Nabíjení baterie
- u2964
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 163
- Registrován: sob dub 06, 2019 9:44 am
- Jméno a příjmení: Aleš
- Bydliště: okres Děčín
Nabíjení baterie
Baterka je pry udajne gelova a jako takovou ji mam nabijet. Bezudrzbova. Rikal prodejce pri predani.
Je to i v navodu. Po strane k motoru ma rysky kapaliny a merky min a max. Nema byt nutne nic doplnovat ani na to sahat.
Mam CTEK MXS 5.0 a nabijel jsem ji v rezimu Auto + AGM/*.
Pripojen plus na baterii, minus na sroub od misky tlumice (cijaksetojmenuje).
Nacvakáno v Tapatalk Pro
Je to i v navodu. Po strane k motoru ma rysky kapaliny a merky min a max. Nema byt nutne nic doplnovat ani na to sahat.
Mam CTEK MXS 5.0 a nabijel jsem ji v rezimu Auto + AGM/*.
Pripojen plus na baterii, minus na sroub od misky tlumice (cijaksetojmenuje).
Nacvakáno v Tapatalk Pro
Naposledy upravil(a) u2964 dne úte čer 11, 2019 2:14 pm, celkem upraveno 1 x.
Re: Nabíjení baterie
Nabíjení u CTEK se spustí i po připojení na téměř úplně vybitý akumulátor (nesmí být zničený sulfatací).mnov píše:Je to naprosto jednoduché. Ten CTEK dává 3,8A a pokud se napětí zvedna na 14V začne ten proud omezovat, aby se napětí dál nezvedalo. Kapacita akumulátoru je mu v podstatě jedno. Prostě při vybitém akumulátoru do něj dodá za hodinu 3,8Ah.
Ještě tam asi bude ochrana a při opravdu vybitém akumulátoru, se nabíjení ani nespustí. Ale toto nevím jistě, protože CTEK nemám. Procesorové nabíječky se takto chovají. U modelářských se toto dá obejít volbou jiného typu akumulátoru.
Automatická nabíječka CTEK si jej po připojení "očuchá" a vyhodnotí, jestli tzv. přijímá nabíjení, tedy má jakousi voltampérovou charakteristiku v závislosti na čase.
Pokud je baterie po smrti, nabíjení je záhy po připojení ukončeno.
Proto také tyto automatické nabíječky není možno použít např. jako zdroj pro obyčejnou žárovku, což šlo třeba u předpotopních trafo nabíječek s jednoduchým usměrňovačem.
(alespoň moje CTEK 7.0 tak funguje)
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7838
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Nabíjení baterie
Děkuji za doplnění informací. Já ten program u CTEK neznám a to jsem i psal.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7838
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Nabíjení baterie
To oni říkají, ale gelovka to nebude. Nicméně je to jedno a nabíjení tím CTEKem bych se nebál.u2964 píše:Baterka je pry udajne gelova
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16173
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabíjení baterie
Pokud má otík Start & Stop, tak by jsi možná měl použít "CTEK CT5 start/stop"u2964 píše:Mam CTEK MXS 5.0 a nabijel jsem ji v rezimu Auto + AGM/*.
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7838
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Nabíjení baterie
Podle mého názoru bude i ten CTEK MXS 5.0 dostatečně šetrný.
Alespoň to pořádně nabije.
Alespoň to pořádně nabije.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: Nabíjení baterie
Myslím, že ty nabíječky s přívlastkem start-stop jsou jenom reklamní trik, aby byl obrat v prodeji.
U aut s S-S jsou stejně použity převážně levnější baterie typu EFB (nikoliv AGM) a ty se nabíjejí v běžném režimu, stejně jako ty původní s normálním zaplavením.
U aut s S-S jsou stejně použity převážně levnější baterie typu EFB (nikoliv AGM) a ty se nabíjejí v běžném režimu, stejně jako ty původní s normálním zaplavením.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1708
- Registrován: pát úno 10, 2017 1:30 pm
- Jméno a příjmení: Bohumil Kohout
- Bydliště: Teplice nad Bečvou č.13
Re: Nabíjení baterie
Ja před měsícem koupil tady tu. Dostal jsem na ni velmi dobre doporučení tak zkouším . Nevim jestli je to dobra volba ale nechal jsem si poradit podle recenze a prodejce.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
- u2964
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 163
- Registrován: sob dub 06, 2019 9:44 am
- Jméno a příjmení: Aleš
- Bydliště: okres Děčín
Nabíjení baterie
MXS má výstup 5A a 14,4V normal a 14,7V AGM režim.quickly píše: Pokud má otík Start & Stop, tak by jsi možná měl použít "CTEK CT5 start/stop"
CT5 S/S má 3,8A a 14,55V.
Tedy co je špatně?
Nacvakáno v Tapatalk Pro
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16173
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nabíjení baterie
Baterky pro S&S mají zcela jinou logiku nabíjení, než normální, tak jsem myslel, že nabíječky by měly počítat s touto logikou. Pokud to není potřeba, tak si ušetřím nákup a budu stále používat starý CTek.u2964 píše:Tedy co je špatně?
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20739
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Nabíjení baterie
Jestli já to dobře chápu, tak ctek s&s je taková udržovací nabíječka, která nemá takovej výkon jako treba ctek 5.
Ale o tom jsem nechtěl psát. Jde mi o inteligentní nabíjení, které má stejně jako start/stop pouze homologační smysl kvůli emisím . V běžném provozu nám ani jedna funkce nic nepřináší a akorát dělá problémy.
Zatím mi tak nějak vychází že pokud svítí světla, tak se nabíjí. Na netu jsem našel nějakej návod v angličtině, jak inteligentní nabíjení vypnout. Protože moje angličtina není nejlepší a návod se týkal starších modelů, tak bych to tady chtěl trochu rozvinout. Jedná se o to že když si ecu myslí že svítí světla, tak nabíjí. Ted jde o to jak to udělat aby si to ŘJ myslela i když to není pravda. Podle mne by to mělo jít i nastavit v SW, např. Změnou hodnoty pod kterou napětí nesmí klesnout, stejně jako blokace s&s stejným způsobem. Bohužel to na Subaru nikdo neumí, nechce umět, nebo to nejde . Doufám že se nad tím někdo, kdo tomu rozumí zamyslí a něco ho napadne .
Ale o tom jsem nechtěl psát. Jde mi o inteligentní nabíjení, které má stejně jako start/stop pouze homologační smysl kvůli emisím . V běžném provozu nám ani jedna funkce nic nepřináší a akorát dělá problémy.
Zatím mi tak nějak vychází že pokud svítí světla, tak se nabíjí. Na netu jsem našel nějakej návod v angličtině, jak inteligentní nabíjení vypnout. Protože moje angličtina není nejlepší a návod se týkal starších modelů, tak bych to tady chtěl trochu rozvinout. Jedná se o to že když si ecu myslí že svítí světla, tak nabíjí. Ted jde o to jak to udělat aby si to ŘJ myslela i když to není pravda. Podle mne by to mělo jít i nastavit v SW, např. Změnou hodnoty pod kterou napětí nesmí klesnout, stejně jako blokace s&s stejným způsobem. Bohužel to na Subaru nikdo neumí, nechce umět, nebo to nejde . Doufám že se nad tím někdo, kdo tomu rozumí zamyslí a něco ho napadne .
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22900
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Nabíjení baterie
Jak vlastně vypadá fyzicky to odpínání v autě? Je tam nějakej mechanismus typu co je na klimakompresoru, který tu řemenici připne nebo nechá protáčet nebo ten alternátor furt běží a jenom se ten jeho výstup elektricky rozpojí/spojí?
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20739
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Nabíjení baterie
Řekl bych že elektricky.. Mechanicky by bylo moc drahý.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7838
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Nabíjení baterie
Jednotka motoru si umí vypnout alternátor i u těch našich veteránů, ale nedělá to tak agresivně. Je tam na to jeden drát.
Máš od toho schéma zapojení? Já to na ty nové modely nikdy nehledal.
Máš od toho schéma zapojení? Já to na ty nové modely nikdy nehledal.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20739
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Nabíjení baterie
Já tomu nerozumím a schéma samozřejmě nemám. Zkusím najít co jsem včera četl. To bylo o těch starších modelech.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat