SI AT převodovka , škubání za studena
Re: SI AT převodovka , škubání za studena
Podle mě tam máš málo ATF. Jinak pozor na tu kontrolu - není to složité, ale pro přesnost měření to chce dodržet daný postup - buďto ho najdeš v návodu k obsluze ke tvému autu nebo třeba tady u nás (sice je pro 4AT, ale pro 5AT je to obdobný).
Já měl jednou po výměně moc a cukalo to. Pak jsem odsál cca 3 dcl a bylo to OK. A před úplně první výměnou po tom, co jsem auto koupil, to cukalo při řazení 3->2 v zátěži. Po výměně to zmizelo.
Jak už jsem psal, tak SW převodovky se adaptuje na opotřebení lamel a brzd a kvalitu, tlak a opotřebení oleje. Takže po výměně není od věci udělat reset adaptační paměti modulu převodovky (není bezpodmíněčně nutné - ono se to časem přeadaptuje samo).
Začal bych tím nejjednodušším - kontrola hladiny. Pak případně vyměnit olej (filtr není potřeba, ten je bezúdržbovej, ale pro klid duše klidně taky). A pokud to nepřestane, tak bych začal řešit něco víc - zjistil bych si názor několik různých servisů a případně lidí, co tomu rozumí. Nejlíp poraděj lidi, co vědí, že z tebe, resp. případné opravy nebudou mít ani korunu Servisy mají tendenci navrhovat složitá a drahá řešení.
Já měl jednou po výměně moc a cukalo to. Pak jsem odsál cca 3 dcl a bylo to OK. A před úplně první výměnou po tom, co jsem auto koupil, to cukalo při řazení 3->2 v zátěži. Po výměně to zmizelo.
Jak už jsem psal, tak SW převodovky se adaptuje na opotřebení lamel a brzd a kvalitu, tlak a opotřebení oleje. Takže po výměně není od věci udělat reset adaptační paměti modulu převodovky (není bezpodmíněčně nutné - ono se to časem přeadaptuje samo).
Začal bych tím nejjednodušším - kontrola hladiny. Pak případně vyměnit olej (filtr není potřeba, ten je bezúdržbovej, ale pro klid duše klidně taky). A pokud to nepřestane, tak bych začal řešit něco víc - zjistil bych si názor několik různých servisů a případně lidí, co tomu rozumí. Nejlíp poraděj lidi, co vědí, že z tebe, resp. případné opravy nebudou mít ani korunu Servisy mají tendenci navrhovat složitá a drahá řešení.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: SI AT převodovka , škubání za studena
Honzo moc děkuji za příspěvky, vážím si tvé fundované rady
Re: SI AT převodovka , škubání za studena
Snad ti to pomůže
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: SI AT převodovka , škubání za studena
Tak jsem provedl dle návodu měření a po zahřátí byla ryska těsně nad "hot minimum" takže asi čas dolít tak pul litru že ?
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4156
- Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
- Bydliště: Jemnice, Vysočina
Re: SI AT převodovka , škubání za studena
Pozor tolik to určitě nebude . Něco podobného jsem provedl i já a potom jsem zase odsával. Doporučuji raději dolít 2 dcl do teplé AT, kousek projet nebo nechat chvilku běhat a znovu změřit. Chtěl jsem to mít těsně pod max a to se dost blbě trefuje :655:
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Nyní: BMW 330xd AT
Re: SI AT převodovka , škubání za studena
Jo, souhlasím s romullem - půl litru je rozhodně moc. Já jsem byl takhle zbrklej při jedné výměně a pak jsem odsával cca 3 dcl.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: SI AT převodovka , škubání za studena
Hmmmm, tak se dolilo 2 dcl a i když mám subjektivní pocit že škubání za studena je o něco lepší, pořád ještě škube a problém přetrvává. What next ? Asi zkusit vyměnit převodový olej kompletně dřív a nečekat na 180tkm servis ??,
- Speedys4
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 241
- Registrován: pon kvě 16, 2011 3:41 pm
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Krupka (okr.Teplice)
- Kontaktovat uživatele:
Re: SI AT převodovka , škubání za studena
kde si měnil náplň?
V subaru Liberec mi ji o půl litru přelili..... (V.J. CARS s.r.o) Spousta lidí si je chválí, odsátí kapaliny mi dokonce skoro zakázali a že je nutný to projet i s počítačem, a potom odsát.
V subaru Liberec mi ji o půl litru přelili..... (V.J. CARS s.r.o) Spousta lidí si je chválí, odsátí kapaliny mi dokonce skoro zakázali a že je nutný to projet i s počítačem, a potom odsát.
Re: SI AT převodovka , škubání za studena
No to nemusí být daleko od pravdy. Sice nevím, jak je to u nejnovějších Subaru, ale třeba BMW má už nějaký ten rok předepsanou teplotu kapaliny pro měření hladiny a tu teplotu zjistíš právě přes diagnostiku.Speedys4 píše:...a že je nutný to projet i s počítačem, a potom odsát.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno