Dotaz na koupi Subaru Legacy rok 1995-2004
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: pon pro 20, 2021 8:48 pm
- Jméno a příjmení: Miroslav Čákora
- Bydliště: Veletov
Dotaz na koupi Subaru Legacy rok 1995-2004
Zdravím zvažují na jaře nebo v létě koupi Subaru Legacy rok 1995-2004 a baget mám max 60tisic hrozně mě to auto láká dřív jsem jezdil naftovým Volvem a teď vlastním Nissan almeru 1.6.16v auto je to suprove ale malé jsem na kombíky myslíte že je rozumné za tak nízkou částku kupovat to auto? Nebo lépe na co bych si měl dát pozor?
Naposledy upravil(a) quickly dne pon pro 20, 2021 10:32 pm, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Oprava nadpisu
Důvod: Oprava nadpisu
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14991
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Dotaz
Určitě koukej po 3. generaci, to je 2001+, nebo tak nějak, ty starší budou sežraný na sračku všechny. Motory v těchto ročnících jsou spolehlivé, ale i u těch novějších kousků bude potřeba dát pozor na korozi. Chce to trochu vědět, kam kouknout, nejvíc trpí lemy a prahy, zejména kapsy na jejích koncích. Samozřejmě jsou to už starý auta, takže je třeba počítat a zkontrolovat všeobecné věci - dost možná nemusí chladit klima může téct řízení, stav tlumičů a brzd může taky promluvit do ceny ponákupního servisu a bylo by víc než vhodné kontrolovat aspoň zkraje velmi často stav chladící kapaliny a oleje, bez jednoho nebo druhého dlouho jezdit nebudeš. Jinak ten budget není vůbec nereálný.
Jo a prosím nezakládej nová vlákna s názvem "dotaz", je zvykem v názvu vlákna naznačit, čeho se ten dotaz bude asi týkat On to někdo z moderátorů vylepší
Jo a prosím nezakládej nová vlákna s názvem "dotaz", je zvykem v názvu vlákna naznačit, čeho se ten dotaz bude asi týkat On to někdo z moderátorů vylepší
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: pon pro 20, 2021 8:48 pm
- Jméno a příjmení: Miroslav Čákora
- Bydliště: Veletov
Re: Dotaz na koupi Subaru Legacy rok 1995-2004
Děkuji za tu úpravu názvu. a s korozí počítám jen mě zajímalo co se týče motorů a podvozku bude to moje první 4x4ka a když to bude trochu chycené tak mi to nevadí
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49492
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dotaz na koupi Subaru Legacy rok 1995-2004
Vlákno jsem přesunul do vhodnějšího fóra.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14991
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Dotaz na koupi Subaru Legacy rok 1995-2004
U Subaru bohužel když je to "trochu chycené", tak to znamená, že za rok ti ten lem zůstane v ruce. Je potřeba to obrousit, vyvařit, ošetřit...a pak máš relativně nesmrtelný auto. Samozřejmě čím lepší stav seženeš, tím míň s tím bude práce.
Motory jsou ok, když se v nich měnil olej a bylo ho v něm vždy dost. Každopádně když běží klidně a tiše, měl by být ok. Starší 2.5 můžou trpět na těsnění pod hlavou, což se projevuje přehříváním a tím, že se po zahřátí "přesune" chladicí kapalina z chladiče do expanzky (jen ten chladič prosím po zahřátí neotevírej, ale můžeš před jízdou, měl by být plný chladicí kapaliny, a expanzka by po jízdě neměla být plná a neměly by do ní jít bubliny). Na víčku chladiče by zespoda neměl být nějaký ošklivý šlem apod.
Podvozek standard, pozor na shnilou nápravnici, prorezlý ramena apod., samozřejmě dle nájezdu a zacházení už můžou být za zenitem silentbloky a další spotřební podvozkový díly, ale to není nic, co by se nedalo s rozumnými náklady vyřešit.
Motory jsou ok, když se v nich měnil olej a bylo ho v něm vždy dost. Každopádně když běží klidně a tiše, měl by být ok. Starší 2.5 můžou trpět na těsnění pod hlavou, což se projevuje přehříváním a tím, že se po zahřátí "přesune" chladicí kapalina z chladiče do expanzky (jen ten chladič prosím po zahřátí neotevírej, ale můžeš před jízdou, měl by být plný chladicí kapaliny, a expanzka by po jízdě neměla být plná a neměly by do ní jít bubliny). Na víčku chladiče by zespoda neměl být nějaký ošklivý šlem apod.
Podvozek standard, pozor na shnilou nápravnici, prorezlý ramena apod., samozřejmě dle nájezdu a zacházení už můžou být za zenitem silentbloky a další spotřební podvozkový díly, ale to není nic, co by se nedalo s rozumnými náklady vyřešit.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: pon pro 20, 2021 8:48 pm
- Jméno a příjmení: Miroslav Čákora
- Bydliště: Veletov
Re: Dotaz na koupi Subaru Legacy rok 1995-2004
Děkuji za rady. A jak to čtu tak bude lepší když pak požádám asi nějakého Subaristu.
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16183
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dotaz na koupi Subaru Legacy rok 1995-2004
Cakyc: je dobré potom napsat, v kterém regionu je to auto, potom se může ozvat někdo, kdo by Ti pomohl.
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: pon pro 20, 2021 8:48 pm
- Jméno a příjmení: Miroslav Čákora
- Bydliště: Veletov
Re: Dotaz na koupi Subaru Legacy rok 1995-2004
Quickly: tak to je mi jasné ten boxer mě láká čím dál víc ale zkušenosti stim nemám tak bych nerad naletěl po motorové stránce
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 381
- Registrován: úte led 06, 2015 1:00 pm
- Jméno a příjmení: Petr
Re: Dotaz na koupi Subaru Legacy rok 1995-2004
Na jaře bude 50km od Tebe na prodej Legacy 2,5 121 kW, automat. Sice se mi ho nechce dávat za 60tis. (teda ono se mi ho nechce dávat vůbec ), ale pokud bys chtěl dojet auto okouknout, svézt se a pokecat, tak není problém.
Cena bude opravdu o něco vyšší, ale za auto dám ruku do ohně, víceméně vše maká jak má.
Nehřeje sedák řidiče (pouze záda), nehraje jeden reprák vepředu a to je asi tak vše co nefunguje. Koroze je, ale nic strašného, je to holt 17-ti letý japonec, motor šlape jak má, to samé převodovka
Cena bude opravdu o něco vyšší, ale za auto dám ruku do ohně, víceméně vše maká jak má.
Nehřeje sedák řidiče (pouze záda), nehraje jeden reprák vepředu a to je asi tak vše co nefunguje. Koroze je, ale nic strašného, je to holt 17-ti letý japonec, motor šlape jak má, to samé převodovka
Legacy MY05, 2.5 121kW, 4AT. Outback MY 2020
Trabant 600, Trabant 601, Moto Guzzi Breva 1100, Husqvarna Vitpilen 701
Trabant 600, Trabant 601, Moto Guzzi Breva 1100, Husqvarna Vitpilen 701
Re: Dotaz na koupi Subaru Legacy rok 1995-2004
Osobne by som niečo pošetril a šiel bez debaty do generácie 2003+ a aj tam už bude nejaká korozia sa objavovať.
Myslím že nejaký "socka" model s najslabším 2.0i 101kW by si za podobnú čiastku zohnal. Aj to socka je také diskutabilné, pretože voči vyšším výbavam prišiel iba o koženný volant a vzadu o jeden výfuk (má len jednu koncovku) a výkon. Inak to má všetko podstatné ako aj ostatné stupne výbavy...
Hlavne je to modernejšie, mladšie...
Subaru je trochu pre tých čo nemajú lavé ruky, lebo problém býva servis. Nie každý servisák sa chce venovať niečomu čo nie je Škodovka, on má roboty aj bez toho, nepotrebuje sa učiť nové veci...
A další problém je cena servisu a to všeobecne. Dnes servisáci najčastejšie nakupujú od dodávatelov čo im diely rozvážajú 2x denne a ono sa to potom premietne do ceny. Servisákovi to je jedno, lebo to platíš TY, on len zbiera body za nákup a potom si ich vyberá vo forme zlavy na servisné vybavenie, napríklad plničku klimatizácie, zdvihák,... V konečnom dôsledku mu to zaplatí zákazník na predražených dieloch.
Len taký príklad, ja som si kúpil predné tlmiče KYB, kus stál 68€ a taký slávny ELIT (dnes LKQ) predáva ten istý tlmič za 167€!!! Teda 100€ na jednom tlmiči!!!
Rozvodová sada to isté, to čo človek kúpi bežne aj s vodnou pumpou (sada GATES KP15537XS-1) za 175€, má LKQ za 343€!!!
Ale ako som napísal, diely platí zákazník, takže servisákovi to je jedno, on nebude skúmať kde kúpi diely lacnejšie, ked má zmluvu v Elite.
Takže kto nie je zručný a teda odkázaný na servis, tak musí platiť, potom tá údržba vychádza celkom draho
Myslím že nejaký "socka" model s najslabším 2.0i 101kW by si za podobnú čiastku zohnal. Aj to socka je také diskutabilné, pretože voči vyšším výbavam prišiel iba o koženný volant a vzadu o jeden výfuk (má len jednu koncovku) a výkon. Inak to má všetko podstatné ako aj ostatné stupne výbavy...
Hlavne je to modernejšie, mladšie...
Subaru je trochu pre tých čo nemajú lavé ruky, lebo problém býva servis. Nie každý servisák sa chce venovať niečomu čo nie je Škodovka, on má roboty aj bez toho, nepotrebuje sa učiť nové veci...
A další problém je cena servisu a to všeobecne. Dnes servisáci najčastejšie nakupujú od dodávatelov čo im diely rozvážajú 2x denne a ono sa to potom premietne do ceny. Servisákovi to je jedno, lebo to platíš TY, on len zbiera body za nákup a potom si ich vyberá vo forme zlavy na servisné vybavenie, napríklad plničku klimatizácie, zdvihák,... V konečnom dôsledku mu to zaplatí zákazník na predražených dieloch.
Len taký príklad, ja som si kúpil predné tlmiče KYB, kus stál 68€ a taký slávny ELIT (dnes LKQ) predáva ten istý tlmič za 167€!!! Teda 100€ na jednom tlmiči!!!
Rozvodová sada to isté, to čo človek kúpi bežne aj s vodnou pumpou (sada GATES KP15537XS-1) za 175€, má LKQ za 343€!!!
Ale ako som napísal, diely platí zákazník, takže servisákovi to je jedno, on nebude skúmať kde kúpi diely lacnejšie, ked má zmluvu v Elite.
Takže kto nie je zručný a teda odkázaný na servis, tak musí platiť, potom tá údržba vychádza celkom draho
Subaru Impreza 2.0GX, 5MT, rv2001...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...
Subaru Legacy 2.5i, AT, rv2005...