Tak zase tu mám nějaké zajímavé poznatky ohledně volantu. Nejzajímavější asi je, že prostě FF ve hrách na Xboxu je horší než v těch samých hrách na PC. To mi teda hlava nebere. Ale nedivil bych se, kdyby za to mohl Microsoft se svejma API.
Zejména chybí odpor, pocit setrvačnosti a tak. Přecijen na tom volantu (v reálu) má bejt řízení, nějaký posilovač nebo ne a zavěšení, čepy, kola, gumy, všechno to má nějaký setrvačnosti, odpory, rotační díly mají gyroskopický efekt, nějaký vlastnosti mají gumy podle rychlosti a skluzu atd.
Naštěstí jsem pronikl do custom tuningu přímo ve volantu a tyto a mnohé další efekty se dají doladit uživatelsky. Takže se mj. dá přidat tlumení, odpor, setrvačnost a rozumným naladěním se vytvoří opravdu hodně reálný dojem.
Ono zřejmě zejména u starších her autoři ještě moc nepočítali s direct drive force feedbackem, kde jedna z typických vlastností je, že to na prázdno nemá vůbec žádný odpor a setrvačnost danou jenom hmotností samotných rotujících dílů. Točí se to úplně volně, na rozdíl od zpřevodovaných. No a tím pádem tam autoři her tyto efekty moc neimplementují, protože ty ne "DD" volanty to měly tak nějak by design.
Ale jak jsem psal, naštěstí se to dá doladit ke spokojenosti.
Jinak jsem teda pokořil i tu rally. Je to fakt hodně velkej rozdíl jezdit čistou stopu po asfaltu nebo rally po asfaltu nebo rally po bordelu. Ale dá se.
No a ohledně toho nějakýho úchytu, příchytu, kokpitu jsem se rozhodl, že si vyrobím vlastní na míru ze dřeva. Už mám něco nakreslený, ale ještě to chce poladit. Zvažoval jsem i pedály seshora, ale nechám to možná do revize 2.