CVT převodovka v Outbacku 2019
CVT převodovka v Outbacku 2019
Mám první Subaru, a to Outback VI. Jak se chová CVT převodovka, resp. na co si dát pozor? Jak řešíte zastavení na křižovatce, u přejezdu, nebo v koloně - poloha N? Mám tam tlačítko AHV, nerozumím úplně jeho funkci, tedy zastavím, zařazeno D, zapnu a nemusím mít nohu na brzdě - před rozjezdem musím funkci vypnout, nebo se to vypne samo? Dik.
Re: CVT převodovka v Outbacku 2019
Asi si jen pohlídat výměnu oleje po 60tis km, nebo 45tis km, pokud auto tahá např karavan.
Na N to dávám jen když přijedu a chystám se parkovat, tak dám ruční brzdu, N a pouštím nožní brzdu - auto si sedne do ruční brzdy, z N dávám P.
AVH - Tato funkce po zastavení udržuje vůz pomocí brzd na místě i bez sešlápnutého brzdového pedálu. Při přidání plynu se vůz automaticky odbrzdí a rozjede.
Na N to dávám jen když přijedu a chystám se parkovat, tak dám ruční brzdu, N a pouštím nožní brzdu - auto si sedne do ruční brzdy, z N dávám P.
AVH - Tato funkce po zastavení udržuje vůz pomocí brzd na místě i bez sešlápnutého brzdového pedálu. Při přidání plynu se vůz automaticky odbrzdí a rozjede.
Subaru Outback 2.5i X Special Edition MY2019
Subaru Outback 2.5i Sport ES MY2015
Mondeo Mk4 r. 2012
Subaru Outback 2.5i Sport ES MY2015
Mondeo Mk4 r. 2012
-
- Nováček
- Příspěvky: 37
- Registrován: ned srp 27, 2023 3:52 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš
- Bydliště: Rakovnicko
Re: CVT převodovka v Outbacku 2019
Na semaforu a v kolonách které popojíždí nechávám "D". U přejezdu dávám "N" protože tam můžu stát různě dlouho.Tlačítko proti couvnutí nepoužívám, protože na křižovatce v kopci auto při rozjezdu stejně necouvne a prostě stojím na brzdě a pak jen přešlápnu na plyn. Jediné co mi u CVT trochu vadí, je při potřebě prudké akcelerace, "hodně rámusu pro nic". Prostě vysoké otáčky, ale akcelerace stejně vlažná. Moje předchozí auto s dvojspojkovou převodovkou, tam sázelo rychlosti během mrknutí oka a zrychlení bylo úplně někde jinde.
Subaru Outback 2.5i LPG Executive, MY2018
moje první Subaru
moje první Subaru
- wunti
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 1088
- Registrován: pát říj 09, 2015 1:38 pm
- Jméno a příjmení: Michal Wunti
- Bydliště: Ostrava
Re: CVT převodovka v Outbacku 2019
Nebude ani o převodovce jako spis motorizaci.berka píše: ↑stř pro 20, 2023 10:26 pm Jediné co mi u CVT trochu vadí, je při potřebě prudké akcelerace, "hodně rámusu pro nic". Prostě vysoké otáčky, ale akcelerace stejně vlažná. Moje předchozí auto s dvojspojkovou převodovkou, tam sázelo rychlosti během mrknutí oka a zrychlení bylo úplně někde jinde.
Nyní:
Subaru OTB 2019, Comfort +
VW Passat 2,0 TDi, 110 kW, 2017
Ex:
Subaru Legacy 2,5 CVT LPG, 2011
Škoda Oct. III, 1,4 TSI, 110 kW, 2018
Škoda Oct. II, 1,6i, 75kW, 2007
Subaru Legacy 2,0R 121kW, 2006
Škoda Oct. I, 1,9TDi 4x4 66kW, 2000
Renault Clio 1,9D, 2001
Škoda Favorit a 110L
Subaru OTB 2019, Comfort +
VW Passat 2,0 TDi, 110 kW, 2017
Ex:
Subaru Legacy 2,5 CVT LPG, 2011
Škoda Oct. III, 1,4 TSI, 110 kW, 2018
Škoda Oct. II, 1,6i, 75kW, 2007
Subaru Legacy 2,0R 121kW, 2006
Škoda Oct. I, 1,9TDi 4x4 66kW, 2000
Renault Clio 1,9D, 2001
Škoda Favorit a 110L
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16195
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: CVT převodovka v Outbacku 2019
Tak já i na přejezdu nechávám na CVT u BS pořád D a brzdu, když přijíždím do města, kde očekávám více zastavení, tak si zapínám AVH, kdy po silnějším stisknutí brzdy začne blikat kontrolka (nechává se D) a v ten okamžik sundávám nohu z plynu a dám si nohu nad plyn, takže když je zelená, tak ihned dávám plyn, auto samo odbrzdí a u dalšího semaforu se to opakuje. Zapnuté AVH se neaktivuje při vlažném brždění.
Já mám BS 2019, což je poFL a ten už má virtuální stupně, takže plný kotel není mixér, navíc po double-kick-downu to nedává bezhlavě maximum, ale jede jinak než CVT u SJ.
Já mám BS 2019, což je poFL a ten už má virtuální stupně, takže plný kotel není mixér, navíc po double-kick-downu to nedává bezhlavě maximum, ale jede jinak než CVT u SJ.
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
-
- Nováček
- Příspěvky: 37
- Registrován: ned srp 27, 2023 3:52 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš
- Bydliště: Rakovnicko
Re: CVT převodovka v Outbacku 2019
Také mám model po faceliftu, sice má virtuální stupně (7), ale při plném plynu to víc připomíná mixer, než řazení "pevných" rychlostí. Nechápu ten double-kick-down, jelikož já u mého auta kick-down na pedálu plynu nemám.
Subaru Outback 2.5i LPG Executive, MY2018
moje první Subaru
moje první Subaru
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16195
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: CVT převodovka v Outbacku 2019
Double-kick-down : když chceš rychle předjet, tak jednou rychle šlápneš na plyn, zvedneš nohu a dáš plyn tak na 80% plynu (2x rychle za s sebou). V ten okamžik řídící jednotka nepřemýšlí a hned přidává optimum na maximum.
Když se dá plný plyn bez double-kick-down, tak to má zvuk mixéru, navíc je tam časové zpoždění. Když se dá double-kick-down, tak alespoň u mne ten mixér má hlubší zvuk.
Když se dá plný plyn bez double-kick-down, tak to má zvuk mixéru, navíc je tam časové zpoždění. Když se dá double-kick-down, tak alespoň u mne ten mixér má hlubší zvuk.
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Re: CVT převodovka v Outbacku 2019
k původnímu dotazu, na N úplně zapomeň.
ahv nepoužívám.
ahv nepoužívám.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Re: CVT převodovka v Outbacku 2019
Mne hovorili ked som preberal auto a vycital som aj na forach.
Ked zastavis das N, potom rucna brzda (stale mas stlacenu noznu brzdu), potom P a vypinas motor.
Do P nie hned lebo tam je len taky kolicek a moze byt velmi namahany, hlavne ked stojis vo svahu.
Moj styl jazdy - vyjdem z garaze, vypnem start&stop, zapnem avh, zapnem Eye Sight, pridem na hlavnu, rozbehnem, aktivujem Eye Sight a dalej neriesim. Ani v kolone, ani v zapche nedavam do N. Ked stojis dlho v zapche na D, on Ta sam vyzve a vtedy spravim postup co som napisal hore.
Ked zastavis das N, potom rucna brzda (stale mas stlacenu noznu brzdu), potom P a vypinas motor.
Do P nie hned lebo tam je len taky kolicek a moze byt velmi namahany, hlavne ked stojis vo svahu.
Moj styl jazdy - vyjdem z garaze, vypnem start&stop, zapnem avh, zapnem Eye Sight, pridem na hlavnu, rozbehnem, aktivujem Eye Sight a dalej neriesim. Ani v kolone, ani v zapche nedavam do N. Ked stojis dlho v zapche na D, on Ta sam vyzve a vtedy spravim postup co som napisal hore.
Subaru Outback 2019 (Comfort)
- ladis77
- Strážce pokladu
- Příspěvky: 6134
- Registrován: stř zář 09, 2009 7:07 pm
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Re: CVT převodovka v Outbacku 2019
K tomu parkování v kopci, po N a zařazení ruční brzdy pustím nohu z brzdy, auto "se zhoupne" do ruční brzdy a teprv pak dám P. Protože když to neuděláš, tak si myslim, ze to pořád bude držet na převodovce a ne na brzde, ci jak to laicky popsat
OTB 2016 Comfort 08/18 ->
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19617
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: CVT převodovka v Outbacku 2019
Už se někomu ten "kolíček" u automatu urval nebo ho nějak řešil?
Slyším pořád o jeho "namáhání" ...
Díky
Slyším pořád o jeho "namáhání" ...
Díky
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 23044
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: CVT převodovka v Outbacku 2019
Ja ho neurval a s funkcni ruckou jsem problem nemel, ale nekdy ze zacatku, kdyz mi ta rucka brzdila na pytel a v kopci jsem dal P s blbe brzdici ruckou a pustil, tak pri vyrazeni P se ozvala rana jak kdyz upadne prevodovka na zem v horsim pripade se prej muze i stat, ze jak se to o to opre, tak to Pcko pak nejde vyradit.
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49562
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: CVT převodovka v Outbacku 2019
Průměrně strojařsky citlivému člověku to rve uši, když slyší, jak se trhá ten kolík z převodovky, když to na něm visí. Znám spoustu lidí, kteří vůbec nepoužívají ruční brzdu a prostě nechají automat viset na P. A kulík nikdo z nich neustřihl. Ale kdo má trošku cit, tak to takhle prostě nedělá. Moje stará vrána mi umožňuje P vůbec nepoužívat a používám pouze ruční brzdu. Pouze když stojím s naloženou károu v krpálu, tak tam pro jistotu to P šoupnu. Jinak nikdy.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19617
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: CVT převodovka v Outbacku 2019
povazuju se za technicky a strojařsky zdatného a citlivého cloveka ... ale v tomhle jsem tvůj úplný protiklad
odjakživa používám jen P ... samozřejmě neparkuju ve Srázné ulici tam bych teda dal i tu ručku
Dám P a pomalu pouštím brzdu, až se to v klidu opře ...
(Subaru s automatem jsem ale nikdy neměl. Jen dvě BMW a teď Slepici .. )
Ruční brzda na provozních kotoučovkách je za mě mnohem větší zlo
odjakživa používám jen P ... samozřejmě neparkuju ve Srázné ulici tam bych teda dal i tu ručku
Dám P a pomalu pouštím brzdu, až se to v klidu opře ...
(Subaru s automatem jsem ale nikdy neměl. Jen dvě BMW a teď Slepici .. )
Ruční brzda na provozních kotoučovkách je za mě mnohem větší zlo
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- gerda
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2247
- Registrován: ned srp 29, 2010 6:46 pm
- Jméno a příjmení: Michal Gerych
- Bydliště: rozmezí Valašského království, Slovácka a Hané
Re: CVT převodovka v Outbacku 2019
Souhlasím. S vozíkem z kopce to jde krásně cítit, jak se to po ruční brzdě, vyřazení na N s nožní brzdou a povolení nožní brzdy hodně zhoupne a pak teprve P. Pak ještě radši dávám klíny pod kola vozíku. Jak byl teď vozík hodně naložený, tak jsem klíny nemohl vytáhnout a musel do kopce couvnout..VDC píše: ↑čtv pro 21, 2023 8:06 am Průměrně strojařsky citlivému člověku to rve uši, když slyší, jak se trhá ten kolík z převodovky, když to na něm visí. Znám spoustu lidí, kteří vůbec nepoužívají ruční brzdu a prostě nechají automat viset na P. A kulík nikdo z nich neustřihl. Ale kdo má trošku cit, tak to takhle prostě nedělá. Moje stará vrána mi umožňuje P vůbec nepoužívat a používám pouze ruční brzdu. Pouze když stojím s naloženou károu v krpálu, tak tam pro jistotu to P šoupnu. Jinak nikdy.
Člověk by se měl učit celý život. Všechno jde, když se chce. Když nemůžeš, tak přidej. Nebojte se ničeho.
Subaru Outback 3.63R 191 kW, MY11
Honda FR-V 1.8 i-VTEC 103 kW, MY08
Honda Civic Anglán liftback 1.4 66 kW, MY00
Subaru Outback 3.63R 191 kW, MY11
Honda FR-V 1.8 i-VTEC 103 kW, MY08
Honda Civic Anglán liftback 1.4 66 kW, MY00