Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech

Klubové záležitosti SFC, web, připomínky, dotazy, komentáře, klubové předměty.
deinos38
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 81
Registrován: úte říj 19, 2021 9:12 am
Jméno a příjmení: Daniel Rauch

Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech

Příspěvek od deinos38 »

Ahoj, prosím o radu s foresterem. Když je teplý motor a venku vedro, hodně padají otáčky na volnoběhu, na křižovatkách to spadne tak, že už tuhne i volant, když zastavím a dám spátečku bebo kvalt D ( je to automat), tak vyjíždím z parkoviště třeba na 5x, motor má tak malé otáčky, že houpe celým autem až se vám dělá blbě ventilové vůle dělány cca před 10000, svíčky NGK najeto cca 15000, cívky NGK taky 15000, dělá to na plyn i na benzín. U plynu zavřená nádrž kulákem. Senzor klepání je nahrazen odporem ( podle rad na fóru) a vypadalo to chvíli lépe! Co by to ještě mohlo být? Díky
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21979
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech

Příspěvek od HonzaCZ »

Zdar, diagnostika, zjistit, co se tam děje. Nahradit snímač klepání odporem ti radil kdo? To mi přijde u moderního motoru jako pěkná píčovina.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
deinos38
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 81
Registrován: úte říj 19, 2021 9:12 am
Jméno a příjmení: Daniel Rauch

Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech

Příspěvek od deinos38 »

HonzaCZ píše: stř srp 16, 2023 12:15 pm Zdar, diagnostika, zjistit, co se tam děje. Nahradit snímač klepání odporem ti radil kdo? To mi přijde u moderního motoru jako pěkná píčovina.
Čau, ten odpor jsem se dočetl někde na fóru, tak jsem to zkusil, když jsem senzor klepání nechal našroubovaný, tak auto sotva jelo, když jsem ho nechal zapojený, ale přidělal jsem ho třeba na trubku od topení, tak výsledek stejný... Tím chci jen říct, že když tam je, chová se to hůř!

S tou diagnostikou dobrý, ale na co se zaměřit? Když to stojí na volnoběh, tak se rozsvítí kontrolka motoru, když kouknu na chyby, tak to píše misfire detected válec 3 a 4, pokaždý tyhle dva válce!
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21979
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech

Příspěvek od HonzaCZ »

To, že se to chová hůř neznamená, že to je tím čidlem. Klepání, neboli detonační spalování, aby nedošlo k mýlce, vyhodnocuje ECU a podle něj adaptuje předstih případně další parametry.

Pokud je problém, že nepálí 2 válce, tak je klidně dost možný, že to k tomu i klepe a proto se to chová rozdílně s čidlem a bez.

Na co se zaměřit? Na to jestli ten motor běží tak, jak má, což očividně neběží. Jak moc se vyznáš v pracovním cyklu motoru s elektronickym řízením?

Tyhlencty metody odpojování čidel mě fakt baví. Zejména trvalé odpojování a nahrazení něčím, aby si to myslelo, že tam je. Pak se divte, všichni, co to takhle děláte, že ten motor někdy nebo trvale běží na hovno. 🤣
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14887
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech

Příspěvek od Tapan »

Honzo někde se to tu rozebíralo se závěrem, že číslo klepání u 2.0 DOHC v Legacy 121 kW a Foresteru 116 kW je přecitlivělý a motor mívá nelineární tah, aniž by s ním bylo reálně něco špatně. Někde to snad řeší za ne úplně málo peněz úpravou ECU, čili to není úplně exotický problém. Nicméně jak se objeví misfire na dvou válcích, příčina špatnýho průběhu výkonu bude jinde než v čidle klepání. Ale nedivím se, že to zkusil :⁠-⁠)
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21979
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech

Příspěvek od HonzaCZ »

Jedna věc je přecitlivělý čidlo a druhá je ho úplně vyhodit. 🤷🏻‍♂️
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14887
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech

Příspěvek od Tapan »

Tak v rámci ladění a diagnostiky (prostě dočasně) proč ne. Jezdit s tím pátým rokem je trochu hra vabank o motor, no.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21979
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech

Příspěvek od HonzaCZ »

Tak o tom přeci nemluvím. 😁 Odpojovat různý čidla při diagnostice, to dělá skoro každej. Ale ne vyhazovat dlouhodobě. I pod tu blbou zadní lambdu se dává nástavec a neoblbuje se to úplně. I když to bude tím, že to je složitější. 🤣
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14887
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech

Příspěvek od Tapan »

Jenže víš jaká je jednotka dočasnosti...
Kolik takových dočasných řešení mám na autech...a to jen o kterých vím :-D
Ale pravda netýkají se obvykle motoru.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
Tsakabaru
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 4463
Registrován: pon pro 06, 2021 6:11 pm
Jméno a příjmení: Míla
Bydliště: Sokolovsko

Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech

Příspěvek od Tsakabaru »

no ja po pravde tahle "reseni" taky nemusim, jednak jsou to vetsinou ojebavky :-D, ktere ve finale problem neresi, druhak nezridka uvadeji majitele auta v mylny dojem ze "dobry", v horsim pripade zpusobi vetsi problem nez byl ten puvodni...
Legacy BP 3.0 H6 '05 - "Shogun" - vlakno
Impreza GG 2.0 '03
Forester SF 2.0 '01
Niva 1.7 '06
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14887
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech

Příspěvek od Tapan »

Motor z Justy trpí na fail olejovýho čerpadla, kdy se vydře kluzný uložení a čerpadlo pak ztrácí tlak, uživatelsky viditelný projev je, že na volnoběh ztrácí tlak natolik, že problikává olejnička. Nějakej expert to na jedný mojí Justy "vyřešil" tak, že zvednul volnoběžný otáčky, aby to neproblikávalo :⁠-⁠)
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
Tsakabaru
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 4463
Registrován: pon pro 06, 2021 6:11 pm
Jméno a příjmení: Míla
Bydliště: Sokolovsko

Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech

Příspěvek od Tsakabaru »

>:-& :-D se divim ze nevyndal zarovku, castost tohodle "fixu" me prekvapila
Legacy BP 3.0 H6 '05 - "Shogun" - vlakno
Impreza GG 2.0 '03
Forester SF 2.0 '01
Niva 1.7 '06
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24349
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech

Příspěvek od sima »

Tapan píše: stř srp 16, 2023 8:56 pm Motor z Justy trpí na fail olejovýho čerpadla, kdy se vydře kluzný uložení a čerpadlo pak ztrácí tlak, uživatelsky viditelný projev je, že na volnoběh ztrácí tlak natolik, že problikává olejnička. Nějakej expert to na jedný mojí Justy "vyřešil" tak, že zvednul volnoběžný otáčky, aby to neproblikávalo :⁠-⁠)
A jezdí? Či mohlo by? Jooo, tak vidíš ;-D
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7831
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech

Příspěvek od mnov »

deinos38 píše: stř srp 16, 2023 6:05 pm S tou diagnostikou dobrý, ale na co se zaměřit? Když to stojí na volnoběh, tak se rozsvítí kontrolka motoru, když kouknu na chyby, tak to píše misfire detected válec 3 a 4, pokaždý tyhle dva válce!
Tyto dva válce mají společnou zapalovací cívku. Tak bych se zaměřil na to. Kontrola stavu kabelů, osciloskopem se dá kouknout i na to VN. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21979
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Kolísání otáček a chcípání teplého motoru ve vedrech

Příspěvek od HonzaCZ »

Jak se měří VN část? Když mám osciloskop do 400 V, tak mi bude stačit sonda 100x nebo radši víc? Mám správně v povědomí, že tam je kolem 20 kV?
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Odpovědět

Zpět na „SubaruFanClub“