jojo, ty strasti zacinaj ale hned po odjezdu z nej, pokud to teda jeste odjede po sve ose
Životnost subaru motorů...
- strider
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1297
- Registrován: stř zář 05, 2018 2:07 pm
- Jméno a příjmení: Jakub D.
Re: Životnost subaru motorů...
WRX STI Active MY18
Forester XT Sport MY17
Forester XT Sport MY17
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22957
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Životnost subaru motorů...
Podle facebookovych odborniku mi ten nesmrtelnej motor na 5w40 zaklepe, tak uvidimeTapan píše:A nejlevnější je mj. proto, že ho lejou všichni. Kruh se uzavřel :-)
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
- Tsakabaru
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 4730
- Registrován: pon pro 06, 2021 6:11 pm
- Jméno a příjmení: Míla
- Bydliště: Sokolovsko
Re: Životnost subaru motorů...
to je mozny, ale pak uz to nebude tim, ze je v zatacce pod plnym plynem vsechen olej na stene vany a cerpadlo funguje jako vetrak
Re: Životnost subaru motorů...
Viděls někdy vanu u subaru, jak je velká? Tam i kdyby byl olej na stropě, tak ho to furt bude sát. Teda když ho tam bude dost.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Tsakabaru
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 4730
- Registrován: pon pro 06, 2021 6:11 pm
- Jméno a příjmení: Míla
- Bydliště: Sokolovsko
Re: Životnost subaru motorů...
videl samozrejme, tam je problem (nevim jak u novejsich kusu), ze si tam ten olej dela co chce, a to bohuzel i u topek
dalsi problem byl s tim sanim samotnym, uz si nepamatuju cim to letovali, ale povolovalo to
bo a co se tyce mnozstvi oleje, to je asi hlavni problem "zivotnosti Subaru motoru" co si budeme povidat
za to uz ale design nemuze
dalsi problem byl s tim sanim samotnym, uz si nepamatuju cim to letovali, ale povolovalo to
bo a co se tyce mnozstvi oleje, to je asi hlavni problem "zivotnosti Subaru motoru" co si budeme povidat
za to uz ale design nemuze
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19532
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Životnost subaru motorů...
(presun odjinud )
jak teda upravit STi na denni jezdeni tak, aby vydrzelo? co udělat a kam až mohu jít?
treba mých 4tkm mešíčně? někdy pohodových, někdy ostřejších ... potřebuji, ať to jezdí určitě 5 let ..
trasy od 6km (několik denně) přes 30km (2x denně) a delší ... ty nepravidelně ...
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- Tsakabaru
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 4730
- Registrován: pon pro 06, 2021 6:11 pm
- Jméno a příjmení: Míla
- Bydliště: Sokolovsko
Re: Životnost subaru motorů...
no rekl bych ze ani sem to uplne nepatri
nejake vlakno o upravach tu je tusim taky, nicmene dovol mi par postrehu k dotazu:
- STi mi neprijde jako vhodne "daily", to neni jen o motoru/vykonu, spotrebe, ta provozni rezie je dle meho radove nekde jinde a s tim, jak se veci aktualne maji by mi asi prislo uz i skoda to hoblovat na pravidelnych cestach do prace, na nakupy
muj pohled, mozna by k tomu majitele STihacek meli co rict...
- 300k na denni pojezdy malo?
jinak obecne bych se do "kam az mohu" na motoru "s historii" uplne nepoustel, muze to dopadnout, nemusi, spis to z dlouhodobeho (i treba tech 5y pri tech kilometrech) hlediska nedopadne a zacal bych s tim na generalkovem ci novem (po zajeti) polomotoru
- nekolik 6km tras denne - to je dle meho rezim enginekiller i bez uprav
zvlast pokud to zvladne mezi cestama uplne vychladnout
a k tomu, co te zajima nejvic asi - "na klice" by melo byt +30 % pri puvodnich strevech a upravach okolo (pumpa, vstriky, svody, turbo, IC, ECU) naprosto v pohode pri spravnem zachazeni a udrzbe
nejake vlakno o upravach tu je tusim taky, nicmene dovol mi par postrehu k dotazu:
- STi mi neprijde jako vhodne "daily", to neni jen o motoru/vykonu, spotrebe, ta provozni rezie je dle meho radove nekde jinde a s tim, jak se veci aktualne maji by mi asi prislo uz i skoda to hoblovat na pravidelnych cestach do prace, na nakupy
muj pohled, mozna by k tomu majitele STihacek meli co rict...
- 300k na denni pojezdy malo?
jinak obecne bych se do "kam az mohu" na motoru "s historii" uplne nepoustel, muze to dopadnout, nemusi, spis to z dlouhodobeho (i treba tech 5y pri tech kilometrech) hlediska nedopadne a zacal bych s tim na generalkovem ci novem (po zajeti) polomotoru
- nekolik 6km tras denne - to je dle meho rezim enginekiller i bez uprav
zvlast pokud to zvladne mezi cestama uplne vychladnout
a k tomu, co te zajima nejvic asi - "na klice" by melo byt +30 % pri puvodnich strevech a upravach okolo (pumpa, vstriky, svody, turbo, IC, ECU) naprosto v pohode pri spravnem zachazeni a udrzbe
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19532
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Životnost subaru motorů...
to se cele nakonec stocilo lehce jinam
slo puvodne o tom, ze u jinych znacek jsou ty upravy jednoduche a celkem ucinne ...
dostat dnes oktavku na 400hp za par desitek tkc neni vubec zadny problem ...
vubec nechci resit to, k cemu to je a jake to ma plus a jake minus ...
slo o to, ze padlo, ze to u subaru neni taky problem.
podle me to tak jednoduche neni ... pro auto na denni pouziti ... !
a kdyz STi neni vhodne jako daily, tak jsem dojel ... nemam cas na vice aut .. mam jedno, tim chci "ujezdit" vsechno. hluk, piskani brzd, tvrdost, nepohodli mi nevadi ... zaroven potrebuji rozumne rychlou servisovatelnost ...
300hp neni az tak moc .. fakt ne :( netreba je porad vyuzivat ...
ale s poctem koni to byla reakce na to, ze Subaru je mozno bez problemu vykonove upravit a ze mu to nevadi ...
(u WRX mi 280hp stacilo (ale stejne plati nasledujici veta ))
ted mam velke auto, kde bych klidne dalsich 100hp uvital ... (to je muj standardni pocet koni, ktery chybi vzdy a porad )
mozna jsem to prehnal .. je to asi 8km .. ne 6 ...
zatez samozrejme pri oleji nad 80st ... to na tech 8km nestihnu ... v zime uz vubec ne ...
neni mi lito "hoblovat" auto pri jezdeni .. at uz jakemkoliv .. vzdy se cestou vyskytne misto, usek, kde si to muzu uzit ... a kdyz ne, jedu "normlane" ...
uz je to bohuzel dnes i o tom, ze bych nesel do uprav jako je decat apod ... i kdyz to tomu autu pomuze.
potrebuju jezdit a ne se schovavat ...
slo puvodne o tom, ze u jinych znacek jsou ty upravy jednoduche a celkem ucinne ...
dostat dnes oktavku na 400hp za par desitek tkc neni vubec zadny problem ...
vubec nechci resit to, k cemu to je a jake to ma plus a jake minus ...
slo o to, ze padlo, ze to u subaru neni taky problem.
podle me to tak jednoduche neni ... pro auto na denni pouziti ... !
a kdyz STi neni vhodne jako daily, tak jsem dojel ... nemam cas na vice aut .. mam jedno, tim chci "ujezdit" vsechno. hluk, piskani brzd, tvrdost, nepohodli mi nevadi ... zaroven potrebuji rozumne rychlou servisovatelnost ...
300hp neni az tak moc .. fakt ne :( netreba je porad vyuzivat ...
ale s poctem koni to byla reakce na to, ze Subaru je mozno bez problemu vykonove upravit a ze mu to nevadi ...
(u WRX mi 280hp stacilo (ale stejne plati nasledujici veta ))
ted mam velke auto, kde bych klidne dalsich 100hp uvital ... (to je muj standardni pocet koni, ktery chybi vzdy a porad )
mozna jsem to prehnal .. je to asi 8km .. ne 6 ...
zatez samozrejme pri oleji nad 80st ... to na tech 8km nestihnu ... v zime uz vubec ne ...
neni mi lito "hoblovat" auto pri jezdeni .. at uz jakemkoliv .. vzdy se cestou vyskytne misto, usek, kde si to muzu uzit ... a kdyz ne, jedu "normlane" ...
uz je to bohuzel dnes i o tom, ze bych nesel do uprav jako je decat apod ... i kdyz to tomu autu pomuze.
potrebuju jezdit a ne se schovavat ...
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- Tsakabaru
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 4730
- Registrován: pon pro 06, 2021 6:11 pm
- Jméno a příjmení: Míla
- Bydliště: Sokolovsko
Re: Životnost subaru motorů...
u subaru to taky neni problem, on princip tech uprav je uplne stejny jako u tech oktavek - tam nic noveho nevymyslis (vic smesi, vyssi tlak, efektivnejsi mapa, odvod spalin)
kde mozna narazis na potize s zivotnosti jsou 2.5 motory, kde kvuli vetsimu vrtani je kolem tech vlozek valcu toho materialu proste mene
(typicky WRXa v USA, odkud slo do sveta tvzeni, ze ty subaracke motory stoji za hovno a nic nevydrzi - pritom ty 2.5ky se zacaly delat prave kvuli US trhu)
jinak o tunenych koncernech prilis nevim, ale dost bych se u oktavky se 400hp uz bal o poloosy, klouby atd.
taky jedna vec je poslat 400k na ctyri kola "po mechanice", druha vec je poslat je na dve+dve po haldexu, nebo co to ted pouzivaj
a mit to na jedny naprave je uz blbost uplna podle meho, protoze se blizis hranici kdy mas vic vykonu, nez trakce (majitele Civicu Type-R by mohli vypravet)
podle me i to seriovy RSo se 180kW nema absolute zadnej problem se na dnesnich silnicich efektne, svizne a zabavne proplest provozem, i kdybys tech dalsich 150k k dispozici mel, nejsem si jistej, ze by to byl pri "jezdim normalne, obcas si to uziju" az tak velkej rozdil, spis uz problem (podvozek, brzdy, jiz zmineny pohon)
AllinOne auto ("mam jedno, tim chci ujezdit vsechno") bude vzdycky plne kompromisu at tam nacpes vykonu kolik chces
edit: vubec tak nejak zastavam nazor, ze honba za kW ma smysl DO (jeste je to civilne pouzitelne daily auto) a pak zas az OD (special na......) chvile, samozrejme je nejaka sed mezi, kam treba asi spadnu ja se svym planovanym projektem s Rezou, ale takovych vozidel (a blaznu) asi moc nejezdi
pokud to beres jak pises, nehon kone a uber hmotnost, protoze beztak ti jde o akceleraci a pruznost v rozmezi 50 - 150(max) km/h
vykon v radu vyssich stovek koni uz je pak nutny spis k prekonavani aerodynamickeho odporu v rychlostech, o kterych na okreskach stejne nemuze byt rec
kde mozna narazis na potize s zivotnosti jsou 2.5 motory, kde kvuli vetsimu vrtani je kolem tech vlozek valcu toho materialu proste mene
(typicky WRXa v USA, odkud slo do sveta tvzeni, ze ty subaracke motory stoji za hovno a nic nevydrzi - pritom ty 2.5ky se zacaly delat prave kvuli US trhu)
jinak o tunenych koncernech prilis nevim, ale dost bych se u oktavky se 400hp uz bal o poloosy, klouby atd.
taky jedna vec je poslat 400k na ctyri kola "po mechanice", druha vec je poslat je na dve+dve po haldexu, nebo co to ted pouzivaj
a mit to na jedny naprave je uz blbost uplna podle meho, protoze se blizis hranici kdy mas vic vykonu, nez trakce (majitele Civicu Type-R by mohli vypravet)
podle me i to seriovy RSo se 180kW nema absolute zadnej problem se na dnesnich silnicich efektne, svizne a zabavne proplest provozem, i kdybys tech dalsich 150k k dispozici mel, nejsem si jistej, ze by to byl pri "jezdim normalne, obcas si to uziju" az tak velkej rozdil, spis uz problem (podvozek, brzdy, jiz zmineny pohon)
AllinOne auto ("mam jedno, tim chci ujezdit vsechno") bude vzdycky plne kompromisu at tam nacpes vykonu kolik chces
edit: vubec tak nejak zastavam nazor, ze honba za kW ma smysl DO (jeste je to civilne pouzitelne daily auto) a pak zas az OD (special na......) chvile, samozrejme je nejaka sed mezi, kam treba asi spadnu ja se svym planovanym projektem s Rezou, ale takovych vozidel (a blaznu) asi moc nejezdi
pokud to beres jak pises, nehon kone a uber hmotnost, protoze beztak ti jde o akceleraci a pruznost v rozmezi 50 - 150(max) km/h
vykon v radu vyssich stovek koni uz je pak nutny spis k prekonavani aerodynamickeho odporu v rychlostech, o kterych na okreskach stejne nemuze byt rec
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19532
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Životnost subaru motorů...
rozumim, co chces rici .. je to tak .. vzdy mam, co mam .. a snazim se, at se s tim da nejak jezdit ...
mam superba .... hmotnost muzu ubrat treba uz tim, ze 60kg shodim (ne, to nedam ... ale slo by to :D )
jezdim predevsim prvni tridu a rychlostni silnice ... mam na to auto. na klikatych okreskach se trapi s hmotnosti, presne, jak pises .. vim to a podle toho se k tomu chovam ...
pruznost v provozu je ok .. 60-160 mam koukam asi 7,8s .. (to jsem teda musel chvili hledat )
vyrazne bych si pomohl i jen lehcimi koly ...
a tim, jaky typ silnic jezdim, jezdim i nad 160 ...
samozrejme, skladba cest je dle auta .. kdyz jsem mel WRX, jezdil jsem do Prahy po 11 ...
ted si uziju 35 ..
nebo nouzove i D1 ... kde bych s WRX nejel a kdyz tak proste zvolna ...
oktavky maji ty kone na predku ... ano .. zase je to pri nizsich rychlostech na nic .. na blbnuti jsou tu jina auta ..
ale umi to pak jet svizne a nema problem s predjizdenim ..
u seriovych aut neni vetsinou problem s mnozstvim vykonu, ale s tim, jak se auto chova ... jak je to tovarne naladene ... staci v naproste vetsine i jen zakladni uprava a zmeni se charakteristika vozu a je to VYRAZNE lepsi ...
mam superba .... hmotnost muzu ubrat treba uz tim, ze 60kg shodim (ne, to nedam ... ale slo by to :D )
jezdim predevsim prvni tridu a rychlostni silnice ... mam na to auto. na klikatych okreskach se trapi s hmotnosti, presne, jak pises .. vim to a podle toho se k tomu chovam ...
pruznost v provozu je ok .. 60-160 mam koukam asi 7,8s .. (to jsem teda musel chvili hledat )
vyrazne bych si pomohl i jen lehcimi koly ...
a tim, jaky typ silnic jezdim, jezdim i nad 160 ...
samozrejme, skladba cest je dle auta .. kdyz jsem mel WRX, jezdil jsem do Prahy po 11 ...
ted si uziju 35 ..
nebo nouzove i D1 ... kde bych s WRX nejel a kdyz tak proste zvolna ...
oktavky maji ty kone na predku ... ano .. zase je to pri nizsich rychlostech na nic .. na blbnuti jsou tu jina auta ..
ale umi to pak jet svizne a nema problem s predjizdenim ..
u seriovych aut neni vetsinou problem s mnozstvim vykonu, ale s tim, jak se auto chova ... jak je to tovarne naladene ... staci v naproste vetsine i jen zakladni uprava a zmeni se charakteristika vozu a je to VYRAZNE lepsi ...
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- kwt2000
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1324
- Registrován: pát led 07, 2011 5:51 pm
- Jméno a příjmení: Petr Jelínek
- Bydliště: Rudolec u Sokolova
Re: Životnost subaru motorů...
6. června jsem odvezl auto do servisu a vrátili mi ho s tím, že je všechno OK. Tak jenom sleduji spotřebu oleje a protože mám za chvilku 240.000 tak to ještě prohlídnou při velkém servisu.
Olej jsem do nějakých 210tkm dolil jen párkrát, jinak to vydrželo od výměny do výměny. Najednou do 225tkm jsem dolil 2,5litru a od návštěvy servisu 6. června, kdy to dolili po horní rysku, jsem najel cca 1900km a je to na spodní rysce No uvidíme, třeba už má nárok, dědeček. Jinak všechno funguje, auto jezdí parádně a ještě si ho asi nějakou dobu nechám
edit:
Teď najeto 400km a olej pořád u horní rysky. Může to být tím že jsem zase začal na dolití používat olej od MO ???? Předtím jsem párkrát dolil Total a ten z toho tak rychle mizel.....
OUTBACK Touring 2023
FORESTER ACTIVE 2,0i 2018
MB W124 300CE
PONTIAC FIREBIRD - minulost
OUTBACK 2,5i SPORT 2015 - minulost
OUTBACK 2,5i Comfort 2010 - minulost
"nejezdím rychleji než létá můj anděl strážný"
"seru na sociální sítě, mám rád skutečné přátele"
FORESTER ACTIVE 2,0i 2018
MB W124 300CE
PONTIAC FIREBIRD - minulost
OUTBACK 2,5i SPORT 2015 - minulost
OUTBACK 2,5i Comfort 2010 - minulost
"nejezdím rychleji než létá můj anděl strážný"
"seru na sociální sítě, mám rád skutečné přátele"
- kwt2000
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1324
- Registrován: pát led 07, 2011 5:51 pm
- Jméno a příjmení: Petr Jelínek
- Bydliště: Rudolec u Sokolova
Re: Životnost subaru motorů...
Auto v servisu, motor venku, válce ma pravé straně oválné a pisty od karbonu
Jinak motor po 240tkm vevnitř tak čistý že ani technici tomu nechtěli věřit.
Jinak motor po 240tkm vevnitř tak čistý že ani technici tomu nechtěli věřit.
OUTBACK Touring 2023
FORESTER ACTIVE 2,0i 2018
MB W124 300CE
PONTIAC FIREBIRD - minulost
OUTBACK 2,5i SPORT 2015 - minulost
OUTBACK 2,5i Comfort 2010 - minulost
"nejezdím rychleji než létá můj anděl strážný"
"seru na sociální sítě, mám rád skutečné přátele"
FORESTER ACTIVE 2,0i 2018
MB W124 300CE
PONTIAC FIREBIRD - minulost
OUTBACK 2,5i SPORT 2015 - minulost
OUTBACK 2,5i Comfort 2010 - minulost
"nejezdím rychleji než létá můj anděl strážný"
"seru na sociální sítě, mám rád skutečné přátele"
Re: Životnost subaru motorů...
A jaké řešení navrhli?
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
- kwt2000
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1324
- Registrován: pát led 07, 2011 5:51 pm
- Jméno a příjmení: Petr Jelínek
- Bydliště: Rudolec u Sokolova
Re: Životnost subaru motorů...
Polomotor, čekám na cenu. Ta ovalita byla dvakrát taková než je tolerance od výrobce, měřil jsem to s technikem.
OUTBACK Touring 2023
FORESTER ACTIVE 2,0i 2018
MB W124 300CE
PONTIAC FIREBIRD - minulost
OUTBACK 2,5i SPORT 2015 - minulost
OUTBACK 2,5i Comfort 2010 - minulost
"nejezdím rychleji než létá můj anděl strážný"
"seru na sociální sítě, mám rád skutečné přátele"
FORESTER ACTIVE 2,0i 2018
MB W124 300CE
PONTIAC FIREBIRD - minulost
OUTBACK 2,5i SPORT 2015 - minulost
OUTBACK 2,5i Comfort 2010 - minulost
"nejezdím rychleji než létá můj anděl strážný"
"seru na sociální sítě, mám rád skutečné přátele"
Re: Životnost subaru motorů...
Výbrus se na těhle motorech nedělá?
Polomotor bude podle mě za raketu.
Polomotor bude podle mě za raketu.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)