Jaké kolo pro vlastní pohyb
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
Nó, tak já mám blízko tomu poslednímu dvoučíslí....
Jinak kouzlo toho retro bajku je, že si ho umím spravit / seřídit. Jen Lanka, žádná hydraulika a 1.75" pláště. Takže pohodička, jen ta vidla umí tak cca 6cm zdvihu na elastomeru. Na kamínky to stačí. I s batožinama to jde ušlapat.
Jinak kouzlo toho retro bajku je, že si ho umím spravit / seřídit. Jen Lanka, žádná hydraulika a 1.75" pláště. Takže pohodička, jen ta vidla umí tak cca 6cm zdvihu na elastomeru. Na kamínky to stačí. I s batožinama to jde ušlapat.
Subaru Forester 2.0X MT SocialEdition z roku 2005 (Lesník) + Honda Vision - Soptík + SsangYong Tivoli 4wd (Ssasanka) no a Obluda (cétéem Scroll xpert 2020)
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24551
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
Dnes odpoledne zazněly i u nás na pasekách sirény, požární poplach, tak jsem si říkal, to je divné, může se stát vše, ale není zrovna sucho, není topná sezona a tudíž občas zanesené komíny, tak že by elektro isntalace či aku něco? A opravdu jo, jen bych se rád dozvěděl, jestli byla příčina požáru dobíjení aku elektrokola, nebo co vlastně.
Taky letos už docela intezivně myslím na pořízení elektrokol, samozřejmě bych je nabíjel mimo chalupu, venku, aspoň tak teda jo, taky pak finální ochladnutí baterie po nabíjení, ostatně máme všichni těch vercajků aku doma nemálo, není to jen zdaleka samozřejmě o elektrokole. Tak si říkám, že bych měl být taky opatrnější a nechat nabíjet aku nářadí někde víc venku, mimo chalupu, nikdy nevíš...samozřejmě jsem to měl a měl bych to dělat ideálně vždy už teď, no nedělám, ale začnu, třeba jen na terase, mimo dřevník, jakožto už dělám, ale holt začnu na pořád, raději jo.
https://www.novinky.cz/clanek/krimi-od- ... .seznam.cz
Taky letos už docela intezivně myslím na pořízení elektrokol, samozřejmě bych je nabíjel mimo chalupu, venku, aspoň tak teda jo, taky pak finální ochladnutí baterie po nabíjení, ostatně máme všichni těch vercajků aku doma nemálo, není to jen zdaleka samozřejmě o elektrokole. Tak si říkám, že bych měl být taky opatrnější a nechat nabíjet aku nářadí někde víc venku, mimo chalupu, nikdy nevíš...samozřejmě jsem to měl a měl bych to dělat ideálně vždy už teď, no nedělám, ale začnu, třeba jen na terase, mimo dřevník, jakožto už dělám, ale holt začnu na pořád, raději jo.
https://www.novinky.cz/clanek/krimi-od- ... .seznam.cz
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5206
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
škoda že není víc info, toto mě dost znervozňuje na těch různých barerkách v baráku
většinou jde o různé čínské výrobky ale někdy i ty udajně kvalitní hoří
většinou jde o různé čínské výrobky ale někdy i ty udajně kvalitní hoří
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
to mi připomíná jaxem před třema tejdnama vysvětloval kámošovi albáncovi v obchodě megatek u vystavený elektrokoloběšky jakej to je bespečnostní problém, poněvač u nás každou chvíli kůli tomu někomu vyhoří barák nebo kvartýr a nahovno se to hasí páč to hoří i pod vodou... A poslouchal to nějakej fousáč co stál kousek vedle a pak se na mě vobořil, co prej sem studoval a že von je vystudovanej inžinýr a právník a že to co říkam je blbost, protože tydle (vystavený) koloběšky maj bmsky a tudíš hořet nemůžou a kdyš uš hořej taxe daj snadno uhasit práškem a že sem nepřítel pokroku a podobný bláboly... škoda že sem si naněj nevzal číslo, bych mu to poslal... Nejspíš to byl nějakej sektorovej manažer v tom krámě protože se tam tak podivně poflakoval a sralo ho že mu pomlouvám tovar...
offroadforum.cz
Otloukánek = legacy outback BP 2004
Otloukánek = legacy outback BP 2004
- StandaB
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3729
- Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
- Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
- Bydliště: Nürnberg
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
Na tohle tema by mohl neco vedet Jenda(spm). Mam taky par veci na tyhle baterky, kolo, vrtacku, pajecku, mobil. Co vim ja, je ze vetsinou zacnou horet, kdyz dostanou ranu, nebo jsou jinak poskozene, nebo hodne stare, a nafouknute. Zacnou horet vetsinou pri nabijeni. Jeste me nic nechytlo, ale pri nabijeni koukam byt v blizkosti, a obcas na to sahnu, jestli se to moc nehreje.
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
tak jasně, věčinou to nechytne. Ale kdyš to chytne tak to stojí za to Na airsoftu je to nicméně docela častej problém a kupodivu ne u nabíjení ale při používání. Už sem to párkrát sám viděl blafnout, jednou dokonce to nebylo ani při používání, ale kluk se vrátil ze hry, kvér přes rameno a najednou z něj začal jít kouř, tak s tim začal manipulovat aby vytáh baterku a blaflo to jasným plamenem, tak to jen hodil do trávy a sledoval jaxe kvér mění v seškvařenou plpu...
U lipolek člověk aspoň pozná že je něco špatně když se nafouknou, ale u lionek (18650) se nepozná nic, nebo aspoň mě se nikdy nenafoukly.
U lipolek člověk aspoň pozná že je něco špatně když se nafouknou, ale u lionek (18650) se nepozná nic, nebo aspoň mě se nikdy nenafoukly.
offroadforum.cz
Otloukánek = legacy outback BP 2004
Otloukánek = legacy outback BP 2004
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10707
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
U Li-Pol je to asi daný chemií (i při skladování při skladovacím napětí asi 3.8 V se nakonec časem nafouknou), a často i náročnějším provozem, na kterej jsou určený - víc degradujou, roste jim vnitřní odpor, což je při používání i nabíjení zahřívá a může se stát, že začne hořet. Li-Ion sama od sebe asi ne, ty nedegradujou tak moc, ale taky samozřejmě používáním/opotřebením degradujou až do stádia, kdy neudrží kapacitu, nebo se začnou samovybíjet. Pokud jsou v packu, tak pokud to neuhlídá ochranná elektronika (BMS) a buď ji to nabije nad 4.2 V a následně se použije, nebo je vybitá pod nějakých 2.5 V a dá se nabíjet jako by nic, může se taky zahřát nad únosnou mez a začít hořet. Mechanický poškození je samozřejmost, když ji propíchneš hřebíkem/vyzkratuješ, tak ti blafne všechno Jen ty LiFePO4 jsou snad bezpečný i když je propíchneš...
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22995
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
Ona ta problematika složitější... těch chemií je poměrně na dost. Tady je poměrně hezký článek, který to porovnává, byť s hromadou narážek na elektromobil: https://www.svethardware.cz/neni-li-ion ... bilu/59901
Obecně, kromě LiFePO4 by baterie většinou mají docela dost hořlavé vnitřnosti. LiFePO4 nicméně má poměrně nízkou objemovou hustotu, takže v koloběžkách a autech se to obvykle nepoužívá, protože by ta baterka byla prostě fyzicky hrozně velká. Navíc ty články mají nižší napětí, což je taky na tohle použití nevýhoda. Ty hořlavé, když chytnou, tak vzhledem k uložené energii v nich hoří hodně, dlouho a blbě se hasí.
Proč to může chytnout, vyjma fyzického poškození (na které ty polštářkové baterie budou náchylnější, protože ten měkký polštářek jde prorazit dost snadno): obecně u těch baterií jsou nějaké limity proudu, který se z toho článku může tahat a kterým se může dobíjet. To záleží jednak na té chemii a i na tom jak dobře je ten článek vyrobený. Takže čím levnější a horší baterie, tím větší šance že tím přetížením blafne. Nicméně hlavně u těch koloběžek a kol je problém s tím, že se ty články zatěžujou větším odběrem, než jaký by byl vhodný. Bohužel ikdyž si tu baterku postavíte sami, tak z datasheetu nejde vykoukat, co v tom přesně je za chemii (výrobní tajemství). Datasheet nicméně specifikuje povolený vybíjecí a nabíjecí proud, ale i tohle se asi nejspíše přikrášluje (pro zajímavost, články v mojí koloběžce mají v datasheetu povolený vybíjecí proud 3C, což ta moje koloběžka i po mých úpravách splňuje... nicméně kamarád elektromobilista narážel na to, že články s 3C vybíjením už jsou poměrně dost kvalitní a drahé zboží, které v koloběžce za 10 asi patrně nebude...). Pokud navíc je to vícečlánkový akupack a nemá to BMS (což by nic příčetného mít nemělo...), tak se celý ten problém ještě zhoršuje - článkům se postupem času rozjíždí napětí. Což znamená že při nabíjení se některé články přebíjí (čímž se ničí a zvyšuje se šance jejich zaplanutí) a naopak při vybíjení se zátěž nerozloží rovnoměrně, ale tahá se z těch nabitějších víc. Takže suma sumárum: ty baterky se v těhlech nasazeních (a výkonné nářadí na tom nebude o moc lépe) používají na hraně nebo spíš za hranou toho, co zvládnou a pokud se do toho navíc dají šmejdské levné články, nekvalitně se ten akupack udělá, tak je to k tomu neštěstí dost blízko.
Co se týče nabíjení venku: hlavně to nedělat někde na sluníčku. To teplo tomu taky nedělá zrovna dobře. Konec konců ono to nakonec zaplane při dosažení zápalné teploty, takže když se to vystaví ještě horkému počasí, tak to tomu taky moc nepomůže. Nicméně obecně nabíjet to pokud možno co nejdál hořlavých věcí, aby kdyby k tomu došlo, tak to alespoň nezapálilo vše okolo a byla šance s tím něco dělat.
Obecně, kromě LiFePO4 by baterie většinou mají docela dost hořlavé vnitřnosti. LiFePO4 nicméně má poměrně nízkou objemovou hustotu, takže v koloběžkách a autech se to obvykle nepoužívá, protože by ta baterka byla prostě fyzicky hrozně velká. Navíc ty články mají nižší napětí, což je taky na tohle použití nevýhoda. Ty hořlavé, když chytnou, tak vzhledem k uložené energii v nich hoří hodně, dlouho a blbě se hasí.
Proč to může chytnout, vyjma fyzického poškození (na které ty polštářkové baterie budou náchylnější, protože ten měkký polštářek jde prorazit dost snadno): obecně u těch baterií jsou nějaké limity proudu, který se z toho článku může tahat a kterým se může dobíjet. To záleží jednak na té chemii a i na tom jak dobře je ten článek vyrobený. Takže čím levnější a horší baterie, tím větší šance že tím přetížením blafne. Nicméně hlavně u těch koloběžek a kol je problém s tím, že se ty články zatěžujou větším odběrem, než jaký by byl vhodný. Bohužel ikdyž si tu baterku postavíte sami, tak z datasheetu nejde vykoukat, co v tom přesně je za chemii (výrobní tajemství). Datasheet nicméně specifikuje povolený vybíjecí a nabíjecí proud, ale i tohle se asi nejspíše přikrášluje (pro zajímavost, články v mojí koloběžce mají v datasheetu povolený vybíjecí proud 3C, což ta moje koloběžka i po mých úpravách splňuje... nicméně kamarád elektromobilista narážel na to, že články s 3C vybíjením už jsou poměrně dost kvalitní a drahé zboží, které v koloběžce za 10 asi patrně nebude...). Pokud navíc je to vícečlánkový akupack a nemá to BMS (což by nic příčetného mít nemělo...), tak se celý ten problém ještě zhoršuje - článkům se postupem času rozjíždí napětí. Což znamená že při nabíjení se některé články přebíjí (čímž se ničí a zvyšuje se šance jejich zaplanutí) a naopak při vybíjení se zátěž nerozloží rovnoměrně, ale tahá se z těch nabitějších víc. Takže suma sumárum: ty baterky se v těhlech nasazeních (a výkonné nářadí na tom nebude o moc lépe) používají na hraně nebo spíš za hranou toho, co zvládnou a pokud se do toho navíc dají šmejdské levné články, nekvalitně se ten akupack udělá, tak je to k tomu neštěstí dost blízko.
Co se týče nabíjení venku: hlavně to nedělat někde na sluníčku. To teplo tomu taky nedělá zrovna dobře. Konec konců ono to nakonec zaplane při dosažení zápalné teploty, takže když se to vystaví ještě horkému počasí, tak to tomu taky moc nepomůže. Nicméně obecně nabíjet to pokud možno co nejdál hořlavých věcí, aby kdyby k tomu došlo, tak to alespoň nezapálilo vše okolo a byla šance s tím něco dělat.
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
Chtěl jsem si pořídit, jen tak z rozmaru. nové brzdy na citybika-konvertovanou starou favoritku....
Ale problém, tam jsou nějaké nepěkné čelisti a nové brzdy jsou jakési krátké, ty origo staré favoriťácké mají pár cm možnost posunout špalky, aby sedly na ráfek. Asi to budu muset nějak změřit a zjistit přesněji.
Tak jsem zatím koupil jen špalky. Nabízeli mi nějaké odporné, ale vzal jsem si takové, které se mi líbily, snad budou i brzdit!
Čumím, jak je ta výměna ízy, na starém bajku s cantileverama to bylo náročné seřídit aby to brzdilo na nepískalo, u véček to taky trvalo. Tady zapadl čep do drážky v čelisti, imbusem jsem to utáhl a hotovo.
Test bude až zítra....
Ale problém, tam jsou nějaké nepěkné čelisti a nové brzdy jsou jakési krátké, ty origo staré favoriťácké mají pár cm možnost posunout špalky, aby sedly na ráfek. Asi to budu muset nějak změřit a zjistit přesněji.
Tak jsem zatím koupil jen špalky. Nabízeli mi nějaké odporné, ale vzal jsem si takové, které se mi líbily, snad budou i brzdit!
Čumím, jak je ta výměna ízy, na starém bajku s cantileverama to bylo náročné seřídit aby to brzdilo na nepískalo, u véček to taky trvalo. Tady zapadl čep do drážky v čelisti, imbusem jsem to utáhl a hotovo.
Test bude až zítra....
Subaru Forester 2.0X MT SocialEdition z roku 2005 (Lesník) + Honda Vision - Soptík + SsangYong Tivoli 4wd (Ssasanka) no a Obluda (cétéem Scroll xpert 2020)
- Tsakabaru
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 4796
- Registrován: pon pro 06, 2021 6:11 pm
- Jméno a příjmení: Míla
- Bydliště: Sokolovsko
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
neni to ani reakce, jako trocha osobniho sentimentu, dal nemam cim bych do vlakna prispel
celkem pamatuju svoje cyklisticke obdobi kulminujici nekde v sedmnacti letech, kdy mym vrcholem byla "zavodka" (favorit) na galuskach s tachem a jezdil jsem denne asi 50km okruh (do ty doby neuveritelny jak rychle se dalo na kole jet)
byl samozrejme i "horac" (admiral) a byt jsem na nem v soctu najel asi vic, nejake te cklisticke "nirvany" jsem asi dosahl prave na ni a pamatuji si instalaci toho tacha, prezouvani, zminene stelovani atd., ale nejak jsem promeskal tech dvacet let (zhruba takovou dobu na kole nejezdim bo prísel ridicak a...), behem kterych zacaly kola stat jako auta, prodavaji se (v lepsim pripade) bez slapek, bez rafku apod.
kazdopadne asi nejvic jsem si ale uzil s BMX, to byla ve svy dobe (a mym veku) vec tvl
a jak jsem to mel natuneny... (treba nekdy narazim u tatky v arcvu na foto a podelim se...)
celkem pamatuju svoje cyklisticke obdobi kulminujici nekde v sedmnacti letech, kdy mym vrcholem byla "zavodka" (favorit) na galuskach s tachem a jezdil jsem denne asi 50km okruh (do ty doby neuveritelny jak rychle se dalo na kole jet)
byl samozrejme i "horac" (admiral) a byt jsem na nem v soctu najel asi vic, nejake te cklisticke "nirvany" jsem asi dosahl prave na ni a pamatuji si instalaci toho tacha, prezouvani, zminene stelovani atd., ale nejak jsem promeskal tech dvacet let (zhruba takovou dobu na kole nejezdim bo prísel ridicak a...), behem kterych zacaly kola stat jako auta, prodavaji se (v lepsim pripade) bez slapek, bez rafku apod.
kazdopadne asi nejvic jsem si ale uzil s BMX, to byla ve svy dobe (a mym veku) vec tvl
a jak jsem to mel natuneny... (treba nekdy narazim u tatky v arcvu na foto a podelim se...)
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
To bmx mi uniklo. V baráku ve městě dělal domovník čistku a mezi bordelem byl i rám bmx-a i nějaké komponenty. Měl jsem zrovna spěch, takže po návratu už bylo vyhozeno a odvozeno dopryč. To byla škoda, byl tam zamotaný i nějaký alu rám s vidlici Marzocchi Zokes 2, kterou jsem v devadesátkách moc chtěl...Škoda, no... Když jsem svůj úmysl oznámil manželce, vrhla na mne dost škaredý pohled a dotaz jestli si dělám fakt prdel. Jednou se možná nějakého BMX rámu zmocním. Ale asi se na něj nenasoukám....
Tady takové vdechnutí života nějakému starému vehiklu mne baví ... Jen Libertu jsem nedostavil, furt se tam něco sr@lo...
Tady takové vdechnutí života nějakému starému vehiklu mne baví ... Jen Libertu jsem nedostavil, furt se tam něco sr@lo...
Subaru Forester 2.0X MT SocialEdition z roku 2005 (Lesník) + Honda Vision - Soptík + SsangYong Tivoli 4wd (Ssasanka) no a Obluda (cétéem Scroll xpert 2020)
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24551
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
Mílo pěkné vzpomínky, co vše se dalo a jak rychle zajet, že a ani to nijak nedalo zabrat jinak BMX to byl vlhký sen, na ten jsem tehdy ještě nedošáhl, to bylo jak říkáš něco!!! Zjevení doslova v tom šedém zřízení tehdy u nás já pak ze své esko skládačky přeskočil rovnou do vysněného nového vyvoňaného modrého favouše, i klipsny jsem dokonce měl a taky jsem se na něm něco nahrkal, dálkovky pro mě do té doby nemožné a i závody pouliční, taky při nich nepěkné úrazy, jooo retro jako svině
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
Tak test brzdových špalíků proveden. Vyvětral jsem veterána, ze Vsetína do ValMezu a zpátky, po cestě luksusni Burger. Špalky brzdí líp než ty předchozí, tak sláva. Veterán to přežil, ale musím si tam dát řazení na řídítka, ty páčky na rámu jsou opruz
Subaru Forester 2.0X MT SocialEdition z roku 2005 (Lesník) + Honda Vision - Soptík + SsangYong Tivoli 4wd (Ssasanka) no a Obluda (cétéem Scroll xpert 2020)
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19566
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
Po tom obědě chápu, že se špatně řadilo paráda! Ono na tom rámu to bylo fajn s berany .. s rovnýma už je to daleko ...
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- Tsakabaru
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 4796
- Registrován: pon pro 06, 2021 6:11 pm
- Jméno a příjmení: Míla
- Bydliště: Sokolovsko
Re: Jaké kolo pro vlastní pohyb
po tom obede uz bych si asi zavolal taxika
to BMXo asi nebylo nove, protoze si pamatuju, ze jsme ho prestrikavali, ale tezko rict, mozna jsem jen touzil po jiny barve
vepredu jsem mel dve, dynamem pohanene oci vedle sebe, ty jsem si kupoval v Esce v Chebu, nejspis za nejaky brigadni vydelek (protoze si to pamatuju )
tezko rict uz no, je to pres 30 let
to BMXo asi nebylo nove, protoze si pamatuju, ze jsme ho prestrikavali, ale tezko rict, mozna jsem jen touzil po jiny barve
vepredu jsem mel dve, dynamem pohanene oci vedle sebe, ty jsem si kupoval v Esce v Chebu, nejspis za nejaky brigadni vydelek (protoze si to pamatuju )
tezko rict uz no, je to pres 30 let