EZ30D vs. EZ36

Většina našich vozů má konstrukčně stejné motory. Proto i řešení potíží je možné řešit společně
Uživatelský avatar
Cliffer
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
Bydliště: Praha

Re: EZ30D vs. EZ36

Příspěvek od Cliffer »

Ty kráso, tak ty 2 turbíčka, jsou luxus :-)
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7831
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: EZ30D vs. EZ36

Příspěvek od mnov »

Jo ta simulace je pěkná hračka. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21978
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: EZ30D vs. EZ36

Příspěvek od HonzaCZ »

Cliffer píše: stř lis 22, 2023 7:55 pm Mimochodem, když už se tu takhle hezky bavíme:
Někdy když jsem si dělal řidičák, jsem šlyšel informaci, že pro co nejpružnější jízdu/předjetí) je ideální držet motor od cca vrcholu kroutícího momentu k vrcholu výkonu. Tedy v ideálním případě začínat na špičce krouťáku při začátku manévru a řadit vždy na/těsně za špičkou výkonu. Je to tak, nebo je to bullshit?
S převodovkou, co má stupně, tak si stejně nijak nepomůžeš. Pro zrychlení je ideální samozřejmě maximální výkon, ale ten jaksi není stálej, když potřebuješ zrychlovat. Výhoda CVT, ta to v pásmu nejvyššího výkonu dokáže držet i v rámci probíhající akcelerace.

Nevím, co je myšlený "nejpružnější jízda/předjetí", ale jestli to, abys předjel co nejrychleji, tak hodíš cihlu na plyn a přesně to, co dělá ten automat, tak je nejlepší, co z daný konstrukce lze vymáčknout. Tedy vytočit do plna, přeřadit, vytočit do plna, přeřadit atd.

A řadit za špičkou tam nemáš moc prostoru. U EZ30D/180 máš max. výkon 6600 a omezovač 6950 nebo tak nějak, ne? Navíc 5AT v tuhle chvíli už stejně přeřadí sama i na manuální režim.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21978
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: EZ30D vs. EZ36

Příspěvek od HonzaCZ »

Cliffer píše: stř lis 22, 2023 8:08 pm Ty kráso, tak ty 2 turbíčka, jsou luxus :-)
Jo, musím říct, že by to tomu celkem slušelo... stále takřka lineární průběh výkonu, jenom o 50 % strmější. 😁

Akorát v týhle konfiguraci pak nastává problém ve vyšších otáčkách s průtokem kompresoru. Aby to bylo responsive a zachoval se ten lineární průběh, tak ten kompresor a potrubí kolem něj nemůžou bejt moc velký, dlouhý a tlustý... no a pak přes to ale potřebuješ prohnat ten vzduch i ve vysokých otáčkách, kdy sice už tolik netlačíš, ale někudy to jít musí. 🤣
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Tsakabaru
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 4463
Registrován: pon pro 06, 2021 6:11 pm
Jméno a příjmení: Míla
Bydliště: Sokolovsko

Re: EZ30D vs. EZ36

Příspěvek od Tsakabaru »

HonzaCZ píše: stř lis 22, 2023 8:01 pm 2 malý turbíčka na přání...se zachováním spolehlivosti. I s obrázkem 🤣 (BTW: To musíš 😁)
Honzo to by tem Legum proste sedlo to mi nikdo nevymluvi :-DDD

ja se polepsim, jen se bojim, ze bych v tom zacal zit... co jsem koukal, tak to ma takovych moznosti a ja v hlave a poznamkach takovejch napadu... :-/ :-D
Legacy BP 3.0 H6 '05 - "Shogun" - vlakno
Impreza GG 2.0 '03
Forester SF 2.0 '01
Niva 1.7 '06
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21978
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: EZ30D vs. EZ36

Příspěvek od HonzaCZ »

Cliffer píše: stř lis 22, 2023 7:53 pm Myslel jsem zrcadlově nadčtvercový. tedy prohodit zdvih a vrtání.

No s tím vyladěním u toho 1:1 boxeru už to dělá to, co jsem si myslel - tedy malinko lepší průběh momentu.
To pak ale není samozřejmě třílitr. Protože objem obsah kruhové plochy neroste lineárně s průměrem, na rozdíl od objemu válce s jeho výškou. Takže to je jenom 2,7 L. A mocně to nedává na klice - proto reliability jenom 60.
automation_inverted_ez30d.jpg
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Cliffer
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
Bydliště: Praha

Re: EZ30D vs. EZ36

Příspěvek od Cliffer »

HonzaCZ píše: stř lis 22, 2023 8:54 pm ...Nevím, co je myšlený "nejpružnější jízda/předjetí", ale jestli to, abys předjel co nejrychleji, tak hodíš cihlu na plyn a přesně to, co dělá ten automat, tak je nejlepší, co z daný konstrukce lze vymáčknout. Tedy vytočit do plna, přeřadit, vytočit do plna, přeřadit atd.

A řadit za špičkou tam nemáš moc prostoru. U EZ30D/180 máš max. výkon 6600 a omezovač 6950 nebo tak nějak, ne? Navíc 5AT v tuhle chvíli už stejně přeřadí sama i na manuální režim.
Jop myslel jsem, co nejrychleji udělat manévr. Pravda, že s mezníma otáčkama a vrcholem výkonu u EZ30D to dává smysl dotočit do konce. S mým prvním autem Feldou 1,6i, co měla max krouťák ve 3500, výkon ve 4500 a strop ve 5500 jsem to řešil víc. Motor to byl do Feldy skvělej, ale jak to překročilo těch 4500 tak ten motor se stoupajícíma otáčkam už dělal jen víc hluku.
HonzaCZ píše: stř lis 22, 2023 9:01 pm
Jo, musím říct, že by to tomu celkem slušelo... stále takřka lineární průběh výkonu, jenom o 50 % strmější. 😁

Akorát v týhle konfiguraci pak nastává problém ve vyšších otáčkách s průtokem kompresoru. Aby to bylo responsive a zachoval se ten lineární průběh, tak ten kompresor a potrubí kolem něj nemůžou bejt moc velký, dlouhý a tlustý... no a pak přes to ale potřebuješ prohnat ten vzduch i ve vysokých otáčkách, kdy sice už tolik netlačíš, ale někudy to jít musí. 🤣
To by se pak dalo řešit (pokud by bylo místo) by-passem sání, když od určitýho bodu by to kompresor obcházelo a zas by se to pomalu stalo atmosférickým motorem. Nešlo by to takto udělat? Myslím, že jsem o něčem takovým slyšel. Jen s tím rozdílem, že tam byl ten by-pass kvůli malýmu-velkýmu turbu, aby nebyl turbo lag a táhlo to odspodu. Tedy, že si ty dvě turba nějak předávali práci, nebo snad že to malý turbo vnizkých otáčkách roztáčelo to velký (už si to přesně nepamatuju).
HonzaCZ píše: stř lis 22, 2023 9:20 pm
To pak ale není samozřejmě třílitr. Protože objem kruhové plochy neroste lineárně s průměrem, na rozdíl od objemu válce s jeho výškou. Takže to je jenom 2,7 L. A mocně to nedává na klice - proto reliability jenom 60.
automation_inverted_ez30d.jpg
Vidíš. Další věc, která mě nedocházela. Když se člověk zamyslí, tak to dává smysl s poměrem plocha a výška válce. Ale z první mě to tedy vůbec nedocvaklo.
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21978
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: EZ30D vs. EZ36

Příspěvek od HonzaCZ »

@Cliffer No jo, jenže ten škodovácký motor AEE měl těch 55 kW sice už ve 4500 rpm, ale skoro až do 6000 plus mínus konstantní. Takže tam platí v podstatě to samý, akorát máš spoustu prostoru na to se pohybovat mezi těmi 4500 a 6000.

No, s tím přeplňováním to asi tak snadný nebude... aspoň ty reálný motory, co existují, tomu napovídají. 😁

Mě to s tím zdvihem a vrtáním taky hned nenapadlo. 😁
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3182
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: EZ30D vs. EZ36

Příspěvek od dracekvo »

Jde tam udělat š120 a ten jejich slavný motor s vačkou v bloku, kde se ventily ovládají přes táhla, které se prohýbají ve vyšších otáčkách? :)
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21978
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: EZ30D vs. EZ36

Příspěvek od HonzaCZ »

Jestli tam jde udělat to, aby se ty tyčky ohýbaly netuším, ale OHV tam udělat jde. 😁
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22764
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: EZ30D vs. EZ36

Příspěvek od spm »

Vida, jak soudruzi uz tenkrat meli variabilni casovani ventilu :-DDD

Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk

Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7831
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: EZ30D vs. EZ36

Příspěvek od mnov »

dracekvo píše: čtv lis 23, 2023 7:33 pm Jde tam udělat š120 a ten jejich slavný motor s vačkou v bloku, kde se ventily ovládají přes táhla, které se prohýbají ve vyšších otáčkách? :)
Tam žádná "táhla" nebyla. Tahem se ty tyčky určitě nenamáhaly. :-)
Jinak já ty tyčky používám jako kulatinu. Je to dost dobrý materiál. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21978
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: EZ30D vs. EZ36

Příspěvek od HonzaCZ »

Jj, výjimečně jsem neopravoval termity, protože vlastně nevím, jak se tomu česky říká. 🤣 Já bych tomu řekl ryze česky "pušrod". 😁
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Tsakabaru
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 4463
Registrován: pon pro 06, 2021 6:11 pm
Jméno a příjmení: Míla
Bydliště: Sokolovsko

Re: EZ30D vs. EZ36

Příspěvek od Tsakabaru »

no my vzdycky rikali "tycka zdvihatka" a letmym googlem je to tak asi spravne =)
nicmene protoze uz to ted vidam jen v Car Mechanic Simulator,tak taky prvni co me napadne je "pushrod" :-D =)
Legacy BP 3.0 H6 '05 - "Shogun" - vlakno
Impreza GG 2.0 '03
Forester SF 2.0 '01
Niva 1.7 '06
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49227
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: EZ30D vs. EZ36

Příspěvek od VDC »


mnov píše:
Jinak já ty tyčky používám jako kulatinu. Je to dost dobrý materiál. :-)
Já taky Obrázek
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Odpovědět

Zpět na „Motor“