Honzíkova cesta... ehm, tedy H6
Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6
@Fiba Nějak víc jsem to nezkoumal, ale šlo to nějak přes eBay DE, pravděpodobně pouze formálně, protože na štítkách je jenom ta UK adresa odesílatele a moje adresa. Takže to zřejmě nějak proclí eBay a zákazník to zaplatí v ceně nákupu. U nás na celnici to podle logu z pošty bylo, ale pak to přišlo normálně rovnou do schránky. Takže navíc jsem nic neplatil.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6
No teď jsem chytrej, když říkám, že bych to za bůra koupil nový, ale to už vím, jaký s tím je drbání.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6
@HonzaCZ
OK, dík za info Honzo
OK, dík za info Honzo
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24342
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6
Honzo, teda tj naprosto precizní a zodpovědná práce
A tímhletím jsi mě opravdu rozesmál, to jsi celý ty, vše dopodrobna rekognoskovat, prozkoumat a konečné řešení na furt pak.
"Samozřejmě, protože se znám a vím, že se se vším vždycky seru jak s první láskou, tak jsem věděl, že musím sehnat druhej mechanismus, abych si na půl roku neodstavil auto"
A tímhletím jsi mě opravdu rozesmál, to jsi celý ty, vše dopodrobna rekognoskovat, prozkoumat a konečné řešení na furt pak.
"Samozřejmě, protože se znám a vím, že se se vším vždycky seru jak s první láskou, tak jsem věděl, že musím sehnat druhej mechanismus, abych si na půl roku neodstavil auto"
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49215
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6
Ale jdi, vždyť tě to bavilo. A navíc, kdyby sis koupil celej mechanismus, tak bys přišel o spoustu nadšených reakcí. A to by byla škoda.HonzaCZ píše: No teď jsem chytrej, když říkám, že bych to za bůra koupil nový, ale to už vím, jaký s tím je drbání.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14882
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6
Si nemyslím, že je Honza takovej lovec lajků :-) Každopádně krásná práce. A pěkný návod pro nás ostatní.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6
Mě hlavně konečně napadlo, kde to asi dostane nejvíc zabrat. Při výměně okna. Dokážu si představit, jak ty stěrače povolují a utahují bez explicitní opory a všechno drží tyhle kloubky. Což se jednoznačně musí vymačkat, kór u staršího auta, kde ty stěrače třeba nejdou snadno povolit.
Jinak s klidnou duší řeknu, že kdyby stál ten mechanismus 5k a měl jsem to dělat znova, tak ho klidně koupím. Sice do jistý míry mě tyhle věci baví, ale zase že bych z toho byl nějak odvařenej... je spousta zajímavějších věcí, co dělat.
Jinak s klidnou duší řeknu, že kdyby stál ten mechanismus 5k a měl jsem to dělat znova, tak ho klidně koupím. Sice do jistý míry mě tyhle věci baví, ale zase že bych z toho byl nějak odvařenej... je spousta zajímavějších věcí, co dělat.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6
Tak jsem konečně vyměnil ten mechanismus. Zase operace na celý odpoledne. Samozřejmě částečně za to může moje přehnaná pečlivost, ale tentokrát taky to, co mi tam nechali již zmínění autoskláři. Proč když jsem vemeno a zkurvím čudlík, tak tam nemůžu dát takovej, co tam patří? Nemusí bejt originál, ale ať je to aspoň ten správnej, co tam plus mínus pasuje. Ne, přeci můžu vzít štípačky a zkurvit celej plastovej díl, abych tam narval jinej čudlík. A co tady? Tady se to celý nějak rozlámalo, tak na to seru a nalepím to tam oboustrankou. Asi takhle přemýšlel některý z autosklářů, co měl Lego v péči... nebo spíš v píči.
Já fakt nechápu, proč zrovna kolem těch aut je taková tahle aura, že se kolem nich motají samí dementi... ať už co se týče servisu, ale i prodeje, mytí, transportu atd. Samozřejmě moc dobře si uvědomuji, že jsou lidí, co to dělají pořádně a čest jim!, ale je jich jak šafránu. Vím, že diletanti jsou ve všech oborech, ale stále to kolem těch aut cítím nejvíc. Nevím.
No, tak jsem si pobrečel. Teď k operaci. Rozebral jsem to, vyčistil jsem to, a složil jsem to. Dobrý, ne?
Povyměňoval jsem tedy různý čůdly a poopravoval různý plastový díly, aby to tam drželo, tak jak si představuju. A ne, ani čůdly ani plastový díly jsem za originál nevyměnil... ještě před rokem bych se na to možná v půlce vykašlal a počkal na originál čůdly a za jistě nekřezťanckí prachi koupil nový i ty zkurvený díly. Dneska ne. Vzal jsem pytlík čůdlů od Číňanů a hledal... a když něco nedrželo, protože byl původní díl rozlámanej, tak jsem si pomohl trochou vřelého tepla z plynové páječky.
Pak jsem ještě nalepil tu těsnící gumovou řasu, co dosedá na okno - už má asi svoje za sebou a v jednom místě se, zřejmě náporem vzduchu, občas oddělí od toho plastu. Drží tam mechanicky a už je to asi ošoupaný. Tak jsem do drážky tý gumy natáhnul tenkou niť z butylkaučuku a krásně se to tím přilepilo. Zároveň to může dále pracovat, protože butykaučuk, jak víme, tak nevytvrzuje.
To tlustý gumový těsnění, co dosedá na kapotu, je kupodivu ve stavu skvělém, tak jsem ho jenom vzal silikonovým tukem, což mu i tak prospělo.
Při montování jsem vyzkoušel svůj nový přírůstek do výbavy - digitální momenťák v podobě mezikusu na 1/4" čtyřhran s rozsahem 6-30 Nm. Ty 4 šrouby na upevnění ke kastli se utahují 6 Nm a matky na stěračích 20. Je to docela fajnový. Mám konečně slušný rozsah momentových měřidel. resp. klíčů - 6-30 na 1/4", 20-110 na 3/8" a 65-350 na 1/2".
Jediný, čím si teda nejsem úplně jistý, je poloha těch ramínek. Ale zase ten tisícihran zase tak moc tisíci není, je tam odhadem asi tak 40 zubů, což je 9°/zub a to nedává úplně jemnou možnost nastavení. Stírá to pěkně, i když by to mohlo klidně jet dál, ale to bude asi o zvyku, že do teď mi to stíralo i boční okýnko. Ale dole je to pěkně. Akorát nejde vyklopit řidičův stěrač, aby nekolidovalo rameno s kapotou. To je nějaký divný. Ale jak říkám... o 9° nahoru to posunout nemůžu... to by byly zastavený až v okně... Takže, páč stěrače nevyklápím, tak to nechám takhle a uvidím.
Jinak zajímavý zjištění je, že u těch původních kloubků není problém v samotném kulovém spoji, jak jsem si myslel, ale rozpadne se uchycení té kloubové misky do oka táhla. Takže to nevaklá v kloubku samotném, ale v táhlu. Dávám video na konec. Jinak jsem ty původní ještě moc neprohlížel, jsou zahnojený stejně, jako byly ty druhý. A repasovat jeden mechanismus bylo na tenhle rok až až.
A zase jednou jsem využil servisní polohu kapoty, to je fakt super. Se můžou jít auta s pneumatickejma vzpěrama na kapotě bodnout.
Jinak už se těším, že příště budu dělat něco víc mechanickýho... třeba brzdy, nebo konečně ty tlumiče... tady to jebání s plastíkama a ježkama v kleci moc nemusím. Jo a jeden čůdl mi spadnul zevnitř do blatníku... to doufám, že vypadne a nebude tam někde rachtat.
Si vždycky říkám, že napíšu tak odstavec, dva... co bych taky o tom psal, takový triviální záležitosti...
Já fakt nechápu, proč zrovna kolem těch aut je taková tahle aura, že se kolem nich motají samí dementi... ať už co se týče servisu, ale i prodeje, mytí, transportu atd. Samozřejmě moc dobře si uvědomuji, že jsou lidí, co to dělají pořádně a čest jim!, ale je jich jak šafránu. Vím, že diletanti jsou ve všech oborech, ale stále to kolem těch aut cítím nejvíc. Nevím.
No, tak jsem si pobrečel. Teď k operaci. Rozebral jsem to, vyčistil jsem to, a složil jsem to. Dobrý, ne?
Povyměňoval jsem tedy různý čůdly a poopravoval různý plastový díly, aby to tam drželo, tak jak si představuju. A ne, ani čůdly ani plastový díly jsem za originál nevyměnil... ještě před rokem bych se na to možná v půlce vykašlal a počkal na originál čůdly a za jistě nekřezťanckí prachi koupil nový i ty zkurvený díly. Dneska ne. Vzal jsem pytlík čůdlů od Číňanů a hledal... a když něco nedrželo, protože byl původní díl rozlámanej, tak jsem si pomohl trochou vřelého tepla z plynové páječky.
Pak jsem ještě nalepil tu těsnící gumovou řasu, co dosedá na okno - už má asi svoje za sebou a v jednom místě se, zřejmě náporem vzduchu, občas oddělí od toho plastu. Drží tam mechanicky a už je to asi ošoupaný. Tak jsem do drážky tý gumy natáhnul tenkou niť z butylkaučuku a krásně se to tím přilepilo. Zároveň to může dále pracovat, protože butykaučuk, jak víme, tak nevytvrzuje.
To tlustý gumový těsnění, co dosedá na kapotu, je kupodivu ve stavu skvělém, tak jsem ho jenom vzal silikonovým tukem, což mu i tak prospělo.
Při montování jsem vyzkoušel svůj nový přírůstek do výbavy - digitální momenťák v podobě mezikusu na 1/4" čtyřhran s rozsahem 6-30 Nm. Ty 4 šrouby na upevnění ke kastli se utahují 6 Nm a matky na stěračích 20. Je to docela fajnový. Mám konečně slušný rozsah momentových měřidel. resp. klíčů - 6-30 na 1/4", 20-110 na 3/8" a 65-350 na 1/2".
Jediný, čím si teda nejsem úplně jistý, je poloha těch ramínek. Ale zase ten tisícihran zase tak moc tisíci není, je tam odhadem asi tak 40 zubů, což je 9°/zub a to nedává úplně jemnou možnost nastavení. Stírá to pěkně, i když by to mohlo klidně jet dál, ale to bude asi o zvyku, že do teď mi to stíralo i boční okýnko. Ale dole je to pěkně. Akorát nejde vyklopit řidičův stěrač, aby nekolidovalo rameno s kapotou. To je nějaký divný. Ale jak říkám... o 9° nahoru to posunout nemůžu... to by byly zastavený až v okně... Takže, páč stěrače nevyklápím, tak to nechám takhle a uvidím.
Jinak zajímavý zjištění je, že u těch původních kloubků není problém v samotném kulovém spoji, jak jsem si myslel, ale rozpadne se uchycení té kloubové misky do oka táhla. Takže to nevaklá v kloubku samotném, ale v táhlu. Dávám video na konec. Jinak jsem ty původní ještě moc neprohlížel, jsou zahnojený stejně, jako byly ty druhý. A repasovat jeden mechanismus bylo na tenhle rok až až.
A zase jednou jsem využil servisní polohu kapoty, to je fakt super. Se můžou jít auta s pneumatickejma vzpěrama na kapotě bodnout.
Jinak už se těším, že příště budu dělat něco víc mechanickýho... třeba brzdy, nebo konečně ty tlumiče... tady to jebání s plastíkama a ježkama v kleci moc nemusím. Jo a jeden čůdl mi spadnul zevnitř do blatníku... to doufám, že vypadne a nebude tam někde rachtat.
Si vždycky říkám, že napíšu tak odstavec, dva... co bych taky o tom psal, takový triviální záležitosti...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19165
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6
parádní je jaro .. všichni máte nějaké plodné víkendy
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6
To je pěkná práce.
Ty matky ramínek stěračů nemají krytky?
Já ty rezavé originál šrouby naložím do odrezovače a pak je stříknu zinkovým sprejem.
Ty matky ramínek stěračů nemají krytky?
Já ty rezavé originál šrouby naložím do odrezovače a pak je stříknu zinkovým sprejem.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- Tsakabaru
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 4458
- Registrován: pon pro 06, 2021 6:11 pm
- Jméno a příjmení: Míla
- Bydliště: Sokolovsko
Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6
tak ono i to srani s tema jezkama v kleci, je-li uspesne, cloveku dost vylepsi den uz jen tim, ze se neco udelalo
navic pokud je ten vysledek natolik evidentni a neni zasitej nekde "tam vzadu"...
hned ma clovek z toho sroje lepsi pocit, no ne?
navic pokud je ten vysledek natolik evidentni a neni zasitej nekde "tam vzadu"...
hned ma clovek z toho sroje lepsi pocit, no ne?
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49215
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6
Honzo tu nasranost na to diletantství při opravách chápu. To mě taky štve, když to někdo zflikuje, místo aby to udělal pořádně a přitom si drze říká odborný servis.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14882
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6
@VDC abychom byli fér, on se servis někdy ptá, jestli to majitel chce dobře, nebo levně
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49215
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6
Štěpáne používat oboustranku místo čudlíků je asi tak stejně drahý, ale je to čuňárna.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14882
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Honzíkova cesta... ehm, tedy H6
Když zrovna máš čudlíky, tak ano, je to stejně drahý. Já to bral obecně, jinak oboustranka místo čudlů vypadá spíš jako samodomo oprava.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12