Koroze na voze (všeobecně)
- Tsakabaru
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 4463
- Registrován: pon pro 06, 2021 6:11 pm
- Jméno a příjmení: Míla
- Bydliště: Sokolovsko
Re: Koroze na voze (všeobecně)
tim vyresis kontakt s travou a vzlinani, ale uz ne tolik vypar, bych tam dal regulerni "igelit"
bych pod to placnul treba tohle: https://www.webobal.cz/agro-a-zahrada/p ... xcQAvD_BwE
bych pod to placnul treba tohle: https://www.webobal.cz/agro-a-zahrada/p ... xcQAvD_BwE
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49227
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koroze na voze (všeobecně)
Kolegyně z práce mě požádala, jestli bych se mohl podívat na jejich Kia Sportage 2004, kterou mají s maminkou doma po tátovi. Že jim končí technická a chlapík, co jim s tím na technickou jezdí jim říkal, že je to kolem zadní nápravy rezatý a že si to mají nechat spravit. Byla z toho nešťastná, anžto nevěděla co s tím. V práci jsem to letmo okoukl a přiznám se, že jsem si úplně nevšiml, jak moc shnilý to je. Ono by to na věci nic nezměnilo, do háje bych jí stejně neposlal, jen bych na to byl líp psychicky připravenej.
Minulý týden, když jsem se v tom začal vrtat jsem vzápětí zjistil, že si musím z exdílny přivézt vzduchovej verkcajk, že bez toho to nejsem schopen rozpreparovat. A po dlouhé době jsem si zase uvědomil, že můžu mít doma kolik chci elektrickejch a aku nástrojů, ale na autech se prostě bez vzduchu dělat nedá. Krásně jsem to za tu dobu zapomněl.
Je to ryze účelová oprava, protože kolem nápravnice se k těm nosníkům mohlo jak k penězům. Samozřejmě především s hořákem od svářečky. Takže jsem to ušil jak to šlo, hlavně aby to nějak bylo.
.
Minulý týden, když jsem se v tom začal vrtat jsem vzápětí zjistil, že si musím z exdílny přivézt vzduchovej verkcajk, že bez toho to nejsem schopen rozpreparovat. A po dlouhé době jsem si zase uvědomil, že můžu mít doma kolik chci elektrickejch a aku nástrojů, ale na autech se prostě bez vzduchu dělat nedá. Krásně jsem to za tu dobu zapomněl.
Je to ryze účelová oprava, protože kolem nápravnice se k těm nosníkům mohlo jak k penězům. Samozřejmě především s hořákem od svářečky. Takže jsem to ušil jak to šlo, hlavně aby to nějak bylo.
.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24355
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Koroze na voze (všeobecně)
No teda, pěkně to bylo odumřelé. Nedivím se tomu chlapíkovi Nápravnice zatím držela tam kde má... parádní záchrana, takový kolega je k pohledání
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Koroze na voze (všeobecně)
Takovýho kolegu co mi na to koukne před STK, zavaří díry, bych v práci taky potřeboval.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- seatik
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4038
- Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vašek
- Bydliště: Plzeňsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koroze na voze (všeobecně)
Takže Tom rozjíždí novou várku. Jupíííí. Tome, kdy to mám dovézt? Apropo, kolikátý vůbec ve frontě jsem?
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14887
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Koroze na voze (všeobecně)
@seatik Tom ale teď bude dělat jen Korejce :-)
Hezká oprava, jsi kolega k nezaplacení, Tome :-)
Hezká oprava, jsi kolega k nezaplacení, Tome :-)
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49227
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koroze na voze (všeobecně)
Vašku nic nerozjíždím. To byla jednorázovka ze soucitu. Dokud nebude stát dílna, tak nic podobnýho znovu dělat nebudu. Válet se pod autem mě pěkně sralo.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5169
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Koroze na voze (všeobecně)
Jak vypadá ta kolegyně že s ní tak soucitiš
Parádní práce jako vždy . Taky bych někoho takového potřeboval mít v záloze
Parádní práce jako vždy . Taky bych někoho takového potřeboval mít v záloze
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49227
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koroze na voze (všeobecně)
Petře kvůli vzhledu kolegyně jsem to nedělal. Je to děvče mého věku, s nímž pracuju 22 let.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Koroze na voze (všeobecně)
Super. Tyhle starší auta je potřeba zachraňovat, jsou vděčný a bez eko. kurvítek.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Re: Koroze na voze (všeobecně)
Potřeboval bych prosím poradit s postupem.
Na opískované těhlici natřené dvousložkovým epoxy základem začala po půl roce vylézat rez. Teď abych nedělal do budoucna tu samou chybu, pomůže po pískování odrezovač/konvertor rzi a pak až dvousložka základ? Nebo nejlépe po pískování galvanický pozink a na něj dvousložku?
Na opískované těhlici natřené dvousložkovým epoxy základem začala po půl roce vylézat rez. Teď abych nedělal do budoucna tu samou chybu, pomůže po pískování odrezovač/konvertor rzi a pak až dvousložka základ? Nebo nejlépe po pískování galvanický pozink a na něj dvousložku?
Subaru Legacy 2.0R 121kW '07
Mazda MX-5 1.8 107kW '01
Škoda Felicia 1.3MPi 50kW '98
-->https://voderamartin.rajce.idnes.cz/
Mazda MX-5 1.8 107kW '01
Škoda Felicia 1.3MPi 50kW '98
-->https://voderamartin.rajce.idnes.cz/
Re: Koroze na voze (všeobecně)
Ahoj. Pískovaných dílů je důležité aby byly co nejdřív ošetřené alespon základem. Idealně ihned po pískování.
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49227
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koroze na voze (všeobecně)
V první řadě bych řekl, že v tom nátěru byla někde chyba. Je pravda, že je třeba ty pískovaný díly natřít co nejdřív, ale když to stihne chytnout lehkou lišku, tak se vůbec nic neděje. Epoxidový základ obsahuje inhibitory koroze a pokud je ten díl natřenej pořádně, tak žádnej rez vylézt nemůže. Navíc těhlice je tak masivní kus železa, že by rez neměla prolézt, ani když to pískovaný nebude. Já mám těhlice zbavený rzi pouze mechanicky před 6 lety a tenkrát jsem je ani do základu nedával, jen jsem je nastříkal samozákladujícím polyuretanem. A po těch letech mají pouze lehkou lišku.
Po pískování nemá smysl na to dávat konvertor rzi, protože když tam není rez, pak nemá s čím konvertovat. Odrezovač v podstatě to samé, ale alespoň to pasivuje.
Zinkovat těhlici je úplně zbytečný. To dává smysl u plechovejch dílů. U takhle masivního kusu železa to smysl nemá.
Po pískování nemá smysl na to dávat konvertor rzi, protože když tam není rez, pak nemá s čím konvertovat. Odrezovač v podstatě to samé, ale alespoň to pasivuje.
Zinkovat těhlici je úplně zbytečný. To dává smysl u plechovejch dílů. U takhle masivního kusu železa to smysl nemá.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Koroze na voze (všeobecně)
No z mého laického pohledu většinou na základní barvu patří nějaká vrchní barva.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)