OUTBACK 2,5i r.v. od 2015 - prestavba na LPG
-
- Nováček
- Příspěvky: 45
- Registrován: pát čer 30, 2017 6:51 am
- Jméno a příjmení: Jaroslav Corba
Re: OUTBACK 2,5i r.v. od 2015 - prestavba na LPG
Motory EJ nemaju hydrostely, ved obrazok co som zdielal hovori jasne. EJ nema, FB uz ma.
Re: OUTBACK 2,5i r.v. od 2015 - prestavba na LPG
Pravda, je už to aspoň 10 let, co jsem asistoval při generálce Opel motoru, ale dle obrázku bych to s těmi zdvihátky tipl opačně, hydrostely byly takové válečky, takže já bych tipnul zdvihátka u EJ motoru
Re: OUTBACK 2,5i r.v. od 2015 - prestavba na LPG
Ale asi mohou být umístěny mimo ventil, viz
http://www.mjauto.cz/montaz-hydraulickych-zdvihatek
http://www.mjauto.cz/montaz-hydraulickych-zdvihatek
Re: OUTBACK 2,5i r.v. od 2015 - prestavba na LPG
EJ má jenom hrníčková zdvihátka, které jsou odstupňované v kalibrovaných velikostech po 50 mikronech (tuším). ty se musí měnit/prohazovat, když je potřeba seřídit ventilové vůle. navíc se musí povolit kladka časování ventilů, vyndat vačky, správně zatmelit atd atd...prostě to nemůže dělat ňouma.
FB má hydr. zdvihátko přes vahadlo, takže teoreticky ideálka na LPG. proč se nedoporučuje přestavba (řikali mě to v subaru, ale to nemusí nic znamenat) může mít víc důvodu - písty, kompresní poměr, pístní kroužky...
FB má hydr. zdvihátko přes vahadlo, takže teoreticky ideálka na LPG. proč se nedoporučuje přestavba (řikali mě to v subaru, ale to nemusí nic znamenat) může mít víc důvodu - písty, kompresní poměr, pístní kroužky...
Re: OUTBACK 2,5i r.v. od 2015 - prestavba na LPG
mně to zdůvodnili nutností demontáže motoru na seřízení ventilů, ale to ten model byl ještě hodně novej, asi to ještě sami nevěděli
když jsem se tenkrát ptal, jestli je to dobrý auto, tak mi řekli "to zatím ještě nevíme, ptáte se moc brzy"
našel jsem dokonce jednoho skoronovýho zaplynovanýho v Itálii: https://www.autoscout24.it/annunci/suba ... ouncle_web
když jsem se tenkrát ptal, jestli je to dobrý auto, tak mi řekli "to zatím ještě nevíme, ptáte se moc brzy"
našel jsem dokonce jednoho skoronovýho zaplynovanýho v Itálii: https://www.autoscout24.it/annunci/suba ... ouncle_web
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
- ladis77
- Strážce pokladu
- Příspěvky: 6134
- Registrován: stř zář 09, 2009 7:07 pm
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Re: OUTBACK 2,5i r.v. od 2015 - prestavba na LPG
jedna 2015+ bude na prodej na autopoint sporilov, zatim neni v nabidce, dneska jsem si tam byl vyzvednout balicek od namornika a byl tam vystavenej, ale s cedulkou ze info pripravuji. ale vim prd co to bylo - beno, nafta, kolik najeto, ....
OTB 2016 Comfort 08/18 ->
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
O3 2.0 TDi 2016 - pracant
bylo: favorit, escort 1.6 8v, tranzit connect, fiat ducato hymer, wrx combi prodrive
Re: OUTBACK 2,5i r.v. od 2015 - prestavba na LPG
nene, díky, já to nekupuju, jen sháním info jak se to plynuje - kdyby se našel inzerát na auto zaplynovaný od novýho s nájezdem 100000km, tak si zavolám o informace
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Re: OUTBACK 2,5i r.v. od 2015 - prestavba na LPG
benzín výhrevnosť 1kg = 43,5 MJ , 1kg = 1,33l paliva , pri spotrebe 7l(5,26kg) x 43,5 = 228 MJ tepla
lpg 1kg = 46,5 MJ , 1kg = 1,81l paliva , pri spotrebe 8l(4,41kg) x 46,5 = 205 MJ tepla
Ventily ak zaklepú tak nie kvôli teplu ktoré je spôsobené horením paliva. Auto jazdiace na LPG bude menej zahrievať motor ako auto na benzín. Jediné čo je že plyn vchádzajúci do motora vďaka zmene skupenstva(tlaku) je vysoko podchladený .. ale to len tak na okrej pre predsedu klubu ktorý búcha po stole a vysvetľuje stále dokola že plyn je teplejší
Auto sa neoplatí prerábať na LPG pretože mu klesne zostatková hodnota, respektíve má väčšiu amortizáciu a tú nedobehne človek nikdy s úsporou vďaka jazde na lacnejšom palive.
lpg 1kg = 46,5 MJ , 1kg = 1,81l paliva , pri spotrebe 8l(4,41kg) x 46,5 = 205 MJ tepla
Ventily ak zaklepú tak nie kvôli teplu ktoré je spôsobené horením paliva. Auto jazdiace na LPG bude menej zahrievať motor ako auto na benzín. Jediné čo je že plyn vchádzajúci do motora vďaka zmene skupenstva(tlaku) je vysoko podchladený .. ale to len tak na okrej pre predsedu klubu ktorý búcha po stole a vysvetľuje stále dokola že plyn je teplejší
Auto sa neoplatí prerábať na LPG pretože mu klesne zostatková hodnota, respektíve má väčšiu amortizáciu a tú nedobehne človek nikdy s úsporou vďaka jazde na lacnejšom palive.
eX Mazda 626 GE'93 1.8i eX Mazda 626 GF'98 2,0i eX Mazda 6 GY'04 2,0D eX Mazda 6 GH'08 2.5i
eX Mazda 6 GJ'15 2.5i eX Subaru Outback BS'15 2,5i eX Opel Astra K'17 1,4i
Subaru Outback BR'11 2,5i
Mazda 2 DJ'15 1,5i
eX Mazda 6 GJ'15 2.5i eX Subaru Outback BS'15 2,5i eX Opel Astra K'17 1,4i
Subaru Outback BR'11 2,5i
Mazda 2 DJ'15 1,5i
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49562
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: OUTBACK 2,5i r.v. od 2015 - prestavba na LPG
Co si mě bereš do úst ??
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: OUTBACK 2,5i r.v. od 2015 - prestavba na LPG
...trochu zavádějící.ŠikmýOk píše:benzín výhrevnosť 1kg = 43,5 MJ , 1kg = 1,33l paliva , pri spotrebe 7l(5,26kg) x 43,5 = 228 MJ tepla
lpg 1kg = 46,5 MJ , 1kg = 1,81l paliva , pri spotrebe 8l(4,41kg) x 46,5 = 205 MJ tepla
Ventily ak zaklepú tak nie kvôli teplu ktoré je spôsobené horením paliva. Jediné čo je že plyn vchádzajúci do motora vďaka zmene skupenstva(tlaku) je vysoko podchladený .. ale to len tak na okrej pre predsedu klubu ktorý búcha po stole a vysvetľuje stále dokola že plyn je teplejší
Auto sa neoplatí prerábať na LPG pretože mu klesne zostatková hodnota, respektíve …
Změna skupenství je právě ten klíčový parametr, kterým jsi schopen regulovat teplotu spalovacího prostoru, předstih a tím i okamžik zážehu. Toto u LPG neplatí, takže teplota spalování může být řízena pouze předstihem (př. bohatostí směsi - když je bohatá, část působí jako inertní) - oboje samozřejmě s přímým vlivem na výkon. Výhoda LPG je menší náchylnost na klepání - takže z toho předstihu, co jsi ubral na regulaci teploty spalin, mužeš zase kousek získat zpět.
Celá ta věda je o časování zážehu. Na LPG to mužeš naladit tak, aby teplota spalin byla stejná jak s benzínem, ale přijdeš o výkon nahoře. Takže to bude o určitém kompromisu mezi naladěním a teplotní rezervou materiálu ventilových sedel a ventilů.
K tomu přidej chybějící aditiva a tím absenci jakési mezivrstvy na dotyku ventil - sedlo.
Navíc si nemyslím, že zůstatková hodnota LPG aut je menší, jednoduše proto, že lidi neví nic o tom, jak moc může LPG některý motory oddělat + jak moc různí experti dokážou tu zástavbu doprasit.
Re: OUTBACK 2,5i r.v. od 2015 - prestavba na LPG
vytáhnu todle téma ze zapomění mam zase dotaz vot známýho kterej zvažuje koupi BS s 2.5. Jednak se ptal, kolik to žere po dálnici (spotřebu 8,5 kombinovanou sem mu našel, ale toho nezajímá) a jednak chtěl vědět jak s plynem. Řek sem mu že plyn ne kůli motoru ven z auta (to ste mi psali, když sem se ptal na auto nervákovi) ale teď sem se tu dočet, že to má hydroštely. Tak jak to teda je? Už je to nějakou dobu co todle vlákno bylo aktivní, tak by informace mohly už bejt korektní. A když už se na něco ptám, přihodim ještě jeden dotaz vot stejnýho zájemce: zajmal by ho případně i forejs SJ se stejným motorem (FB25), ale nevim jestli se to tu vůbec prodávalo (vidim na wiki jen že to existovalo). Prodávalo se tu to či ne? Děkuji
offroadforum.cz
Otloukánek = legacy outback BP 2004
Otloukánek = legacy outback BP 2004
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 23044
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: OUTBACK 2,5i r.v. od 2015 - prestavba na LPG
SJ s 2.5kou podle me v Evrope nebylo. Jenom dvoulitr atmo, dvoulitr s turbem (XT) a dyzl.
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-F926B pomocí Tapatalk
Re: OUTBACK 2,5i r.v. od 2015 - prestavba na LPG
no já taky nenašel, respektive našel sem 2,5XT ale to sem považoval za dovoz z USA. Turbo ale nechce.
offroadforum.cz
Otloukánek = legacy outback BP 2004
Otloukánek = legacy outback BP 2004
-
- Nováček
- Příspěvky: 37
- Registrován: ned srp 27, 2023 3:52 pm
- Jméno a příjmení: Tomáš
- Bydliště: Rakovnicko
Re: OUTBACK 2,5i r.v. od 2015 - prestavba na LPG
Dnes jsem si dovezl Outbacka z přestavby na plyn. Auto jsem kupoval právě i z důvodu jednoduché možnosti přestavby (nepřímý vsřik, hydroštely), takže jsem ho nechal předělat hned jakmile to bylo časově možné. Jednotku jsem chtěl dát STAG a zbytek poskládal plynař podle jeho zkušeností s kvalitou komponentů. Takže reduktor je od firmy KME a vstřikovače od Landi Renzo, nádrž 68 litrů. K tomu elektronická aditivace ochrany ventilů. Za jízdy nepoznám zda jedu na plyn nebo na benzín, v tomto ohledu vše dokonalé. Zatím mám najeto jen cca. 80 km od přestavby, takže nemohu posoudit spotřebu. Je to třetí auto za poslední 2-3 roky, které jsem nechával předělat na plyn, ale první Subaru.
Přestavbu dělala firma LPG-Plzeň
Přestavbu dělala firma LPG-Plzeň
Subaru Outback 2.5i LPG Executive, MY2018
moje první Subaru
moje první Subaru
Re: OUTBACK 2,5i r.v. od 2015 - prestavba na LPG
tu nádrš máš místo rezervy?
offroadforum.cz
Otloukánek = legacy outback BP 2004
Otloukánek = legacy outback BP 2004