EZ30D vs. EZ36
- gerda
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2247
- Registrován: ned srp 29, 2010 6:46 pm
- Jméno a příjmení: Michal Gerych
- Bydliště: rozmezí Valašského království, Slovácka a Hané
Re: EZ30D vs. EZ36
@SuperHonzo, diky
Člověk by se měl učit celý život. Všechno jde, když se chce. Když nemůžeš, tak přidej. Nebojte se ničeho.
Subaru Outback 3.63R 191 kW, MY11
Honda FR-V 1.8 i-VTEC 103 kW, MY08
Honda Civic Anglán liftback 1.4 66 kW, MY00
Subaru Outback 3.63R 191 kW, MY11
Honda FR-V 1.8 i-VTEC 103 kW, MY08
Honda Civic Anglán liftback 1.4 66 kW, MY00
- Cliffer
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1754
- Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
- Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
- Bydliště: Praha
Re: EZ30D vs. EZ36
Ty jsi ďábel když už se takhle bavíme tak by mě zajímalo
1) origo EZ30D
2) čtvercový EZ30D
3) motor EZ30D ale do V
4) motor EZ30D ale v řadě
Jestli to tyhle věci umí.
Edit: ale je to jen pro mojí zvědavost, čím se liší jen s pohledu geometrie motoru.
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
Re: EZ30D vs. EZ36
@Cliffer Tak origo EZ30D tam máš, zbylý zkusím až budu doma. Dobrý nápady
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Tsakabaru
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 4460
- Registrován: pon pro 06, 2021 6:11 pm
- Jméno a příjmení: Míla
- Bydliště: Sokolovsko
Re: EZ30D vs. EZ36
dve maly turba?
edit: uz se na tu gamesu taky musim mrknout, kopu to pred sebou docela dlouho uz
edit: uz se na tu gamesu taky musim mrknout, kopu to pred sebou docela dlouho uz
- gerda
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2247
- Registrován: ned srp 29, 2010 6:46 pm
- Jméno a příjmení: Michal Gerych
- Bydliště: rozmezí Valašského království, Slovácka a Hané
Re: EZ30D vs. EZ36
Jen technická, neměl by se graf u EZ36 posunout k 6 500 rpm, kde začíná červené pole?
Člověk by se měl učit celý život. Všechno jde, když se chce. Když nemůžeš, tak přidej. Nebojte se ničeho.
Subaru Outback 3.63R 191 kW, MY11
Honda FR-V 1.8 i-VTEC 103 kW, MY08
Honda Civic Anglán liftback 1.4 66 kW, MY00
Subaru Outback 3.63R 191 kW, MY11
Honda FR-V 1.8 i-VTEC 103 kW, MY08
Honda Civic Anglán liftback 1.4 66 kW, MY00
Re: EZ30D vs. EZ36
Nevím, možná? Já to bral podle max. výkonu, kterej je u Tribecy na 6000 rpm.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Cliffer
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1754
- Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
- Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
- Bydliště: Praha
Re: EZ30D vs. EZ36
@HonzaCZ jj koukal jsem. Tak nějak jsem představil komplet porovnání, co by měl zajímalo
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
- gerda
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2247
- Registrován: ned srp 29, 2010 6:46 pm
- Jméno a příjmení: Michal Gerych
- Bydliště: rozmezí Valašského království, Slovácka a Hané
Re: EZ30D vs. EZ36
Tož jsem cosi našel:
https://www.vindecoderz.com/EN/Subaru/O ... ures/29491
http://australiancar.reviews/Subaru_EZ36D_Engine.php (nevím, jestli pro Austrálii měli stejné naladění)
http://mywikimotors.com/subaru-ez36/
https://www.automobilrevue.cz/rubriky/c ... 46749.html
V roce 2010 došlo k další modernizaci šestiválcového boxeru Subaru. I když má stále označení EZ, tentokrát EZ36D, dostal objem zvětšený na 3,63 l a především přepracované hlavní části v podobě asymetrických ojnic, jež umožnily zmenšit šířku motoru, a tím použít větší zdvih. Motor má zásluhou této úpravy ve srovnání s předchůdci jen mírně podčtvercovou koncepci, což je přínosem pro průběh točivého momentu. Tento motor je po detailních úpravách stále v prodeji, ale bohužel pouze na americkém a ruském trhu v modelech Outback a Legacy.
Na nový motor v roce 2003 upozornil také zajímavý koncept čtyřdveřového kupé Subaru B11S (skřížená Tribeca s Aston Martin ), v němž měla přeplňovaná verze plochého šestiválce výkon 294 kW (400 k).
PŘEHLED ŠESTIVÁLCŮ SUBARU
Kód motoru:
- ER
- EG
- EZ30
- EZ30
- EZ36
3 nejčastější problémy Subaru motorů EZ36 3.6
https://www.cnblogs.com/88223100/p/the- ... blems.html
https://www.vindecoderz.com/EN/Subaru/O ... ures/29491
http://australiancar.reviews/Subaru_EZ36D_Engine.php (nevím, jestli pro Austrálii měli stejné naladění)
http://mywikimotors.com/subaru-ez36/
https://www.automobilrevue.cz/rubriky/c ... 46749.html
V roce 2010 došlo k další modernizaci šestiválcového boxeru Subaru. I když má stále označení EZ, tentokrát EZ36D, dostal objem zvětšený na 3,63 l a především přepracované hlavní části v podobě asymetrických ojnic, jež umožnily zmenšit šířku motoru, a tím použít větší zdvih. Motor má zásluhou této úpravy ve srovnání s předchůdci jen mírně podčtvercovou koncepci, což je přínosem pro průběh točivého momentu. Tento motor je po detailních úpravách stále v prodeji, ale bohužel pouze na americkém a ruském trhu v modelech Outback a Legacy.
Na nový motor v roce 2003 upozornil také zajímavý koncept čtyřdveřového kupé Subaru B11S (skřížená Tribeca s Aston Martin ), v němž měla přeplňovaná verze plochého šestiválce výkon 294 kW (400 k).
PŘEHLED ŠESTIVÁLCŮ SUBARU
Kód motoru:
- ER
- EG
- EZ30
- EZ30
- EZ36
3 nejčastější problémy Subaru motorů EZ36 3.6
https://www.cnblogs.com/88223100/p/the- ... blems.html
Člověk by se měl učit celý život. Všechno jde, když se chce. Když nemůžeš, tak přidej. Nebojte se ničeho.
Subaru Outback 3.63R 191 kW, MY11
Honda FR-V 1.8 i-VTEC 103 kW, MY08
Honda Civic Anglán liftback 1.4 66 kW, MY00
Subaru Outback 3.63R 191 kW, MY11
Honda FR-V 1.8 i-VTEC 103 kW, MY08
Honda Civic Anglán liftback 1.4 66 kW, MY00
Re: EZ30D vs. EZ36
Prve podotýkým, že je to všechno jenom simulace, navíc ve hře... ale jako výsledky z toho zatím lezou zajímavý. Motor má jenom změněnej blok, jinak jsou všechny parametry stejný. Teda kromě toho I6, viz info u něj.
Ad 2) 1:1 (86×86) vs. originál EZ30D (čárkovaně v grafu). Vlevo jsou vidět srovnání dalších parametrů (vlevo 1:1, vpravo originál); čtvercový má nižší performance index, což bude dané tím, že se musely snížit maximální otáčky, aby to negativně neovlivňovalo životnost (holt delší zdvih), čímž poklesl max. výkon zhruba o 2 kW, je trochu těžší, ale má vyšší spolehlivost a nížší nároky na chlazení, dané pravděpodobně lepší účinností (ale jenom o 0,6 procentního bodu).
Ad 3) V6 se stejnými parametry jako EZ30D. Nenapsal jsi úhel, tak počítám 60°, to je u V6 nejobvyklejší. Vypadá to, že by mohl být lehčí, ale ta hladkost běhu, ta hladkost běhu....
Ad 4) Řadovej je trochu cheatnutej, protože bez aspoň minimálního harmonickýho vyvážení končil prasklou klikou někde za 4000 rpm. A taky nemá úplně srovnatelný volnoběh.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: EZ30D vs. EZ36
Ještě mi to nedalo a všechny ty 3 custom motory jsem nechal automaticky poladit, aby těžily nejvíc z daný koncepce (laděno na výkon se zachováním spolehlivosti). Porovnáno opět s orig EZ30D.
1:1
V6
I6 s 10kg vyvažovací hřídelí, aby měl příčetnej volnoběh
Ale teda je to dost sraní takhle ukazovat nějaký snapshoty. Lepší je si tu hru pořídit a vyzkoušet. A pak si udělat i kastli, zavěšení, interiér, vrazit do toho ten motor... a ideálně exportovat do BeamNG.drive a rovnou si s tím zajezdit. Mám takhle udělaný Legacy a OTB a H6 s turbama a OTB H4 s turbem atd... a je to hrozná sranda.
1:1
V6
I6 s 10kg vyvažovací hřídelí, aby měl příčetnej volnoběh
Ale teda je to dost sraní takhle ukazovat nějaký snapshoty. Lepší je si tu hru pořídit a vyzkoušet. A pak si udělat i kastli, zavěšení, interiér, vrazit do toho ten motor... a ideálně exportovat do BeamNG.drive a rovnou si s tím zajezdit. Mám takhle udělaný Legacy a OTB a H6 s turbama a OTB H4 s turbem atd... a je to hrozná sranda.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Cliffer
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1754
- Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
- Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
- Bydliště: Praha
Re: EZ30D vs. EZ36
Hezké takže dle tohohle to vypadá, že:
- typ motoru zádadně ovlivňuje jen primární a sekundární balanc, rozměry a hmotnost.
- nečekal jsem že boxer bude nejtěžší.
- u I6 se vyvážení asi tak očekávalo a asi proto jako jediný má trochu větší pokles hodnot, kvůli větší rotující mase
- tak nějak jsem čekal větší rozdíly v průbězích, ale asi to bylo jen tím, že tomu nerozumím
- a @HonzaCZ když už si takhle hezky hraješ, udělás ještě nadčtvercový boxer EZ30D? Ze zvědavosti, jak moc se sníží max otáčky a výkon a jestli to bude mít další jiný rozdíly. Pak už si přestanu vymýšletm slibuju
- typ motoru zádadně ovlivňuje jen primární a sekundární balanc, rozměry a hmotnost.
- nečekal jsem že boxer bude nejtěžší.
- u I6 se vyvážení asi tak očekávalo a asi proto jako jediný má trochu větší pokles hodnot, kvůli větší rotující mase
- tak nějak jsem čekal větší rozdíly v průbězích, ale asi to bylo jen tím, že tomu nerozumím
- a @HonzaCZ když už si takhle hezky hraješ, udělás ještě nadčtvercový boxer EZ30D? Ze zvědavosti, jak moc se sníží max otáčky a výkon a jestli to bude mít další jiný rozdíly. Pak už si přestanu vymýšletm slibuju
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
Re: EZ30D vs. EZ36
To ale musíš říct jak moc nadčtvercový... Nebo nějaký další parametry, kterých se chytit. Jinak to, že je to všechno +/- podobný je daný tím, že všechno to jsou v podstatě stejný motory. Ta koncepce hraje roli právě jenom ve velikosti, vyvážení, odezvě.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Cliffer
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1754
- Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
- Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
- Bydliště: Praha
Re: EZ30D vs. EZ36
Myslel jsem zrcadlově nadčtvercový. tedy prohodit zdvih a vrtání.
No s tím vyladěním u toho 1:1 boxeru už to dělá to, co jsem si myslel - tedy malinko lepší průběh momentu.
Naposledy upravil(a) Cliffer dne stř lis 22, 2023 7:55 pm, celkem upraveno 1 x.
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
- Cliffer
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1754
- Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
- Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
- Bydliště: Praha
Re: EZ30D vs. EZ36
Mimochodem, když už se tu takhle hezky bavíme:
Někdy když jsem si dělal řidičák, jsem šlyšel informaci, že pro co nejpružnější jízdu/předjetí) je ideální držet motor od cca vrcholu kroutícího momentu k vrcholu výkonu. Tedy v ideálním případě začínat na špičce krouťáku při začátku manévru a řadit vždy na/těsně za špičkou výkonu. Je to tak, nebo je to bullshit?
Někdy když jsem si dělal řidičák, jsem šlyšel informaci, že pro co nejpružnější jízdu/předjetí) je ideální držet motor od cca vrcholu kroutícího momentu k vrcholu výkonu. Tedy v ideálním případě začínat na špičce krouťáku při začátku manévru a řadit vždy na/těsně za špičkou výkonu. Je to tak, nebo je to bullshit?
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
Re: EZ30D vs. EZ36
2 malý turbíčka na přání...se zachováním spolehlivosti. I s obrázkem (BTW: To musíš )
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno