Prosinec byl pro me co se tyce aut velmi intenzivni, seslo se to tak, ze jsem musel resit vsechna 4. Kdyz si vezmu, kolik realnych pracovnich dni tento mesic ma, tak jsem zrejme venoval vic casu (a penez!) nasi rodinne flotile, nez vanocnim darkum.
Scenic:
Uz u nas jen dosluhuje, ma ho slibeny muj bracha jako 1. auto, az konecne udela autoskolu. Koncila mu ale technicka, takze bylo potreba to zaridit. Malickost, ale nejakou korunu a cas to stalo.
Multivan:
Vymena oleje pri najezdu cca 48tisic kilometru. Auto si o to samo reklo, byla to jiz druha vymena. Cena za vymenu necelych 8000Kc vc. DPH, coz mi pri porizovaci cene auta neprijde spatne. Jako bonus bylo pokoukani na recepcni v autosalonu, sice se tvarila trochu kysele, ale panove, reknu vam, ze hezci telo jsem v roce 2023 zrejme nevidel.
Co se tyce auta, tak me porad moc bavi, ale ruzove bryle lehce vybledly a nektere veci me zacinaji
lehce stvat- konkretne ovladani oken (u spolujezdce obcas nejde dovrit, u ridice v nekterych situacich misto zavreni otvira
) a propojeni radia a telefonu (Android; obcas vypadava, obcas nejde propojit, obcas se propoji, ale reaguje na povely s cca minutovym zpozdenim
). U sluzebaku je to "jen" vopruz, ale byt to auto moje, zaplacene mymi tezko vydelanymi penezi, tak bych byl teda fest nasranej a vlastne moc nechapu, jak si takove nedodelky muze takova firma u takoveho auta dovolit.
Hawk:
Po necelych 18Mm bylo potreba vymenit brzdove desky, po zarijove Italii byly uz na konci zivotnosti (sjete, ne spalene). Na bezne auto neni takovy najezd velka porce, ale u Hawka to zahrnuje i dvoje Subaru Dolomity a spoustu dalsich ostrych kilometru, takze mi to prijde jako dostatecna zivotnost.
Opet jsem dal desky
Pagid RSL1 potesila me jednak cena (staly uplne stejne jako pred lety v AWD) a jednak lidsky a mily pristup prodejce (
https://www.pagidracing-czech.cz/)- ani jedno v dnesni dobe rozhodne neni samozrejmost, spis naopak.
Mrzi me, ze jsem s Hawkem prosvihl predvanocni klouzaci akci v Sosnove, ale nekdy proste plany nevyjdou, to se neda nic delat.
Blob:
Resil jsem nejake drobnosti, co zbyly po montazi zavodni sedacky:
Zhasla se kontrolka airbagu a nezapnutych pasu, bylo vypnuto otravne piskani pri nepripoutani. Trochu bych cekal, ze podobnou vec vyresi servis sam od sebe uz na 1. dobrou pri instalaci te sedacky a ne, ze tam s tim budu muset znovu jet, ale je fakt, ze moje zadani zakazky tyto detaily neobsahovalo a nemam to tam daleko, takze z toho nedelam zadnou scenu.
Do auta se vratil subwoofer, jen na jine misto (pod sedacku spolujezdce). Tim jsem sice prisel o CD changer, ale to neni problem.
Vyznamnejsi upravou proslo upevneni sedacky do custom drzaku- predtim se pri prudke akceleraci a brzdeni sedacka lehce hybala, bylo to otravne. Ted uz to nedela, nevim, k jakym zmenam nebo vyztuzeni doslo, ale ted drzi, jak pribita. Drzak sedacky se navic ukazal jako skvele misto na montaz hasicaku v kabine, takze uz je tam. Je tak hned po ruce a pritom neprekazi, v kabine to podle me vypada velmi dobre, umocnuje to ten "racing feeling", co z toho auta mam.
A nakonec asi nejvyznamnejsi zmena: Jedna z veci co mel Blob horsi oproti Hawku bylo razeni- na Hawku mam shortshift a je to znat, kvalty tam krasne padaji, drahy jsou kratke a presne. Na Blobu bylo razeni seriove a nefungovlo dobre- nepresna kulisa, dlouhe drahy... casto to razeni byla trochu loterie, jestli ten kvalt trefim nebo ne, zvlast pri podrazovani. Bylo treba to vyresit, protoze Blob ma prevodovku s kratsimi prevody a radi se opravdu hodne. Takze doslo k instalaci nejakeho pouziteho JDM shortshiftu od Toma Doudy- ted je to skvele, drahy jsou kratsi, razeni je daleko presnejsi. Kulisa je porad trochu jina a jde trochu vic ztuha, nez na Hawku, ale neni to neprijemne, naopak. I uchop udela hodne- kdyz to flakam a radicku drzim z boku, je sance na chybu daleko vetsi, nez pri uchopu zezhora.
Blob, jizdni dojmy:
No a konecne jsem se s Blobem taky poradne projel, ne jen za tmy kolem komina v primestskem provozu, kde je to auto teda pekne otravne, ale sviznym tempem po okreskach v doprovodu dalsich stihacek. Musim rict, ze to jede vyborne.
Akcelerace nad 4000rpm je uzasna, bezprostredni, intenzivni. Kratsi kvalty jsou poznat, chce to hodne radit- v Hawku uz musime jet fakt palbu, abych pri plne vytocene ctyrce radnil za pet, v Blobu je tam na bezne okresce ta 5ka hned. Je to pro me nezvyk a budu se muset naucit s tim pocitat a pracovat.
Dalsi rozdil je, kolik sily to auto ma v tech spravnych otackach- v zatackach, tam, kde v Hawku davam na dvojku plny plyn pomerne prudce a skoro az hulvatsky, tak v Blobu musim daleko opatrneji a s rozmyslem, jinak je citit, ze by auto slo hned bokem. Samozrejme je to dane povrchem a stavem pneu, ale opet to bude chtit se naucit s tim pracovat.
Instalace anti-lift kitu urcite pomohla, s Protlum podvozkem a dalsimi upravami na podvnozku na aute jsem necitil ani naznak nedotacivosti, bylo to velmi prijemne. Na snehu nebo jinem podobne kluzkem povrchu tam urcite bude, ale na asfaltu, i vlhkem, jsem ji opravdu necitil. Az me to prekvapilo.
Pri jizde na okresce ve zvlnene krajine se projevil dalsi dusledek zmeny posezu, se kterym jsem dopredu nepocital- jak sedim nizko, tak uplne dobre nevidim pres horizonty. Zni to jako kravina, ale je to nezvyk a neni to uplne prijemne. Dalsi ergonomicky problem je, ze diky jinemu posazu spatne dosahnu na ovladac DCCD- je vlevo u loketky a jak mam dlouhe ruce, tak je prilis blizko. Ovladani za jizdy je tak docela krkolomne. Sedacka ale jinak funguje skvele, nebyl problem vydrzet v ni ty tri hodinky vydrzet. Jasne, tvrdost a tuhost je znat, a pri nudnych usecich ma clovek tendenci se osivat, ale jakmile se jede rychleji a ridic se soustredi jen na auto, silnici a rizeni, tak si na pripadne diskomfort ani nevzpomene, a jsem fakt rad, ze jsem ji tam dal. Dobre jsou i 4bodove pasy Takata od predchozich majitelu. Jsou oproti 3" na Hawku jen 2" tloustka, ale drzi dobre a jak jsou uzsi, tak jsou mozna trochu pohodlnejsi. 5. bod by se hodil, ale neni nutny.
Porovnani Hawk vs. Blob:
Dokud jsem Blobem jezdil jen kolem komina, zdal se mi Hawk mnohonasobne lepsi a prijemnejsi auto. Jezdit tyhle cesty s Hawkem neni zadna lahudka, ale s Blobem to bylo vylozene neprijemne (posez, naladeni motoru, celkovy charakter auta). Byl jsem z toho rozcarovany.
Ale ted, co jsem mel Bloba moznost trochu projet i v jeho prirozenem prostredi, tak dochazim k nazoru, ze jedna Impreza neni lepsi nebo horsi, nez druha, ale ze jsou proste jine. Hawk je distingovany sleeper, velmi rychly, velmi ostry, ale porad po vetsinu casu velmi pouzitelny. Blob je stylovy chuligan, v beznem svete na palici, ale ve svem prirozenem prostredi neuveritelne schopny.
Rozhodovani, kterym autem absolvuji pristi vylet do Dolomit, jiste nebude snadne.
A spotreba? 200 +/- sviznych km v Blobu bylo za 42l Vervy 100, coz si myslim, ze by bylo s Hawkem velmi podobne.
Za foto dekuji Jaromirovi Zubakovi: