Tome to je asi klasicka, tradicni story, tesneni si nechce pripusti asi nikdo, kazdopadne vymenama popsanejch dilu se to zkazit nedaVDC píše: ↑pát říj 20, 2023 9:24 pm Když se to udělá pořádně, tak by to mělo vydržet. Za chvíli to bude 10 let, co mám Outbacka. Těch prvních 40 jsem dal do motoru asi po dvou letech. A v roce 2018 se dělalo těsnění pod makovicema, vodní pumpa, ale před tím jsem v průběhu asi dvou let taky měnil chladič, hadice, víčko, termostat a všechny možný píčoviny, jako všichni, než jsem si připustil, že to těsnění je fakt fouklý.
Prehrivani.
- Tsakabaru
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 4463
- Registrován: pon pro 06, 2021 6:11 pm
- Jméno a příjmení: Míla
- Bydliště: Sokolovsko
Re: Prehrivani.
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22764
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Prehrivani.
Naopak, ja pocitam s tesnenim kdykoliv mi teplota preleze 93°C
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 84
- Registrován: pon lis 08, 2021 9:39 am
- Jméno a příjmení: PATRIK HLOBIL
- Bydliště: Zlín
Re: Prehrivani.
Ano ja vim ze je to dost jina liga, proto ty uvozovky
Vdc , jestli to dobre chapu, to jsi s fouklym tesnenim jezdil 2 roky? Kdyz si ho nakonec delal tak jak vazny to bylo? Ja se s tim bojim jezdit, ale kdyz nad tim tak premyslim tak uz ani nevim jak dlouho ho muzu mit foukle ja
Vdc , jestli to dobre chapu, to jsi s fouklym tesnenim jezdil 2 roky? Kdyz si ho nakonec delal tak jak vazny to bylo? Ja se s tim bojim jezdit, ale kdyz nad tim tak premyslim tak uz ani nevim jak dlouho ho muzu mit foukle ja
Forester 2.5XT AT 2006
XV 2.0 CVT 2013
XV 2.0 CVT 2013
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49227
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Prehrivani.
Jo, jezdil jsem s tím téměř 2 roky. Ale díky displeji, kde průběžně sleduju teplotu vody, jsem to byl schopen hlídat a včas dolejvat. A tak porůznu měnit ty chladiče, termostaty, víčka a hadice. Ono to dlouho nemělo tendenci vařit, jen mi ubejvala voda.
Až ke konci, před opravou, to už dělalo takový ty klasický projevy, jakože to drželo teplotu za jízdy, ale šlo to do varu jakmile člověk sundal nohu z plynu.
Až ke konci, před opravou, to už dělalo takový ty klasický projevy, jakože to drželo teplotu za jízdy, ale šlo to do varu jakmile člověk sundal nohu z plynu.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 84
- Registrován: pon lis 08, 2021 9:39 am
- Jméno a příjmení: PATRIK HLOBIL
- Bydliště: Zlín
Re: Prehrivani.
Tak to vypada ze uz jsem u konce radeji jezdit nebudu, uz tak to bude nakladne
Forester 2.5XT AT 2006
XV 2.0 CVT 2013
XV 2.0 CVT 2013
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11896
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Prehrivani.
Jedna možnost jak do toho nasypat trochu víc peněz by bylo lepší těsnění než sériové a nějaké pevnostní štefty, pokud se na tvůj kočár dělají. Ale je na zváženou, jestli je to nutné.
Na stíhačce jsem to udělal a udělal bych to znovu. Ale to je přece jenom trochu jiný typ auta a jiný způsob jeho používání. .
Na stíhačce jsem to udělal a udělal bych to znovu. Ale to je přece jenom trochu jiný typ auta a jiný způsob jeho používání. .
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 84
- Registrován: pon lis 08, 2021 9:39 am
- Jméno a příjmení: PATRIK HLOBIL
- Bydliště: Zlín
Re: Prehrivani.
Budu verit ze kdyz se to ted udela dobre tak to zase par let vydrzi Jiny typ urcite, ale uzivani budou mit plus minus stejne
Forester 2.5XT AT 2006
XV 2.0 CVT 2013
XV 2.0 CVT 2013
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22764
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Prehrivani.
To jo. Mne konkretne to vydrzelo 1,5 paru let
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11896
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Prehrivani.
Však on říkal, že se to musí udělat pořádně, víš.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 84
- Registrován: pon lis 08, 2021 9:39 am
- Jméno a příjmení: PATRIK HLOBIL
- Bydliště: Zlín
Re: Prehrivani.
Lepsi tesneni chapu, ale ty vysokopevnostni stefty jsou dobre na co presne? Chapu ze maji vetsi pevnost, logicky , ale je to potreba? Myslim tim, muze to byt v budoucnosti potencialni problem? Nebo je v motoru daleko vice dilu a casti ktere maji vetsi pravdepodobnost vady?
Forester 2.5XT AT 2006
XV 2.0 CVT 2013
XV 2.0 CVT 2013
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11896
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Prehrivani.
Já mám takovou představu, že ty pevnostní štefty zajistí větší stabilitu uzlu "blok - těsnění - hlava". Že by měly mít vyšší pevnost a vyšší odolnost vůči cyklickému namáhání a teplotnímu namáhání. Že by zkrátka ten těsnící uzel měl být odolnější. Ono to všechno musí být řádně spočítáno a určitě bych neřekl, že jsou v subaru inženýringu paka, která neumějí spočítat štefty tak, aby se postupně nenatahovaly třeba vlivem teplotních cyklů motoru až do stavu, kdy dojde k roztěsnění toho spoje a fouknutí těsnění. Ale víme jak to s takovým počítáním je. Záleží na spoustě faktorů a hlavně na zadaných datech. Prostě se do výpočtu vstupuje s nějakými hodnotami namáhání a požadované životnosti, tak to nějak dopadne, ale pokud se ta data ukážou jako podceněná třeba v tom, že to auto řidiči používají sportovněji než bylo zamýšleno....
A že ty motory 2,5l nejsou tolik povedené jako 2,0l je známá věc. Asi proto, že 2,5l v podstatě vznikl z 2,0l. Tu se někde kousek materiálu přidal, tu se někde kousek ubral (na kritických místech asi spíš ubral než přidal ) a pak se tu musí řešit takovéto věci, které se u 2,0l motorů tolik nedějí.
Tolik asi můj laický pohled na věc.
Nejsem příliš dobrý ve vysvětlování, hlavně když tu v práci není klid a furt někdo otravuje. Ale snad mým myšlenkám trochu rozumíš.
Ale možná je to doplnění kvalitnějšího těsnění a pevnostních šteftů jen investice do dobrého pocitu na duši.
A že ty motory 2,5l nejsou tolik povedené jako 2,0l je známá věc. Asi proto, že 2,5l v podstatě vznikl z 2,0l. Tu se někde kousek materiálu přidal, tu se někde kousek ubral (na kritických místech asi spíš ubral než přidal ) a pak se tu musí řešit takovéto věci, které se u 2,0l motorů tolik nedějí.
Tolik asi můj laický pohled na věc.
Nejsem příliš dobrý ve vysvětlování, hlavně když tu v práci není klid a furt někdo otravuje. Ale snad mým myšlenkám trochu rozumíš.
Ale možná je to doplnění kvalitnějšího těsnění a pevnostních šteftů jen investice do dobrého pocitu na duši.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 84
- Registrován: pon lis 08, 2021 9:39 am
- Jméno a příjmení: PATRIK HLOBIL
- Bydliště: Zlín
Re: Prehrivani.
Ano uz tomu rozumim, dekuji za vycerpavajici odpoved dava to smysl, ale spis mi tam odejde zase neco jineho nez tesneni. Ja jsem si tohle mozna zavinil sam, mel jsem v zime prasklej chladic a s prehrivanim auta jsem jel jeste 15km do servisu, abych nemusel resit odtahovku, sice jsem zastavoval, doleval, hlidal teplotu, ale prehrivalo se to dost, njn, jsem blbec a ted budu platit pak mi bylo receno ze je tesneni v pohode ( asi bylo) ale asi bylo nacate a mym stylem jizdy pres leto ( kdy jsem zacal sledovat to nesmyslne prehrivani ) jsem ho odrovnal uplne. Tak dam motor do serie a budu verit ze to vydrzi .
Forester 2.5XT AT 2006
XV 2.0 CVT 2013
XV 2.0 CVT 2013
Re: Prehrivani.
Můj názor na to je ten. Že co člověk ošulí, aby ušetřil, to se mu pak vrátí i s úrokama.
Když už to bude venku a budou se dělat rozvody a sundavat hlava, tak samozřejmě všechny gufera a těsnění.
Pak zkontrolovat stírací kroužky, ogivalitu válců, rovinnost bloku a poslat hlavy na broušení. Zalapovat ventily a dát nový gufera.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)