WRX 2.0 versus WRX2,5
- HAD
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1478
- Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vladimír Šitavanc
- Bydliště: Liberec
WRX 2.0 versus WRX2,5
Zdar kolegové,
jaký zásadní rozdíl spatřujtete u 2,5 l WRX motoru oproti 2,0? Není to přeje jenom výkon a kroutící moment. Jaký specifický vlastnosti ta dvouapůlka má v porovnání s dvoulitrem? A jaký požadavky? Neptám se na spotřebu, ale na provoz a údržbu, na to jak s tím zacházet. Mám dosud zkušenosti s dvou a dvoua půllitrovým motorem bez turba... :bp:
Díky za každou zdělenou zkušenost a postřeh.
Zdravím
HAD
jaký zásadní rozdíl spatřujtete u 2,5 l WRX motoru oproti 2,0? Není to přeje jenom výkon a kroutící moment. Jaký specifický vlastnosti ta dvouapůlka má v porovnání s dvoulitrem? A jaký požadavky? Neptám se na spotřebu, ale na provoz a údržbu, na to jak s tím zacházet. Mám dosud zkušenosti s dvou a dvoua půllitrovým motorem bez turba... :bp:
Díky za každou zdělenou zkušenost a postřeh.
Zdravím
HAD
- ladis77
- Strážce pokladu
- Příspěvky: 6134
- Registrován: stř zář 09, 2009 7:07 pm
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Re: WRX 2.0 versus WRX2,5
urcite napisou fundovanejsi, ale 2.0 plati za min pruserovej motor a je tam pry znat vice "zabrani" turba, lec na zimnich 16 to tak nejak opadlo, ale po prezuti na letni 17 se zase dostavilo. 2.5 je pry prijemnejsi na normalni jezdeni, nemusis ji tak tocit, ale tusim ze tohle tu psal Marty73. tim nechci rict, ze musis 2.0 porad drzet pod krkem, aby jela, ona ochotne jede i tak, velice ochotne :3gears:
ono nazory 2.0 vs 2.5 dopadnou asi jako 2.5 vs 3.0 u lega/otase. nekomu to neprijde nejak markantni, nekdo ma uplne opacny nazor
ono nazory 2.0 vs 2.5 dopadnou asi jako 2.5 vs 3.0 u lega/otase. nekomu to neprijde nejak markantni, nekdo ma uplne opacny nazor
OTB 2016 Comfort 08/18 ->
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
- HAD
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1478
- Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vladimír Šitavanc
- Bydliště: Liberec
Re: WRX 2.0 versus WRX2,5
Sem věděl, že se chytíš. :845: Díky za názor. Jsem totiž nějaký nerozhodný :655:
- ladis77
- Strážce pokladu
- Příspěvky: 6134
- Registrován: stř zář 09, 2009 7:07 pm
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Re: WRX 2.0 versus WRX2,5
ja kdyz vybiral auto, koukal sem presne po tom, co mam :D pac sem chtel 2.0 prave kvuli vyssi spolehlivosti (i kdyz ta je hodne zavisla na predchozim uzivateli) a blob cumak, pac je nejkrasnejsi ::-DD:
OTB 2016 Comfort 08/18 ->
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
- Marty73
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 3306
- Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
- Jméno a příjmení: Martin J.
- Bydliště: Statenice
Re: WRX 2.0 versus WRX2,5
Můj osobní pocit ve srovnání 2.0 a 2.5 je takový, že 2.0 je sprinter na 100m a 2.5 na 400m :845:
Dvoulitr od nízkých otáček zas tak nejede a pak je to pecka jako hrom, což samozřejmě imponuje a je to větší adrenalin. Dvoulitr je ze starého dobrého vrhu - spolehlivý drsný motor. Svalnatý sprinter. Výhodou je jakási koncentrace síly do malého spektra otáček, což ale také může být nevýhoda, neboť špatné zařazení znamená ztrátu výkonu.
Dvaapůlka je kultivovanější, nástup výkonu je postupný. Když oba motory držíš nad 4000 ot, dostaneš stejně, ale do těch 4000 se pokaždé dostaneš jinak. S dvouapůlkou je to plynulý zátah. Výhodou 2.5 je její uživatelská hodnota - dá se s ní jezdit jako s naftou, točit 2000 a stále má dost síly.
Osobně bych doporučil 2.5 pro běžné ježdění, denní použití a občasné dovádění. 2.0 vnímám jako vetší hardcore, spíše na zábavu.
Otázka spolehlivosti je diskutabilní, zejména u WRX. Rozdíl v životnosti starého a nového motoru je zmiňován u STI, jak jsem pozoroval, ale u WRX je to myslím nastejno. Mám najeto na 2.5 170tisíc a motor samotný nikdy ani nezaváhal.
Nechci radit, je to na tobě, ale já bych ti doporučoval 2.5 :811:
Dvoulitr od nízkých otáček zas tak nejede a pak je to pecka jako hrom, což samozřejmě imponuje a je to větší adrenalin. Dvoulitr je ze starého dobrého vrhu - spolehlivý drsný motor. Svalnatý sprinter. Výhodou je jakási koncentrace síly do malého spektra otáček, což ale také může být nevýhoda, neboť špatné zařazení znamená ztrátu výkonu.
Dvaapůlka je kultivovanější, nástup výkonu je postupný. Když oba motory držíš nad 4000 ot, dostaneš stejně, ale do těch 4000 se pokaždé dostaneš jinak. S dvouapůlkou je to plynulý zátah. Výhodou 2.5 je její uživatelská hodnota - dá se s ní jezdit jako s naftou, točit 2000 a stále má dost síly.
Osobně bych doporučil 2.5 pro běžné ježdění, denní použití a občasné dovádění. 2.0 vnímám jako vetší hardcore, spíše na zábavu.
Otázka spolehlivosti je diskutabilní, zejména u WRX. Rozdíl v životnosti starého a nového motoru je zmiňován u STI, jak jsem pozoroval, ale u WRX je to myslím nastejno. Mám najeto na 2.5 170tisíc a motor samotný nikdy ani nezaváhal.
Nechci radit, je to na tobě, ale já bych ti doporučoval 2.5 :811:
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Re: WRX 2.0 versus WRX2,5
jak bylo receno, 2,5 je uzivatelsky velmi prijemny motor, ktery se projevuje spise jako vicevalcova atmosfera nez typicky turbomotor. zabira od nejakych 1800 ot a pri beznem jezdeni v podstate nepotrebuje zasadnejsi toceni. nevyhodou je vetsi hmotnost, u 2,0 jsem mel pocit vetsi agility. to se ale da resit pomoci antiliftu.
co se te spolehlivosti tyce, z dlouheho studia pred koupi si pamatuju, ze problemy mely mit snad jen motory ze zacatku vyroby, ty pozdejsi (rv 2006+) uz jsou snad bez rizika.
co se te spolehlivosti tyce, z dlouheho studia pred koupi si pamatuju, ze problemy mely mit snad jen motory ze zacatku vyroby, ty pozdejsi (rv 2006+) uz jsou snad bez rizika.
ex Reza WRX 2,5 combi
- HAD
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1478
- Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vladimír Šitavanc
- Bydliště: Liberec
Re: WRX 2.0 versus WRX2,5
Chlapci díky, potěšili jste mě. To jsem chtěl slyšet :pr:
Re: WRX 2.0 versus WRX2,5
Jednoznacne by som siel do 2,5 . Narozdiel od 2,0 wrx to nieje tak "ošizený" motor ako 2,0.. 2,5 ma semiclosed blok AVCS vačky rovnake ako sti 2,5 do 2008 (akurat ma ine hlavy) (lepsi nastup tuba a nissia spotreba) daleko vykonnesjie vstreky (cca 500cc) a ecu s vacsou pametou co sa vsetko dá využit v budcnosti
2,0 wrx co som videl ma horsi blok ako sti,skor Open daleko slabsie vstreky ako 2,5 wrx , uplne ine hlavy a vačky ako sti 2,0 absencia AVCS atd.....a hlavne prevodvku co zdaleka nesiaha na vykonostne rezervy 2,5 wrx ktorá si hravo poradi s výkonom kde sa 2,0 lúštia ako starý syr. Takze to je moj pohlad s oblasti potencialu týcto motorov aj ked sa na upravy možno nechstáš ..jedn nikdy nevie
2,0 wrx co som videl ma horsi blok ako sti,skor Open daleko slabsie vstreky ako 2,5 wrx , uplne ine hlavy a vačky ako sti 2,0 absencia AVCS atd.....a hlavne prevodvku co zdaleka nesiaha na vykonostne rezervy 2,5 wrx ktorá si hravo poradi s výkonom kde sa 2,0 lúštia ako starý syr. Takze to je moj pohlad s oblasti potencialu týcto motorov aj ked sa na upravy možno nechstáš ..jedn nikdy nevie
FXTi MT6 400PS
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19629
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: WRX 2.0 versus WRX2,5
prevodovka 2.5WRX toho taky moc neda .. max. 300hp ...
takze se dostat na vykon STi a konec
jinak se s 2.5 zije dobre .. jezdim s tim denne tak nejak normalne, "obcas" tomu slapnu ...
mam auto od 08/2011 (tehda melo 32tkm), najel jsem s nim zatim 53tkm a zatim opravdu naprosta spokojenost ...
da se s nim zajet na dovolenou ... i projet pro zabavu serpentiny
ALE .. s 2.0 jsem nejel ...
takze se dostat na vykon STi a konec
jinak se s 2.5 zije dobre .. jezdim s tim denne tak nejak normalne, "obcas" tomu slapnu ...
mam auto od 08/2011 (tehda melo 32tkm), najel jsem s nim zatim 53tkm a zatim opravdu naprosta spokojenost ...
da se s nim zajet na dovolenou ... i projet pro zabavu serpentiny
ALE .. s 2.0 jsem nejel ...
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
Re: WRX 2.0 versus WRX2,5
a co ma vydrs prevodovky s PS? predovsetkým je to vec NM poznam xy aut ktore dlhodlbo chodia na stakým NM že by prevodvka s 2,0 prezila tak jedno zrýchlenie na 2 a 3jku. Ja asi rok s parametremi 330-340/ps/480nm
Jo a to som nevycital z internetu to su relane skusenosti a nie s 1nym ani 3mi autami. vkazdom pripade je to priepasený rozdiel oproti MT5 2,0 aj ked kukoncu zvat tam davali pevnejsie MT
Jo a to som nevycital z internetu to su relane skusenosti a nie s 1nym ani 3mi autami. vkazdom pripade je to priepasený rozdiel oproti MT5 2,0 aj ked kukoncu zvat tam davali pevnejsie MT
FXTi MT6 400PS
- seatik
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4045
- Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vašek
- Bydliště: Plzeňsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: WRX 2.0 versus WRX2,5
To musí byt kotel ve forestru. To bych si pral nekdy v tom svezt
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Re: WRX 2.0 versus WRX2,5
sak dobehni na zraz terz tam mam kratku MT6 cca 380-400ps a 550nm
Estre ktým prevodovkám ..samozrejme ako u vsetkého je to vecou uživania ..ked bude nieikto robit casto pevne starty je jasne ze to nevydzi ale inak zvlada Nm velmi dobre ...
Estre ktým prevodovkám ..samozrejme ako u vsetkého je to vecou uživania ..ked bude nieikto robit casto pevne starty je jasne ze to nevydzi ale inak zvlada Nm velmi dobre ...
FXTi MT6 400PS
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19629
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: WRX 2.0 versus WRX2,5
nemam to z internetu, rikal mi to p.Nowak. Bavili jsme se o 2.5 (kterou jsem tam byl)
Pokud se zvedaji hp, zveda se i kroutak ... a predpokladam, ze to myslel tak, ze kdyz posune vykon nad 300hp, zvedne se kroutak tak, ze se zacinaji sypat prevodovky ..
ze to ty 5kv montovane do wrx nevydrzi ...
6kv z STi je pry dimenzovany mnohem lepe
Pokud se zvedaji hp, zveda se i kroutak ... a predpokladam, ze to myslel tak, ze kdyz posune vykon nad 300hp, zvedne se kroutak tak, ze se zacinaji sypat prevodovky ..
ze to ty 5kv montovane do wrx nevydrzi ...
6kv z STi je pry dimenzovany mnohem lepe
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- HAD
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1478
- Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vladimír Šitavanc
- Bydliště: Liberec
Re: WRX 2.0 versus WRX2,5
No chlapci, děkuji za pěkně rozvinutou diskuzi. Téma zvedání výkonu a tím očekávaní příchodu potíží s životností převodovky je pro mě opravdu okrajové téma. Chtěl bych si přeci jenom jednou užít svůj "první" pilíř.
Co si toho odnáším, je preference volby 2.5 před 2.0. Jak je to s palivem u 2.5? Pouze 100 oktanový benzín, nebo je možné i nižší oktanové číslo, ale s aditivy?
Díky všem za dosavadní příspěvky
Had
Co si toho odnáším, je preference volby 2.5 před 2.0. Jak je to s palivem u 2.5? Pouze 100 oktanový benzín, nebo je možné i nižší oktanové číslo, ale s aditivy?
Díky všem za dosavadní příspěvky
Had
- seatik
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4045
- Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vašek
- Bydliště: Plzeňsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: WRX 2.0 versus WRX2,5
2.5 chrousta uplne v klidu N95,je to v psano i do příručky jako preferovane palivo. Aspon u forestra..
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004