Chorcheho otloukánek

Odpovědět
Chorche
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2734
Registrován: ned úno 06, 2022 5:21 pm

Re: Identifikace modelu

Příspěvek od Chorche »

Vláďo, ohledně ventilů jsem si tady toho pročet hodně, takže právě vím co a jak (koneckonců první informace jsem ohledně toho získal u nás na offroadforu, protože jsem řešil co za motor), ale stejně si to moc neumim představit jak to na autě dokážu, když jsem viděl kolik tam je (ehm neni) místa. Ale jasně preferuju řešení "šroubek-kontramatka", je to pro mě klasika. Řešení s podložkama nebo hrnkama nesnáším...
Jackylle, díky za tip na Kofilku.
Honzo, kola mi při registraci asi zapíšou jen ty co jsou v německým techničáku, protože to nebudu mít pod kontrolou. Sice jsem to prodejci zmínil, ale pochybuju že se tim bude zabejvat. Zapíšu to pak dodatečně podle toho co naměřím že by se tam vešlo podle podložek. Ideálně bych to viděl na 215/70R16.
offroadforum.cz

Otloukánek = legacy outback BP 2004
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10701
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Identifikace modelu

Příspěvek od podvlada »

Doplnim kola, default
"7 JJ x 17 ET 48; 215/55 R17 94V"
hned jako první alternativa:
"Variabilní provedení vozidla:
6 1/2 JJ x 16 ET 48; 215/60 R16 94V"

Ty komplet alternativy jsou jasný, ty jsou na odkazu do dával Honza, chtěl jsem jen doplnit info o default + alternativa před zapsáním všech alt. rozměrů :-)
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22127
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Identifikace modelu

Příspěvek od HonzaCZ »

215/70 R16 ti tam asi nenapíšou, páč ti nikdo nevystaví potvrzení na jiný, než jsou na odkazu. Teda ofiko cestou. Jestli máš nějakou jinou cestu, tak to je jasný. :-)

Ventily uděláš úplně v pohodě, dokonce nemusíš ani pod auto. Stačí vyndat z pod kapoty dostatek haraburdí, aby nepřekáželo. :-)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10701
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Identifikace modelu

Příspěvek od podvlada »

Já přehlídnul že jsi odpovídal... tak to napíšu zvlášť.
Jestli máš možnost nechat si zapsat "cokoliv", tak super. Nejrozšířenější "nelegální" rozměr je 215/65 R16, na kterej je dost modelů. Jak je na tom 215/70 netušim. Co ale tušim je, že už to bude hodně, hodně na hraně. Ty 215/65 R16 byly jen tak tak. Lift na to nemá moc vliv, spíš ET disku kvůli rejdu vpředu. Na předním podběhu je vzadu takový "žebro", kde se to v rejdu může potkat. Kreje svár karoserie, "pinch weld" nebo jak se tomu říká. Ale je tam dost místa mezi plastem a plechem - já vzal horkovzdušku, nahřál a zamačkal k plechu co nejblíž, získal jsem tak možná 2 cm místa. Vpředu se může oleštit plocha, ale neni tam žádná hrana. Já teda uřízl nárazníky a s tím i spodek podběhu, lift to vlastně zhoršil, protože vychází pneu víc ke spodní hraně, tak jsem to nastavoval "plastovou folií na podběhy" a natáhl jsem to co nejvíc dopředu k nárazníku. Při couvání mi to tu hranu chytalo a nabíralo :-D Zadní kola jsou docela v cajku, ale možná s velkym liftem se to kvůli vlečnýmu rameni posune víc dopředu a zase by to mohlo drhnout.
Ty 215/65 R16 jsou prostě relativně jistota s minimem práce. 215/70 můžou už bejt moc, zvlášť u nějakých AT/MT gum s vyššim vzorkem.
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Chorche
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2734
Registrován: ned úno 06, 2022 5:21 pm

Re: Identifikace modelu

Příspěvek od Chorche »

Mám jinou cestu Honzo, jsem offrouďák :-D
Vláďo, proto jsem psal, že to budu muset změřit. Ty 215/70 mám doma, tak je můžu obout a zkoušet. Mám tudle velikost na ravkách a přijde mi to jako tako takový minimum, ale to je možná jen moje offdeformace, na břichoplazy nejsem zvyklej :-) Každopádně si vážim každý dobrý rady.
offroadforum.cz

Otloukánek = legacy outback BP 2004
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10701
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Identifikace modelu

Příspěvek od podvlada »

Jestli máš možnost vyzkoušet tak super :-) Blbý by bylo je koupit a pak zjistit, že bys musel řezat, vařit, a bouracim kladivem ohejbat sváry doplacata. :-D
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Chorche
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2734
Registrován: ned úno 06, 2022 5:21 pm

Re: Identifikace modelu

Příspěvek od Chorche »

kladivo je nástroj ruských bratří, jsem na jeho používání zvyklej ze Sobola (ne, dělám si srandu) :-) Jinak, vím o čem mluvíš, přebytečnej materiál v podběhách je třeba občas zlikvidovat... Ale u sůba to nechci nijak moc hrotit. Uvidím jak to bude vycházet. Možná se spokojím s těma 215/65.
Jinak jsem koukal po těch podložkách co se dá koupit hotový, něco je na bazoši, spousta na ebaji, ale nikde nic s offsetem na první pohled. Překvapilo mě, že do 4cm prodávají i polyuretanový.

Tady jsem našel obrázek s 215/70 a asi už je to moc extrém :-) Přitom na ravce mi to přijde jako minikolečka...

Obrázek
offroadforum.cz

Otloukánek = legacy outback BP 2004
Uživatelský avatar
podvlada
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 10701
Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
Bydliště: Plzeň

Re: Identifikace modelu

Příspěvek od podvlada »

Ona taky každá další generace měla větší a větší kola, holt je to už starý auto :-)
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde> Obrázek
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde> Obrázek
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
pufko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1141
Registrován: pát úno 11, 2011 10:42 pm

Re: Identifikace modelu

Příspěvek od pufko »

Chorche píše: úte úno 08, 2022 5:00 pm Vláďo, ohledně ventilů jsem si tady toho pročet hodně, takže právě vím co a jak (koneckonců první informace jsem ohledně toho získal u nás na offroadforu, protože jsem řešil co za motor), ale stejně si to moc neumim představit jak to na autě dokážu, když jsem viděl kolik tam je (ehm neni) místa. Ale jasně preferuju řešení "šroubek-kontramatka", je to pro mě klasika. Řešení s podložkama nebo hrnkama nesnáším...
Obávam sa že problém bude spotreba oleja, jednoducho tie 2,5i ho žerú a pri tom veku asi aj celkom vela.
Nastavenie ventilov je v pohode, toho miesta je tam tak akurát. Netreba ale zabudnúť kúpiť nove tesnenia pod veko ale hlavne na utesnenie trubky pre sviečku, inak hrozí "zaplavenie" sviečky a následne vynechávanie valca
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22127
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Identifikace modelu

Příspěvek od HonzaCZ »

SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Cliffer
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1773
Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
Bydliště: Praha

Re: Identifikace modelu

Příspěvek od Cliffer »

Chorche vítej mezi námi a hlavně díky tomu, že ty se asi úprav jen tak nelekneš :-D
Každopádně ke kolům pneu vím že cca 5 let nazpátek na Severce někdo na Oťasovi (pravda o generaci starším - tedy BH) testoval 215/70 R16. Říkal nakonec že to vrátí zpět na 215/65 ze dvou důvodů. První byl že už to při rozjezdech ubíralo hodně dechu a říkal že už měl redukci zapnutou stále a jen jí vypínal když jel rychleji. Ale druhý problém byl zásadnější - brzdy. Říkal že už to začíná být nebezpečný, že ty brzdy to auto přestávají zvládat. Nevím jak je to u BH ale i BP (to co máš ty, já, Vláďa a další) má brzdy relativně tragický. A větší do R16 nedáš.

Můj sen je 225/65 R17 s ET 30-35, ale to by už chtělo hodně úprav. Pak můžeš vyměnit brzdy za větší a mělo by to auto líp kočírovat. Tak můžeš prošlapat cestu a až to bude vymyšlený tak se akorát svezu :-DDD
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49504
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Identifikace modelu

Příspěvek od VDC »

215/70 R16 jezdím na BH už pár let, takže ty řeči o tom, že to s tím nebrzdí budu v klidu rozporovat. Asi to pocitově míň brzdí, když se to přezuje ze standardních hadic na tyhle kola. Ale já jsem šel postupně, nejdřív na /65 pak na /70 a nějakýho rozdílu v brždění jsem si nikdy nevšiml.
Něco jinýho je ovšem pružnost auta s většíma kolama. Tam je to otázka, jestli pak ta dvaapůle nebude líná mrcha. Přece jen, výkonu na rozdávání to rozhodně nemá. Ale když má Chorche šanci tenhle rozměr vyzkoušet, protože ho má doma, tak není nic lepšího, než praktická zkušenost. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3116
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Identifikace modelu

Příspěvek od outback »

Jenže Tomáši ty jezdíš velice poklidně a když už bys měl pořádně zabrzdit, tak to radši nakouříš do auta před tebou...tedy nevím, jestli je tvoje zkušenost relevantní.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22984
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Identifikace modelu

Příspěvek od spm »

Nemate ty brzdy jenom rozjebany? Ja jsem postupnym menenim brzdovych komponent s kazdou vymenou oleje to auto dostal do stavu, ze mi z domaciho vozovyho parku brzdi suverene nejlip, zatimco u te preposilovane octavie ted brzdim i ocima, kdyz s tim jedu pro rohliky...

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk

Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49504
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Identifikace modelu

Příspěvek od VDC »

Láďo když jsem to nakouřil do aut přede mnou, tak to bylo bez brždění. To sem netahej. :-)
Jestli jsem klidnej nebo neklidnej to nevim, ale prostě odmítám, že to na těch větších gumách brzdí o tolik míň, že by to stálo za zmínku. Jinak tohle tvrdil Kofilka a bylo to na dvoulitrovým Legacy, který nejede nikdy a on na to dal tyhle kola. Tak pak nebylo divu, že to i po silnici muselo jet na redukci.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Odpovědět

Zpět na „Legacy, Outback“