Problem s elektrinou
- catana
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3258
- Registrován: ned kvě 08, 2011 1:39 pm
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: Jizni Australie
Re: Problem s elektrinou
Spm: diky za pripomenuti!
Nula na vypinaci me taky napadla, nicmene pravdepodobnejsi je, ze tlumivka? v zarivce dela ten bordel. Vymena trubice ani starteru rozdil neprinesla.
Zacnu resit s realitkou vymenu svetel, coz stejne musi delat elektrikar (tady je ilegalni si to delat sam). Ty zarivky tu stejne nechceme, jen to nekdo musi schvalit (majitel) a zaplatit (my).
BTW pro zajimavost... tady se neda ani pres "revizaka" legalizovat co sis natahal sam. Cokoliv s elektrinou muze delat jen licencovany elektrikar, tzn. pokud by sis pulku domu natahal sam, legalne by to mel vsechno vyrvat a udelat znovu. Samozrejme pokud nemas znameho co by si to vzal na sebe ze to delal.
Nula na vypinaci me taky napadla, nicmene pravdepodobnejsi je, ze tlumivka? v zarivce dela ten bordel. Vymena trubice ani starteru rozdil neprinesla.
Zacnu resit s realitkou vymenu svetel, coz stejne musi delat elektrikar (tady je ilegalni si to delat sam). Ty zarivky tu stejne nechceme, jen to nekdo musi schvalit (majitel) a zaplatit (my).
BTW pro zajimavost... tady se neda ani pres "revizaka" legalizovat co sis natahal sam. Cokoliv s elektrinou muze delat jen licencovany elektrikar, tzn. pokud by sis pulku domu natahal sam, legalne by to mel vsechno vyrvat a udelat znovu. Samozrejme pokud nemas znameho co by si to vzal na sebe ze to delal.
ex. Subaru Outback 3.6R Premium, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
ex. Toyota GTS 86, 6MT, MY2014
ex. Subaru Impreza 2.0D XV, 6MT, MY2011
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49570
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problem s elektrinou
No ale tady je to přece v podstatě taky tak. Musí to legalizovat revizák.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24589
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Problem s elektrinou
Revizák ano,ale nemůžeš si to tedy natahat sám?Musíš mít oprávění-nejspíš minimálně "padesátku"?Nejspíše ano,protože pod zeď nikdo nevidí,rozvaděč revizák taky montovat nebude,on vlastně na základě zprávy elektrikáře dílo buď posvětí nebo ne,klidně od stolu,nevím zda je to tak správně,ale běžná praxe,elektrikář tímto ručí za provedené dílo.
Nej je mít elektrikáře,co práci provede a zároveň má revizní oprávnění,tak to má jeden kámoš a revize má rád,radši než manuální práci,i když revizi dělá vždy na místě a taky něco "odkryje"
(neberu teď v potaz,že si to člověk natáhne a zapojí sám a pak se mu za to zaručí známý elektrikář,ta zůstává vždy)
Nej je mít elektrikáře,co práci provede a zároveň má revizní oprávnění,tak to má jeden kámoš a revize má rád,radši než manuální práci,i když revizi dělá vždy na místě a taky něco "odkryje"
(neberu teď v potaz,že si to člověk natáhne a zapojí sám a pak se mu za to zaručí známý elektrikář,ta zůstává vždy)
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 23053
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Problem s elektrinou
U nás je v těch předpisech takovej bordel, že nikdo vlastně neví, co se kde musí Jako s jistotou - pokud to někdo dělá v zaměstnání nebo někde jako živnost, tak tu padesátku musí mít určitě. (Přičemž teda u padesátky je ještě nějaký ten nejnižší paragraf, tuším 4, což je poučení a ten může pracovat pod dozorem. Takže když si někdo s velkou padesátkou vezme do prostoru nevzdělanýho nýmanda, poučí ho a bude ho hlídat, tak nýmand může tahat kabely a je to v pohodě). Kde je to podle mě ale otázka jsou domácnosti. Tam jednak asi těžko uhlídat někoho, že se vrtá v elektrice. A hlavně ta domácnost nemá povinnost mít revizi. I třeba v bytových domech musí být revize na ty společné části - chodby, atd. ale byty samotné už ne. Takže generálně vzato bych řekl, že ilegální to neni. Akorát když to pak kvůli tomu vyhoří a přijde se na to, že si to dělal sám a nemá revizi, tak za a) mu pojišťovna nejspíš vůbec nic nezaplatí. A za b) je otázka, jestli nepůjde sedět, pokud to podpálilo i byt sousedů, atd.
Co se týče revizí - tak pokud si to člověk udělá sám a nechá si na to udělat revizi, tak to teoreticky zlegalizuje. Prakticky by to ale ten revizák taky vlastně udělat neměl. Revizák by měl revidovat podle nějaký dokumentace - projektu, aby vlastně věděl, co kontroluje. Což dává smysl, ale tohle prakticky nikdo nemá. Teda, já si ten projekt vyrobit nechal, ale mám pocit, že jsem snad skoro jedinej v republice
Co se týče revizí - tak pokud si to člověk udělá sám a nechá si na to udělat revizi, tak to teoreticky zlegalizuje. Prakticky by to ale ten revizák taky vlastně udělat neměl. Revizák by měl revidovat podle nějaký dokumentace - projektu, aby vlastně věděl, co kontroluje. Což dává smysl, ale tohle prakticky nikdo nemá. Teda, já si ten projekt vyrobit nechal, ale mám pocit, že jsem snad skoro jedinej v republice
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 15027
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Problem s elektrinou
Jestli se nepletu, tak práce pod dozorem je par. 5, čtyřku máme každoročně školení v zaměstnání, abychom mohli obsluhovat kávovar a varnou konvici, se čtyřkou dekl z ničeho sundat nesmíš
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 23053
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Problem s elektrinou
Oni jsou tom dozor a dohled u těch paragrafů po sobě. Nebo nějaký dvě takovýhle skoro stejný slova. Rozdíl by měl být v tom, že u toho jednoho by ten zodpovědný na něj měl celou dobu čumět, jestli nedělá nějakou blbost, kdežto u toho druhýho by akorát měl po něm zkontrolovat práci. Nebo taknějak...
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 15027
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Problem s elektrinou
Ano, přesně tak. Dozor ti má stát za prdelí a koukat ti pod ruce, dohled (šestka?) na tebe má občas hodit oko, jestli zrovna nepácháš sebevraždu A až následující paragraf umožňuje samostatnou práci, takže bez toho nebo bez přítomnosti někoho, kdo ho má, jsi stejně v prdeli a nesmíš ani dotáhnout svorky v zásuvce
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 23053
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Problem s elektrinou
Ono se to taky dává prakticky zadarmo Čtyřce řekneš, že nemá na nic šahat, pětku pošleš na školení a teprv od šestky výš musíš alespoň složit nějaký test nebo něco takovýho
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 15027
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Problem s elektrinou
Kdepak, nějaký legrační test děláme i na čtyřku. Na škole jsme dělali pětku a tam byl test opravdický.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 23053
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Problem s elektrinou
Já měl čtyřku naposled na škole a to sestávalo prakticky akorát z toho, že nám řekli, že když to s někým klepe, tak máme zmáčknout to červené tlačítko Co jsem měl teď padesátky v práci, tak tam nastoupili všichni, přičemž proběhlo školení, pak přestávka, po které pětkaře už propustil a ti co měli vyšší, tak měli druhou část školení + na konci test. No, evidentně ty osnovy zas tak moc daný nejsou Jenom teda ve všech případech to bylo do 1000V, tak možná že přes se to pak hrotí nějak víc... (a já ty dveře od trafaček obcházím obloukem )
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24589
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Problem s elektrinou
Nevím,jaký přesně dokument-projekt myslíš,ale elektrikář co nám dělal elektriku na chalupě vypracoval nějaký druh zprávy-jak přesně se to jmenovalo už nevím,ale dohledám to a na základě té tomu dal revizák posvěcení.Taky to ale nebylo jen tak,musela se ještě dělat jedna úprava,sice zbytečná,ale tak jsou nastaveny podmínky.spm píše:
Co se týče revizí - tak pokud si to člověk udělá sám a nechá si na to udělat revizi, tak to teoreticky zlegalizuje. Prakticky by to ale ten revizák taky vlastně udělat neměl. Revizák by měl revidovat podle nějaký dokumentace - projektu, aby vlastně věděl, co kontroluje. Což dává smysl, ale tohle prakticky nikdo nemá. Teda, já si ten projekt vyrobit nechal, ale mám pocit, že jsem snad skoro jedinej v republice
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20895
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 23053
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Problem s elektrinou
Tak projekt je v podstatě papírovej stav toho, jak je to vlastně udělaný. V nejjideálnějšim případě se ten projekt dělá před samotnou realizací, takže někdo, kdo to umí, napíše na ten papír jak to má vypadat, elektrikář to podle toho natahá a zapojí a revizák podle toho papíru zkontroluje, že to tak doopravdy je, změří to a dá na to štempl. V mym případě se to teda skládá z papíru, kde je sepsáno jaký kabely, kde vedou a podobně, je tam elektrický schéma těch okruhů a pak plánek bytu, ve kterym jsou zakreslený zásuvky a vypínače s identifikací okruhu.
Projekt pak taky může zmírňovat kreativitu revizáků v těch méně jednoznačných částí norem, protože se může o něco hůř vymlouvat na to, že to být nemůže, když je to na papíru od projektanta (jinými slovy ten průser pak jde případně na projektanta a ne revizáka ).
Projekt pak taky může zmírňovat kreativitu revizáků v těch méně jednoznačných částí norem, protože se může o něco hůř vymlouvat na to, že to být nemůže, když je to na papíru od projektanta (jinými slovy ten průser pak jde případně na projektanta a ne revizáka ).
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19624
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Problem s elektrinou
uaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa .. to ne ....spm píše:…. nejjideálnějšim ...
priste napis "v idealnim" ... to uplne staci lip to uz nejde ...
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 23053
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Problem s elektrinou
Cytlifko
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk