vše a implantovat jí. To běžní servisáci, garážníci samozřejmě vůbec neumí a plejádo servisáci, no asi jak kdo, co jsem teda zatím pochytil.
Natipoval jsem mu další věci, některé jsem už opravdu vyloučil, třeba vadnou kabeláž a další a další věci už vyzkoušené, proměřené, či jinak otestované, takže další tip- čidlo neutrálu, někde nesprávně uváděné jako čidlo zpátečky.
Bylo už proměřené, fungovalo, v té chvíli ano, stejně jako u jiného servisu za jízdy vše na origo subaru diagu napíchnuté a žádné závady nic, nula nula nic.
Přesto mě to intuitivně a i zde po přečtení pár článků a nějakém tom telefon řešení nedalo spát a vypíchl jsem ho na mém možném přiloženém řešení na mnou dodaném papírku ručně mnou popsaném- kudy z toho ven.
Pan Capík se nakonec jak prvně prověřit menší zlo, tedy ono čidlo neutrálu, než se teda pustí třeba do ŘJ...
Zavolal mě včera a že to čidlo je KO, TAK PŘECI JEN 8() napíchl auto na diag origo subaru a jel s tím- čidlo neutrálu hlásilo při rychlosti 1-3-5 furt neutrál! Teda ne furt, ale jen někdy, ale později už pořád.
Taky si všiml jak se s autem opravdu někdy debilně rozjíždí, auto chce zdechnout, poskočí kupředu, pak se teprve rozjede, taky když zařadí za tři tak s autem po puštění silně škubne apod apod...já vím, tohle mě sralo čím dál víc, bral jsem to zpočátku jako vlastnost subaru, rozjezdy někdy s víc plynem a víc si hraním se spojkou, ale postupně to gradovalo teda neskutečně a taky třeba v kolonách, to byl doslova mor, auto pak i nebylo schopné normálně popojíždět, obcházel jsem to vším možným, čeho jsem byl schopen, spojka se bohužel víc dlábila, plyn všelijak a taky pak už na redukci nesmyslně kolikrát, bylo toho víc, no veliké špatné. Sralo mě to opravdu čím dál víc a zhoršovalo se to.
Mimochodem někdy zas fungoval v tomto lesník jak má, vše OK, kurva čím to je...
Tak tímto si i vysvětluji, proč na to minimálně dva schopní mechoši nepřišli, to čidlo blblo dřív jen někdy, i když teda už často, ale ne furt a zákon káže, že u servisáka se auto lekne, že jo... vše ok.
Ale jeden autoelektrikář dle mě nedal na můj pokyn, aby auto projel s diagem, jen ho proměřil a ono zrovna fungovalo, to bylo špatně, protože pan Capík mě líčil, jak ono čidlo fungovalo dobře při jen jemném zamáčknutí a při úplném zamáčknutí, do druhé polohy, je to jen obyč prajednoduchý spínač, tak už vyhodnotilo, že je zařazen neutrál, i když nebyl.
Už tehdy auto zlobilo už teda nepěkně a mohlo se dle mě na to takto přijít. Teď si ale uvědomuji, že mě pan Capík říkal, že neví, jestli by neorigo diag toto dokázalo odhalit, že nahlásí vadné čidlo, teda jen při určitých zařazených rychlostech, že to už neřeší říkal, prostě používá už jen origo diag, drahý, ale potřebný.
Čidlo origo nebylo skladem, teď ne, taky možná problém s rozumnou náhražkou, ale nakonec mě volal za hoďku zpět, že našel náhražku snad rozumné kvality a že je to opravdu jednoduchý spínač, nic víc, tak vyměnil ono čidlo za značku od itala- Facet.
Forejs začal fungovat jako za mlada, rozjezdy jedna báseň, veškeré jiné projevy nežádoucí taky fuč! Diag taky hlásí vše OK.
Převzal jsem si dnes forejse a opravdu jooo! Konečně se zase rozjíždím jako člověk, bez dlábení spojky, plyn zbytečný...konečně lesník nikdy ani necukne, nikdy...schválně jsem zkoušel lesníka podtáčet a ani necukne, jen se zvolna rozjede, opravdu změna stoprocentní.
Mrzí mě, že se to nechalo dojít až tak daleko, tohle se postupně gradovalo už nejeden rok, ale opravdu jsem se snažil tohleto vyřešit, jen holt nejsem třeba Mnov ( i když to čidlo bych si pravda mohl proměřit sám, to bych zvládl samozřejmě, ale jak vidno, bez diagu nejspíš i jen origo by mě to bylo při špatné konstelaci k hovnu, aspoň v jistém, minulém času jo ) a tak jsem spoléhal na servisáky.
Taky mě mrzí, že lesník dostával delší čas zbytečně otřesy, nálož na spojku, jen abych se rozjel, nicméně teď vše jde tak neuvěřitelně hladce a to má spojka najeto už pomalu 220 000 km.
Je to opravdu zážitek, taková zdánlivá blbost, co umí kdejaké auto a já to už přikládal pomalu nedokonalosti plejády, jak se tu mnohdy i psalo a bylo mě i řečeno. Mimochodem ohledně typického subařího sem tam horšího rozjezdu na první rychlost, mě bylo řečeno, vyvráceno teda, že to není pravda, že pan Capík když dělá spojku, tak když max už teda vidí opotřebovanější setrvačník, tak ho umí, či nechá, teď nevím opravit a vždy když vyměnil pak spojku, tak vše šlo jak má, hladce a bez otřesů, bez přískoků.
Vážně jsem si dnes domů a pak na chalupu jel jak král :-D =) jak já jsem si tu jízdu zase užíval, jedním slovem nádhera, jen jsem neměl moc času to silně testnout, přeci jen jsem najel jen 50 km, ale rozjezdy a pak i pouštění spojky na vyšší rychlosti a hlavně i popojíždění bez téměř bez plynu na jedničku, dvojku, či úplně bez plynu a následné zrychlování, jemné, jako v koloně, tak vše jak miminko, bez poskvrny, to je věc teda, zase mě to auto baví jak by mělo a taková blbost přitom...
Co se týče samotných volnoběžných otáček, tak zatím nevím, spojitost se samozřejmě přímo nabízí, ale prostě nevím, ujel jsem zatím málo km a hlavně furt ohřátý motor a tak se otáčky hledaly, na volnoběh za jízdy teda jo, nejdřív byly zvýšené nemálo na 11000-1200 pak i navíc, ale to tak vždy po zásahu nějakém dělalo a pak si to sedlo. Teď je velký otazník, zda si to zase sedne a hlavně zda opět nevyskočí ona chba- volnoběžného ventilu a dokud ho nesmažu tak bude lesník na tyto otáčky fungovat jak má a jeslti chybu smažu, tak vše odznova, tak tohleto fakt zatím nevím, tedy jestli se vše vadným čidlem vyřešilo, nebo jen ty výše popsané trable, ale už za tohleto bych byl jen moc moc rád a tímto panu Capíkovi moc děkuji, konečně se zadařilo! Je to borec, tím svým vším přístupem k zákazníkovi a k problému samotnému, těch telefonátů nekrátkých, jak mě sám líčil o co gou, klobouk dolů teda, při jeho neskutečné vytíženosti.
Mimochodem měl tam před servisem outbacka v naftě, už teda jím zkompletovaného...dovezli mu motor na prvočinitele, doslova jo, to se nerozebírá to bylo vše rozebráno...hledal mezi 500 šroubky těch pár správných, doslova vysypáno vše do krabic, motor tahali místo nahoru, tak předkem 8() sundali kvůli tomu veškerý předek, dokonce i ten blbý chladič nepovolily a nevytáhly nahoru, ale rvali ho předkem ven...ohnuli pár trubek...další úhony jiné, on to vše složil, ptal jsem se ho, že vypadá teda furt klidně, když volal majiteli auta, ať se na to přijde podívat a převzít a on mě jen svým bohorovně klidným, vyzenovaným hlasem klidně řekl, že už tuhle práci občas i proklínal :-D :-)
Má tam pár motorů, hlavně naftu teda, na opravu, proto teď moc nestíhá, že jsou ty motory náročnější, že mají spousty věcí navíc oproti benzínu.
Je to jak se dívám po delší době opět megaelaborát, je :-)
A to jsem ještě nepopisoval, jak jsem šíleně rád jel opět vlakem a jak vše fungovalo u ČSD naprosto VIP, opravdu jo :-) včetně pohodlí...a hlavně jsem se teda asi po 30 letech opět projel krásnou krajinou podhostýnskou, kde jsem jezdíval celé dětství na prázdniny, mé nej nej období co se týče děstství, u babičky, ale to je jiná kapitola a opravdu už vážně pro dnešek stačilo ;) :-D
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19169
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Šímův Forejs

Příspěvek od hamoun »

Šímo, paráda! Gratulace! Ať ti vydrží :)
Kravina ...a kolik nadělá problémů!!
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
cleo
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 6347
Registrován: čtv lis 20, 2014 11:38 am
Jméno a příjmení: Pavel Klofáč
Bydliště: Poddžbánsko

Re: Šímův Forejs

Příspěvek od cleo »

ať máš na dlouho klid
MY2020 Subaru Outback 2.5i Active - otouš Obrázek
ex 2016 Subaru Forester 2.0i-L Comfort CVT - modrásek
Uživatelský avatar
Tsakabaru
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 4463
Registrován: pon pro 06, 2021 6:11 pm
Jméno a příjmení: Míla
Bydliště: Sokolovsko

Re: Šímův Forejs

Příspěvek od Tsakabaru »

Radku to je super, ze se vyresilo! (*_^) |,,,, pritom takova blbost co?
ted jsem par tvych relaci propasl, ale tuhle jsem si u kaficka nalezite vychutnal :-D ,,,,| (*_^) |,,,,
Legacy BP 3.0 H6 '05 - "Shogun" - vlakno
Impreza GG 2.0 '03
Forester SF 2.0 '01
Niva 1.7 '06
Uživatelský avatar
Metuzalem
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2230
Registrován: pát zář 22, 2017 5:52 pm
Jméno a příjmení: Milan P.
Bydliště: venkov u Jaroměře

Re: Šímův Forejs

Příspěvek od Metuzalem »

Radku paráda :-) Ono je to čidlo sice zdánlivě maličkost, ale umím si představit, jak tě to trápilo a ten pocit, když to trápení zmizí, zlatý pan Capík :-)
Forester 2.0XT Comfort, MY2017, SJ - Šedivák
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49227
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Šímův Forejs

Příspěvek od VDC »

Šímo paráda !! To je super, že jsi objevil takhle šikovnýho mechanika !!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
františek1
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 307
Registrován: úte dub 17, 2018 4:26 pm
Bydliště: Bojkovice-Luhačovice

Re: Šímův Forejs

Příspěvek od františek1 »

Chvála Pánů že to máš z krku!
Strašná anabáze a slušný elaborát z ní.
Forester STurbo 01
Uživatelský avatar
Šaman
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3092
Registrován: úte zář 08, 2009 10:26 pm
Bydliště: Kateřinice

Re: Šímův Forejs

Příspěvek od Šaman »

Susede, super!!!! Tak to bude jedna radost:-) Šikovný pán a docela blízko.
Subaru Forester 2.0X MT SocialEdition z roku 2005 (Lesník) + Honda Vision - Soptík + SsangYong Tivoli 4wd (Ssasanka) no a Obluda (cétéem Scroll xpert 2020)
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20664
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Šímův Forejs

Příspěvek od námořník »

Sima má vždy strašně dlouhý příspěvky a já se v nich občas ztrácím. Tak jsem, inspirován jiným vláknem, požádal o vytah ChatGPT. Doufám, že to nebude Simovi vadit když sem jeho výtah pro zajimavost dám.
Z textu lze vyvodit, že autor má problémy s vozem, který má zvýšené otáčky motoru a problémy s volnoběžným ventilem. Oceňuje servisní zásahy a přístup servisního technika, který je schopen řešit složité problémy s vozidlem. Autor také popisuje svou radost z jízdy vlakem a vzpomínky na dětství strávené u babičky.
A na dotaz zda problém vyřešil
Z textu není úplně jasné, zda byl problém s volnoběžným ventilem a dalšími technickými aspekty úplně vyřešen. Autor se zdá být spokojený s přístupem servisního technika a s provedenými úpravami, ale není zcela jasné, zda se problémy úplně odstranily. Autor vyjadřuje naději, že nové úpravy provedené v servisu povedou ke zlepšení funkčnosti auta.
Tak držím pěsti ať ti dál dobře slouží 👍
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
.dundee.
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2918
Registrován: stř kvě 18, 2011 1:08 am
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Praha

Šímův Forejs

Příspěvek od .dundee. »

@námořník
Subaru Impreza WRX STi MY04
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
Holaňďanka
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5611
Registrován: stř kvě 03, 2017 9:41 pm
Jméno a příjmení: Zuzka Wolfová

Re: Šímův Forejs

Příspěvek od Holaňďanka »

námořník píše: sob úno 17, 2024 11:08 am Sima má vždy strašně dlouhý příspěvky a já se v nich občas ztrácím. Tak jsem, inspirován jiným vláknem, požádal o vytah ChatGPT. Doufám, že to nebude Simovi vadit když sem jeho výtah pro zajimavost dám.
Z textu lze vyvodit, že autor má problémy s vozem, který má zvýšené otáčky motoru a problémy s volnoběžným ventilem. Oceňuje servisní zásahy a přístup servisního technika, který je schopen řešit složité problémy s vozidlem. Autor také popisuje svou radost z jízdy vlakem a vzpomínky na dětství strávené u babičky.
A na dotaz zda problém vyřešil
Z textu není úplně jasné, zda byl problém s volnoběžným ventilem a dalšími technickými aspekty úplně vyřešen. Autor se zdá být spokojený s přístupem servisního technika a s provedenými úpravami, ale není zcela jasné, zda se problémy úplně odstranily. Autor vyjadřuje naději, že nové úpravy provedené v servisu povedou ke zlepšení funkčnosti auta.
Tak držím pěsti ať ti dál dobře slouží 👍
To je hustý 8()
To by se mi občas hodilo, na dost umluvené lidi co mám kolem sebe :-D
Odpovědět

Zpět na „Vozidla členů SFC“