Zajímavé odkazy
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20792
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Zajímavé odkazy
Pavle a koukal jsi na spotřebu? 50- 75l na den?
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- cleo
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 6371
- Registrován: čtv lis 20, 2014 11:38 am
- Jméno a příjmení: Pavel Klofáč
- Bydliště: Poddžbánsko
Re: Zajímavé odkazy
To je další věc, která mě odrazuje. Když to má malou spotřebu, nemá to výkon.
Když budou výpadky řádově hodiny, dá se to, ale čím dál častěji tady u nás máme delší a delší výpadky.
Stejně nejsem rozhodnutý, teď potřebuju dodělat střechu na přístřešku pro auta, pak vybudovat další přístřešek na dřevo atd....
Když budou výpadky řádově hodiny, dá se to, ale čím dál častěji tady u nás máme delší a delší výpadky.
Stejně nejsem rozhodnutý, teď potřebuju dodělat střechu na přístřešku pro auta, pak vybudovat další přístřešek na dřevo atd....
MY2020 Subaru Outback 2.5i Active - otouš
ex 2016 Subaru Forester 2.0i-L Comfort CVT - modrásek
ex 2016 Subaru Forester 2.0i-L Comfort CVT - modrásek
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14991
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Zajímavé odkazy
Asi není. Jen si asi někteří vyhodnotili, že zajistit tyto nouzové potřeby pomocí EC vychází v poměru cena(finanční možnosti)/užitná hodnota líp. Minimálně bude EC míň ztrácet na hodnotě než jakýkoliv baterky. Sám nemám jasno v tom, jak tohle vyřešit. Ale dojde na to. Nicméně dokud bydlím v pronajatém bytě, tak to není téma.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Re: Zajímavé odkazy
Já to mám vyřešené takto.
Doma mi zůstal po nějakých pokusech měnič 12V->230V 1200W. Takže když bude potřeba, tak to připojím na nastartované auto.
Nouzový provoz lednice a světel to zvládne na volnoběh.
Centrála co doma leží, kdyby náhodou něco, jsou vyhozené peníze. Další krám, kde se musí měnit olej a řešit zanesený karbec od bio srajdy. Mě stačí sekačka s motorkou.
A auto na volnoběh nemá od spotřeby centrály moc daleko. Když mám auto na LPG, tak to možná vyjde i levněji.
Doma mi zůstal po nějakých pokusech měnič 12V->230V 1200W. Takže když bude potřeba, tak to připojím na nastartované auto.
Nouzový provoz lednice a světel to zvládne na volnoběh.
Centrála co doma leží, kdyby náhodou něco, jsou vyhozené peníze. Další krám, kde se musí měnit olej a řešit zanesený karbec od bio srajdy. Mě stačí sekačka s motorkou.
A auto na volnoběh nemá od spotřeby centrály moc daleko. Když mám auto na LPG, tak to možná vyjde i levněji.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16183
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zajímavé odkazy
Tady u hasičů mají elektrocentrálu na benzín /lpg/cng
https://www.vyzbrojna.cz/cz/1501/3899/h ... start.html
https://www.vyzbrojna.cz/cz/1501/3899/h ... start.html
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49492
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zajímavé odkazy
Tak to bych teda rozporoval, na základě letitého používání centrály na chalupě. Mám centrálu Robin, což je výrobek FHI, s generátorem Endress 3.5 kVA. Nikdy jsem karbec čistit nemusel. Nikdy jsem z toho benzín nevylejval. Vždycky jsem jen přišel, dolil, zatáhl a jela. Někdy stála měsíc, někdy 3. Oleje je v ní půl litru a měním ho po dvou letech. Bydlet někde na vsi, kde vypadává elektrika, tak bych tu centrálu rozhodně doma chtěl mít.dracekvo píše:Centrála co doma leží, kdyby náhodou něco, jsou vyhozené peníze. Další krám, kde se musí měnit olej a řešit zanesený karbec od bio srajdy. Mě stačí sekačka s motorkou.
A auto na volnoběh nemá od spotřeby centrály moc daleko. Když mám auto na LPG, tak to možná vyjde i levněji.
Míval jsem ještě Subaru-Robin 1,2 kW, tu mi bohužel ukradli.
Srovnávat s autem na volnoběh, to fakt kulhá. Když si pořídíš kilowattovej invertor, kterej by měl dejme tomu stejnej výkon, jako to tvoje auto na volnoběh s 1200W měničem, tak ta centrála bude brát max litr za hodinu a to při plný zátěži. Zkus hodinu odebírat z auta kilowattu a rychle tě to přejde.
Ta moje centrála, bere při zatížení do kilowatty zhruba litr za hodinu. Samozřejmě, když se zatíží na plno těma 3 kW, tak pak bere nějaký 3 litry
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Zajímavé odkazy
Tak jsem si to video taky konečně pustil, a bylo to zajímavé. Pár nových detailů jsem se dozvěděl, zejména jak se nahazuje, na druhou stranu tam ale pár základních opatření chybělo a mám různé připomínky - plánuješ tu přednášku ještě opakovat?
Nějaké náměty do budoucna:
- příprava na blackout, chyběla poslední opatření den před blackoutem
- historie blackoutů v ČSSR
- zdůraznil bych možná o něco víc mechanizmus nekontrolované řetězové reakce, jak jedna událost rozboří vše do daleka
- odhady délky blackoutu: město versus vesnice, průšvih dispečerů versus průšvihové počasí versus exploze rozvodny
Trošku mimo téma, ale příbuzná záležitost je příprava a reakce na výpadek plynu nebo dálkového topení.
A pak různé drobnosti typu "co s autem, když je v podzemí garáži a nefungují elektrická vrata...", tam to chce jednak taky zjistit jak na ruční ovládání a případně přeparkovat před blackoutem ven.
Nějaké náměty do budoucna:
- příprava na blackout, chyběla poslední opatření den před blackoutem
- historie blackoutů v ČSSR
- zdůraznil bych možná o něco víc mechanizmus nekontrolované řetězové reakce, jak jedna událost rozboří vše do daleka
- odhady délky blackoutu: město versus vesnice, průšvih dispečerů versus průšvihové počasí versus exploze rozvodny
Trošku mimo téma, ale příbuzná záležitost je příprava a reakce na výpadek plynu nebo dálkového topení.
A pak různé drobnosti typu "co s autem, když je v podzemí garáži a nefungují elektrická vrata...", tam to chce jednak taky zjistit jak na ruční ovládání a případně přeparkovat před blackoutem ven.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14991
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Zajímavé odkazy
Láďo, dík za podněty, stojí za zamyšlení. Problém té přednášky je, že to nejspíš byla jednorázová záležitost. Tomu odpovídá i příprava, nějak jsem zkompiloval, co o tom vím, nějaké podrobnosti dohledal... Nepřišlo mi úplně smysluplné strávit přípravou týden. Vědecká knihovna oslovila tu organizaci, která zajišťuje besedy o energetice na školách (a pro které jezdím přednášet), tak jsem se rád pokusil jim něco smysluplnýho uplácat, prezentaci jsem pak poskytl v mé "lektorské sociální bublině", ale jestli to ještě někdy někdo použije, to je otázka.
Blbý je, že nejsou informace úplně snadno dostupný. Ty zkušenosti u nás (naštěstí) chybí. A když zavoláš někam do špitálu a ptáš se, jaký mají záložní zdroje, na kolik hodin provozu mají na místě palivo, jak často to zkouší atd., nikomu se moc nechce prozrazovat, kde mají slabiny, takže jsou to všechno citlivé interní informace. A přeci jenom je u toho můj ksicht na videozáznamu, to si člověk rozmyslí, jestli použije informace z nějakého blogu od člověka, o kterém nikdy neslyšel
No druhá věc je, že to mělo nějaký časový rámec, ne úplně striktní, ale zadání bylo 45 minut plus dotazy.
Určitě by byla zajímavá i víc technická přednáška o řízení sítě a různých nestandardních stavech, ale já jsem tak úplně dopředu nevěděl, kdo bude moje publikum (obecně široká veřejnost většinově asi netechnického vzdělání), proto jsem se držel spíš praktického pojetí. A v neposlední řadě jsem s tím řízením sítě v praxi v podstatě nepřišel do styku, takže o tom spoustu věcí nevím. Mohl bych spíš celkem fundovaně hovořit o tom, jaké nestandardní stavy můžou nastat při provozu jaderné elektrárny a co by se dělo, kdyby došlo k roztržení všech 4 parovodů, které odvádějí tepelný výkon z reaktoru, ale to by zas nikoho nezajímalo
Jinak...ten "den před blackoutem" jsem úplně nepochopil, jak jsi to myslel?
Blbý je, že nejsou informace úplně snadno dostupný. Ty zkušenosti u nás (naštěstí) chybí. A když zavoláš někam do špitálu a ptáš se, jaký mají záložní zdroje, na kolik hodin provozu mají na místě palivo, jak často to zkouší atd., nikomu se moc nechce prozrazovat, kde mají slabiny, takže jsou to všechno citlivé interní informace. A přeci jenom je u toho můj ksicht na videozáznamu, to si člověk rozmyslí, jestli použije informace z nějakého blogu od člověka, o kterém nikdy neslyšel
No druhá věc je, že to mělo nějaký časový rámec, ne úplně striktní, ale zadání bylo 45 minut plus dotazy.
Určitě by byla zajímavá i víc technická přednáška o řízení sítě a různých nestandardních stavech, ale já jsem tak úplně dopředu nevěděl, kdo bude moje publikum (obecně široká veřejnost většinově asi netechnického vzdělání), proto jsem se držel spíš praktického pojetí. A v neposlední řadě jsem s tím řízením sítě v praxi v podstatě nepřišel do styku, takže o tom spoustu věcí nevím. Mohl bych spíš celkem fundovaně hovořit o tom, jaké nestandardní stavy můžou nastat při provozu jaderné elektrárny a co by se dělo, kdyby došlo k roztržení všech 4 parovodů, které odvádějí tepelný výkon z reaktoru, ale to by zas nikoho nezajímalo
Jinak...ten "den před blackoutem" jsem úplně nepochopil, jak jsi to myslel?
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Re: Zajímavé odkazy
VDC:
tak samozřejmě, kvalitní centrála je o něčem jiném. Mě by tu centrála stála třeba 2 roky. Elektřina u nás nevypadla ani nepamatuju. Ten měnič mám jen jako úplnou nouzovku, která nepotřebuje žádnou údržbu.
A ani tu kilovatu odebírat stále nelze. Alternátor to na volnoběh nedá. A jestli mi to veme 2L LPG za hodinu je mi fuk. Cenově to furt vyjde stejně jako litr benzínu.
tak samozřejmě, kvalitní centrála je o něčem jiném. Mě by tu centrála stála třeba 2 roky. Elektřina u nás nevypadla ani nepamatuju. Ten měnič mám jen jako úplnou nouzovku, která nepotřebuje žádnou údržbu.
A ani tu kilovatu odebírat stále nelze. Alternátor to na volnoběh nedá. A jestli mi to veme 2L LPG za hodinu je mi fuk. Cenově to furt vyjde stejně jako litr benzínu.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Re: Zajímavé odkazy
Tapan: to je jednoduché. Za největší průšvih osobně považuji počasí. Pokud nějaký trotlové špatně spočítají N-1 (viz 4.listopad 2006), dá se čekat, že se to nějak ustojí nebo nejpozději za den nahodí. Stejně tak nějaká lokální exploze rozvodny a podobně, tam bude pomoc zvenčí. Opravdový průšvih by byl zřejmě spuštěný plošně počasím - námraza, moc sněhu nebo moc větru, možná ještě dlouhodobě moc velké vedro a podobně. Tam můžeš zůstat i ve velkoměstě dva tři dni bez proudu a pomoci zvenčí, v nejhorším i týden.
No a počasí se dá ovšem předpovídat. Takže když je v předpovědi orkán, povodně nebo extrémní teploty, procházím standartní checklist. Tak jako většina lidí v takové situaci zabezpečí věci na balkoně nebo na zahradě před větrem, u mně je pár položek navíc:
Natankovaná plná nádrž nebo aspoň polovina u všech aut?
Nabitá powerbanka?
Opravdu je doma zásoba vody, nebo to zase někdo vybral?
Auto zaparkované venku daleko od vody, stromů a kontejnerů?
Plus zběžná kontrola trvanlivých potravin, protože ty se spotřebovávají a doplňují průběžně a občas se stav propadne dost hluboko.
No a to je moje příprava den před (možným) blackoutem. Samozřejmě to může spadnout bez varování plošně a na dlouho, ale většinou to počasí hraje roli.
No a počasí se dá ovšem předpovídat. Takže když je v předpovědi orkán, povodně nebo extrémní teploty, procházím standartní checklist. Tak jako většina lidí v takové situaci zabezpečí věci na balkoně nebo na zahradě před větrem, u mně je pár položek navíc:
Natankovaná plná nádrž nebo aspoň polovina u všech aut?
Nabitá powerbanka?
Opravdu je doma zásoba vody, nebo to zase někdo vybral?
Auto zaparkované venku daleko od vody, stromů a kontejnerů?
Plus zběžná kontrola trvanlivých potravin, protože ty se spotřebovávají a doplňují průběžně a občas se stav propadne dost hluboko.
No a to je moje příprava den před (možným) blackoutem. Samozřejmě to může spadnout bez varování plošně a na dlouho, ale většinou to počasí hraje roli.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Re: Zajímavé odkazy
Tapan: Mě by to zajímalo.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Zajímavé odkazy
Mě taky, chci přednášku na příštím srazu.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- StandaB
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3721
- Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
- Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
- Bydliště: Nürnberg
Re: Zajímavé odkazy
Podle me ale na tohle, (temer vsechno) Tapan odpovedel. I to ze kdyz prijde pruser a musis prchat, prezivaji ti, co maji plnou nadrz.
Re: Zajímavé odkazy
Jo..ale zároveň naznačil problém: permanentně minimálně čtyři z pěti powerbank vybité. Většina lidí ten stav připravenosti neudrží dlouhodobě, aspoň já ne. Když nám nečekaně vypnuli vodu, věděl jsem co budu dělat...a kulový, obvyklá zásoba vody na zalévání zrovna nebyla. Takže jsme splachovali minerálkou.
Naposledy upravil(a) outback dne stř úno 23, 2022 9:58 pm, celkem upraveno 1 x.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14991
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Zajímavé odkazy
Láďo, jo takhle...no jo, chápu. S tím souhlasím, a děláš to prozíravě. Jenže tu prozíravost nikoho nenaučíš během hodinové přednášky. Tam je úspěch, když si budou za 2 roky pamatovat, že možná nepoteče voda, a natočí si zavčas něco do hrnců apod.
Láďo, Honzo, není problém. Už si teda taky všechno nepamatuju, ale ty zajímavý věci jo. Gilotinový přerušení všech 4 parovodů byla moje státnicová úloha na simulátoru, celkem sranda, na alarmových panelech barevná hudba, hlásíš vedoucímu dozadu ty největší průsery (dosažení významných hodnot, na které reagují automatiky) a za takový 3-4 minutky je posekáno. No a pak už je to jednoduchý a na všechno dost času
Láďo, Honzo, není problém. Už si teda taky všechno nepamatuju, ale ty zajímavý věci jo. Gilotinový přerušení všech 4 parovodů byla moje státnicová úloha na simulátoru, celkem sranda, na alarmových panelech barevná hudba, hlásíš vedoucímu dozadu ty největší průsery (dosažení významných hodnot, na které reagují automatiky) a za takový 3-4 minutky je posekáno. No a pak už je to jednoduchý a na všechno dost času
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12