Opouštím SJ a jdu do PHEV
- bonboniera
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 797
- Registrován: sob srp 15, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vit Pochman
Re: Opouštím SJ a jdu do PHEV
Posledni video... to je v podstate na zalobu
Subaru Outback 3.0R, 5AT, 2009
Re: Opouštím SJ a jdu do PHEV
..tady je 2019..taky se nehnul...ale ani RAVka..Hoki píše:Zajímavé video, škoda ,že to není srovnání s variantou MY 19 , kdy pohon 4x4 prošel upgradem a přibyly nové funkce.
https://www.youtube.com/watch?v=T4lBkU8hZQE
SUBARU Forester 2,0i Comfort MY16 (SJ) Spotřeba - 8,4l
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 85
- Registrován: čtv črc 25, 2013 2:59 pm
- Jméno a příjmení: Jaroslav Hoskovec
Re: Opouštím SJ a jdu do PHEV
To 2019 patří k RAV 4 , poslední upgradovaná varianta Outlanderu má spalovací motor 2,4 L a ne 2,0L .jak je to v tom testu. Nezbývá než si počkat,jak si s pohonem 4x4 PHEV , případně EV poradí Forester.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1536
- Registrován: stř zář 02, 2009 6:21 pm
Re: Opouštím SJ a jdu do PHEV
Se zájmem jsem si vše přečetl a zhlédl videa. Je super, že jsi tu zůstal a takové srovnání děláš. A to myslím opravdu vážně. Ale zase mě to o kousek víc přesvědčilo, že touto cestou se vydat nechci. Aspoň ne dobrovolně...
Také jsem pátral, po té informaci ohledně dobrých prodejů Citigoe IV a phev Superba. Nikde jsem se ke konkrétním číslům nedostal. Už jen z té pořizovací ceny CitiGoe (která byla stejně dotovaná) o nějakých závratných číslech pochybuji.
Za mě elektrické ano, do velikosti Fabie a za nedotovanou cenu základní Fabie. Jinak to pro mě nemá smysl.
Přeji ti, ať jsi spokojený. A děkuji za srovnávací reporty. Vladimír
Také jsem pátral, po té informaci ohledně dobrých prodejů Citigoe IV a phev Superba. Nikde jsem se ke konkrétním číslům nedostal. Už jen z té pořizovací ceny CitiGoe (která byla stejně dotovaná) o nějakých závratných číslech pochybuji.
Za mě elektrické ano, do velikosti Fabie a za nedotovanou cenu základní Fabie. Jinak to pro mě nemá smysl.
Přeji ti, ať jsi spokojený. A děkuji za srovnávací reporty. Vladimír
Naposledy upravil(a) Vladimir_xh dne pát úno 14, 2020 8:08 am, celkem upraveno 2 x.
Ex. Subaru Outback BR MY11 2,5 123Kw
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 85
- Registrován: čtv črc 25, 2013 2:59 pm
- Jméno a příjmení: Jaroslav Hoskovec
Re: Opouštím SJ a jdu do PHEV
Tradičně konzervativní CZ motoristé zaevidovali v roce 2019 - 756 EV a 473 PHEV, v lednu 2020 - 384 EV a 235 PHEV což je téměř polovina toho co za celý rok 2019. Trend je jasný, akorát nechápu ty drahé (malé) EV s nízkým dojezdem.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1536
- Registrován: stř zář 02, 2009 6:21 pm
Re: Opouštím SJ a jdu do PHEV
Díky za čísla.
U toho Superba věřím, že ten trend bude vzestupný.
U CitiGoe IV si tím jistý nejsem. Pokud nezačne nějaká masivní podpora státu pro EV. A to doufám, že nezačne. Má to být "životaschopné" bez dotací.
U toho Superba věřím, že ten trend bude vzestupný.
U CitiGoe IV si tím jistý nejsem. Pokud nezačne nějaká masivní podpora státu pro EV. A to doufám, že nezačne. Má to být "životaschopné" bez dotací.
Ex. Subaru Outback BR MY11 2,5 123Kw
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
Re: Opouštím SJ a jdu do PHEV
To je otázka, kdo to pak vlastně používá.Hoki píše:Tradičně konzervativní CZ motoristé zaevidovali v roce 2019 - 756 EV a 473 PHEV, v lednu 2020 - 384 EV a 235 PHEV což je téměř polovina toho co za celý rok 2019. Trend je jasný, akorát nechápu ty drahé (malé) EV s nízkým dojezdem.
Moc nevěřím tomu, že nějakou podstatnou část z těchto čísel tvoří soukromí uživatelé.
Spíš bych to viděl na služebáky a fleety nebo dokonce vývozy do ciziny.
Pak nemá asi smysl hovořit o tom, zda jsou nebo nejsou češi konzervativní.
Neznám ve svém okolí nikoho, kdo by si to koupil.
Dokonce ani do firmy o ničem takovém neuvažujeme a to provozujeme 40 osobáků s nájezdy až 70 tisíc km za rok.
Nová auta bereme a budeme brát dízly a benzíny a teď koketujeme s tím, vzít pár CNG aut. Ale rozhodně ne žádný hybrid nebo čistě EV.
Dovedu si představit, že si to koupí na firmu pár pošuků v Praze, kteří se chtějí prezentovat, jak jsou ekologičtí a podpoří to jejich image.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
BMW 330i E46 2000
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
https://www.instagram.com/fova.bushman/
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
BMW 330i E46 2000
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
https://www.instagram.com/fova.bushman/
Re: Opouštím SJ a jdu do PHEV
Já bych s tím trendem byl opatrnej a hodnotil bych nejmíň čtvrtletí nebo pololetí. U takhle malých čísel stačí, aby pár značek zaregistrovalo pár desítek předváděček a máme nárůst jako hromHoki píše:Tradičně konzervativní CZ motoristé zaevidovali v roce 2019 - 756 EV a 473 PHEV, v lednu 2020 - 384 EV a 235 PHEV což je téměř polovina toho co za celý rok 2019. Trend je jasný, akorát nechápu ty drahé (malé) EV s nízkým dojezdem.
Subaru Impreza WRX MY 2008
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1536
- Registrován: stř zář 02, 2009 6:21 pm
Re: Opouštím SJ a jdu do PHEV
Cenovka Citigoe IV je teď 479 900,-
Taky se přikláním k názoru, že u soukromých osob to nebude nijaký prodejní hit.
V tom lednu byly prodeje ovlivněny tím, že byla podpora 50 tisíc a rok nabíjení zdarma.
Jsem zvědavý, jak budou prodeje pokračovat.
Uvidíme, jak PHEV (obecně) bude fungovat do budoucna. Bylo by nefér to shazovat předčasně.
I když názor na to mám dost skeptický.
Taky se přikláním k názoru, že u soukromých osob to nebude nijaký prodejní hit.
V tom lednu byly prodeje ovlivněny tím, že byla podpora 50 tisíc a rok nabíjení zdarma.
Jsem zvědavý, jak budou prodeje pokračovat.
Uvidíme, jak PHEV (obecně) bude fungovat do budoucna. Bylo by nefér to shazovat předčasně.
I když názor na to mám dost skeptický.
Ex. Subaru Outback BR MY11 2,5 123Kw
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
- Augi
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 972
- Registrován: stř črc 27, 2016 9:52 am
- Jméno a příjmení: Michal Augustýn
- Bydliště: okolí Prahy
Re: Opouštím SJ a jdu do PHEV
Já znám ve svém okolí takových lidí hned několik, nejčastěji to mají ti, kteří bydlí v okolí Prahy a každý den dojíždí řekněme do 40 km (jedna cesta).bushman1 píše:Neznám ve svém okolí nikoho, kdo by si to koupil.
Skladovka/předváděčka se prý dá sehnat i o 100k levněji, pak už to pro někoho smysl dávat může.Vladimir_xh píše:Cenovka Citigoe IV je teď 479 900,-
Taky se přikláním k názoru, že u soukromých osob to nebude nijaký prodejní hit.
V tom lednu byly prodeje ovlivněny tím, že byla podpora 50 tisíc a rok nabíjení zdarma.
Jsem zvědavý, jak budou prodeje pokračovat.
WRX STI 2018
Outback Field 2023
a další japonský škopky
ex: WRX STi 2004, Levorg GT-S 2016
Outback Field 2023
a další japonský škopky
ex: WRX STi 2004, Levorg GT-S 2016
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1536
- Registrován: stř zář 02, 2009 6:21 pm
Re: Opouštím SJ a jdu do PHEV
Já osobně bych se malému EV nebránil, jako druhé auto do baráku. Ale ta cenovka by musela být v relacích základních spalováků. Tj 250-280 nové.
Tj i - 100 z ceny 480 je pro mě za tuhle krabičku moc.
Tj i - 100 z ceny 480 je pro mě za tuhle krabičku moc.
Ex. Subaru Outback BR MY11 2,5 123Kw
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
Subaru Forester SG MY03 2,0 92Kw
CUCV M1009. V8 6,2D
- .dundee.
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2962
- Registrován: stř kvě 18, 2011 1:08 am
- Jméno a příjmení: Pavel
- Bydliště: Praha
Re: Opouštím SJ a jdu do PHEV
Dokud budou moci stát EV a PHEV bezplatně na všech modrých zónách v Praze, jejich počet bude stoupat. Pro řadu lidí je to totiž jediná možnost jak v Praze legálně zaparkovat, aniž by denně zaplatili min. cca 200 - 400 Kč za některou ze zaplatitelných zón. "Dálniční známka gratis" je už ten nejmenší bonus.Hoki píše:Tradičně konzervativní CZ motoristé zaevidovali v roce 2019 - 756 EV a 473 PHEV, v lednu 2020 - 384 EV a 235 PHEV což je téměř polovina toho co za celý rok 2019. Trend je jasný, akorát nechápu ty drahé (malé) EV s nízkým dojezdem.
Ale je jasné, že s jejich stoupajícím počtem tato neoprávněná výhoda zákonitě skončí.
Nic to nemění na faktu, že provoz EV ve městě dává smysl (pokud ho máš kde každou noc nabíjet).
Subaru Levorg MY16
Subaru Impreza WRX STi MY04
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
Subaru Impreza WRX STi MY04
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4156
- Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
- Bydliště: Jemnice, Vysočina
Re: Opouštím SJ a jdu do PHEV
Přesně tak, jak nenabijí doma, tak na veřejných nabíječkách začíná jít o ekonomický nesmysl. To vybudování infrastruktury i ty nabíječky musí ale někdo zaplatit, takže avizovaná cena 11 - 22 Kč za kWh je ekonomická super blbost. Ono ale u toho domácího nabíjení se vůbec nemůže člověk dívat jen na cenu kWh, ale na celkovou cenu. Ono totiž ty návazné služby jsou dražší než samotná elektřina, její distribuce, daň i podpora obnovitelných zdrojů a ostatní věci s tím zacvičí tak, že třeba já mám samotnou silovou elektřinu za 1,21 / kWh + DPH, jenže po započtení všech návazných služeb a daní jsem v tom včetně DPH za 3,05 / kWh, kdo má silovou dražší, třeba od EON okolo 1,85 Kč / kWh to pocítí víc..dundee. píše:
Dokud budou moci stát EV a PHEV bezplatně na všech modrých zónách v Praze, jejich počet bude stoupat. Pro řadu lidí je to totiž jediná možnost jak v Praze legálně zaparkovat, aniž by denně zaplatili min. cca 200 - 400 Kč za některou ze zaplatitelných zón. "Dálniční známka gratis" je už ten nejmenší bonus.
Ale je jasné, že s jejich stoupajícím počtem tato neoprávněná výhoda zákonitě skončí.
Nic to nemění na faktu, že provoz EV ve městě dává smysl (pokud ho máš kde každou noc nabíjet).
Navíc čím vyšší spotřeba elektřiny, tím vyšší ty návazné platby jsou a zrovna ta podpora obnovitelných zdrojů energie je vcelku brutus, při spotřebě 9,367 MWh za rok dělá včetně DPH 5 805,- Kč. Nabíjet tak každý druhý nebo třetí den elektromobil s baterií o kapacitě 50 - 60 kWh, tak to číslo bude po roce vypadat jako číslo telefoní . Jasně, to je sranda, tak horký to nebude, ale zatím jsou elektromobily cenově trošku mimo a ani bez dobití nedojedu třeba z Prahy do Brna a poskakovat někde 5 hodiny než se dobije, nebo jezdit půlku na elektřinu a půlku na benál, kdy sebou tahám mrtvou váhu v podobě baterie a elektromotorů, a to klidně i 300 - 400 kg je taky kravina.
Takže opravdu jako auto do města s malou baterií a za rozumnou cenu, to potom ano .
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Nyní: BMW 330xd AT
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 85
- Registrován: čtv črc 25, 2013 2:59 pm
- Jméno a příjmení: Jaroslav Hoskovec
Re: Opouštím SJ a jdu do PHEV
Jeden výrok klasika: cca. "kdo chvíli stál už stojí opodál" a to si asi Subaru nemůže dovolit viz.
https://www.auto.cz/subaru-se-pripravuj ... elu-132942
https://www.auto.cz/subaru-se-pripravuj ... elu-132942
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4156
- Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
- Bydliště: Jemnice, Vysočina
Re: Opouštím SJ a jdu do PHEV
S tím souhlasím, všichni do toho jdou a nikdo se nedovolí zůstat stranou. Teď už s tím skončit nejde, škody by byly nedozírné. Jen si myslím, že tudy cesta opravdu nevede a nakonec to skončí jako ta biopaliva, bude to bič na lidi. Zprvu jsem elektromobilům fandil, jenže mě to po zralé úvaze přešlo. Když si přečtu že germáni jich chtějí mít do roku 2030 v provozu minimálně 10 milonů a přitom si zruší atomky, tak mě jímá hrůza. Jistě, oni si tu elektřinu nakoupí, ale zvednou nehorázně ceny na burze. Do pár let bude poptávka po elektřině obrovská a už dnes energetici straší, že ani nepůjde uspokojit. Takže se té doby bojím, v té se nám bude o ceně 3 - 4 kačky za kWh jen zdát, budeš doma dobíjet za 8 nebo 10. To bude taková úspora, že se nám začne po benálu za 35 stýskat. Snad na to ale nedojde, tu cenu elektřiny odskáčí i ti, co s ní doma třeba jen svítí a mají ledničku a telku .Hoki píše:Jeden výrok klasika: cca. "kdo chvíli stál už stojí opodál" a to si asi Subaru nemůže dovolit viz.
https://www.auto.cz/subaru-se-pripravuj ... elu-132942
Dřív jsem ten systém co praktikuje Subaru naopak zavrhoval, ale teď se mi začíná líbit čím dál víc. Kdyby se jim povedlo namísto 17 koní tam do toho CVT nacpat dvojnásobek a dát větší baterku, aby to přes město projelo bez spalováku, tak mají moji poklonu. Jen ať tam necpou nic na dobíjení ze sítě .
Elektromobily i všelijaké hybridy jsou zatím pro firmy a do města. Vidím to tady, sice jen jeden, ale do Brna si s ním už netroufně, protože to nedojede zpátky ......a zkuste někoho přesvědčit, aby na dálnici s autem co má 400 koní jel 120 a ještě si vypnul klimu .
Kolik máš už Hoki najeto a zkoušel jsi už nějakou delší cestu? S novým Suberbem iV PHEV to prý jde podle výrobce za 1,1 - 1,9 benzínu, ale prvních 50 km, potom už to dře za 4 - 5 na sto, a to to musíš lechtat. Jenže lechtej, když musíš stihnout 4 schůzky na 350 km okruhu, to prý potom zvládneš těsně pod 10 . Dálnice je prý také totální zabiják. Naštěstí to bylo prý jen na zkoušku a berou zase dechty. Asi tak jak psal bushman1, těm manažerům by z toho brzy praskla cévka.
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Nyní: BMW 330xd AT