Jak správně zacházet s manuální převodovkou
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 23053
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Jak správně zacházet s manuální převodovkou
Asi nejezdíte moc po městě tam jednak věřím, že dělat to furt, tak to ložisko už v háji bude a hlavně bude mít člověk vykloubenou nohu, když každou jízdu strávi hodinu držením spojky na podlaze Ale je fakt, že u těch aut, kde ta jednička občas nejde, je pak trochu stres. Občas mi to dělá i ten můj bazmek a pak nastávají sadistické chvilky násilí tam tu jedničku narvat
Re: Jak správně zacházet s manuální převodovkou
Mesto je jen nejakych 20%, takze to muze byt i tim. Ale skutecne ani u jedineho auta jsem to zatim neresil a krome Subaru uz jsem mel 6 jinych aut ruznych znacek a najeto mam urcite vic jak pul milionu km.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
BMW 330i E46 2000
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
https://www.instagram.com/fova.bushman/
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
BMW 330i E46 2000
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
https://www.instagram.com/fova.bushman/
- .dundee.
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2962
- Registrován: stř kvě 18, 2011 1:08 am
- Jméno a příjmení: Pavel
- Bydliště: Praha
Re: Jak správně zacházet s manuální převodovkou
Stát na světlech s vyšláplou spojkou je fakt kokotina, pokud nepotrebujes prudce vyrazit na první záblesk oranžové.
Pokud nejde za studena jednička rovnou, šoupnu tam dvojku a z ni přímo na jedna. To fungovalo ve Š120 i v STi.
Pokud nejde za studena jednička rovnou, šoupnu tam dvojku a z ni přímo na jedna. To fungovalo ve Š120 i v STi.
Subaru Levorg MY16
Subaru Impreza WRX STi MY04
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
Subaru Impreza WRX STi MY04
ex Subaru Legacy 2.0D MY09
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10679
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Jak správně zacházet s manuální převodovkou
Ty body musel sepsat nějakej kokot, protože:Jackylle píše: • Shrnu:
1. Nenechávat ruku položenou na kvedlačce když nekvedlám (tento hřích nepáchám bo ruku potřebuju na volantu)
2. Nenechávat nohu relaxovat na spojce (to nechápu, že někdo dělá, je to krajně nepohodlné)
3. Nepoužívat prokluzování spojky místo brzdy při stání do kopce (proboha proč když je v autě brzda?)
4. Podtáčení motoru (to je mi bytostně nesympatické a auto taky dost dává najevo, že se mu to nelíbí, tak mu to nedělám)
5. Stání se zařazenou rychlostí a sešlápnutou spojkou (a tohle, přiznávám, ve městě provádím… asi v obavě, že se mi tam nepodaří 1 dát dost …
1. Volant držíme obouma rukama, proto nemáme žádnou volnou, kterou bychom ten klacek mohli držet (ani ten v kalhotách).
2. Proč bych měl mít nohu na spojce, když se s ní dá relaxovat mnohem lepším způsobem, než ji mít zvedlou na spojce.
3. To snad fakt nemůžou myslet vážně, protože takhle si dobrovolně pálit spojku může jen debil.
4. Podtáčení motoru nemá se spojkou moc společnýho, protože vám to při rozjezdu scípne
a při jízdě už to je spojce šumák.
5. To nechápu už úplně, protože po vesnici strávím jízdou 10 minut a dalších 30 stáním. Navíc u XT je spojka poněkud tužší a na tuty by mě na druhý křižovatce chytla křeč do lýtka. Nebo vy to vážně děláte? Opotřebovává se spojkový ložisko, ale na to tam zase je, aby se to otáčelo, no ne?
a za 6. Jsem asi divnej řidič, když to nedělám.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
- Cliffer
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1776
- Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
- Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
- Bydliště: Praha
Re: Jak správně zacházet s manuální převodovkou
TakMira píše: Ty body musel sepsat nějakej kokot, protože:
1. Volant držíme obouma rukama, proto nemáme žádnou volnou, kterou bychom ten klacek mohli držet (ani ten v kalhotách).
2. Proč bych měl mít nohu na spojce, když se s ní dá relaxovat mnohem lepším způsobem, než ji mít zvedlou na spojce.
3. To snad fakt nemůžou myslet vážně, protože takhle si dobrovolně pálit spojku může jen debil.
4. Podtáčení motoru nemá se spojkou moc společnýho, protože vám to při rozjezdu scípne
a při jízdě už to je spojce šumák.
5. To nechápu už úplně, protože po vesnici strávím jízdou 10 minut …
ad1) Když už sedíš v autě 5. hodinu a k tomu poskakuješ po Praze kde stejnak stále řadíš, tak ty ruce na volantu fakt furt nemáš.
ad3) Zrovna předevčírem jsem viděl takovouhle ukázku. Křižovatka skoro na rovince, jen když člověk pustil brzdu tak auto nepatrně couvalo. A maník neustále pumpoval spojkou. Brzdovky nesvítili a on se furt cukal jak na elektrošocích. Dobře, není to moje auto ale i tak bych mu za to zlomil levou nohu.
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7859
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Jak správně zacházet s manuální převodovkou
To druhé ložisko, co psal Honza, že působí proti, je axiální ložisko klikového hřídele. A spojka má vlastně axiální i radiální ložiska. Tak se opotřebovávají dokonce tři.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 23053
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Jak správně zacházet s manuální převodovkou
ad 1) Tak já se přiznám, jsem absolutní prase, nedělám to správně, jednou se mi to vymstí, ale jsem línej jak veš a volant většinou držím jenom jednou rukou, i v automatu. U manuálu tu ruku mám většinou nějak poblíž šaltpáky, občas ji i držím prstama, ale netlačím / neopírám se o ní kvůli tomuhle (pač zrovna u MT po tom městě nedělám nic jinýho, než že furt míchám šaltpákou benzin).
ad 2) dá, ale už jsem viděl pár lidí, co tím několik spojek odpálili
ad 3) evidentně se najdou Já tohle teda občas dělám, když třeba dojíždím na semafor do kolony a vidím, že je už zelená a mělo by se to rozjet. Tak abych nemusel vyřadit, zastavit, pak zase zařadit, no občas na tom chvíli pak stojím, protože než se někteří rozjedou...
ad 5) ono to bude podobný jako když tu spojku držíš mezi. Taky ta spojka tam je přesně od toho, ale když jí budeš držet takhle furt, tak ji spálíš po kilometru.
ad 2) dá, ale už jsem viděl pár lidí, co tím několik spojek odpálili
ad 3) evidentně se najdou Já tohle teda občas dělám, když třeba dojíždím na semafor do kolony a vidím, že je už zelená a mělo by se to rozjet. Tak abych nemusel vyřadit, zastavit, pak zase zařadit, no občas na tom chvíli pak stojím, protože než se někteří rozjedou...
ad 5) ono to bude podobný jako když tu spojku držíš mezi. Taky ta spojka tam je přesně od toho, ale když jí budeš držet takhle furt, tak ji spálíš po kilometru.
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7859
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Jak správně zacházet s manuální převodovkou
V tomto případě se nestresuj. Dej tam neutrál, pust spojku a pak znovu vystav spojku a jednička tam půjde krásně.spm píše:Ale je fakt, že u těch aut, kde ta jednička občas nejde, je pak trochu stres. Občas mi to dělá i ten můj bazmek a pak nastávají sadistické chvilky násilí tam tu jedničku narvat
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 23053
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Jak správně zacházet s manuální převodovkou
Ono u toho Swifta je to kolikrát i o tom, že tam tu jedničku stačí správně navést a už jde, takže stačí vyřadit a vrátit... nicméně ten průser, co přidává tomu stresu je, že jak to mám nějak už svalově zautomatizovaný, tak tělo už dělá další úkony. Konkrétně se vždycky přistihnu u toho, že mám už puštěnou brzdu, nohu na plynu, ale kvalt tam není, takže couvám do auta za seboumnov píše: V tomto případě se nestresuj. Dej tam neutrál, pust spojku a pak znovu vystav spojku a jednička tam půjde krásně.
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7859
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Jak správně zacházet s manuální převodovkou
Všechno dělat v klidu pomalu a stres nebude.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: Jak správně zacházet s manuální převodovkou
Já si říkal, že to bude tohle. Ale jistý jsem si nebyl.mnov píše:To druhé ložisko, co psal Honza, že působí proti, je axiální ložisko klikového hřídele. A spojka má vlastně axiální i radiální ložiska. Tak se opotřebovávají dokonce tři.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Jackylle
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2070
- Registrován: stř pro 11, 2013 10:52 pm
- Jméno a příjmení: Lucka
- Bydliště: Ostrava
Re: Jak správně zacházet s manuální převodovkou
Proč se tyhle věci, jak fungují základní funkce předmětů denní potřeby, neučí ve škole namísto jiných neužitečných kravin??? To je jen takový povzdech... nebo se to dnes učí aspoň v autoškole? My žádnou technickou průpravu neměli.
Můžu si pro sebe učinit závěr, že spojka s převodovkou je vcelku robustní a odolné zařízení, které občasnou chybu odpustí, pokud ji uživatel(ka) nedělá systematicky a furt?
Nastudovala jsem si ještě ty synchrony, prošla tady historické debaty a je to děs běs co všechno se může pokazit (horší než číst Lékařem samodomo aneb úplný přehled chorob, které si po přečtení diagnostikujete).
Je správné mé tušení, že vyměnit spojku je úplná sranda oproti rozborce převodovky?
Tu zázračnou přísadu tam můžeme zkusit nalít.
Taky zkusím použít ty tipy jak nepanikařit a co udělat, když tam kvalt hned nechce jít. Kvedlat pomalu mi říkal i mechanik...
Jenže jak pak řešit situaci, kdy čekám na vhodnou chvilku a mezeru k odbočení, kdy mám kvalt nachystaný, spojku vyšláplou a když se mi nepovede manévr rychle, tak tam můžu stát dál a ti co stojí za mnou začnou vidět rudě... jak to dělají ti, co ještě navíc stíhají psát SMS a malovat si řasy?
Zkusím eliminovat tu dobu v režimu "připraven" v naději že nějaký čas páchání prohřešku č.5 to vydrží.
Můžu si pro sebe učinit závěr, že spojka s převodovkou je vcelku robustní a odolné zařízení, které občasnou chybu odpustí, pokud ji uživatel(ka) nedělá systematicky a furt?
Nastudovala jsem si ještě ty synchrony, prošla tady historické debaty a je to děs běs co všechno se může pokazit (horší než číst Lékařem samodomo aneb úplný přehled chorob, které si po přečtení diagnostikujete).
Je správné mé tušení, že vyměnit spojku je úplná sranda oproti rozborce převodovky?
Tu zázračnou přísadu tam můžeme zkusit nalít.
Taky zkusím použít ty tipy jak nepanikařit a co udělat, když tam kvalt hned nechce jít. Kvedlat pomalu mi říkal i mechanik...
Jenže jak pak řešit situaci, kdy čekám na vhodnou chvilku a mezeru k odbočení, kdy mám kvalt nachystaný, spojku vyšláplou a když se mi nepovede manévr rychle, tak tam můžu stát dál a ti co stojí za mnou začnou vidět rudě... jak to dělají ti, co ještě navíc stíhají psát SMS a malovat si řasy?
Zkusím eliminovat tu dobu v režimu "připraven" v naději že nějaký čas páchání prohřešku č.5 to vydrží.
Lucka
"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."
Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
"Postarej se o svého koně a tvůj kůň se postará o tebe."
Subaru Forester "Sněžný Lišák" SG BiFuel
Ex Subaru Legacy GX 2.5 4AT zůstává na dohled
American Quarter Horse, all hoof ride off road
Re: Jak správně zacházet s manuální převodovkou
Myslím, že stát v křižovatce, když vidíš, že bude brzy volno, není problém se zařazeným kvaltem. Tam jde o to, aby člověk při každym zastavení na semaforech nestál minutu na spojce. Ale pokud víš, že se budeš potřebovat rozjet, tak na tom stát můžeš, od toho tam ta spojka je.
Jinak ano, vyměnit spojku, je poměrně snadný. I když je nutné vyndat převodovku nebo motor. Ale hlavně rejpat se v převodovce hned tak někdo zase neumí (oproti výměně spojky).
Jinak ano, vyměnit spojku, je poměrně snadný. I když je nutné vyndat převodovku nebo motor. Ale hlavně rejpat se v převodovce hned tak někdo zase neumí (oproti výměně spojky).
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10679
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Jak správně zacházet s manuální převodovkou
Víte proč je u subaru tak dlouhá trojka? Aby jste při dojíždění na křižovatky mohli využít brždění motorem a pak se v klidu lineárně rozjeli dál, páč trojka to v klidu vezme i z malé ryhlosti. Nemusíte vyřadit a znovu řadit 1, 2 a nemusíte 3x mačkat spojku. Pokud to teda provoz dovolí. Takže bez stresu a klídku se s vaším autem naučte jezdit, pak to půjde snadno. Chce to holt praxi. Když si kamarád kupoval imprezu, byl nadšenej, že to jezdí jak trolejbus. Prej zařadí trojku a jede furt od 30 do 130.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
Re: Jak správně zacházet s manuální převodovkou
Já navolím D a jedu 0 - 250, kam se hrabe dlouhá trojka
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno