Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 445 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 26, 27, 28, 29, 30
Nabíjení baterie 
Autor Zpráva
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob dub 06, 2019 8:44 am
Příspěvky: 37
Bydliště: okres Děčín
Baterka je pry udajne gelova a jako takovou ji mam nabijet. Bezudrzbova. Rikal prodejce pri predani.
Je to i v navodu. Po strane k motoru ma rysky kapaliny a merky min a max. Nema byt nutne nic doplnovat ani na to sahat.

Mam CTEK MXS 5.0 a nabijel jsem ji v rezimu Auto + AGM/*.
Pripojen plus na baterii, minus na sroub od misky tlumice (cijaksetojmenuje).


Nacvakáno v Tapatalk Pro

_________________
Subaru Outback 2.5i Active Lineartronic MY2019 Obrázek
ex Kia Cee'd SW 1.4CVVT MY2009 FL (2010-2019) Obrázek


Naposledy upravil u2964 dne úte čer 11, 2019 1:14 pm, celkově upraveno 1



pon čer 10, 2019 8:21 pm
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel

Registrován: úte led 10, 2017 8:22 am
Příspěvky: 693
mnov píše:
Je to naprosto jednoduché. Ten CTEK dává 3,8A a pokud se napětí zvedna na 14V začne ten proud omezovat, aby se napětí dál nezvedalo. Kapacita akumulátoru je mu v podstatě jedno. Prostě při vybitém akumulátoru do něj dodá za hodinu 3,8Ah.
Ještě tam asi bude ochrana a při opravdu vybitém akumulátoru, se nabíjení ani nespustí. Ale toto nevím jistě, protože CTEK nemám. Procesorové nabíječky se takto chovají. U modelářských se toto dá obejít volbou jiného typu akumulátoru.


Nabíjení u CTEK se spustí i po připojení na téměř úplně vybitý akumulátor (nesmí být zničený sulfatací).
Automatická nabíječka CTEK si jej po připojení "očuchá" a vyhodnotí, jestli tzv. přijímá nabíjení, tedy má jakousi voltampérovou charakteristiku v závislosti na čase.
Pokud je baterie po smrti, nabíjení je záhy po připojení ukončeno.
Proto také tyto automatické nabíječky není možno použít např. jako zdroj pro obyčejnou žárovku, což šlo třeba u předpotopních trafo nabíječek s jednoduchým usměrňovačem.

(alespoň moje CTEK 7.0 tak funguje)


pon čer 10, 2019 8:48 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Příspěvky: 4691
Bydliště: Praha
Děkuji za doplnění informací. Já ten program u CTEK neznám a to jsem i psal.

_________________
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT


pon čer 10, 2019 8:52 pm
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Příspěvky: 4691
Bydliště: Praha
u2964 píše:
Baterka je pry udajne gelova

To oni říkají, ale gelovka to nebude. Nicméně je to jedno a nabíjení tím CTEKem bych se nebál.

_________________
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT


pon čer 10, 2019 8:55 pm
Profil
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv srp 13, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 10667
Bydliště: Hradubice
u2964 píše:
Mam CTEK MXS 5.0 a nabijel jsem ji v rezimu Auto + AGM/*.

Pokud má otík Start & Stop, tak by jsi možná měl použít "CTEK CT5 start/stop" :-/

_________________
quickly

Forester SJ 2.0i CVT MY13 Obrázek Outback BR H6 3.6R AT MY10 Obrázek Legacy BL H6 3.0R SpecB AT MY06 Obrázek
čekatel od 13.05. na Outback BS 2.5 CVT ES MY19

ex Forester 2.0D Active MY09 6.7 l/100km


pon čer 10, 2019 9:07 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Příspěvky: 4691
Bydliště: Praha
Podle mého názoru bude i ten CTEK MXS 5.0 dostatečně šetrný.
Alespoň to pořádně nabije. :-)

_________________
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT


pon čer 10, 2019 9:16 pm
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel

Registrován: úte led 10, 2017 8:22 am
Příspěvky: 693
Myslím, že ty nabíječky s přívlastkem start-stop jsou jenom reklamní trik, aby byl obrat v prodeji.
U aut s S-S jsou stejně použity převážně levnější baterie typu EFB (nikoliv AGM) a ty se nabíjejí v běžném režimu, stejně jako ty původní s normálním zaplavením.


pon čer 10, 2019 9:17 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu

Registrován: pát úno 10, 2017 1:30 pm
Příspěvky: 1249
Bydliště: Teplice nad Bečvou č.13
Ja před měsícem koupil tady tu. Dostal jsem na ni velmi dobre doporučení tak zkouším . Nevim jestli je to dobra volba ale nechal jsem si poradit podle recenze a prodejce.

Obrázek

Obrázek


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro


úte čer 11, 2019 7:21 am
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob dub 06, 2019 8:44 am
Příspěvky: 37
Bydliště: okres Děčín
quickly píše:
Pokud má otík Start & Stop, tak by jsi možná měl použít "CTEK CT5 start/stop"

MXS má výstup 5A a 14,4V normal a 14,7V AGM režim.
CT5 S/S má 3,8A a 14,55V.
Tedy co je špatně?


Nacvakáno v Tapatalk Pro

_________________
Subaru Outback 2.5i Active Lineartronic MY2019 Obrázek
ex Kia Cee'd SW 1.4CVVT MY2009 FL (2010-2019) Obrázek


úte čer 11, 2019 1:36 pm
Profil
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv srp 13, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 10667
Bydliště: Hradubice
u2964 píše:
Tedy co je špatně?

Baterky pro S&S mají zcela jinou logiku nabíjení, než normální, tak jsem myslel, že nabíječky by měly počítat s touto logikou. Pokud to není potřeba, tak si ušetřím nákup a budu stále používat starý CTek.

_________________
quickly

Forester SJ 2.0i CVT MY13 Obrázek Outback BR H6 3.6R AT MY10 Obrázek Legacy BL H6 3.0R SpecB AT MY06 Obrázek
čekatel od 13.05. na Outback BS 2.5 CVT ES MY19

ex Forester 2.0D Active MY09 6.7 l/100km


úte čer 11, 2019 2:17 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 445 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 26, 27, 28, 29, 30

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: