limit forestra?

Odpovědět
Uživatelský avatar
racmaster
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 234
Registrován: stř říj 10, 2012 1:55 pm
Jméno a příjmení: rado cajko
Bydliště: Muranska planina, Slovensko

limit forestra?

Příspěvek od racmaster »

ahoj subaraci,

tak mam skoro za sebou prvu zimu s mojim novy starym forestrom 2.0 my98, ktory som si kupoval kvoli tazkemu pristupu na chalupu v horach. mozem teda robit rekapitulaciu. par novych veci som si vyskusal, par sa naucil, par novych nejasnosti vyskocilo... kazdopadne, zabava to bola vyborna :657:

takze pekne postupne, najprv bolo na lesnej ceste blato, pripadne navrchu mierne zmrznute blato - forester bez najmensich problemov isiel hore jak pavuk. (viac info a fotky boli vo vetve http://subarufanclub.cz/forum/viewtopic.php?f=12&t=2508 )

druha faza zimy, prisiel maly, 5-20 cm sneh, obcas mokry, obcas zamrznuty, obcas sypky obcas zladovately... forester to zvladol, aj ked niektore pasaze bolo treba cuvat a znovu a skusat rozne pristupy, aj lopata a vetvicky nasli vyuzitie, ale doviezol nas cely 3km usek az hore a to este nalozeny. :783:

tretia faza, sneh 20-50, zem zamrznuta, podklad zmrznuty sneh, vrch cerstvy, klasiky vrstveny sneh... prva polka cesty bola vyjazdena, miestami zladovatela susedmi a nebol tam prilis velky kopec snehu medzi kolajami, takze brucho chytalo len miestami. tuto cast presiel forester bez problemov, opat aj nalozeny jak po asfaltke. druha cast vsak bola neprejdena, teda okrem lkt, co preslo raz a nasledne dopadlo dalsich 20 cm. kolaje po lkt boli sirsie, cesta bola dost nahnuta, cize lave kolesa boli o dost nizsie, ako prave. snazil som sa ist tak, aby mi nestiahlo lavu stranu dole do kolaji po lkt, ktora bola este aj o cca 30-40 cm nizsie(uz podklad) to znamena, ze prave kolesa isli po kolaji z lkt, na ktorej bolo cca 15-20 cm noveho snhu a lave kolesa isli po stredovom kopci suroveho neprejdeneho snehu, cca 40-50 cm. snehu tolko, ze som ho tlacil spz-kou pred sebou, nad spz nebolo. a tu som zazil s forestikom limit. dalej to neslo nijak, ani s retazami, 1500 roznych pokusov, redukcia, bez, rozbeh, pomaly vsetko mozne 20x vyskusane, no viac to uz neslo. gumy mam relativne mlade neztvrdnute michelin alpine, cca 6-7 mm. prikladam aj fotku useku, kde uz to neslo. tie cerstve kolaje su po saniach, ktore tahal kon, vedla nich vidiet jednu starsiu kolaj po lkt, ako pisem vyssie...

naucil som sa, ze redukcia by sa asi zisla pomalsia. kym som isiel, som isiel... akonahle som zastal bol velky problem sa pohnut. jemny plyn na hrane zdochnutia v redukovanej jednotke uz znamenal preklznutie a auto stalo na mieste. bolo citit, ze sa chce pohnut, ale akurat ked sa uz dostal zo spojky do zaberu preklzlo... ta spodna hranica redukcie bola na hrane, akonahle sa dostal zo spojky do plneho zaberu, preklzlo a uz sa zahrabavalo hlbsie. cize zasa vylopatovat rampu z oblukov, do ktorych sa zahrabal a znova. fakt, pride mi, ze pomalsia redukcia by ho z toho dostala. co vy na to? da sa s tym nieco robit?

zaroven som si pri tomto balancovani na limite vsimol, ze ked sa mi pretacali kolesa na mieste, nepretacali sa vsetky 4 a viackrat to vyzeralo, ze sa prenasa sila akurat na tie, co nemaju kontakt. to je sice presne princip nezamknutych diferencialov, ale podla toho, co som si o subaru 4x4 pohone precital a pozrel som mal pocit, ze ten nakoniec prenesie silu na koleso s najlepsim kontaktom a auto sa pohne.

vid video porovnanie pohonu subaru s ostatnymi 4x4 na rampe http://www.youtube.com/watch?v=ooQRxlChvMw

otazka teda je, ci mam nieco pokazene, alebo mam proste verziu bez lsd, pripadne to robi chybajuca elektronika... alebo mi uz aj doro povie, ze tudy jiz cesta nevede... :690:
Přílohy
IMAG0019c.JPG
8. JEEP Cherokee Liberty KJ, 7. Subaru Forester 2.0 SF, 6. Skoda Superb 2.8-V6, 5. VW Passat 1.8t, 4. Seat Inca 1.4, 3. Renaul Laguna 1.6i, 2. Skoda Octavia 1.6i, 1. Skoda 120LS
Uživatelský avatar
racmaster
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 234
Registrován: stř říj 10, 2012 1:55 pm
Jméno a příjmení: rado cajko
Bydliště: Muranska planina, Slovensko

Re: limit forestra?

Příspěvek od racmaster »

a mam este aj video z miesta, kde sme to uz vzdali. zhodou okolnosti tam po mne dosiel este sused na vitare. tiez dalej nesiel, tam sme nechali auta a dalej sli peso, veci prelozili na kona - ten ma to najlepsie 4x4 ! :3gears:

vitara je kratsia, takze sa tu otocila bez problemov, forester sa tam uz ledva vosiel, takze ma museli tlacit ale otocili sme ho... aj tu bolo vidiet, ze vitarina redukcia bola v tomto terene vyhoda. inak velmi velky rozdiel, forester na redukovanej 1 asi ako vitara na redukovanej 2.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=aiE1Nq5pqEE[/youtube]
8. JEEP Cherokee Liberty KJ, 7. Subaru Forester 2.0 SF, 6. Skoda Superb 2.8-V6, 5. VW Passat 1.8t, 4. Seat Inca 1.4, 3. Renaul Laguna 1.6i, 2. Skoda Octavia 1.6i, 1. Skoda 120LS
Uživatelský avatar
Ynhoj
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1028
Registrován: čtv říj 15, 2009 9:28 am
Jméno a příjmení: Sebastian Sehnal
Bydliště: Tourov (Bavorov)

Re: limit forestra?

Příspěvek od Ynhoj »

...s tím koněm je to stejný, dokud nezapadne po břicho tak je to dobrý, akorát kůň má větší světlost :845:
Subaru Impreza Outback Sport 2.0 r.v. 2005, ex Subaru Justy 1.3 1998, ex Daihatsu Feroza, ex Škoda Forman 1.3 LX, ex Škoda 105 L
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: limit forestra?

Příspěvek od Slavek_xxx »

Jestli chces projet snehokupou, musis zvetsit svetlou vysku, zakrytovat podvozek, koupit jeste hrubsi gumy a investovat do zadniho samosvoru... A nebo si koupit ctyrkolku na pasech :-)

[ Příspěvek odeslán z mobilního zařízení ] Obrázek
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
racmaster
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 234
Registrován: stř říj 10, 2012 1:55 pm
Jméno a příjmení: rado cajko
Bydliště: Muranska planina, Slovensko

Re: limit forestra?

Příspěvek od racmaster »

ten zadny samosvor je mozne vymenit kus za kus, alebo uprava existujuceho? mas k tomu viac info?
8. JEEP Cherokee Liberty KJ, 7. Subaru Forester 2.0 SF, 6. Skoda Superb 2.8-V6, 5. VW Passat 1.8t, 4. Seat Inca 1.4, 3. Renaul Laguna 1.6i, 2. Skoda Octavia 1.6i, 1. Skoda 120LS
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49493
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: limit forestra?

Příspěvek od VDC »

úprava stávajícího nelze, kdybys toužil po lsd, musel bys ho sehnat z jinýho forestra. Přiznám se, že nevím, jak je to s kompatibilitou mezi ročníkama. Třeba Dorův Forester 2003 samosvor má. Ale nemyslím si, že samosvor by tě spasil. Určitě zvýšit světlou výšku a pořádně zadeklovat spodek, to pomůže. S kratší redukcí máš v podstatě smůlu. Jediná převodovka, která má kratší redukci než ve forestru je v legacy 1.generace s motorem 1,8. Převodovka je samozřejmě záměnná. Takže by to samozřejmě šlo.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
u-geen
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2103
Registrován: úte led 19, 2010 9:49 pm
Jméno a příjmení: Evžen Eiba
Bydliště: Kyje, okres Jičín

Re: limit forestra?

Příspěvek od u-geen »

Tak vitara (aspon nase) ma redukci 1:2 a je to fakt parada... na druhou stranu normalni kvalty ma priserne dlouhy (mame 2.0 V6). Jak pisou kluci, pro vetsi pruchodnost zvysit, klidne o 3cm treba, ono to udela hodne, hlavne nesmi bejt auto do klinu (trochu sedlej zadek), to jsem mel jeste loni a bylo to neschopny. Spodek zadeklovat muzes taky, aspon to pojede vic jako po sanich :)
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4047
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: limit forestra?

Příspěvek od Doro »

takže popořadě:
1) Forest v některých verzích (beru r.v. 2003-2005) má zadní diferák s LSD. Samosvor v terénu nepomůže, bo jeho svornost je malá (možná do 30 %, ale vím jen z doslechu). Prostě, počítat se s tím fakt nedá. Funguje ale na ledě a v hluboké sněhu, tam pomůže určitě :850: .
LSD má funkci stabilizace při vysokých rychlostech a v průjezdu zatáčkou (dá se říznout rychleji a líp)

2) mezinápravová spojka spojí nápravy napevno v případě prokluzu (neplézt s Haldexem, je to úúúúplně něco jiného, ikdyž to vypadá na pohled vlastně stejně - jde o celý systém, ne jen jeho část). Napevno neznamená na 100% - jsou situace, kdy se může točit jen jedno kolo (už jsem viděl a zažil a koukal :670: ).

3) jak se forest dostane do křížení (pominu VDT apod. elektroniku u některých verzí, např. s automatem), tak se kola vesele točí - jasně, že ty, co jsou ve vzduchu nebo a menším odporem.
Totok se dá "obejít" tím, že se nezastavuje, ale jede a spíše se ubere plyn nebo úplně povolí pedál a nechá volnoběh. Pak to projede i křížení, které jinak třeba nejde.

4) redukce je moc rychlá, to je jasné a pomohlo by lepší zpřevodování - na druhou stranu, ukroutily by se některé díly (typicky poloosa) nebo zkrátila životnost. Nemůžeme čekat, že by to někteří nehrotili v otáčkách a pak nereklamovali ukroucené hřídele, přesto že si to sejmou vlastní blbostí... Asik proto je to tak, jak to je :839:

5)samotná akce v akci:
- je nutné foresta pro tyto akce zvýšit o 40 mm (minimálně) ... průjezdnost se zvýší a to brutálně ::-DD:
- je nutné oplechovat vanu (bez plechu je riziko jezdit aj ve stopě od traktoru)... nejlepčí je pořádný dekl (moje provedení až za převodovku zvyšuje průjezdnost ještě na další hranici možností ::-DD: :supeer: )
- pneu ...je třeba jezdit jen a pouze na zimních ofroud pneu... vzorek 6 mm je už hodně ojetá guma a nedaji se čekat řádné výsledky (na hluboké sněhukupy jsou SJ-6, na více ledu pak DMZ-3 ... bavíme se pořád o terénu)
- další věcí je naučit se jezdit, bo totok je základ úspěchu.... každá situace je jiná a dle toho volit, jak ject (tzn. jezdit, jezdit a jezdit...jinak to nejde). Není většinou dobré se moc rozjíždět a hupsout do toho, ale naopak pomalu a jak je cítit odpor a snaha hrabat, přestat, couvnout a znovu, takto dojedeš vždy dál a nebudeš zapadávat
- taky platí, že nejdále dojedeš skoro na volnoběh, ale to zase trpí motor

Pak porovnání s Vitarou ...Vitara je lepčí do terénu (odolnost, schopnosti, redukce aj....) :850:
Do hlubokých sněhukup, do kluzkého kopce ....Forest je forest, ten Vitarou fakt nenahradíš ::-DDD:

Průjezdnost je věc hooodně klamavá. Při poslední akci tuna na Valachoch, jsme šli projít kousek pěšo, pro jistotu, jak to vypadá a vypadalo to neprůjezdné :655: ... no tak jsme to projeli :baseball: :baseball: ... stejně se nebylo kde otočit :845:
Z toho plyne, že ikdyž to vypadá blbě, nemusí to být neřešitelné

Věř autu a ono bude věřit tobě. Edem spolem dojede dál než ti ostatní :657:
Jezdi na akce a pozoruj nebo se ptej, pak testuj sám. Půde ti to rychleji a líp.
Hodně videí najdeš v diskusi Videa a ve srazech ... zatím nejvíce sem projel 1,2 m sněhukup a nepodařilo se mi zapadnout (mám na Youtube)
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
ferenc.74
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1536
Registrován: úte čer 05, 2012 7:06 pm
Jméno a příjmení: František Jindra
Bydliště: Semily

Re: limit forestra?

Příspěvek od ferenc.74 »

Doro,hoď sem ten odkaz,rád se podívám a na sto% nebudu sám!
Subaru Forester MY 01 S-Turbo 130KW EX
Subaru Forester MY 06 2.5XT MT
Subaru outback 2,5 115kw MY 2001 AT a v cervený,heč! EX
Subaru outback 2,5 121kw MY 2007 MT šampaň
Odpovědět

Zpět na „Forester“