EZ30D vs. EZ36
- Cliffer
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1754
- Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
- Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
- Bydliště: Praha
Re: EZ30D vs. EZ36
Ty kráso, tak ty 2 turbíčka, jsou luxus
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
Re: EZ30D vs. EZ36
S převodovkou, co má stupně, tak si stejně nijak nepomůžeš. Pro zrychlení je ideální samozřejmě maximální výkon, ale ten jaksi není stálej, když potřebuješ zrychlovat. Výhoda CVT, ta to v pásmu nejvyššího výkonu dokáže držet i v rámci probíhající akcelerace.Cliffer píše: ↑stř lis 22, 2023 7:55 pm Mimochodem, když už se tu takhle hezky bavíme:
Někdy když jsem si dělal řidičák, jsem šlyšel informaci, že pro co nejpružnější jízdu/předjetí) je ideální držet motor od cca vrcholu kroutícího momentu k vrcholu výkonu. Tedy v ideálním případě začínat na špičce krouťáku při začátku manévru a řadit vždy na/těsně za špičkou výkonu. Je to tak, nebo je to bullshit?
Nevím, co je myšlený "nejpružnější jízda/předjetí", ale jestli to, abys předjel co nejrychleji, tak hodíš cihlu na plyn a přesně to, co dělá ten automat, tak je nejlepší, co z daný konstrukce lze vymáčknout. Tedy vytočit do plna, přeřadit, vytočit do plna, přeřadit atd.
A řadit za špičkou tam nemáš moc prostoru. U EZ30D/180 máš max. výkon 6600 a omezovač 6950 nebo tak nějak, ne? Navíc 5AT v tuhle chvíli už stejně přeřadí sama i na manuální režim.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: EZ30D vs. EZ36
Jo, musím říct, že by to tomu celkem slušelo... stále takřka lineární průběh výkonu, jenom o 50 % strmější.
Akorát v týhle konfiguraci pak nastává problém ve vyšších otáčkách s průtokem kompresoru. Aby to bylo responsive a zachoval se ten lineární průběh, tak ten kompresor a potrubí kolem něj nemůžou bejt moc velký, dlouhý a tlustý... no a pak přes to ale potřebuješ prohnat ten vzduch i ve vysokých otáčkách, kdy sice už tolik netlačíš, ale někudy to jít musí.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Tsakabaru
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 4463
- Registrován: pon pro 06, 2021 6:11 pm
- Jméno a příjmení: Míla
- Bydliště: Sokolovsko
Re: EZ30D vs. EZ36
Honzo to by tem Legum proste sedlo to mi nikdo nevymluvi
ja se polepsim, jen se bojim, ze bych v tom zacal zit... co jsem koukal, tak to ma takovych moznosti a ja v hlave a poznamkach takovejch napadu...
Re: EZ30D vs. EZ36
To pak ale není samozřejmě třílitr. Protože objem obsah kruhové plochy neroste lineárně s průměrem, na rozdíl od objemu válce s jeho výškou. Takže to je jenom 2,7 L. A mocně to nedává na klice - proto reliability jenom 60.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Cliffer
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1754
- Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
- Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
- Bydliště: Praha
Re: EZ30D vs. EZ36
Jop myslel jsem, co nejrychleji udělat manévr. Pravda, že s mezníma otáčkama a vrcholem výkonu u EZ30D to dává smysl dotočit do konce. S mým prvním autem Feldou 1,6i, co měla max krouťák ve 3500, výkon ve 4500 a strop ve 5500 jsem to řešil víc. Motor to byl do Feldy skvělej, ale jak to překročilo těch 4500 tak ten motor se stoupajícíma otáčkam už dělal jen víc hluku.HonzaCZ píše: ↑stř lis 22, 2023 8:54 pm ...Nevím, co je myšlený "nejpružnější jízda/předjetí", ale jestli to, abys předjel co nejrychleji, tak hodíš cihlu na plyn a přesně to, co dělá ten automat, tak je nejlepší, co z daný konstrukce lze vymáčknout. Tedy vytočit do plna, přeřadit, vytočit do plna, přeřadit atd.
A řadit za špičkou tam nemáš moc prostoru. U EZ30D/180 máš max. výkon 6600 a omezovač 6950 nebo tak nějak, ne? Navíc 5AT v tuhle chvíli už stejně přeřadí sama i na manuální režim.
To by se pak dalo řešit (pokud by bylo místo) by-passem sání, když od určitýho bodu by to kompresor obcházelo a zas by se to pomalu stalo atmosférickým motorem. Nešlo by to takto udělat? Myslím, že jsem o něčem takovým slyšel. Jen s tím rozdílem, že tam byl ten by-pass kvůli malýmu-velkýmu turbu, aby nebyl turbo lag a táhlo to odspodu. Tedy, že si ty dvě turba nějak předávali práci, nebo snad že to malý turbo vnizkých otáčkách roztáčelo to velký (už si to přesně nepamatuju).HonzaCZ píše: ↑stř lis 22, 2023 9:01 pm
Jo, musím říct, že by to tomu celkem slušelo... stále takřka lineární průběh výkonu, jenom o 50 % strmější.
Akorát v týhle konfiguraci pak nastává problém ve vyšších otáčkách s průtokem kompresoru. Aby to bylo responsive a zachoval se ten lineární průběh, tak ten kompresor a potrubí kolem něj nemůžou bejt moc velký, dlouhý a tlustý... no a pak přes to ale potřebuješ prohnat ten vzduch i ve vysokých otáčkách, kdy sice už tolik netlačíš, ale někudy to jít musí.
Vidíš. Další věc, která mě nedocházela. Když se člověk zamyslí, tak to dává smysl s poměrem plocha a výška válce. Ale z první mě to tedy vůbec nedocvaklo.
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
Re: EZ30D vs. EZ36
@Cliffer No jo, jenže ten škodovácký motor AEE měl těch 55 kW sice už ve 4500 rpm, ale skoro až do 6000 plus mínus konstantní. Takže tam platí v podstatě to samý, akorát máš spoustu prostoru na to se pohybovat mezi těmi 4500 a 6000.
No, s tím přeplňováním to asi tak snadný nebude... aspoň ty reálný motory, co existují, tomu napovídají.
Mě to s tím zdvihem a vrtáním taky hned nenapadlo.
No, s tím přeplňováním to asi tak snadný nebude... aspoň ty reálný motory, co existují, tomu napovídají.
Mě to s tím zdvihem a vrtáním taky hned nenapadlo.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: EZ30D vs. EZ36
Jde tam udělat š120 a ten jejich slavný motor s vačkou v bloku, kde se ventily ovládají přes táhla, které se prohýbají ve vyšších otáčkách?
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Re: EZ30D vs. EZ36
Jestli tam jde udělat to, aby se ty tyčky ohýbaly netuším, ale OHV tam udělat jde.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22764
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: EZ30D vs. EZ36
Vida, jak soudruzi uz tenkrat meli variabilni casovani ventilu
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: EZ30D vs. EZ36
Tam žádná "táhla" nebyla. Tahem se ty tyčky určitě nenamáhaly.
Jinak já ty tyčky používám jako kulatinu. Je to dost dobrý materiál.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: EZ30D vs. EZ36
Jj, výjimečně jsem neopravoval termity, protože vlastně nevím, jak se tomu česky říká. Já bych tomu řekl ryze česky "pušrod".
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Tsakabaru
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 4463
- Registrován: pon pro 06, 2021 6:11 pm
- Jméno a příjmení: Míla
- Bydliště: Sokolovsko
Re: EZ30D vs. EZ36
no my vzdycky rikali "tycka zdvihatka" a letmym googlem je to tak asi spravne
nicmene protoze uz to ted vidam jen v Car Mechanic Simulator,tak taky prvni co me napadne je "pushrod"
nicmene protoze uz to ted vidam jen v Car Mechanic Simulator,tak taky prvni co me napadne je "pushrod"
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49227
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: EZ30D vs. EZ36
Já takymnov píše:
Jinak já ty tyčky používám jako kulatinu. Je to dost dobrý materiál.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97