Prehrivani.

Uživatelský avatar
Tsakabaru
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 4458
Registrován: pon pro 06, 2021 6:11 pm
Jméno a příjmení: Míla
Bydliště: Sokolovsko

Re: Prehrivani.

Příspěvek od Tsakabaru »

VDC píše: pát říj 20, 2023 9:24 pm Když se to udělá pořádně, tak by to mělo vydržet. Za chvíli to bude 10 let, co mám Outbacka. Těch prvních 40 jsem dal do motoru asi po dvou letech. A v roce 2018 se dělalo těsnění pod makovicema, vodní pumpa, ale před tím jsem v průběhu asi dvou let taky měnil chladič, hadice, víčko, termostat a všechny možný píčoviny, jako všichni, než jsem si připustil, že to těsnění je fakt fouklý. :-D
Tome to je asi klasicka, tradicni story, tesneni si nechce pripusti asi nikdo, kazdopadne vymenama popsanejch dilu se to zkazit neda =) ;-D :-D
Legacy BP 3.0 H6 '05 - "Shogun" - vlakno
Impreza GG 2.0 '03
Forester SF 2.0 '01
Niva 1.7 '06
Uživatelský avatar
Tsakabaru
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 4458
Registrován: pon pro 06, 2021 6:11 pm
Jméno a příjmení: Míla
Bydliště: Sokolovsko

Re: Prehrivani.

Příspěvek od Tsakabaru »

mnov píše: pát říj 20, 2023 10:29 pm Já jsem rád, že mám auta "bez motoru" :-)
:-DDD
Legacy BP 3.0 H6 '05 - "Shogun" - vlakno
Impreza GG 2.0 '03
Forester SF 2.0 '01
Niva 1.7 '06
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22764
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Prehrivani.

Příspěvek od spm »

Naopak, ja pocitam s tesnenim kdykoliv mi teplota preleze 93°C :-DDD

Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk

Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Patrik14
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 84
Registrován: pon lis 08, 2021 9:39 am
Jméno a příjmení: PATRIK HLOBIL
Bydliště: Zlín

Re: Prehrivani.

Příspěvek od Patrik14 »

Ano ja vim ze je to dost jina liga, proto ty uvozovky :-)

Vdc , jestli to dobre chapu, to jsi s fouklym tesnenim jezdil 2 roky? Kdyz si ho nakonec delal tak jak vazny to bylo? Ja se s tim bojim jezdit, ale kdyz nad tim tak premyslim tak uz ani nevim jak dlouho ho muzu mit foukle ja :-)
Forester 2.5XT AT 2006
XV 2.0 CVT 2013
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49216
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Prehrivani.

Příspěvek od VDC »

Jo, jezdil jsem s tím téměř 2 roky. Ale díky displeji, kde průběžně sleduju teplotu vody, jsem to byl schopen hlídat a včas dolejvat. A tak porůznu měnit ty chladiče, termostaty, víčka a hadice. :-) Ono to dlouho nemělo tendenci vařit, jen mi ubejvala voda.
Až ke konci, před opravou, to už dělalo takový ty klasický projevy, jakože to drželo teplotu za jízdy, ale šlo to do varu jakmile člověk sundal nohu z plynu.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Patrik14
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 84
Registrován: pon lis 08, 2021 9:39 am
Jméno a příjmení: PATRIK HLOBIL
Bydliště: Zlín

Re: Prehrivani.

Příspěvek od Patrik14 »

Tak to vypada ze uz jsem u konce :-D radeji jezdit nebudu, uz tak to bude nakladne :-)
Forester 2.5XT AT 2006
XV 2.0 CVT 2013
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11896
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Prehrivani.

Příspěvek od Traveller »

Jedna možnost jak do toho nasypat trochu víc peněz by bylo lepší těsnění než sériové a nějaké pevnostní štefty, pokud se na tvůj kočár dělají. Ale je na zváženou, jestli je to nutné.
Na stíhačce jsem to udělal a udělal bych to znovu. Ale to je přece jenom trochu jiný typ auta a jiný způsob jeho používání. ;-D .
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Patrik14
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 84
Registrován: pon lis 08, 2021 9:39 am
Jméno a příjmení: PATRIK HLOBIL
Bydliště: Zlín

Re: Prehrivani.

Příspěvek od Patrik14 »

Budu verit ze kdyz se to ted udela dobre tak to zase par let vydrzi :-) Jiny typ urcite, ale uzivani budou mit plus minus stejne :-D
Forester 2.5XT AT 2006
XV 2.0 CVT 2013
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22764
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Prehrivani.

Příspěvek od spm »

To jo. Mne konkretne to vydrzelo 1,5 paru let :-DDD

Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk

Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Patrik14
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 84
Registrován: pon lis 08, 2021 9:39 am
Jméno a příjmení: PATRIK HLOBIL
Bydliště: Zlín

Re: Prehrivani.

Příspěvek od Patrik14 »

To neni mnoho :-D
Forester 2.5XT AT 2006
XV 2.0 CVT 2013
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11896
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Prehrivani.

Příspěvek od Traveller »

spm píše: úte říj 24, 2023 8:12 pm To jo. Mne konkretne to vydrzelo 1,5 paru let :-DDD

Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
Však on říkal, že se to musí udělat pořádně, víš. :-DDD :-DDD :-DDD
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Patrik14
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 84
Registrován: pon lis 08, 2021 9:39 am
Jméno a příjmení: PATRIK HLOBIL
Bydliště: Zlín

Re: Prehrivani.

Příspěvek od Patrik14 »

:-D Lepsi tesneni chapu, ale ty vysokopevnostni stefty jsou dobre na co presne? Chapu ze maji vetsi pevnost, logicky :-D , ale je to potreba? Myslim tim, muze to byt v budoucnosti potencialni problem? Nebo je v motoru daleko vice dilu a casti ktere maji vetsi pravdepodobnost vady? :-)
Forester 2.5XT AT 2006
XV 2.0 CVT 2013
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11896
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Prehrivani.

Příspěvek od Traveller »

Já mám takovou představu, že ty pevnostní štefty zajistí větší stabilitu uzlu "blok - těsnění - hlava". Že by měly mít vyšší pevnost a vyšší odolnost vůči cyklickému namáhání a teplotnímu namáhání. Že by zkrátka ten těsnící uzel měl být odolnější. Ono to všechno musí být řádně spočítáno a určitě bych neřekl, že jsou v subaru inženýringu paka, která neumějí spočítat štefty tak, aby se postupně nenatahovaly třeba vlivem teplotních cyklů motoru až do stavu, kdy dojde k roztěsnění toho spoje a fouknutí těsnění. Ale víme jak to s takovým počítáním je. Záleží na spoustě faktorů a hlavně na zadaných datech. ;-D Prostě se do výpočtu vstupuje s nějakými hodnotami namáhání a požadované životnosti, tak to nějak dopadne, ale pokud se ta data ukážou jako podceněná třeba v tom, že to auto řidiči používají sportovněji než bylo zamýšleno....
A že ty motory 2,5l nejsou tolik povedené jako 2,0l je známá věc. Asi proto, že 2,5l v podstatě vznikl z 2,0l. Tu se někde kousek materiálu přidal, tu se někde kousek ubral (na kritických místech asi spíš ubral než přidal ;-D ) a pak se tu musí řešit takovéto věci, které se u 2,0l motorů tolik nedějí.

Tolik asi můj laický pohled na věc.
Nejsem příliš dobrý ve vysvětlování, hlavně když tu v práci není klid a furt někdo otravuje. Ale snad mým myšlenkám trochu rozumíš.
Ale možná je to doplnění kvalitnějšího těsnění a pevnostních šteftů jen investice do dobrého pocitu na duši. ;-D ;-D ;-D
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Patrik14
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 84
Registrován: pon lis 08, 2021 9:39 am
Jméno a příjmení: PATRIK HLOBIL
Bydliště: Zlín

Re: Prehrivani.

Příspěvek od Patrik14 »

Ano uz tomu rozumim, dekuji za vycerpavajici odpoved :-) dava to smysl, ale spis mi tam odejde zase neco jineho nez tesneni. Ja jsem si tohle mozna zavinil sam, mel jsem v zime prasklej chladic a s prehrivanim auta jsem jel jeste 15km do servisu, abych nemusel resit odtahovku, sice jsem zastavoval, doleval, hlidal teplotu, ale prehrivalo se to dost, njn, jsem blbec a ted budu platit :-D pak mi bylo receno ze je tesneni v pohode ( asi bylo) ale asi bylo nacate a mym stylem jizdy pres leto ( kdy jsem zacal sledovat to nesmyslne prehrivani ) jsem ho odrovnal uplne. Tak dam motor do serie a budu verit ze to vydrzi :-) .
Forester 2.5XT AT 2006
XV 2.0 CVT 2013
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3182
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Prehrivani.

Příspěvek od dracekvo »

Patrik14 píše: pát říj 20, 2023 7:33 pm Mate na to nazor? Co treba udelat a co je zbytecne, auto si urcite planuji nechat dokud nezhnije, nadruhou stranu mam strach do motoru vrazit treba 50k kdyz za to mam pomalu novy motor. Diky za nazory.
Můj názor na to je ten. Že co člověk ošulí, aby ušetřil, to se mu pak vrátí i s úrokama.
Když už to bude venku a budou se dělat rozvody a sundavat hlava, tak samozřejmě všechny gufera a těsnění.
Pak zkontrolovat stírací kroužky, ogivalitu válců, rovinnost bloku a poslat hlavy na broušení. Zalapovat ventily a dát nový gufera.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Odpovědět

Zpět na „II. gen. SG (03-08)“