Vypnutí el. motoru XV
-
- Nováček
- Příspěvky: 11
- Registrován: pon lis 21, 2022 6:59 pm
- Jméno a příjmení: Martin Prokop
- Bydliště: Ostrava
Re: Vypnutí el. motoru XV
Nemluvím o žádném start/stop systému!!!
- Augi
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 972
- Registrován: stř črc 27, 2016 9:52 am
- Jméno a příjmení: Michal Augustýn
- Bydliště: okolí Prahy
Re: Vypnutí el. motoru XV
Ano, e-boxer je hybrid, a ty mají jiný režim provozu. Vlastně nejde ani tolik mluvit o Start/Stop, protože v okamžiku, kdy neběží benzín, je k dispozici elektromotor.
Asi se někdy budu muset nějakým e-boxer svézt, protože to není poprvé, co podobný požadavek čtu. To je to chcípnutí/startování motoru opravdu u Subaru tak otravné? I v 10 let staré hybridní Toyotě je to totiž velmi plynulé, takže mi to tam nikdy vůbec nevadilo, a ani v komunitě jsem ještě nečetl, že by to někoho obtěžovalo.
U Levorgu (není hybrid) mě třeba ten Start/Stop ale taky štve - naštěstí je tam na něj ale tlačítko.
WRX STI 2018
Outback Field 2023
a další japonský škopky
ex: WRX STi 2004, Levorg GT-S 2016
Outback Field 2023
a další japonský škopky
ex: WRX STi 2004, Levorg GT-S 2016
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16196
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vypnutí el. motoru XV
Já znám zhasínání motoru a jízdu jen s EV z SK forestíka, kde mne to vůbec nerušilo (=nebylo slyšet) a náběh motoru byl hladký. Je možné, že u XV je to jinak, protože Metuzalem z toho měl infarkt.
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
- Metuzalem
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2499
- Registrován: pát zář 22, 2017 5:52 pm
- Jméno a příjmení: Milan P.
- Bydliště: venkov u Jaroměře
Re: Vypnutí el. motoru XV
Zas to tak nepřeháněj Mně to vadilo spíš z principu, a taky mě to zaskočilo, protože jsem to nečekal. Ale fungovalo to normálně a nebylo to nijak slyšitelné a nijak to nerušilo, jen jsem prostě vyjádřil svůj názor na to neustálé vypínání, kdy mi to cestou z Pardubic do Jaroměře vypnulo motor snad 30x...
Forester 2.0XT Comfort, MY2017, SJ - Šedivák
- Metuzalem
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2499
- Registrován: pát zář 22, 2017 5:52 pm
- Jméno a příjmení: Milan P.
- Bydliště: venkov u Jaroměře
Re: Vypnutí el. motoru XV
Vyjádřil jsem (tehdy) svůj názor, pravda, poněkud expresívněji A na infarkt jsem měl náběh jen poprvé, když to vyplo motor a než jsem si uvědomil, že jedu e-boxerem (bylo to náhradní auto od Chalupů, tak jsem neměl přeběžnou přípravu). Pak už jsem jen sledoval, kdy se to bude opakovat. a postupně jsem získával čím dál větší odpor k takovému řešení.
Opravdu to nerušilo nějakým škubáním nebo hlukem. Byl to spíš můj soucit s tím motorem: ujet 300 m vypnout, rozjet na el a pak hned za jízdy nastartovat nebo podle okolností a zmáčknutí pedálu (nebo podle hvězd?) nejdřív nastartovat a pak rozjet, ujet 500 m, vypnout a tak to trvalo přes všechny křižovatky v HK, při každém příjezdu do vesnice, kdy jsem doplachtil bez motoru a pak to zas naskočilo... Detaily si už úplně nepamatuju, tak to berte trochu s rezervou
Jo, vím, ty motory jsou na to nachystaný, nemají klasický startér, mají řízené dobíjení baterky atd., ale když já jsem vyrostl v jiné době... My jsme byli kolikrát rádi, že motor vůbec naskočil, tak kdo by pak měl to srdce ho jen tak mírnyx-týrnyx vypnout
Opravdu to nerušilo nějakým škubáním nebo hlukem. Byl to spíš můj soucit s tím motorem: ujet 300 m vypnout, rozjet na el a pak hned za jízdy nastartovat nebo podle okolností a zmáčknutí pedálu (nebo podle hvězd?) nejdřív nastartovat a pak rozjet, ujet 500 m, vypnout a tak to trvalo přes všechny křižovatky v HK, při každém příjezdu do vesnice, kdy jsem doplachtil bez motoru a pak to zas naskočilo... Detaily si už úplně nepamatuju, tak to berte trochu s rezervou
Jo, vím, ty motory jsou na to nachystaný, nemají klasický startér, mají řízené dobíjení baterky atd., ale když já jsem vyrostl v jiné době... My jsme byli kolikrát rádi, že motor vůbec naskočil, tak kdo by pak měl to srdce ho jen tak mírnyx-týrnyx vypnout
Forester 2.0XT Comfort, MY2017, SJ - Šedivák
- Augi
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 972
- Registrován: stř črc 27, 2016 9:52 am
- Jméno a příjmení: Michal Augustýn
- Bydliště: okolí Prahy
Re: Vypnutí el. motoru XV
Jo to chápu, že to může bejt nezvyk Ale Toyota hybridy dělá přes 30 let a ty nejstarší mají naježdeno bez větších problémů přes milión kilometrů (taxikářské Priusy). Tak když už je Toyota minoritní vlastník Subaru, snad předala aspoň nějaký know-how, aby to u Subaru taky dlouho spolehlivně fungovalo
WRX STI 2018
Outback Field 2023
a další japonský škopky
ex: WRX STi 2004, Levorg GT-S 2016
Outback Field 2023
a další japonský škopky
ex: WRX STi 2004, Levorg GT-S 2016
- Jozifek
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 608
- Registrován: stř čer 01, 2016 6:09 pm
- Jméno a příjmení: Josef Lášek
- Bydliště: Praha
Re: Vypnutí el. motoru XV
Včera jsem opět testoval, jak se chová XV naší mámy, a když zařadím manuální řazení, tak za jízdy funguje jako dvoulitr s el dopingem. Chcípne pouze když zastavím. S tím se asi nedá dělat nic....
MY18 Forester XT
MY22 Franklin S10A
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49575
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vypnutí el. motoru XV
Akorát, že v Priusech i dalších hybridech od Toyoty, jsou nějaký reálný baterky, na který to i něco ujede. V e-boxeru není v postatě nic, tak to musí startovat furt.
Upřímně říkám, že to bych nesnesl, ze stejných důvodů jako psal Metuzalem.
Stačí, že všechny nové motory a ty s přímým vstřikem nejvíc, zní po nastartování jako pumpa na sračky. A ještě aby to startovalo furt dokola. To by mě jeblo.
Upřímně říkám, že to bych nesnesl, ze stejných důvodů jako psal Metuzalem.
Stačí, že všechny nové motory a ty s přímým vstřikem nejvíc, zní po nastartování jako pumpa na sračky. A ještě aby to startovalo furt dokola. To by mě jeblo.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Augi
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 972
- Registrován: stř črc 27, 2016 9:52 am
- Jméno a příjmení: Michal Augustýn
- Bydliště: okolí Prahy
Re: Vypnutí el. motoru XV
V XV je 0,57 kWh, v Corolle 0,75 kWh (pokud jsem to špatně vyčetl, opravte mě prosím). To je dobrý jen na popojíždění v kolonách, při parkování, a při ustálené jízdě nižší rychlostí (z kopce je to jasný ) Ale jak jsem psal, chtělo by to vyzkoušet, třeba to mají u e-boxeru fakt blbě vyladěný a není to taková pohoda jako u Toyoty.
Příklad z mého života: Často jezdím u nás pro něco většího do obchodu, což je přes kilometr, většinu cesty z kopce, takže při odjezdu tam frknu vynucený EV režim a do obchodu tak dojedu bez startu motoru. Spalovák teda naskočí až při cestě zpět, teda ve výsledku méně startů než bez hybridu
WRX STI 2018
Outback Field 2023
a další japonský škopky
ex: WRX STi 2004, Levorg GT-S 2016
Outback Field 2023
a další japonský škopky
ex: WRX STi 2004, Levorg GT-S 2016
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 23055
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Vypnutí el. motoru XV
Jsem na papírový parametry nekoukal, ale ty 2 kilometry nebo kolik má to má ujet mi přijde jako výsměch... Já v tý koloně ráno naskáču asi 10km Kdyby to těch 10km dokázalo naskákat na baterku, tak mi to na daily na dojíždění přijde super, kdyby to bylo nějak cenově srovnatelné. Když ujedu kilometr na baterku a dalších 9 stejně jedu s průměrnou rychlostí 2km/h a spotřebou 20l/100km, tak je to pořád dost o ničem
Re: Vypnutí el. motoru XV
Za jízdy je to úplně v pohodě, skoro o tom nevíš. Otravné to je, když stojíš na místě, a ono to nahodile startuje a chcípá ). Nebo když ti to nastartuje u baráku půl sekundy před stiskem tlačítka Stop. Budu věřit japonským inženýrům, že je to OK, ale místy je to fakt protivné .Augi píše: ↑úte pro 06, 2022 10:54 am Asi se někdy budu muset nějakým e-boxer svézt, protože to není poprvé, co podobný požadavek čtu. To je to chcípnutí/startování motoru opravdu u Subaru tak otravné? I v 10 let staré hybridní Toyotě je to totiž velmi plynulé, takže mi to tam nikdy vůbec nevadilo, a ani v komunitě jsem ještě nečetl, že by to někoho obtěžovalo.
- Augi
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 972
- Registrován: stř črc 27, 2016 9:52 am
- Jméno a příjmení: Michal Augustýn
- Bydliště: okolí Prahy
Re: Vypnutí el. motoru XV
V tom případě bych zvážil jinej způsob dopravy, protože podle tvých čísel strávíš ráno v koloně 5 hodinspm píše: ↑stř pro 07, 2022 9:04 pm Jsem na papírový parametry nekoukal, ale ty 2 kilometry nebo kolik má to má ujet mi přijde jako výsměch... Já v tý koloně ráno naskáču asi 10km Kdyby to těch 10km dokázalo naskákat na baterku, tak mi to na daily na dojíždění přijde super, kdyby to bylo nějak cenově srovnatelné. Když ujedu kilometr na baterku a dalších 9 stejně jedu s průměrnou rychlostí 2km/h a spotřebou 20l/100km, tak je to pořád dost o ničem
WRX STI 2018
Outback Field 2023
a další japonský škopky
ex: WRX STi 2004, Levorg GT-S 2016
Outback Field 2023
a další japonský škopky
ex: WRX STi 2004, Levorg GT-S 2016
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 23055
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Vypnutí el. motoru XV
Si tak i někdy připadám Ale reálně: trasu bez provozu zajedu za 25 minut. 2016, když jsem to začínal jezdit, jsem to ráno (horší případ) jezdil 45 minut. Po první vlně covidu, když nějak lidi přestali dělat home officy a přestali se bát, se to rapidně zhoršilo, takže od té doby ten dojezdový čas je ve většině případů k hodině. A drtivou většinu toho času strávím na úseku spojky od D11 po lanový most, což je baj oko podle mapy asi 8km. Tam se celých těch 8km sunu poměrně dost krokem. Takže z logiky věci mi vychází, že hybrid, co tu půl hodinu na přeskákání 8km zvládne s puštěnym topenim a dobije se během tý jízdy po dálnici by docela fungovat mohl. Ale když to ujede 2km a dalších 6 zase skáču na spalovací motor, tak to fakt moc význam nemá a vozit tam kvůli tomu baterku za 200 táců, místo který mohla být rezerva... nevim no (Mimochodem ta cenotvorba těch dílů je taky zajímavá - kolik že má ta baterka, asi 1kWh? 1kWH jsem v LiFePO4 kupoval do Libera a ikdyž jsem bral asi jednu z těch nejdražších, tak k ceně toho náhradního dílu to mělo pořád daleko ).
-
- Nováček
- Příspěvky: 11
- Registrován: pon lis 21, 2022 6:59 pm
- Jméno a příjmení: Martin Prokop
- Bydliště: Ostrava
Re: Vypnutí el. motoru XV
Tak první týden od koupě mi to nevadilo, furt jsem si říkal, že si zvyknu. Bohužel se tak nestalo, spíše naopak, je to čím dál, tím horší... Takže pokud nenajdu do konce zímy řešeni, nebo to auto nepošlu ze skály, tak na jaře okamžitý prodej. Kdo s tím nejezdí delší dobu, tak věřte, že opravdu nevite.....
Auto mám do města, kde neustále přibržďujete, zase rozjiždite atd, no a aby to auto co minutu chcípalo spal. motor a za další ani ne minutu jej nastartovalo a tak třeba 30 min v kuse, to opravdu ne.... Největší sranda je, když dojíždíte na světelnou na el. motor a sotva zastavite na červené, tak to nastaruje spalovací motor. No a to, že během těch pár minut, co čekate na zelenou, to chcípne a nastartuje ještě tak dvakrát, tak to je úplně mimo realitu pro mě....
Auto mám do města, kde neustále přibržďujete, zase rozjiždite atd, no a aby to auto co minutu chcípalo spal. motor a za další ani ne minutu jej nastartovalo a tak třeba 30 min v kuse, to opravdu ne.... Největší sranda je, když dojíždíte na světelnou na el. motor a sotva zastavite na červené, tak to nastaruje spalovací motor. No a to, že během těch pár minut, co čekate na zelenou, to chcípne a nastartuje ještě tak dvakrát, tak to je úplně mimo realitu pro mě....
Naposledy upravil(a) Gorkzy dne čtv pro 08, 2022 5:45 pm, celkem upraveno 1 x.