Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 81
- Registrován: úte říj 19, 2021 9:12 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rauch
Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech
Ahoj, prosím o radu s foresterem. Když je teplý motor a venku vedro, hodně padají otáčky na volnoběhu, na křižovatkách to spadne tak, že už tuhne i volant, když zastavím a dám spátečku bebo kvalt D ( je to automat), tak vyjíždím z parkoviště třeba na 5x, motor má tak malé otáčky, že houpe celým autem až se vám dělá blbě ventilové vůle dělány cca před 10000, svíčky NGK najeto cca 15000, cívky NGK taky 15000, dělá to na plyn i na benzín. U plynu zavřená nádrž kulákem. Senzor klepání je nahrazen odporem ( podle rad na fóru) a vypadalo to chvíli lépe! Co by to ještě mohlo být? Díky
Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech
Zdar, diagnostika, zjistit, co se tam děje. Nahradit snímač klepání odporem ti radil kdo? To mi přijde u moderního motoru jako pěkná píčovina.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 81
- Registrován: úte říj 19, 2021 9:12 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rauch
Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech
Čau, ten odpor jsem se dočetl někde na fóru, tak jsem to zkusil, když jsem senzor klepání nechal našroubovaný, tak auto sotva jelo, když jsem ho nechal zapojený, ale přidělal jsem ho třeba na trubku od topení, tak výsledek stejný... Tím chci jen říct, že když tam je, chová se to hůř!
S tou diagnostikou dobrý, ale na co se zaměřit? Když to stojí na volnoběh, tak se rozsvítí kontrolka motoru, když kouknu na chyby, tak to píše misfire detected válec 3 a 4, pokaždý tyhle dva válce!
Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech
To, že se to chová hůř neznamená, že to je tím čidlem. Klepání, neboli detonační spalování, aby nedošlo k mýlce, vyhodnocuje ECU a podle něj adaptuje předstih případně další parametry.
Pokud je problém, že nepálí 2 válce, tak je klidně dost možný, že to k tomu i klepe a proto se to chová rozdílně s čidlem a bez.
Na co se zaměřit? Na to jestli ten motor běží tak, jak má, což očividně neběží. Jak moc se vyznáš v pracovním cyklu motoru s elektronickym řízením?
Tyhlencty metody odpojování čidel mě fakt baví. Zejména trvalé odpojování a nahrazení něčím, aby si to myslelo, že tam je. Pak se divte, všichni, co to takhle děláte, že ten motor někdy nebo trvale běží na hovno.
Pokud je problém, že nepálí 2 válce, tak je klidně dost možný, že to k tomu i klepe a proto se to chová rozdílně s čidlem a bez.
Na co se zaměřit? Na to jestli ten motor běží tak, jak má, což očividně neběží. Jak moc se vyznáš v pracovním cyklu motoru s elektronickym řízením?
Tyhlencty metody odpojování čidel mě fakt baví. Zejména trvalé odpojování a nahrazení něčím, aby si to myslelo, že tam je. Pak se divte, všichni, co to takhle děláte, že ten motor někdy nebo trvale běží na hovno.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14887
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech
Honzo někde se to tu rozebíralo se závěrem, že číslo klepání u 2.0 DOHC v Legacy 121 kW a Foresteru 116 kW je přecitlivělý a motor mívá nelineární tah, aniž by s ním bylo reálně něco špatně. Někde to snad řeší za ne úplně málo peněz úpravou ECU, čili to není úplně exotický problém. Nicméně jak se objeví misfire na dvou válcích, příčina špatnýho průběhu výkonu bude jinde než v čidle klepání. Ale nedivím se, že to zkusil :-)
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech
Jedna věc je přecitlivělý čidlo a druhá je ho úplně vyhodit.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14887
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech
Tak v rámci ladění a diagnostiky (prostě dočasně) proč ne. Jezdit s tím pátým rokem je trochu hra vabank o motor, no.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech
Tak o tom přeci nemluvím. Odpojovat různý čidla při diagnostice, to dělá skoro každej. Ale ne vyhazovat dlouhodobě. I pod tu blbou zadní lambdu se dává nástavec a neoblbuje se to úplně. I když to bude tím, že to je složitější.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14887
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech
Jenže víš jaká je jednotka dočasnosti...
Kolik takových dočasných řešení mám na autech...a to jen o kterých vím
Ale pravda netýkají se obvykle motoru.
Kolik takových dočasných řešení mám na autech...a to jen o kterých vím
Ale pravda netýkají se obvykle motoru.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- Tsakabaru
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 4463
- Registrován: pon pro 06, 2021 6:11 pm
- Jméno a příjmení: Míla
- Bydliště: Sokolovsko
Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech
no ja po pravde tahle "reseni" taky nemusim, jednak jsou to vetsinou ojebavky , ktere ve finale problem neresi, druhak nezridka uvadeji majitele auta v mylny dojem ze "dobry", v horsim pripade zpusobi vetsi problem nez byl ten puvodni...
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14887
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech
Motor z Justy trpí na fail olejovýho čerpadla, kdy se vydře kluzný uložení a čerpadlo pak ztrácí tlak, uživatelsky viditelný projev je, že na volnoběh ztrácí tlak natolik, že problikává olejnička. Nějakej expert to na jedný mojí Justy "vyřešil" tak, že zvednul volnoběžný otáčky, aby to neproblikávalo :-)
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- Tsakabaru
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 4463
- Registrován: pon pro 06, 2021 6:11 pm
- Jméno a příjmení: Míla
- Bydliště: Sokolovsko
Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech
se divim ze nevyndal zarovku, castost tohodle "fixu" me prekvapila
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24355
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech
A jezdí? Či mohlo by? Jooo, tak vidíšTapan píše: ↑stř srp 16, 2023 8:56 pm Motor z Justy trpí na fail olejovýho čerpadla, kdy se vydře kluzný uložení a čerpadlo pak ztrácí tlak, uživatelsky viditelný projev je, že na volnoběh ztrácí tlak natolik, že problikává olejnička. Nějakej expert to na jedný mojí Justy "vyřešil" tak, že zvednul volnoběžný otáčky, aby to neproblikávalo :-)
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech
Tyto dva válce mají společnou zapalovací cívku. Tak bych se zaměřil na to. Kontrola stavu kabelů, osciloskopem se dá kouknout i na to VN.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech
Jak se měří VN část? Když mám osciloskop do 400 V, tak mi bude stačit sonda 100x nebo radši víc? Mám správně v povědomí, že tam je kolem 20 kV?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno