Atmosférické motory
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 77
- Registrován: ned říj 28, 2018 7:17 am
- Jméno a příjmení: Jindřich Franc
- Bydliště: Kladno
Atmosférické motory
Založil jsem nové téma, neb nevím, kam zařadit můj dotaz, nikam se nehodí. Dost na netu hledám, ale ztratil jsem se v otázce, jak se vyvíjely atmosférické boxery u Subaru. Myslím hlavně ve spolehlivosti a výdrži. Mám zánovní SJ (ve Foresteru), o kterých je ve forech málo informací i zkušeností, snad proto, že mají málo najeto. SG z 2.generace je dle názorů uživatelů povedený motor. Je něco, na co bych si měl dát pozor? Co je na současných nepřeplňovaných motorech lepší nebo horší než na těch minulých? Vím o tradičně "slabší" spojce, pak mě děsí zprávy o zadřených motorech v nízkém nájezdu km, to snad nemají ani low-end značky..
- MrRichie
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 896
- Registrován: pát čer 22, 2012 2:35 pm
- Jméno a příjmení: Richie Smolda
- Bydliště: Řeka
- Kontaktovat uživatele:
Re: Atmosférické motory
Dobré téma, taky by mne zajímalo.
Subaru Outback BS 2.5 CVT
Subaru Outback BR 2.5 CVT
Subaru Impreza GF 2.0 M/T
Yamaha YZ450F
ex. Subaru Impreza GT ver.VI ´99
ex. Subaru Legacy BH GX 2.5 4AT AirSus
ex. Subaru Legacy BP 2.0R 121Kw
ex. Subaru Outback BR 2.5 CVT
ex. hodně aut různých značek, vždy zpátky
Subaru Outback BR 2.5 CVT
Subaru Impreza GF 2.0 M/T
Yamaha YZ450F
ex. Subaru Impreza GT ver.VI ´99
ex. Subaru Legacy BH GX 2.5 4AT AirSus
ex. Subaru Legacy BP 2.0R 121Kw
ex. Subaru Outback BR 2.5 CVT
ex. hodně aut různých značek, vždy zpátky
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 320
- Registrován: ned úno 18, 2018 8:27 am
- Jméno a příjmení: Rostislav
- Bydliště: Bruntál
Re: Atmosférické motory
O zadřených atmo motorech u SJ v nízkém najezdu km jsem snad ještě neslyšel a to jsem toho pročetl mraky.
Možná jen jednou jsem někde četl, že někdo koupil Forester SJ u kterého byla provedena předchozím majitelem záruční výměna motoru, ale nepsal jestli zadřením. Nevím ani jestli to bylo tady na fóru.
Ty atmosféry byli do teď motory bez kurvitek, takže pokud se k tomu člověk chová slušně a dodržuje servisní intervaly tak si myslím, že by to mělo vydržet to co ostatní značky.
Možná jen jednou jsem někde četl, že někdo koupil Forester SJ u kterého byla provedena předchozím majitelem záruční výměna motoru, ale nepsal jestli zadřením. Nevím ani jestli to bylo tady na fóru.
Ty atmosféry byli do teď motory bez kurvitek, takže pokud se k tomu člověk chová slušně a dodržuje servisní intervaly tak si myslím, že by to mělo vydržet to co ostatní značky.
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19617
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Atmosférické motory
no .. ja uz o jednom jo (a pry urcite nebyl sam) ... zkusim zjistit vic ...
Odesláno pomocí Tapatalk
Odesláno pomocí Tapatalk
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
-
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 77
- Registrován: ned říj 28, 2018 7:17 am
- Jméno a příjmení: Jindřich Franc
- Bydliště: Kladno
Re: Atmosférické motory
********************chuckee píše:O zadřených atmo motorech u SJ v nízkém najezdu km jsem snad ještě neslyšel a to jsem toho pročetl mraky.
Možná jen jednou jsem někde četl, že někdo koupil Forester SJ u kterého byla provedena předchozím majitelem záruční výměna motoru, ale nepsal jestli zadřením. Nevím ani jestli to bylo tady na fóru.
Ty atmosféry byli do teď motory bez kurvitek, takže pokud se k tomu člověk chová slušně a dodržuje servisní intervaly tak si myslím, že by to mělo vydržet to co ostatní značky.
No už z principu, atmosférický dvoulitr se spolehlivým rozvodem, nikterak vyhoněný, 110kW, s nepřímým vstřikováním a bez kurvítek by měl vydržet opravdu hodně a velký nájezd, samozřejmě při zachování zásad vší slušnosti k němu. S tím zadřením, já myslím, že to může mít na svědomí jen nízká hladina oleje nebo možná větší zátěž na těch moderních 0W20...
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19617
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Atmosférické motory
kdyz to menili na garanci, urcite to nebude nizkou hladinou oleje …
musim toho člověka znova potkat
musim toho člověka znova potkat
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
Re: Atmosférické motory
Atmosférický motor FB20B použitý ve Foresteru řady SJ je v podstatě zcela nový motor včetně hlavy a válců.francjin píše:Založil jsem nové téma, neb nevím, kam zařadit můj dotaz, nikam se nehodí. Dost na netu hledám, ale ztratil jsem se v otázce, jak se vyvíjely atmosférické boxery u Subaru. Myslím hlavně ve spolehlivosti a výdrži. Mám zánovní SJ (ve Foresteru), o kterých je ve forech málo informací i zkušeností, snad proto, že mají málo najeto. SG z 2.generace je dle názorů uživatelů povedený motor. Je něco, na co bych si měl dát pozor? Co je na současných nepřeplňovaných motorech lepší nebo horší než na těch minulých? Vím o tradičně "slabší" spojce, pak mě děsí zprávy o zadřených motorech …
Namátkou hlavní konstrukční změny:
motor je "nadčtvercový", zdvih 90mm, vrtání 84mm
(původní byl "podčtvercový")
lehčí písty a asymetrické ojnice
hliníková hlava a blok válců
úhel mezi sacími a výfukovými ventily 27 stupňů
(původně 41 stupňů)
vzdálenost vačkových hřídelů 104 mm
(původně 126 mm)
Rozvody řetězem !
Proměnlivé časování sání i výfuku (Subaru AVCS)
Plastové sací potrubí s TGV ventily, s proměnlivou délkou sání
Nepřímé, sekvenční vstřikování paliva
Doporučený motorový olej: API SM/SN (0W-20, 5W-30, 5W-40)
Minimální životnost motoru 200 000 km !?
P.S.
Co si lze představit pod pojmem "tradičně slabší spojka", to netuším. Pravdou je, že třeba při takovém couvání a manévrování s naloženým vozejkem je nutno dávat pozor na její přetěžování prokluzem, okamžitě to je cítit !!!
Když jsem Forestra před necelými dvěma lety koupil, tak mě následně také vyděsily různé ty "katastrofické" zprávy...
Nejvíce Traveller, kterému se na jeho SJ posralo snad všechno, co si lze vymyslet. Naštěstí, jak jsem posléze zjistil, byl jedinný
Já zatím nemám jedinnou závadu a spotřeba motorového oleje je víceméně neměřitelná.
A co se týče té životnosti motorů, myslím, že v současné době "soumraku klasického automobilu" je naivní požadovat, aby motor vydržel půl milionu kilometrů, nebo patnáct, dvacet, třicet let, když už za nějakých pět deset let zřejmě nebude nikdo smět svobodně jezdit...
Re: Atmosférické motory
..já si pořídil benzínového Forestera právě proto,že tento nepřímovstřik je jeden z mála držáků a doufám, že mi bude sloužit co nejdéle.
Zadřený motory jsem četl snad jen u dieselů a nebo nějakých XTéček (karbon), ale u atmo benzínu jsem ani nezaznamenal nějaké potíže majitelů. Traveller je vyjímka i v běžném životě, takže bůhví co tomu autu dělal Nicméně se tam spíše jednalo o podružné nefunkčnosti jako brzd. třmeny a pod.
Spojka u Subaru je asi obecně slabší, ale na druhou stranu když se používá normálně neměl by být žádný problém.Zjistil jsem to ted na sněhu, že než jí držet a regulovat plyn, je lepší vypnout elektroniku(prokluz), spojku uplně pustit a nechat protáčet kola na tvrdo, jinak spojka brzo smrdí..Paradoxně u dieselu mi tak nesmrděla jako u benzínu, možná tam spojka byla silnější..
Olej se mi neztrácí, což je dáno také i pohodovou jízdou, kterou volim spíše než nějakým závoděním (ten motor na to není stejně výkonově stavěnej), motor je krásně tichonkej,nekolísá, v zimě starutuju na první cvrnknutí..takže suma sumárum při dobré péči, hlídání oleje, tankování dobrého paliva, ten motor musí skutečně vydržet velký nájezd...
Zadřený motory jsem četl snad jen u dieselů a nebo nějakých XTéček (karbon), ale u atmo benzínu jsem ani nezaznamenal nějaké potíže majitelů. Traveller je vyjímka i v běžném životě, takže bůhví co tomu autu dělal Nicméně se tam spíše jednalo o podružné nefunkčnosti jako brzd. třmeny a pod.
Spojka u Subaru je asi obecně slabší, ale na druhou stranu když se používá normálně neměl by být žádný problém.Zjistil jsem to ted na sněhu, že než jí držet a regulovat plyn, je lepší vypnout elektroniku(prokluz), spojku uplně pustit a nechat protáčet kola na tvrdo, jinak spojka brzo smrdí..Paradoxně u dieselu mi tak nesmrděla jako u benzínu, možná tam spojka byla silnější..
Olej se mi neztrácí, což je dáno také i pohodovou jízdou, kterou volim spíše než nějakým závoděním (ten motor na to není stejně výkonově stavěnej), motor je krásně tichonkej,nekolísá, v zimě starutuju na první cvrnknutí..takže suma sumárum při dobré péči, hlídání oleje, tankování dobrého paliva, ten motor musí skutečně vydržet velký nájezd...
SUBARU Forester 2,0i Comfort MY16 (SJ) Spotřeba - 8,4l
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
Subaru Forester 2.0D Comfort MY13 Prodáno
Subaru Forester 2,0D MY11 Prodáno
Citroen C4 Grand Picasso 1,8i
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11921
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Atmosférické motory
Prej kdo ví, co tomu udělal. Ti jednu lisknu.Subaru70 píše:..já si pořídil benzínového Forestera právě proto,že tento nepřímovstřik je jeden z mála držáků a doufám, že mi bude sloužit co nejdéle.
Zadřený motory jsem četl snad jen u dieselů a nebo nějakých XTéček (karbon), ale u atmo benzínu jsem ani nezaznamenal nějaké potíže majitelů. Traveller je vyjímka i v běžném životě, takže bůhví co tomu autu dělal Nicméně se tam spíše jednalo o podružné nefunkčnosti jako brzd. třmeny a pod.
Spojka u Subaru je asi obecně slabší, ale na druhou stranu když se používá normálně neměl by být žádný problém.Zjistil jsem to ted na sněhu, že než …
Ale jinak jsem opravdu řešil jen věci okolo. Motor fungoval, kromě toho, že trochu víc papal olej. Ale nalítal jsem s ním asi 160kkm a v pohodě.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49562
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Atmosférické motory
Tradičně slabší spojka je dána historicky a je to pocitově dáno tím, že boxer nemá spodek, tudíž spojka dostává víc zabrat. Spousta uživatelů ji nechává víc klouznout při rozjezdu. Jinak rozměrově nijak poddimemzovaná není.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- jiko01
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 133
- Registrován: stř pro 05, 2018 1:25 pm
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: zlínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Atmosférické motory
...tady je něco z historiefrancjin píše:Založil jsem nové téma, neb nevím, kam zařadit můj dotaz, nikam se nehodí. Dost na netu hledám, ale ztratil jsem se v otázce, jak se vyvíjely atmosférické boxery u Subaru. Myslím hlavně ve spolehlivosti a výdrži. Mám zánovní SJ (ve Foresteru), o kterých je ve forech málo informací i zkušeností, snad proto, že mají málo najeto. SG z 2.generace je dle názorů uživatelů povedený motor. Je něco, na co bych si měl dát pozor? Co je na současných nepřeplňovaných motorech lepší nebo horší než na těch minulých? Vím o tradičně "slabší" spojce, pak mě děsí zprávy o zadřených motorech …
https://www.automobilrevue.cz/rubriky/a ... 44750.html
Subaru XV1.6i-S CVT Comfort - MY2019
prodáno. Oct1 TDI81kW, 450000km, už jezdí jinde
ex. Renault Chamade 1.8
ex. Opel Vectra 2.0
ex. Škoda Favorit 136L
ex. Fiat 128 sport coupe
ex. Fiat 850
prodáno. Oct1 TDI81kW, 450000km, už jezdí jinde
ex. Renault Chamade 1.8
ex. Opel Vectra 2.0
ex. Škoda Favorit 136L
ex. Fiat 128 sport coupe
ex. Fiat 850
Re: Atmosférické motory
...boxer nemá spodek, tudíž spojka dostává víc zabrat,VDC píše:Tradičně slabší spojka je dána historicky a je to pocitově dáno tím, že boxer nemá spodek, tudíž spojka dostává víc zabrat. Spousta uživatelů ji nechává víc klouznout při rozjezdu. Jinak rozměrově nijak poddimemzovaná není.
jak tomu mám rozumět ???
Rozuměl bych tomu, že spousta uživatelů ji nechává víc klouznout při rozjezdu, hlavně do kopce, tím spíše, že se jedná o těžší vozidlo.
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4156
- Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
- Bydliště: Jemnice, Vysočina
Re: Atmosférické motory
Slušný točivý moment je u těchto motorů až ve vyšších otáčkách, takže při rozjezdu se trošičku víc stojí na plynu a taky je nutné brát v potaz to, že roztáčí třeba kardan, tři diferáky a čtyři poloosy a případný prokluz, který je u aut s jednou poháněnou nápravou při rychlé rozjezdu i trochu na kolech se tady neděje. Jediné místo kde něco může proklouznout je právě ta spojka a tak je po 100 kkm i dříve v tahu ...... a proto je automat super
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Nyní: BMW 330xd AT
Re: Atmosférické motory
A ty potřebuješ k rozjezdu ten "slušný točivý moment" a stát na plynu ?romull píše:Slušný točivý moment je u těchto motorů až ve vyšších otáčkách, takže při rozjezdu se trošičku víc stojí na plynu a taky je nutné brát v potaz to, že roztáčí třeba kardan, tři diferáky a čtyři poloosy a případný prokluz, který je u aut s jednou poháněnou nápravou při rychlé rozjezdu i trochu na kolech se tady neděje. Jediné místo kde něco může proklouznout je právě ta spojka a tak je po 100 kkm i dříve v tahu ...... a proto je automat super
To já se kupříkladu z parkoviště rozjíždím bez plynu a jde to. Když jsem "dostal do nohy" hillholder , tak mi stačil i pro rozjezd do kopce minimální plyn i prokluz.
Podotýkám, že na světlech brutálně nadávám na toho "čumáka českého" přede mnou, co v okamžiku, kdy mu padne zelená, jenom stojí a čumí...
P.S.
Ono to bude spíše tím, že ten, kterému ta spojka šla do kopru dříve než po těch 100 kkm tahal z příkopu ty zapadlé čtyřicetitunové stodoly...
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4156
- Registrován: pát zář 09, 2011 8:39 am
- Bydliště: Jemnice, Vysočina
Re: Atmosférické motory
.....i terén tomu dá slušně zabrat, tam se spojka trápí i s redukcí, pokud potřebuješ plazit, tak jedině s prokluzem.....
Ex:Subaru Outback 3,0R AT Comfort Navi MY 2007.... srdcovka a moc mě bavíl, budu vzpomínat
Nyní: BMW 330xd AT
Nyní: BMW 330xd AT