Vlastní palubní počítač

Odpovědět
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10660
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Vlastní palubní počítač

Příspěvek od podvlada »

Mě by třeba zajímalo, jestli na CAN běhá info nejen o zařazený rychlosti, ale i o tom, jestli je odemčenej nebo zamčenej měnič (předpokládám, že to je on/off, ne nějakej plynulej rozsah?). Záleží jestli to potřebuje vědět něco jinýho než TCM, jestli se to vůbec vystavuje ven, nebo se musí doptat, případně pokud vůbec jde se doptat...
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22765
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Vlastní palubní počítač

Příspěvek od spm »

Doptat se jde určitě, někde v těch Honzovo videích to je i vidět a je to dokonce rozsah, ne on/off.
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21979
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Vlastní palubní počítač

Příspěvek od HonzaCZ »

U 5AT je to určitě progresivní. Ale zatím jsem na to nenarazil, páč jsem zatím zkoumal jenom provoz z ECU. :-)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10660
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Vlastní palubní počítač

Příspěvek od podvlada »

Než jsi odpověděl, měl jsem napsáno:
No to je pak otázka, jestli to jen nebyl výpočet z rychlostí in/out, a pokud ten rozsah není jen přechodný stav mezi on/off. Jako když to ve stoupání odemkne, tak to je třeba půl vteřiny kdy otáčky vylezou, a když to zamkne, je to třeba vteřina než se ustálí níž. Aby to nekopalo žejo. Ale pokud se to řeší nějakou překlenovací spojkou, přijde mi divný, aby zrovna ta prokluzovala, když žádoucí jsou jen dva stavy - odemčeno - měnič měničuje protože to je potřeba, nebo zamčeno - měnič je překlenut, in == out a jde o úsporu výkonu, kterej se neztrácí na ohřev ATF.

Po tom, co jsem si přečetl tvou odpoveď, že to je progresivní, mi to nedává smysl z důvodů co jsem psal výše, proč bychom chtěli cokoliv mezi? :-)
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21979
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Vlastní palubní počítač

Příspěvek od HonzaCZ »

Počítaný z rozdílu to není. Když se koukneš sem, tak poměrně záhy jsou otáčky motoru a turbíny stejný a ten tlak na spojce se zvyšuje. Navíc je to vedený v diagnostice fakt jako tlak (a druhá hodnota jako proud na solenoidu).

Lock-up solenoid target oil pressure | L/U Solenoid Target Pressure | kPa
Lock-up solenoid indicator current | L/U Solenoid Current | A

EDIT: A měnit to plynuje chceš ze stejnýho důvodu, jako chceš plynule měnit ostatní tlaky v převodovce - aby to necukalo, nevznikaly rázy atd.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10660
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Vlastní palubní počítač

Příspěvek od podvlada »

Viděl jsem v tom videu několik případů, kdy to buď cca 10s zvyšuje tlak, ale otáčky jsou srovnaný poměrně záhy, nebo to tlak okamžitě uvolní a tím odemkne. Takže ok, na jednu stranu jo, není to jen on/off hodnota, ale přijde mi, že to je prostě jen reálná aplikace toho, že to má nebo nemá bejt zamčený. Zamknout měnič znamená cca 10 s narůstat tlak do maxima, aby bylo zamčení plynulý a nekopalo to, odemčení znanemá okamžitě uvolnit tlak, protože směrem dolů žádnej kopanec nehrozí (měnič neumí přenést moment opačným směrem, nebo jen velmi omezeně). Takže mi to furt přijde jako on/off, byť tam je nějakej přechodnej dočasnej stav mezi :-)
Viděl/zažil jsi někdy, že by to ECU/TCU chtěla udržovat "napůl" zamčený? Přijde mi to prostě jako blbost.

Edit: v reakci na tvůj edit vlastně nemusim reagovat, protože to víceméně výše píšu :-)
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21979
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Vlastní palubní počítač

Příspěvek od HonzaCZ »

Netuším, proč by to TCM chtěla dělat, ale rozhodně to dělat může. 😁
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Tsakabaru
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 4470
Registrován: pon pro 06, 2021 6:11 pm
Jméno a příjmení: Míla
Bydliště: Sokolovsko

Re: Vlastní palubní počítač

Příspěvek od Tsakabaru »

HonzaCZ píše: stř črc 12, 2023 11:24 am Jestli máš slušný železo, tak VMware Workstation zvládne pustit W10 i s hrama. Nedávno jsem to zkoušel a až mě překvapilo, jak malej pokles výkonu tam je proti bare metal. U BeamNG.drive to bylo jenom cca 30% pokles FPS. Já mám teda na PC hry dual boot, kterej skoro nevyužívám. 😁

Ale tenhle redmondský zázrak si běžte řešit někam jinam. 😝

Radši navrhujte nějaký fíčury, co by mohl mít ten displej. Zatím jsem zjistil, že na tý high speed sběrnici toho zase tolik zajímavýho neběhá a pravděpodobně tak zkusím zapínatelný aktivní režim, kdy se to aktivně bude ptát ECU přes SSM over CAN na různý další parametry.
mozna sesumiruj co to vsecno ukazuje/umi ted?
Legacy BP 3.0 H6 '05 - "Shogun" - vlakno
Impreza GG 2.0 '03
Forester SF 2.0 '01
Niva 1.7 '06
dodo
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 70
Registrován: stř kvě 12, 2021 8:32 pm
Jméno a příjmení: JP

Re: Vlastní palubní počítač

Příspěvek od dodo »

Makovica píše: pon črc 03, 2023 9:12 pm Prave ten CC1101 som nevedel pomocou TI studia nastavit, aby nieco chytil. To by mi fakt pomohlo a budes mat u mna pivo :) Manchester kodovanie uz doladim, ak by nesedelo. Mne ide hlavne o to radio. Predpokladam, ze decoding nerobis cisto cez CC, ale aj SW.
Tak posilam jak jsem sliboval:
https://github.com/dodox1/brz_tpms (ESP32)
Je tam i odkaz na originalni zdroj(jen je pro jiny CPU). Najdes tam i dekoder na Subaru Impreza 09/2016-12/2022 Sensor: Schrader

dodo
Naposledy upravil(a) dodo dne ned črc 16, 2023 10:24 am, celkem upraveno 1 x.
Subaru BRZ 2.0i Final Edition, WR Blue Pearl
Makovica
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4943
Registrován: čtv dub 21, 2016 11:28 pm

Re: Vlastní palubní počítač

Příspěvek od Makovica »

dodo píše: sob črc 15, 2023 10:37 pm Tak posilam jak jsem sliboval:
https://github.com/dodox1/brz_tpms (ESP32)
Je tam i odkaz na originalni zdroj. Najdes tam i dekoder na Subaru Impreza 09/2016-12/2022 Sensor: Schrader

dodo
Vdaka, nastudujem.
Inak dekoder na Forester 16 som si spravil a funguje. Co som pozeral Toyotu v rtl_433, bude to asi dost ine. Ale teraz mi ide o tu fyz.vrstvu.
Dnes som dost studoval veci ohladne standardov a canbusu, je to velmi zaujimava tema.
Ten zdroj poznam, jeden z mala, co to dotiahol do konca.
Subaru Forester 2.0i CVT Comfort MY16 (G91F Rest in pieces Cooper Discovery ATT / SJ6 ,,,,| (*_^) |,,,,)
Obrázek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21979
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Vlastní palubní počítač

Příspěvek od HonzaCZ »

Tak se musím pochválit 🤣

Chtěl jsem přidat ten beeper. Tak jsem si doletoval headery, který jsem zatím neosazoval, protože nebylo potřeba, připojím pasivní* buzzer breakout board podle popsaných pinů, najdu nějaký sample, pošlu to tam a... dobrý, dělá to zvuk. Jenže už v průběhu to začne nepěkně šumět nějakými ruchy a po skončení hudební produkce to zůstane šumět a tak jako v tom škvrká... Ta si zanadávám na analogový věci a jdu osciloskopovat.

Fakt tam leze po tom signálním vodiči nějaký bordel. Zkoumám software, googlím, hledám chybu u sebe, samozřejmě... Vygooglím akorát, že se to někomu stalo, že měl a) blbě software nebo b) blbě zapojení. Ale já mám přeci zapojení od Číňana, to musí fungovat, neasi. Taky jsem si všiml, že ten buzzer docela topí, což je dost divný, i když nehrál. Tak jsem začal měřit proudíky. No, prostě když to chrčelo, tak to žralo a ne málo.

Začnu zkoumat ten breakout board - co tam asi tak může být špatně, však to je samotný pípák, header, odpor a tranzistor. Googlím datašit tranzistoru. Koukám a ten kikot, co to designoval, tak tam dal PNP tranzistor, označil zapojení jako pro PNP, ale zapojil to jako NPN. Ou em dží. Když bylo na vstupu low, tak do spíkru šel plnej céres přes ten tranzistor. Po chvíli laborování jsem dokázal nasimulovat "vypnutí" toho tranzistoru, což se povedlo přepnutím výstupu na ESP32 na open drain.

No každopádně jsem si řekl, že se s tím nebudu srát a prostě jsem pohledal domácí zásoby, odletoval starej, naletoval SMT 2N2222 NPN, když už jsem byl v tom, tak jsem tam doplnil diodu, kvůli zpětnýmu proudu u indukční zátěže a taky jsem to přeznačil, protože už vidím, jak za pár tejdnů nebudu vědět, co to je. 🤣

Každopádně teď to funguje krásně, nechrčí, nehřeje, nejde do něj skoro žádnej proud při zvuku a nula bez zvuku.

*) nutno modulovat zvuk externě, ale zase jde vytvořit různé tóny, na rozdíl od aktivního, kam když se připojí napětí, tak prostě píská nějakým konstrukcí daným tónem
Přílohy
20230717_203923.jpg
20230717_203933.jpg
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7831
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Vlastní palubní počítač

Příspěvek od mnov »

A nestačilo by přehodit polaritu napájení toho bzučáku?
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21979
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Vlastní palubní počítač

Příspěvek od HonzaCZ »

Nn, to jsem zkoušel. Každopádně já stejně radši mám NPN zapojení, tak jsem si aspoň vyzkoušel, jak to pak nakreslit na další evoluci desky. 🙂
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7831
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Vlastní palubní počítač

Příspěvek od mnov »

No jo, ale NPN a PNP se zapojují naprosto stejně akorát s jinou polaritou napájení. :-)
V jakm zapojení tam ten tranzistor je?
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21979
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Vlastní palubní počítač

Příspěvek od HonzaCZ »

No teď už v dobrým. A teď je polarita opačně, než byla. Možná, co jsem napsal, je blbost, prostě to bylo nějak na první pohled nesmyslně. Můžu pak ještě kouknout a zpětně to zrekonstruovat.

Teď je kolektor na buzzer, emitor na zem a báze přes odpor na GPIO. A samozřejmě druhej pól buzzeru na 3,3 V.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Odpovědět

Zpět na „Elektronika a elektroinstalace vozu“