Mezinápravový dif viskozní spojka problém
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2733
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Mezinápravový dif viskozní spojka problém
Dokud to nezačne hučet za jízdy, tak to asi neřešit. U mě to hučení za jizdy byla vylítnutá ségrovka viskózy (po podzimním srazu, čímž veškerou vinu házím na námořníka a dundeeho, jakožto pořadtele a vedoucího jezdce a to není všecno, ještě se mi tam zapekl ventilek na pneumatice, když jsme se otáčeli na nevhodném místě hned po prudkém sjezdu a mě hořely brzdy).
S tím hučením to najelo tak 6-7tis km. Předtím se taky několikrát zapekla a pak vždycky povolila (vždycky za velkých teplot a velkého namáhaní). Nicméně bych asi začal koukat po nějakých padlých převodovkách a připravovat se na výměnu. 20tis km by to snad měla vydržet.
S tím hučením to najelo tak 6-7tis km. Předtím se taky několikrát zapekla a pak vždycky povolila (vždycky za velkých teplot a velkého namáhaní). Nicméně bych asi začal koukat po nějakých padlých převodovkách a připravovat se na výměnu. 20tis km by to snad měla vydržet.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- RadekN
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2412
- Registrován: stř úno 22, 2017 9:05 am
- Jméno a příjmení: Radek Novák
- Bydliště: Krupka u Teplic
Re: Mezinápravový dif viskozní spojka problém
Dekuji moc všem za komentáře. Tedy to zatím nebudu řešit . Měl jsem strach, když bych jel třeba na 800 km výlet po dálnici, aby se neprepekla a nevytrestalo mě to při cestě na dovcu.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2733
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Mezinápravový dif viskozní spojka problém
Při takových dálkách na to musíš myslet, a dělat dlouhé přestávky a chladit.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- StandaB
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3721
- Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
- Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
- Bydliště: Nürnberg
Re: Mezinápravový dif viskozní spojka problém
Ja myslim, ze pokud to jede relativne "rovne" tomu ta dalka nic neudela. Tam je to treni v mezich. Ale cetl jsem ve Svicarskem foru jak meli kluci problemy, kdyz to honili do kopce v serpentinach. Tam dostane viskoza daleko vetsi kour.zhor píše:Při takových dálkách na to musíš myslet, a dělat dlouhé přestávky a chladit.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2733
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Mezinápravový dif viskozní spojka problém
To není o přehřátí viskózy namáhaním (v těch vracácích například), ale o přehřátí převodovkovýho oleje, který tu viskózu obklopuje, tím ji přehřeje a pak se zamkne a začne zlobit. U forestra při rovný jízdě to je ok, u turbo Imprezy od 2001, kde je převod středového diferáku 1,1:1 ve prospěch zadku, je další jízda po rovině nevhodná, protože se zamknutou viskózou se zadní kola otáčejí rychleji a ve viskóze vzniká další tření a pnutí, které generuje další teplo uvnitř viskózy.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- StandaB
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3721
- Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
- Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
- Bydliště: Nürnberg
Re: Mezinápravový dif viskozní spojka problém
Aha... Dik. Ja vychazim porad z Forestra.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2733
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Mezinápravový dif viskozní spojka problém
Některé forestry mají aji zavedené vodní chlazení (propojení do radiátoru s vodou). To primárně slouží k ohřátí oleje za studena, ale i za tepla to nějaké teplo odvede pryč, ne mnoho, ale lepčí než drátem do oka. U atmosferickýho forestra by možná pomohla kapota z turba, která kromě nižší váhy by tím otvorem mohla posílat vzduch kolem příčky na převodovku a tim ji chladit. Ale teď přesně nevím jestli by tam tomu nebránilo sání.
U turba tam je přivod vzduchu k převodovce přes intercooler a kolem turba, takže je to k prdu, protože ten vzduch se tam dostane už horkej. Taky by možná pomohlo sundat plastovej dekl z převodovku na léto, aby tam šlo víc vzduchu zespodu
U turba tam je přivod vzduchu k převodovce přes intercooler a kolem turba, takže je to k prdu, protože ten vzduch se tam dostane už horkej. Taky by možná pomohlo sundat plastovej dekl z převodovku na léto, aby tam šlo víc vzduchu zespodu
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- StandaB
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3721
- Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
- Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
- Bydliště: Nürnberg
Re: Mezinápravový dif viskozní spojka problém
Ta kapota je dobrej napad, ale primo pod tou dirou, mam vzduch. filtr,(presne jsk rikas). A kdyby to na nej foukalo... .. tak bych mel neco jako intercooler. nebo?...
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2733
- Registrován: pon srp 26, 2013 2:38 pm
- Jméno a příjmení: Standa H.
- Bydliště: Šumperk/Ostrava
Re: Mezinápravový dif viskozní spojka problém
Asi jo, akorát by ti nebyl k ničemu u atmosféry, jednak to saní je plastový, a druhak tam není horkej vzduch. Stlačením se vzduch zahřeje na cca 90-100°C a je ho potřeba ochladit než se dostane do motoru. Ty bys chladil nestlačenej vzduch o zhruba stejný teplotě jako proudící vzduch, takže by stejně neodšlo ke skoro žádnýmu chlazení. Jenom by se ti zvýšil aerodnymickej odpor a v zimě by to byla další díra, kterou by šla do auta slaná voda.
Subaru Impreza GG WRX EJ205 165kW 2003
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
Volvo V70 D5 120kW 2002
ex - Subaru Impreza GG EJ201 92kW 2001
- StandaB
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3721
- Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
- Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
- Bydliště: Nürnberg
Re: Mezinápravový dif viskozní spojka problém
To je fakt.Radsi tam necham makat ten kafemlejnek dal.
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24528
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Mezinápravový dif viskozní spojka problém
Stando mele pomalu, ale mele jistě.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- StandaB
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3721
- Registrován: pát led 03, 2020 2:20 pm
- Jméno a příjmení: Stanislav Becvar
- Bydliště: Nürnberg
Re: Mezinápravový dif viskozní spojka problém
To ti musim dat za pravdu Za celych 200tis. a 20let jsem na motoru menil akorat klepaci sensor na bloku Stal tehda asi 30 E. To je vse. ( dobrej kafemlejnek)
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24528
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Mezinápravový dif viskozní spojka problém
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 637
- Registrován: pát dub 02, 2010 2:35 pm
- Jméno a příjmení: marek smrček
- Bydliště: praha
Re: Mezinápravový dif viskozní spojka problém
Cau PLS poradite mi kde nechat vymenit visco spojku a kolik si mam cca pripravit penez?
Je to Forester MY 09 2.0 benzin. Diky
Nezkoušel jste někdo toto:
https://sluzby.bazos.cz/inzerat/1334034 ... ru-AWD.php
Je to Forester MY 09 2.0 benzin. Diky
Nezkoušel jste někdo toto:
https://sluzby.bazos.cz/inzerat/1334034 ... ru-AWD.php
Re: Mezinápravový dif viskozní spojka problém
Zdravím,
mám podobný problém u mého Outbacka BR 2.5 CVT, MY2011. Při plném, nebo skoro plném rejdu cítím škubání od předních kol. Nejsou to žádné velké rány, spíš mi přijde že guma vždy jakoby odskočí.
Může to být problém s visko spojkou, nebo je to tady řešeno jinak? (ještě jsem se od koupě nezorientoval, co tam vlastně mám :D)
Děkuji za odpovědi
mám podobný problém u mého Outbacka BR 2.5 CVT, MY2011. Při plném, nebo skoro plném rejdu cítím škubání od předních kol. Nejsou to žádné velké rány, spíš mi přijde že guma vždy jakoby odskočí.
Může to být problém s visko spojkou, nebo je to tady řešeno jinak? (ještě jsem se od koupě nezorientoval, co tam vlastně mám :D)
Děkuji za odpovědi