Vibrace a jaké díly vyměnit
Vibrace a jaké díly vyměnit
Zdravím, po instalaci polyurethanu na rámy diferenciálu začali projevovat vibrace, nejhorší to je tak mezi 70-90 km/hod. Pustil jsem se do výměny, protože už to vibrovalo předtím, měl jsem za to, že to dělá hlavně kardan, ale ten je po výměně kloubů a snad i vyvážen (ověřím v pondělí). Vzhledem k tomu, že kardan ten problém asi není a PU ty problémy asi jen zesílily, tak sem se začal koukat po dalších možných problémech:
kola - ty to velice pravděpodobně nebudou, vibrace byli s letňáky i zimáky, různá velikost, projev vibrací byl stejný
ložiska - PZ ložisko je pořád originál, tak ho asi zkusím vyměnit, LZ má najeto asi 80 000km, tak nevím jestli vyměnit i to když už v tom budu
Poloosy - řekl bych, že u diferenciálu mají trochu vůli, klidně bych klouby vyměnil, ale nemůžu najít provedení pro zadní diferenciál, všude je jen pro přední nápravu... nevíte někdo jestli jsou stejné/zaměnitelné? kloub u kola mají zase většinou jen s abs kroužkem, ale já mám kroužek na náboji kola uvnitř bubnu, ale povedlo se mi najít i klouby bez abs kroužku, ale nejsem si jistý počtem drážek v náboji, budu to muset přepočítat na autě :D Jinak by mě zajímalo ještě vaše doporučení na značku kloubů? Našel jsem spidan, japanparts, metelli, ceny tak nějak stejné, ale nevím prostě co vybrat...
Napadá vás ještě někoho, čím by ty vibrace mohly být způsobeny?
Díky za rady.
kola - ty to velice pravděpodobně nebudou, vibrace byli s letňáky i zimáky, různá velikost, projev vibrací byl stejný
ložiska - PZ ložisko je pořád originál, tak ho asi zkusím vyměnit, LZ má najeto asi 80 000km, tak nevím jestli vyměnit i to když už v tom budu
Poloosy - řekl bych, že u diferenciálu mají trochu vůli, klidně bych klouby vyměnil, ale nemůžu najít provedení pro zadní diferenciál, všude je jen pro přední nápravu... nevíte někdo jestli jsou stejné/zaměnitelné? kloub u kola mají zase většinou jen s abs kroužkem, ale já mám kroužek na náboji kola uvnitř bubnu, ale povedlo se mi najít i klouby bez abs kroužku, ale nejsem si jistý počtem drážek v náboji, budu to muset přepočítat na autě :D Jinak by mě zajímalo ještě vaše doporučení na značku kloubů? Našel jsem spidan, japanparts, metelli, ceny tak nějak stejné, ale nevím prostě co vybrat...
Napadá vás ještě někoho, čím by ty vibrace mohly být způsobeny?
Díky za rady.
Forester SG 2006 2.0X
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20896
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Vibrace a jaké díly vyměnit
Geometrii jsi po výměně dělal? Nemáš nějakej bordel pod kotoučema?
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Re: Vibrace a jaké díly vyměnit
vzadu mám bubny, jsou čistý, kola jsou taky čistý... ještě zkusím tu geometrii, ale předtím byla seřízená v autorizáku a vibrovalo to taky
Forester SG 2006 2.0X
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 15027
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Vibrace a jaké díly vyměnit
Od jaké rychlosti to vibruje? Přestane to při nějaké vyšší? Vibruje to furt, nebo jen při akceleraci, nebo naopak spíš na volnoběh? Má na to nějaký vliv lehké přibržďování? Je to stejné při jízdě rovně a v rejdu?
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Re: Vibrace a jaké díly vyměnit
začne to kolem těch 70km/hod, kolem 100km/hod bych řekl, že to dost zmizí, vibruje to pořád, akcelerace, ustálená jízda, decelerace, když vyřadím na neutrál, tak to na to nemá vůbec vliv... roztočil sem kola i na zvedáku (samozřejmě auto začalo pípat, protože zadek se točil jinak rychle) a vibrace jsem žádný necítil, proto bych řekl, že to dělá ten zadek když je v zátěži
Forester SG 2006 2.0X
Re: Vibrace a jaké díly vyměnit
Tak jsem vyměnil obě ložiska, a prohodil poloosy a dělá to pořád, ale řekl bych že už to není tak výrazné... jeden homokineťák byl už trochu horší a samozřejmě ten u kola, co se teď nedá nikde sehnat
Forester SG 2006 2.0X
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49575
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vibrace a jaké díly vyměnit
No tak hlavně, že je znát alespoň nějaké zlepšení !!
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Vibrace a jaké díly vyměnit
Tak jsem zjistil, že se odporoučel jeden homokineťák vpravo vpředu u kola (a asi taky levý přední ložisko), zjistil jsem, že při demontáži přední poloosy se doporučuje vyměnit i těsnění v diferenciálu, protože se často poškodí... má s tím někdo zkušenost jak moc je to nutné?
Forester SG 2006 2.0X
Re: Vibrace a jaké díly vyměnit
Tak update, vyměnil jsem obě přední poloosy, obě ložiska, udělal jsem znova geometrii... celé auto je krásně tiché, ale vibrace úplně nezmizeli a naopak se objevil nový problém, při akceleraci hlavně v nižších rychlostech do 50km/hod se auto poměrně dost nepříjemně rozvibruje a řekl bych, že ta vibrace není podélná ale příčná... zkusil jsem tam dát původní poloosy, žádná změna, taky jsou zkoušel aktivovat režim pohonu pouze předních kol jestli to nedělá kardan, ale taky beze změny (takže to dělá teda pravděpodobně předek)... napadá někoho, co by to mohlo být? napadá mě už pouze přední rozvodovka :(
Forester SG 2006 2.0X
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5221
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Vibrace a jaké díly vyměnit
tak jen pro pořádek dám nějaké info k vibracím
měl jsem vibrace při akceleraci , když bylo auto v záběru, pokud nebylo v tahu vibrace nebyly, důvod byl špatný kloub na přední polose u diferáku , bylo rozpadlé jehlové ložisko a byla vůle v celém kloubu, po výměně auto vibrovat přestalo , takže u mě teda jednoznačně kloub poloosy , ani jsem v to nedoufal , že to může dělat takový bordel , vůle byla cítit , ale zas tak hrozně to nevypadalo, po rozebrání to vypadalo tragicky už celkem dost , takže věřím , že i celkem malá vůle v kloubu poloosy může dělat slušnou neplechu a vibrovat s autem
měl jsem vibrace při akceleraci , když bylo auto v záběru, pokud nebylo v tahu vibrace nebyly, důvod byl špatný kloub na přední polose u diferáku , bylo rozpadlé jehlové ložisko a byla vůle v celém kloubu, po výměně auto vibrovat přestalo , takže u mě teda jednoznačně kloub poloosy , ani jsem v to nedoufal , že to může dělat takový bordel , vůle byla cítit , ale zas tak hrozně to nevypadalo, po rozebrání to vypadalo tragicky už celkem dost , takže věřím , že i celkem malá vůle v kloubu poloosy může dělat slušnou neplechu a vibrovat s autem
Re: Vibrace a jaké díly vyměnit
Co si dal za poloosy?
Subaru Impreza WRX Hawk 06 / 169kw
Subaru Outback BP 06 / 121kw
Pežůt 206 CC / 80kw
Ex: Lexus IS 200 Sportcross 04 / 114kw
Ex: Subaru Forester S-turbo 99 / 125kw
Ex: Mazda 3 Kintaro 07 / 110kw
Ex: Škoda Octavia 1.6 / 74kw
Ex: Subaru Forester SF 98, 2.0/92Kw
Ex: Škoda Felicia 98, 1.3 mpi/40Kw
Subaru Outback BP 06 / 121kw
Pežůt 206 CC / 80kw
Ex: Lexus IS 200 Sportcross 04 / 114kw
Ex: Subaru Forester S-turbo 99 / 125kw
Ex: Mazda 3 Kintaro 07 / 110kw
Ex: Škoda Octavia 1.6 / 74kw
Ex: Subaru Forester SF 98, 2.0/92Kw
Ex: Škoda Felicia 98, 1.3 mpi/40Kw
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 5221
- Registrován: stř zář 24, 2014 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Petr Němec
- Bydliště: Beskydy
Re: Vibrace a jaké díly vyměnit
nějaký obyčejný kloub GSP 656013 za cca 500kč , tak se uvidí jak dlouho vydrží , zatím jsem rád že funguje a nevibruje , žádný zázrak to asi nebude , jediné co vím tak prodavač tvrdil , že reklamace nejsou tak se uvidí jestli kecal nebo ne
- podvlada
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 10718
- Registrován: úte led 01, 2019 5:43 pm
- Jméno a příjmení: Vláďa Podlešák
- Bydliště: Plzeň
Re: Vibrace a jaké díly vyměnit
"Předním pohonem" se ale kardan nepřestane točit. U mě tohle dělal napůl kardan a napůl zadní silentblok převodovky.Vrták píše: ↑pát bře 25, 2022 9:14 pm Tak update, vyměnil jsem obě přední poloosy, obě ložiska, udělal jsem znova geometrii... celé auto je krásně tiché, ale vibrace úplně nezmizeli a naopak se objevil nový problém, při akceleraci hlavně v nižších rychlostech do 50km/hod se auto poměrně dost nepříjemně rozvibruje a řekl bych, že ta vibrace není podélná ale příčná... zkusil jsem tam dát původní poloosy, žádná změna, taky jsou zkoušel aktivovat režim pohonu pouze předních kol jestli to nedělá kardan, ale taky beze změny (takže to dělá teda pravděpodobně předek)... napadá někoho, co by to mohlo být? napadá mě už pouze přední rozvodovka :(
Edit: sorry, nevšiml jsem si datumu
Subaru Outback '04 BP 3.0 H6 180 kW <vlákno zde>
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!
Subaru Forester '05 SG 2.0 H4 92 kW <vlákno zde>
ex Ford Mondeo II '00 1.8 I4 85kW
ex Alfa 156 '99 2.5 V6 140kW CUORE SPORTIVO!