Prehrivani.
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 85
- Registrován: pon lis 08, 2021 9:39 am
- Jméno a příjmení: PATRIK HLOBIL
- Bydliště: Zlín
Re: Prehrivani.
Dobre, jsem klidnejsi, na tesneni to nevypada, nemam ani jeden ze zminovanych priznaku.
Se zavodnim termostatem mate nekdo zkusenosti?
https://www.subarusti.cz/cs/subaru/outb ... r-657.html
Pomuze mi to proti tomu letnimu prehrivani? Kdyz otvira pri nizsi teplote.. Respektive neuskodi mi to treba v zime?
Se zavodnim termostatem mate nekdo zkusenosti?
https://www.subarusti.cz/cs/subaru/outb ... r-657.html
Pomuze mi to proti tomu letnimu prehrivani? Kdyz otvira pri nizsi teplote.. Respektive neuskodi mi to treba v zime?
Forester 2.5XT AT 2006
XV 2.0 CVT 2013
XV 2.0 CVT 2013
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49361
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prehrivani.
Když je fouklé těsnění, tak nemusí být ani olej ve vodě, ani voda v oleji a ani emulze na víčku. Projevuje se to právě tím zdánlivě nelogickým přehříváním, kdy pod zátěží to chladí, ale pak bez zátěže se to začne hřát. Voda po vychladnutí chybí v chladiči a přebývá v expanzce. A při běhu motoru se v expanzce objevují bublinky.
Všechny ty symptomy se můžou objevovat kombinovaně a postupně.
Všechny ty symptomy se můžou objevovat kombinovaně a postupně.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Prehrivani.
Ako prvé po naštartovaní skúšaj tvrdosť hadíc, nesmie to byť po chvilke tvrdé ako kameň, ak to tvrdne uniká tlak z valcov do systému.
Ono to môže začať tvrdnúť s tým ako sa zohrieva motor. Môže blbnúť aj termostať, ale ten vieš hodiť do hrnca a otestovať či sa otvorí ak začne vrieť voda.
Netesnosť tesnenia pod hlavou vieš zistiť testom na prítomnosť CO2 v chladiacom okruhu, ten test stojí pár šupov (drahé sady sú pre autoservisy na XY použití), prípadne zavolať do nejakého autoservisu aby vykonali.
Moja vlastná skúsenosť, ked som mal niečo okolo 200tkm a trochu som prevetral auto na dialnici cca 190km/h na úseku 60km, tak odvtedy začala kolísať teplota ako u teba a začali tvrdnúť hadice. Voda v oleji nebola a ani nejak neubývala, vedel som kde je problém tak som menil a nečakal
Ono to môže začať tvrdnúť s tým ako sa zohrieva motor. Môže blbnúť aj termostať, ale ten vieš hodiť do hrnca a otestovať či sa otvorí ak začne vrieť voda.
Netesnosť tesnenia pod hlavou vieš zistiť testom na prítomnosť CO2 v chladiacom okruhu, ten test stojí pár šupov (drahé sady sú pre autoservisy na XY použití), prípadne zavolať do nejakého autoservisu aby vykonali.
Moja vlastná skúsenosť, ked som mal niečo okolo 200tkm a trochu som prevetral auto na dialnici cca 190km/h na úseku 60km, tak odvtedy začala kolísať teplota ako u teba a začali tvrdnúť hadice. Voda v oleji nebola a ani nejak neubývala, vedel som kde je problém tak som menil a nečakal
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 177
- Registrován: čtv bře 21, 2013 7:57 pm
- Jméno a příjmení: Jan
- Bydliště: Liberecko
Re: Prehrivani.
Už sem zažil, že nikam nic nešlo a bylo foukle těsnění.
Jdi cestou nejmenšího odporu, termostat a zkus viz výše napsaný, hadice, když termostat nepomůže a budou hadice tvrdý viz výše -> těsnění
Jdi cestou nejmenšího odporu, termostat a zkus viz výše napsaný, hadice, když termostat nepomůže a budou hadice tvrdý viz výše -> těsnění
ex - BMW E36 318Ti Compact / r.v. 1997 / 103kW
ex - BMW E46 320d touring / r.v. 2002 / 110kW
ex - Subaru Impreza / r.v. 1996 / 85kW
Současný Subaru OUTBACK / r.v. 2008 / 127kW
ex - BMW E46 320d touring / r.v. 2002 / 110kW
ex - Subaru Impreza / r.v. 1996 / 85kW
Současný Subaru OUTBACK / r.v. 2008 / 127kW
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20729
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Prehrivani.
Nerekl bych, že budeš mít studeneh motor . Vypadá mohutně jako originál.Patrik14 píše: ↑pon zář 25, 2023 7:36 pm Dobre, jsem klidnejsi, na tesneni to nevypada, nemam ani jeden ze zminovanych priznaku.
Se zavodnim termostatem mate nekdo zkusenosti?
https://www.subarusti.cz/cs/subaru/outb ... r-657.html
Pomuze mi to proti tomu letnimu prehrivani? Kdyz otvira pri nizsi teplote.. Respektive neuskodi mi to treba v zime?
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- Tsakabaru
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 4608
- Registrován: pon pro 06, 2021 6:11 pm
- Jméno a příjmení: Míla
- Bydliště: Sokolovsko
Re: Prehrivani.
to je tady to krasne, kazdy prida svoji zkusenost a ve finale se sejde pekny soubor informaci
a souhlas s Jirkou, nevymyslej blbosti, ono kdyz se to zacne srat, je obcas problem to poresit i bez dodatecnych komplikaci v podobe sportovnich/zavodnich dilu...
obecne plati, ze zdaleka ne vsechno, co je vhodne na trat, je vhodne na daily jezdeni, vlastne je toho minimum
a souhlas s Jirkou, nevymyslej blbosti, ono kdyz se to zacne srat, je obcas problem to poresit i bez dodatecnych komplikaci v podobe sportovnich/zavodnich dilu...
obecne plati, ze zdaleka ne vsechno, co je vhodne na trat, je vhodne na daily jezdeni, vlastne je toho minimum
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 85
- Registrován: pon lis 08, 2021 9:39 am
- Jméno a příjmení: PATRIK HLOBIL
- Bydliště: Zlín
Re: Prehrivani.
Nastartoval sem a cekal, hadice mekke, postupne se zacala hrat horni hadice co jde do chladice, stejne jako teplota na obd, spodni hadice byla celou dobu jako okolni vzduch, teplota vylezla na 92, spodni hadice byla horka, teplota spadla na 89, to asi otevrel termostat, pak na 95, poklepal sem termostat, spadla na 89, hadice mekke, teda ta nahore mala trosku ztvrdla, zkusil sem to podruhe, teplota na vylezla na 95, poklepal sem, spadla na 89. Jinak nikde nic co by nasvedcovalo tesneni, co slo poznat rukou nebo okem. Tak nic... psal sem to u auta...s klepanim po termostatu to nema nic spolecneho, teplota proste vyleze na 95 a spadne na 89. No a taky to bylo mozna tim ze se pri 95 sepla sahara. Tak ja nevim, na geometrii sem dojel, jeste to projedu a uvidim. Asi tady neni potreba dal polemizovat a zatezovat forum omackou, pujdu tou cestou jak radite, na pricine se sice ted neshodneme ale na postupu ano.
Ohledne zavodniho termostatu, na okruhy sice nejezdim, ale auto mam jako vikendovku a potencial auta vyuzivam na max. Tak se ptam, jestli by mi mohl zavodni termostat ktery otevira driv pomoct s letnim prehrivanim a zaroven neskodit v zime.
Dekuji vsem za ochotu poradit. At to jezdi. Ozvu se jak se neco pohned.
Ohledne zavodniho termostatu, na okruhy sice nejezdim, ale auto mam jako vikendovku a potencial auta vyuzivam na max. Tak se ptam, jestli by mi mohl zavodni termostat ktery otevira driv pomoct s letnim prehrivanim a zaroven neskodit v zime.
Dekuji vsem za ochotu poradit. At to jezdi. Ozvu se jak se neco pohned.
Forester 2.5XT AT 2006
XV 2.0 CVT 2013
XV 2.0 CVT 2013
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11909
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Prehrivani.
"Závodní"termostat bych tam necpal.
Mám pocit, že na STI (a asi to bude obecně u Subaru - někdo potvrdí) termostat u série naplno otevírá při 92°C.
Okolo 95°C mi spíná první stupeň sahar.
Okolo 100°C spíná druhý stupeň.
Mám pocit, že na STI (a asi to bude obecně u Subaru - někdo potvrdí) termostat u série naplno otevírá při 92°C.
Okolo 95°C mi spíná první stupeň sahar.
Okolo 100°C spíná druhý stupeň.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
- Tsakabaru
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 4608
- Registrován: pon pro 06, 2021 6:11 pm
- Jméno a příjmení: Míla
- Bydliště: Sokolovsko
Re: Prehrivani.
no ten vykyv teplot co ted popisujes je bezna funkce chladiciho okruhu vc. sepnuti sahar
tim ze se zvysi teplota, zvysi se i tlak v systemu a hadice ztvrdnou, to je normalni, pokud nejsou jak sutr
i s tim "na max" v ramci bezneho uziti vyrobce pri dimenzovani a navrhu serioveho ustroji pocita, takze bych to nehrotil a sel cestou serie
tim spis pokud to jezdis i v zime
tim ze se zvysi teplota, zvysi se i tlak v systemu a hadice ztvrdnou, to je normalni, pokud nejsou jak sutr
i s tim "na max" v ramci bezneho uziti vyrobce pri dimenzovani a navrhu serioveho ustroji pocita, takze bych to nehrotil a sel cestou serie
tim spis pokud to jezdis i v zime
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2726
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Prehrivani.
Pokud máš ten přední chladič dobitej (ten od klimatizace), tak samozřejmě tam proudí míň vzduchu a může se to přehřívat. Pak jsou další věci které ovlivňují proudění vzduchu přes chladiče, jako dekl pod motorem, a různé tesnění, jak na kapotě, tak pod předním oknem, tak kolem vodního chladiče (u Forestra je oblepení takovýma jakoby molitanama, z horní a bočních stran, to předpokládám po výměně chladiče nedal nikdo zpátky).
Pokud chceš zkusit závodní termostat, tak by bylo vhodné na zimu vymyslet nějakou zástěnu na chladiče. Já mám obyč termostat, a na zimu blokuju spodní vstup chladiče komplet (auto se zahřívá rychleji, ale nepřehřeje se. Vyzkoušeno do +20°C nějaké normální jízdy, na ostřejší jízdu, když je tak +7°C a víc, tak bych to už radši oddělal, ale na sněhu ji tam mám pořád, a nepřelezlo to nikdy přes 100°C (max 97, ale to už se musí letět)
Pokud chceš zkusit závodní termostat, tak by bylo vhodné na zimu vymyslet nějakou zástěnu na chladiče. Já mám obyč termostat, a na zimu blokuju spodní vstup chladiče komplet (auto se zahřívá rychleji, ale nepřehřeje se. Vyzkoušeno do +20°C nějaké normální jízdy, na ostřejší jízdu, když je tak +7°C a víc, tak bych to už radši oddělal, ale na sněhu ji tam mám pořád, a nepřelezlo to nikdy přes 100°C (max 97, ale to už se musí letět)
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11909
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Prehrivani.
Ještě bych snad pro info doplnil, že při tlaku, který je v chladícím okruhu a s přihlédnutím k nemrznoucí směsi (pokud tam máš běžné chladivo) je bod varu určitě někde okolo 120°C, možná i o něco výše.
No a pokud by někdo chtěl zaexperimentovat, tak je k dispozici "vodička", která hodně napomáhá chlazení. Doslovně "smáčeč vody". Přikládám nějaké letáky. Já jsem tedy nenašel odvahu to do STI nalít, protože vím, že Subaru motory jsou háklivé na kde co. Ale náš ředitel to používá na okruzích do motorek (má jich několik) a funguje to prý skvěle. A nejlépe pokud je v chladiči jen voda a ne nemrznoucí směs, což je přesně jeho případ.
No a pokud by někdo chtěl zaexperimentovat, tak je k dispozici "vodička", která hodně napomáhá chlazení. Doslovně "smáčeč vody". Přikládám nějaké letáky. Já jsem tedy nenašel odvahu to do STI nalít, protože vím, že Subaru motory jsou háklivé na kde co. Ale náš ředitel to používá na okruzích do motorek (má jich několik) a funguje to prý skvěle. A nejlépe pokud je v chladiči jen voda a ne nemrznoucí směs, což je přesně jeho případ.
- Přílohy
-
- Water_Wetter_Tech_6.20_.pdf
- (457.84 KiB) Staženo 12 x
-
- WATERWETTER_PROD_INFO(1).pdf
- (287.07 KiB) Staženo 9 x
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 85
- Registrován: pon lis 08, 2021 9:39 am
- Jméno a příjmení: PATRIK HLOBIL
- Bydliště: Zlín
Re: Prehrivani.
Dekuji, takhle mi to staci, termostat tedy obyc, originalni.
Ze servisu jsem vyjel pod plynem mistni kopec a teplota nesla pres 100, tak jako jsem zvykly. Takze ta nedelni anomalie je mi zahadou.
A co kdyz by vrela voda z expanzky driv nez pri 120, to by znamenalo co? Protoze mi prijde ze mi dvakrat vyvrela pri nizzi teplote jak 120. Chladici smes by tam mela byt na -40. Je takova spis pruhledla, zluta.
Chladic klimy je dobitej dost, zkousel sem ho prosvitit a sotva sem neco videl, ale tohle asi nebude pricina toho nahleho prehrivani. Dekl pod motorem nemam ted zadny. A molitany tam jak rikas nejsou.
Ze servisu jsem vyjel pod plynem mistni kopec a teplota nesla pres 100, tak jako jsem zvykly. Takze ta nedelni anomalie je mi zahadou.
A co kdyz by vrela voda z expanzky driv nez pri 120, to by znamenalo co? Protoze mi prijde ze mi dvakrat vyvrela pri nizzi teplote jak 120. Chladici smes by tam mela byt na -40. Je takova spis pruhledla, zluta.
Chladic klimy je dobitej dost, zkousel sem ho prosvitit a sotva sem neco videl, ale tohle asi nebude pricina toho nahleho prehrivani. Dekl pod motorem nemam ted zadny. A molitany tam jak rikas nejsou.
Forester 2.5XT AT 2006
XV 2.0 CVT 2013
XV 2.0 CVT 2013
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19373
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Prehrivani.
to by samozrejme snizovalo teplotu varu a zpusobovalo problemy
... zde je misto pro STi dily .. kdy muzes lehce navysit tlak v soustave a zvysit bod varu ...
... zde je misto pro STi dily .. kdy muzes lehce navysit tlak v soustave a zvysit bod varu ...
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11909
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Prehrivani.
Prosím tě, těch 120°C jsem střelil trochu od oka.
Ale pokud by bylo funkční víčko chladiče, tak čistá voda má bod varu při 1,2baru 105°C a při 1,3baru 107°C. No a s běžnou chladící kapalinou budeš určitě min. o 10-15°C výše, ale spíš ještě o něco více.
Ale pokud by bylo funkční víčko chladiče, tak čistá voda má bod varu při 1,2baru 105°C a při 1,3baru 107°C. No a s běžnou chladící kapalinou budeš určitě min. o 10-15°C výše, ale spíš ještě o něco více.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.