Impreza 2 gen / legacy
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14882
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Impreza 2 gen / legacy
US modely mají překvapivě dost specifických dílů, na které tu budeš déle čekat, případně je na vrakáči dost těžko shánět. Některé servisy specializované na Subaru to taky nerady berou do opravy, přesně z toho důvodu, některé věci jsou tam jinak. No a u novějších modelů je většina amerik v Evropě opravená US totálka (tam je teda totálka kdejaký lehký ťukanec, nemusí to být úplně kritický, ale bylo by dobrý vědět, jak to vypadalo před opravou). Ovšem jestli to platí i pro tyhle starý auta nevím. Každopádně pokud to není nějaká skládačka, tak tohle je evropský model.
Ohledně komunikace s germánským prodejcem bych zkusil třeba Vrťase, předpokládám, že by si věděl rady.
Ohledně komunikace s germánským prodejcem bych zkusil třeba Vrťase, předpokládám, že by si věděl rady.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- MaSlo
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 913
- Registrován: sob pro 25, 2010 2:36 pm
- Jméno a příjmení: Martin Slováček
- Bydliště: Okolo Vsetína
Re: Impreza 2 gen / legacy
Myslíš "auf wiedersehen", že? :D Ad USA, @samvaculik mi onehdy říkal něco o trochu odlišné karosařině (nárazníky?), ale to je jenom takové plivnutí do moře, budou tu určitě znalejší.
IG: @svetmasla
█ Subaru Outback 2.5 121 kW MY07 5MT alias Šedýl
█ Subaru Forester 2.0 MY01 5MT alias Forejs
█ Toyota Previa 2.4 VVT-i MY02 alias Kinderwagen
█ Subaru Outback 2.5 121 kW MY07 5MT alias Šedýl
█ Subaru Forester 2.0 MY01 5MT alias Forejs
█ Toyota Previa 2.4 VVT-i MY02 alias Kinderwagen
- Tsakabaru
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 4458
- Registrován: pon pro 06, 2021 6:11 pm
- Jméno a příjmení: Míla
- Bydliště: Sokolovsko
Re: Impreza 2 gen / legacy
https://www.autojournal.cz/chcete-auto- ... epotřebují.
chtel jsem to rozepsat jako Tapan, ale tady je to celkem pekne shrnute a zdaleka to neplati jen u "amerik"
chtel jsem to rozepsat jako Tapan, ale tady je to celkem pekne shrnute a zdaleka to neplati jen u "amerik"
Re: Impreza 2 gen / legacy
Už vidím v servisce vinko a podle něj je jisté, že jde o Evropskou verzi . Všem děkuji za rady
Re: Impreza 2 gen / legacy
2 měsíce surfování po inzerci a pořád jsem nic nekoupil . Začínám zase uvažovat i o Impreze, tak mne vrtá v hlavě co ten kočárek . Na nějaký převoz kolem komína, kdy se veme jen kočárek nemůže byt v kufru přece problém s místem ne? Kdysi se jezdilo ve Škodovkach, Lady atd a šlo to. Na nějakou dovolenou (většinou kempování), se hodí rakev na střechu a je to. Taky mě Réza láká kvůli většímu sportovnímu nádechu .
Nebyl se na tohle někdo podívat? Vypadá slušně, je dotažená z CH, tak počítám s minimem rzi a ještě mě zbyde na montáž LPG
https://auto.bazos.cz/inzerat/168825149 ... -118kw.php
Nebyl se na tohle někdo podívat? Vypadá slušně, je dotažená z CH, tak počítám s minimem rzi a ještě mě zbyde na montáž LPG
https://auto.bazos.cz/inzerat/168825149 ... -118kw.php
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14882
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Impreza 2 gen / legacy
Netvrdím, že se vejdou všechny kočárky, ale s naším jsme v téhle generaci jezdili běžně. Pravda, z kufru pak už moc nezbyde.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Re: Impreza 2 gen / legacy
Když člověk chce, tak si poradí .
Volal jsem na zmiňovanou Imprezu a ptal se na drobné investice co píše a prý svítí check engine kvůli alternátorů, ale ten prý dobíjí. Prodejce říkal že motor zní normálně, jen nějaká povrchová koroze, ale že má hodně najeto. Tož těch 250tkm zas tolik není co . Taky jsem se ho na tu korozi ptal, že když je auto z Chorvatska (podle nalepky CH), tak jestli je minimální a on že auto dovezl ze Švýcarska a o Chorvatsku nic neví, tak to mě přijde zvláštní.
Jsem od Ostravy, tak kdyby se našel někdo z okolí Teplic, kdo nejlépe servisuje subaru a mohl se na něj podívat (nejlíp na zvedáku), tak bych vyl vděčný a zadarmo bych to určitě nechtěl.
Volal jsem na zmiňovanou Imprezu a ptal se na drobné investice co píše a prý svítí check engine kvůli alternátorů, ale ten prý dobíjí. Prodejce říkal že motor zní normálně, jen nějaká povrchová koroze, ale že má hodně najeto. Tož těch 250tkm zas tolik není co . Taky jsem se ho na tu korozi ptal, že když je auto z Chorvatska (podle nalepky CH), tak jestli je minimální a on že auto dovezl ze Švýcarska a o Chorvatsku nic neví, tak to mě přijde zvláštní.
Jsem od Ostravy, tak kdyby se našel někdo z okolí Teplic, kdo nejlépe servisuje subaru a mohl se na něj podívat (nejlíp na zvedáku), tak bych vyl vděčný a zadarmo bych to určitě nechtěl.
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1496
- Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
- Jméno a příjmení: Michal
Re: Impreza 2 gen / legacy
Značka CH je Švýcarsko
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1496
- Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
- Jméno a příjmení: Michal
Re: Impreza 2 gen / legacy
Ještě doplním, že ve Švýcarsku se nesoli, samozřejmě auto může odjet taky za svoji existenci mimo Švýcarsko a tam se solí, což zanechá stopy, ale co se koroze týče, tak auta ze Švýcarska jsou jedny z nejlepších z Evropy
Re: Impreza 2 gen / legacy
Jsem vůl, diky za opravu. Moc za hranice nejezdím
Re: Impreza 2 gen / legacy
Impreza je voči Legacy menšia o celú galaxiu...
Vopcháš sa aj do Imprezy, ale bude to natesno
Problém Imprezy je aj tá korozia, nie že by sa u Legacy neobjavila, ale za mna má Impreza niektoré veci blbo riešené. Nedávno sa predávala jedna Impreza Outback na SK, s vyvaleným hrncom okolo tlmiča, čo je problém aj u Forestrov.
Čo sa týka motoru, tak klasika check engine je problém emisií (možno bude pýtať nastaviť ventilové vôle čo je 1000€), pravdepodobne bude problém s lambdou, alebo pumpou sekundárneho vzduchu.
Chceš servisne lacnejšie auto, tak hladaj Legacy (2003-2005) 2.0i 101kW, alebo Forester (2002-2004) 2.0i 92kW ktorý má praktickejší kufor ako Impreza
Príklad https://auto.bazos.cz/inzerat/170115655 ... v-2005.php zoženieš druhý motor, urobíš počiatočný servis aby si mal pokoj a si na rovnakých 55000Kč
Tu máš rozmery kufrov, musíš narolovať dolu a prepočítať na "cm" (1" = 2,54cm) Legacy http://www.cars101.com/subaru/legacy/legacy2007.html
a Impreza http://www.cars101.com/subaru/impreza/impreza2007.html
Vopcháš sa aj do Imprezy, ale bude to natesno
Problém Imprezy je aj tá korozia, nie že by sa u Legacy neobjavila, ale za mna má Impreza niektoré veci blbo riešené. Nedávno sa predávala jedna Impreza Outback na SK, s vyvaleným hrncom okolo tlmiča, čo je problém aj u Forestrov.
Čo sa týka motoru, tak klasika check engine je problém emisií (možno bude pýtať nastaviť ventilové vôle čo je 1000€), pravdepodobne bude problém s lambdou, alebo pumpou sekundárneho vzduchu.
Chceš servisne lacnejšie auto, tak hladaj Legacy (2003-2005) 2.0i 101kW, alebo Forester (2002-2004) 2.0i 92kW ktorý má praktickejší kufor ako Impreza
Príklad https://auto.bazos.cz/inzerat/170115655 ... v-2005.php zoženieš druhý motor, urobíš počiatočný servis aby si mal pokoj a si na rovnakých 55000Kč
Tu máš rozmery kufrov, musíš narolovať dolu a prepočítať na "cm" (1" = 2,54cm) Legacy http://www.cars101.com/subaru/legacy/legacy2007.html
a Impreza http://www.cars101.com/subaru/impreza/impreza2007.html
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Re: Impreza 2 gen / legacy
Za každou cenu nepotřebuji velký kufr, moc toho nenajezdím a mladá ma svou 206ku. Takže primárně budu autem jezdit do práce a sem tam, když se s rodinkou někam vyjede, tak věřím, že se i do menší Imprezy vlezeme. S Imprezy oproti Legu cítím menší náročnost na servis (hodně si stejně dokážu opravit doma) a celkově mě láká menší auto, než velký rodinný kombik, který bych stejně na plno využil, kdybychom s rodinnou často cestovali. Jistý si výběrem na 100% nejsem, budu se na to muset podívat na živo:).
Re: Impreza 2 gen / legacy
Tá Impreza je naopak servisne náročnejšia, má "blbý" motor 2.0R a na to, aby si doma našteloval ventilové vôle musí motor ideálne von a to je bratu 1000€ s materialom a prácou. Je to DOHC motor, kde sa menia hrnčekové zdvihátka a bud kúpiš nové s potrebnou mierou za 25€ kus (treba 16ks), alebo ti ich nejaký ozaj šikovný majster upraví čo zasa nie je zadarmo a aj tak možno budeš musieť nejaké kúpiť a budeš na to zasa len čakať pár dní...
Predpoklad že tie ventilové vôle bude treba nastaviť je blízky 100%
Preto ti tretí krát píšem Legacy s 2.0i 101kW (prípadne staršiu Imprezu kde je 2.0i 92kW) kde na nastavenie ventilových vôli potrebuješ škáromery a 10 očko/vidlicový klúč a stačí ti zhodiť ventilové veká. Patrí sa dať nové tesnenia okolo trubiek pre sviečky a samozrejme pod ventilové veká. Toto zmákneš doma aj sám za nejaké 3 hodiny. Nastavenie ventilov na 2.0R bude robota tak na týžden až sa vyriešia tie poondiate zdvíhatka...
To isté som mám dojem písal na nápravy, u Legacy máš u všetkých kolies náboje, kde to nie je problém vymeniť - každý náboj držia 4 skrutky. U Imprezy budeš dva dni zápasiť s dlhou skrutkou zadných ramien zadnej tehlice a bez tak ju zničíš. Výmena zadných ložísk znamená že potrebuješ prípravky na prelisovanie a lis. Najlepšie je ked to roztrepeš, zistíš že to nejde aj tak, nemáš druhú skrutku a auto nemôžeš dočasne poskladať aby si s ním mohol nejak hýbať. Núdzovo tam niekto hodí kus závitovej tyče, ktorú následne vymení za skrutku čo tam patrí.
A to nehovorím že sa stáva, že výmenu zadných ložisk si majitel zopakuje, pretože pri lisovaní poškodil ložisko, pretože neočistil poriadne poloos a zničil nové gufero a nasledne sa zničilo aj ložisko...
Toto všetko u Legacy odpadá...
Ja som mal doma aj Imprezu aj ked 2001, ale konštrukčne je to totožné auto až na motor, kde 2.0i 92kW je vlastne to isté čo Legacy 2.0i 101kW takže to viem velmi dobre porovnať. Impreza je dávno predaná, Legacy mám vyše 12 rokov
Predpoklad že tie ventilové vôle bude treba nastaviť je blízky 100%
Preto ti tretí krát píšem Legacy s 2.0i 101kW (prípadne staršiu Imprezu kde je 2.0i 92kW) kde na nastavenie ventilových vôli potrebuješ škáromery a 10 očko/vidlicový klúč a stačí ti zhodiť ventilové veká. Patrí sa dať nové tesnenia okolo trubiek pre sviečky a samozrejme pod ventilové veká. Toto zmákneš doma aj sám za nejaké 3 hodiny. Nastavenie ventilov na 2.0R bude robota tak na týžden až sa vyriešia tie poondiate zdvíhatka...
To isté som mám dojem písal na nápravy, u Legacy máš u všetkých kolies náboje, kde to nie je problém vymeniť - každý náboj držia 4 skrutky. U Imprezy budeš dva dni zápasiť s dlhou skrutkou zadných ramien zadnej tehlice a bez tak ju zničíš. Výmena zadných ložísk znamená že potrebuješ prípravky na prelisovanie a lis. Najlepšie je ked to roztrepeš, zistíš že to nejde aj tak, nemáš druhú skrutku a auto nemôžeš dočasne poskladať aby si s ním mohol nejak hýbať. Núdzovo tam niekto hodí kus závitovej tyče, ktorú následne vymení za skrutku čo tam patrí.
A to nehovorím že sa stáva, že výmenu zadných ložisk si majitel zopakuje, pretože pri lisovaní poškodil ložisko, pretože neočistil poriadne poloos a zničil nové gufero a nasledne sa zničilo aj ložisko...
Toto všetko u Legacy odpadá...
Ja som mal doma aj Imprezu aj ked 2001, ale konštrukčne je to totožné auto až na motor, kde 2.0i 92kW je vlastne to isté čo Legacy 2.0i 101kW takže to viem velmi dobre porovnať. Impreza je dávno predaná, Legacy mám vyše 12 rokov
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Re: Impreza 2 gen / legacy
Impreza byla z dálky, takže jsem ji nechal být a teď po 4 denním kempování ve 4 lidech, s o pár litrů menším kufrem (Xsara liftback) než Impreza, padá jasná volba na Lego .
Bylo to o fous do auta vše naskládat a to ještě na úkor pohodlí posádky.
Konečně je v inzerci něco z mého okolí - Moravská Třebová a pokud Legacy někdo příští týden neodveze, pojedu se na něj určitě podívat. Kdyby někdo znal tohodle prodejce (stačilo by mě vědět jak je férový a poctivý) nebo info na subaru servis, abych si mohl dohodnout prohlídku, dost mě to pomůže.
Inzerát: https://auto.bazos.cz/inzerat/171378677 ... -i-4x4.php
A taky všem děkuji za odpovědi
Bylo to o fous do auta vše naskládat a to ještě na úkor pohodlí posádky.
Konečně je v inzerci něco z mého okolí - Moravská Třebová a pokud Legacy někdo příští týden neodveze, pojedu se na něj určitě podívat. Kdyby někdo znal tohodle prodejce (stačilo by mě vědět jak je férový a poctivý) nebo info na subaru servis, abych si mohl dohodnout prohlídku, dost mě to pomůže.
Inzerát: https://auto.bazos.cz/inzerat/171378677 ... -i-4x4.php
A taky všem děkuji za odpovědi
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16150
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Impreza 2 gen / legacy
Ve Svitavách je Subaru servis (https://autoprofit.cz/)
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm