Prehrivani.
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 84
- Registrován: pon lis 08, 2021 9:39 am
- Jméno a příjmení: PATRIK HLOBIL
- Bydliště: Zlín
Prehrivani.
Ahojte, predne se omlouvam za slohovku, chybejici diakritiku, preklepy a dekuji za rady.
Tak jak mi dela radosti, tak mi dela taky starosti, tentokrat prehrivani, pri pravidelne nedelni projizdce se mi prehral motor. Nejaka anomalie byla hned pri prvnich 2km, auto jsem jako vzdy nastartoval, nechal zahrat par minut a pomalym tempem vyjel, teplota vody merena pres obd pomalu stoupala az ke 104s, pak spadla a ustalila se na cca 85-90st, to ze takhle vylezla mi nikdy neudelalo, ale nejak jsem to neresil.
Po nekolika dalsich kilometrech jsem zacal tlacit vic a vic na plyn, teplota se po celou dobu drzela pod 100st, respektive kdyz sla ke 100 tak sem ubral na rychlosti.
Vracel jsem se domu, uz pomalym tempem, at se motor zchladi a najednou teplota zacala stoupat az ke 120st, rucicka uz byla na cervenem. Se zaplym topenim na max jsem dojel na parkoviste, po chvili auto zdechl, otevrel kapotu a z expanzky voda bublala ven ( to je asi logicke ze), sahary se tocily, vody je dost.
Chladic je meneny v zime. Ze se mi to bude v lete a pri ostre jizde prehrivat vim, ale tady pri tom dochlazovani me to dost znepokojilo.
No, pockal jsem az se motor zchladi a opatrne s topenim jel k domovu, postupne jsem topeni snizoval az vypl, teplota se drzela na cca 90. Tak sem tomu jeste poradne nalozil abych vedel na cem jsem a vsechno zase bylo v poradku, dochladil sem, dojel dom, pockal 5 min, sahary se vyply a vypl jsem motor. Cim to mohlo byt? Zavzdusnene?
Zkousel sem ze zvedavosti hledat jak funguje chlazeni s kombinaci automatu a klimy ale neuspesne. Nezna nekdo nejaky odkaz nebo nakres pro lepsi pochopeni?
Pred chladicem je jeste jeden chladic, to asi bude prave ta klima ze? Jestli ano, tak je teda hezke ze mam novy cisty chladic, ale k cemu mi to je kdyz pred nim je jeste jeden ktery je za 16let zaneseny a pomlaceny? Tam prece nemuze proudit zadny vzduch. Uvazuji ze bych tam dal mishimoto nebo vymenit ten predni chladic? Jeste jednou diky za rady.
Tak jak mi dela radosti, tak mi dela taky starosti, tentokrat prehrivani, pri pravidelne nedelni projizdce se mi prehral motor. Nejaka anomalie byla hned pri prvnich 2km, auto jsem jako vzdy nastartoval, nechal zahrat par minut a pomalym tempem vyjel, teplota vody merena pres obd pomalu stoupala az ke 104s, pak spadla a ustalila se na cca 85-90st, to ze takhle vylezla mi nikdy neudelalo, ale nejak jsem to neresil.
Po nekolika dalsich kilometrech jsem zacal tlacit vic a vic na plyn, teplota se po celou dobu drzela pod 100st, respektive kdyz sla ke 100 tak sem ubral na rychlosti.
Vracel jsem se domu, uz pomalym tempem, at se motor zchladi a najednou teplota zacala stoupat az ke 120st, rucicka uz byla na cervenem. Se zaplym topenim na max jsem dojel na parkoviste, po chvili auto zdechl, otevrel kapotu a z expanzky voda bublala ven ( to je asi logicke ze), sahary se tocily, vody je dost.
Chladic je meneny v zime. Ze se mi to bude v lete a pri ostre jizde prehrivat vim, ale tady pri tom dochlazovani me to dost znepokojilo.
No, pockal jsem az se motor zchladi a opatrne s topenim jel k domovu, postupne jsem topeni snizoval az vypl, teplota se drzela na cca 90. Tak sem tomu jeste poradne nalozil abych vedel na cem jsem a vsechno zase bylo v poradku, dochladil sem, dojel dom, pockal 5 min, sahary se vyply a vypl jsem motor. Cim to mohlo byt? Zavzdusnene?
Zkousel sem ze zvedavosti hledat jak funguje chlazeni s kombinaci automatu a klimy ale neuspesne. Nezna nekdo nejaky odkaz nebo nakres pro lepsi pochopeni?
Pred chladicem je jeste jeden chladic, to asi bude prave ta klima ze? Jestli ano, tak je teda hezke ze mam novy cisty chladic, ale k cemu mi to je kdyz pred nim je jeste jeden ktery je za 16let zaneseny a pomlaceny? Tam prece nemuze proudit zadny vzduch. Uvazuji ze bych tam dal mishimoto nebo vymenit ten predni chladic? Jeste jednou diky za rady.
Forester 2.5XT AT 2006
XV 2.0 CVT 2013
XV 2.0 CVT 2013
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19167
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Prehrivani.
Těsnění pod hlavou? Ono to tomu odpovídá ...
Odesláno z mého SM-G781B pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-G781B pomocí Tapatalk
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20663
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Prehrivani.
Pokud máš po vychladnutí plnej chladič, tak bych to viděl na termostat? Jestli tam máš nějakej neoriginální, tak tuplem.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 177
- Registrován: čtv bře 21, 2013 7:57 pm
- Jméno a příjmení: Jan
- Bydliště: Liberecko
Re: Prehrivani.
Vzduchová bublina, termostat, těsnění.
Teď nedávno jsem řešil na jednom autě, že se hřálo sem tam, pak chrastílo ložisko sem tam, vždycky když dotyčná řekla, že to chrastí a nastartovala před někým jako na potvoru se to neprojevilo, pak se začlo hřát co 500m a nakonec praskl řemen na vodní pumpě...
Teď nedávno jsem řešil na jednom autě, že se hřálo sem tam, pak chrastílo ložisko sem tam, vždycky když dotyčná řekla, že to chrastí a nastartovala před někým jako na potvoru se to neprojevilo, pak se začlo hřát co 500m a nakonec praskl řemen na vodní pumpě...
ex - BMW E36 318Ti Compact / r.v. 1997 / 103kW
ex - BMW E46 320d touring / r.v. 2002 / 110kW
ex - Subaru Impreza / r.v. 1996 / 85kW
Současný Subaru OUTBACK / r.v. 2008 / 127kW
ex - BMW E46 320d touring / r.v. 2002 / 110kW
ex - Subaru Impreza / r.v. 1996 / 85kW
Současný Subaru OUTBACK / r.v. 2008 / 127kW
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49224
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prehrivani.
Patriku ten projev, kdy ta voda zdánlivě nelogicky vystoupá třeba k těm 105° a pak najednou spadne na 85-90°, bývá skutečně způsobený chybně fungujícím termostatem. Pokud ti neubejvá voda v chladiči, po vychladnutí přímo v chladiči nechybí, tak by to mohl být jen ten termostat. Tím začni, vyměň ho a uvidíš.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20663
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Prehrivani.
Jinak z vlastní zkušenosti a přesným monitorováním teploty vím, že na 100%dobre funguje nejspíš jenom originál.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49224
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prehrivani.
Mě funguje Wahler.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20663
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Prehrivani.
Tak ty víš, že nám jeden neorigo držel teplotu kolem 100, druhej zase klidně o 10° kolísal. Až s originálem to začalo fungovat jak má
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49224
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prehrivani.
Vím, že vám to blblo. To vůbec nezpochybňuju. Jen doplňuju.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19167
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Prehrivani.
tak drzim palce na ternostat ..
mi se presna takhle chovaly tesneni pod hlavama .. pri rychlejsi jizde ok ... pri zastaveni na volnobeh na krizovatce nebo pomale jizde po meste to slo nahoru ...
pres 120 to nikdy neslo .. zjistil jsem, ze pri 113 zacne lezt nahoru i rucicka na teplomeru
mi se presna takhle chovaly tesneni pod hlavama .. pri rychlejsi jizde ok ... pri zastaveni na volnobeh na krizovatce nebo pomale jizde po meste to slo nahoru ...
pres 120 to nikdy neslo .. zjistil jsem, ze pri 113 zacne lezt nahoru i rucicka na teplomeru
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20663
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
- Tsakabaru
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 4461
- Registrován: pon pro 06, 2021 6:11 pm
- Jméno a příjmení: Míla
- Bydliště: Sokolovsko
Re: Prehrivani.
jo, taky davam do vseho wahler a pamatuju problemovy jeden z xy
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 84
- Registrován: pon lis 08, 2021 9:39 am
- Jméno a příjmení: PATRIK HLOBIL
- Bydliště: Zlín
Re: Prehrivani.
Voda neubyva, teda kdyz nepocitam to co mi ted vyvrelo a vyvrelo mi to jeste jednou pres leto kdyz sem se neudrzel a nehlidal teplotu, ale jinak se nikde neztraci.
Jak se pozna ze to je tesneni? Nebyl by olej ve vode nebo voda v oleji? To jsem kontroloval a olej vypadal dobre a taky neubyl ani nepribyl, jestli se da orientovat podle merky. Jsou jeste nejake jine priznaky?
Takze zkusim odvzdusnit a ten termostat.
Chystam se na rozvody, tak bych s tim nechal komplet prekontrolovat chlazeni.
Jeste prosim nekdo odpoved na ten predni chladic? Je to zkutecne od klimatizace?
Zitra jedu prezout nove pneu a na geometrii, tak snad dojedu
Diky.
Jak se pozna ze to je tesneni? Nebyl by olej ve vode nebo voda v oleji? To jsem kontroloval a olej vypadal dobre a taky neubyl ani nepribyl, jestli se da orientovat podle merky. Jsou jeste nejake jine priznaky?
Takze zkusim odvzdusnit a ten termostat.
Chystam se na rozvody, tak bych s tim nechal komplet prekontrolovat chlazeni.
Jeste prosim nekdo odpoved na ten predni chladic? Je to zkutecne od klimatizace?
Zitra jedu prezout nove pneu a na geometrii, tak snad dojedu
Diky.
Forester 2.5XT AT 2006
XV 2.0 CVT 2013
XV 2.0 CVT 2013
- Tsakabaru
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 4461
- Registrován: pon pro 06, 2021 6:11 pm
- Jméno a příjmení: Míla
- Bydliště: Sokolovsko
Re: Prehrivani.
tesneni:
- voda v oleji/olej ve vode, prip. emulze na vicku oleje
- "spalenina" ve vode/oleji, ubytek oleje/vody (vyrazne vyssi na dalnici)
- kourivost z vyfuku
- prehrivani (nemusi byt trvale ale projevit se napr. jen pri tazeni, dlouhem stoupani)
zalezi kde/jak povoli, priznaky pak mohou byt shodne s prasklinou v hlave/bloku
co se tyce chladicu, AC je predsazeny vodnimu a i kdyz je ten AC (predni) dobity, pokud je chladici okruh v poradku, nemelo by to vadit (prip. by to jeste komoenzovaly sahary)
obecne pokud nenabiras chladicem hromady bahna, nebo ho nemas zaplaclej obalama od masla apod., nevidel bych to jako primarni zdroj problemu
edit: co popisujes skutecne vypada na termostat, jak uz tu padlo nekolikrat
navic je to nejjednodussi a nejlevnejsi vec, kterou zacit
- voda v oleji/olej ve vode, prip. emulze na vicku oleje
- "spalenina" ve vode/oleji, ubytek oleje/vody (vyrazne vyssi na dalnici)
- kourivost z vyfuku
- prehrivani (nemusi byt trvale ale projevit se napr. jen pri tazeni, dlouhem stoupani)
zalezi kde/jak povoli, priznaky pak mohou byt shodne s prasklinou v hlave/bloku
co se tyce chladicu, AC je predsazeny vodnimu a i kdyz je ten AC (predni) dobity, pokud je chladici okruh v poradku, nemelo by to vadit (prip. by to jeste komoenzovaly sahary)
obecne pokud nenabiras chladicem hromady bahna, nebo ho nemas zaplaclej obalama od masla apod., nevidel bych to jako primarni zdroj problemu
edit: co popisujes skutecne vypada na termostat, jak uz tu padlo nekolikrat
navic je to nejjednodussi a nejlevnejsi vec, kterou zacit