Bushmanovo STÍhačka
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 15031
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Bushmanovo STIhačka
Dávám MO 5W50, dával bych 5W40, ale ten, který se mi líbil, byl o dost dražší Vzhledem ke spotřebě oleje cca. 3 l mezi výměnami jsem šel levnější cestou. Tím ale nechci nikomu vnucovat, že to dělám správně, nebo nedej Bože že kdo to dělá jinak, tak to dělá blbě Na STI bych považoval ten 5W50 za lepší volbu zejm. kvůli rychlým projížďkám v létě, ale záleží hlavně na tom, jak to auto budeš používat (kolik se toho pojede na pohodu a kolik se pojede pila).
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1510
- Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
- Jméno a příjmení: Michal
Re: Bushmanovo STIhačka
Koukněte na tyhle testy, podle mně celkem fajn si zjistit jak se ty oleje chovají a podle toho vybírat
https://youtu.be/zvxmflnefG8
https://youtu.be/zvxmflnefG8
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49575
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bushmanovo STIhačka
Ty jo Michale tohle už jsem viděl a v případě převodového oleje bych ten test i považoval za relevantní. Ale u motoru mi ty podmínky přijdou natolik rozdílné, že mi tohle přijde trochu mimo mísu.
Navíc se nebavíme o tom, co ten olej bude dělat při 100°, protože v tu chvíli bude mazat kterýkoliv ze zmíněných, ale o tom, jak rychle začne mazat studenej.
Navíc se nebavíme o tom, co ten olej bude dělat při 100°, protože v tu chvíli bude mazat kterýkoliv ze zmíněných, ale o tom, jak rychle začne mazat studenej.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1510
- Registrován: pon dub 27, 2015 8:12 pm
- Jméno a příjmení: Michal
Re: Bushmanovo STIhačka
Tome ty testy tam jsou jak za tepla tak i za studena různe je zahřívá ve zkumavkách apd.. A například zátěž 1kg na pět minut krasne simuluje nápor na ojničních loziskach, tam vzniká veliký tření.
Re: Bushmanovo STIhačka
Typická jízda bude 2x denně 35km, po okrskovkách, v létě i v zimě.Tapan píše:Na STI bych považoval ten 5W50 za lepší volbu zejm. kvůli rychlým projížďkám v létě, ale záleží hlavně na tom, jak to auto budeš používat (kolik se toho pojede na pohodu a kolik se pojede pila).
Nejdřív 10km na pohodu (zahřívání), pak 15km pila a na konec 10km na pohodu (dochlazování).
Ta pila asi nebude úplně na krev. Nechci to auto zhuntovat během roku.
Po městě ani po dálnici to moc jezdit nebude.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
BMW 330i E46 2000
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
https://www.instagram.com/fova.bushman/
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
BMW 330i E46 2000
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
https://www.instagram.com/fova.bushman/
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 15031
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Bushmanovo STIhačka
Za mne 5W40 nebo 5W50 podle intenzity té pily. Ale nejsem žádný tribotechnik, můj názor na volbu oleje je něco jako vážený průměr všech názorů, na které jsem kdy v životě na toto téma narazil
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20896
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Bushmanovo STIhačka
Myslím že bude každej souhlasit, že motor se nejvíc opotřebováná ve chvíli startu když se nemaže a než se olej dostane kam všude má . Takže mě jako lajkovi z toho vychází že čím hustší olej, tím víc se ti bude v zimě motor opotrebovávat. Jenom pro příklad, na lodi se motor než se nastartuje nejdříve předmaže- novější motory automaticky a starší ručně.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49575
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bushmanovo STIhačka
Michale jo vím, že si tam s tím hraje různě. Ale jo, spoustu věcí určitě simuluje dobře.
Thribotechnik tu není nikdo z nás. A olejáři by nám řekli, že rallye jezdí na 0W-30. Takže je to všechno jen o našich pocitech.
Nicméně lidi, co ty motory rozebírají a opravujou nám taky řekli, že 10W-60 je na hovno, protože ten motor zasírá, pokud není využitý jeho potenciál.
Thribotechnik tu není nikdo z nás. A olejáři by nám řekli, že rallye jezdí na 0W-30. Takže je to všechno jen o našich pocitech.
Nicméně lidi, co ty motory rozebírají a opravujou nám taky řekli, že 10W-60 je na hovno, protože ten motor zasírá, pokud není využitý jeho potenciál.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Bushmanovo STIhačka
Za mě je taky 5W-50 nejlepší volba, Mobil 1, dával jsem taky do WRX. V Evu teď mám na doporučení od Kageki Motul Competition 15W-50, tak uvidíme, nicméně auto je dost nafouknuté oproti sérii. Ty máš STI v sérii, takže tam je 5W-50 asi ideál.
Naposledy upravil(a) emve dne úte lis 06, 2018 11:57 am, celkem upraveno 1 x.
ex MY2015 Subaru WRX STI
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
ex MY2006 Mitsubishi Lancer Evolution VIII
ex MY2000 Subaru Impreza GT
ex MY2001 Impreza WRX RS
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19630
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Bushmanovo STIhačka
za 10km ho nezahrejes ...
spis 15 ...
Odesláno pomocí Tapatalk
spis 15 ...
Odesláno pomocí Tapatalk
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 15031
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Bushmanovo STIhačka
Tome, já myslím, že je irelevantní, s jakým olejem se jezdí rallye nebo cokoliv dalšího, u čeho se životnost motoru počítá na motohodiny. Bohužel se už nedá věřit ani výrobcům, protože ti by dnes do motoru klidně i nasrali, kdyby to snížilo papírovou spotřebu o desetinku a flotilové emise o mikrogram. A co bude s motorem po 150 tis. km je jim u zadele. Pokud mi služební koncernovej naftovej pelech radí řadit výš při cca. 2000 otáček, nemá pro mne doporučení výrobce ohledně oleje cenu ani toho popsanýho papíru.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Re: Bushmanovo STIhačka
Asi nepřijdu s ničím novým, ale asi bych se poptal všech, co ty motory rozebírají a jezdí. Moc jich po republice není, takže asi tak. Osobně se raději taky zeptám lidí, co do toho vidí. Třeba my jsme při první výměně po koupi dali 5W40 a při dalsí výměně tam šel 10W40.
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 15031
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Bushmanovo STIhačka
mari, a proč změna na 10W?
Máš pravdu, že nejvíc do toho vidí ti, kteří těch motorů měli na ponku už desítky rozebraných, ale nepodceňoval bych faktor toho, kdo, jak a jaké trasy s tím jezdil.
Máš pravdu, že nejvíc do toho vidí ti, kteří těch motorů měli na ponku už desítky rozebraných, ale nepodceňoval bych faktor toho, kdo, jak a jaké trasy s tím jezdil.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49575
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Bushmanovo STIhačka
Pozor, irelevantní to není. Kdysi jsme to tu probírali s Petrem Vejvodou, že Martin Prokop, který jezdí na Millers Oils oleje, jezdí na 0W-30 nebo 5W-30. Už si to nepamatuji přesně. Tím mělo být řečeno to, že moderní oleje i těchhle specifikací, ty zátěže snáší v pohodě.
Konec konců Dethroned to tu taky psal opakovaně, že když testujou motory tak jedou na 0W-20 a ty motory nakonec odejdou na něco jiného, než je nedostatečné mazání.
Bylo to z mé strany uvedeno proto, že nedává smysl používat 10W-60. Že 5W-40 nebo 5W-50 je optimum, které pokryje všechny jízdní režimy. Já osobně bych do auta typu STI nalil třeba CFS 5W-40 NT nebo jiný špičkový olej téhle specifikace.
Konec konců Dethroned to tu taky psal opakovaně, že když testujou motory tak jedou na 0W-20 a ty motory nakonec odejdou na něco jiného, než je nedostatečné mazání.
Bylo to z mé strany uvedeno proto, že nedává smysl používat 10W-60. Že 5W-40 nebo 5W-50 je optimum, které pokryje všechny jízdní režimy. Já osobně bych do auta typu STI nalil třeba CFS 5W-40 NT nebo jiný špičkový olej téhle specifikace.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Bushmanovo STIhačka
Aby ho moc neubývalo ? Já má skladbu cest dost nepředvídatelnou, i když je pravda, že jezdím každodenně do práce asi 8 km tam a 8 km zpět. Ale jelikož to mám ze začátku z mírného kopce, potom dvakrát do kopce a nakonec 4 km zase z mírného kopce, tak jedu v klidu, nic nehoním! S 10W40 jsem žil asi 14 let v turbonaftě a bez problémů-nafta se nejspíš ještě hůř zahřívá než turbobenzín. Jo a ohledně toho oleje, tak jsem to probíral jak s Ladisem z Proturba, tak i s Waltrem Embertem! Jo a Walter jezdí s STI, ale tak asi r.v.2002-2006 , tak třeba tato informace pomůže Bushmanovi, když jsme v jeho vláknuTapan píše:mari, a proč změna na 10W?
Máš pravdu, že nejvíc do toho vidí ti, kteří těch motorů měli na ponku už desítky rozebraných, ale nepodceňoval bych faktor toho, kdo, jak a jaké trasy s tím jezdil.
Subaru Forester 2,0XT 03 Red dragon
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130
Alfa Romeo 156 SW 1,9 Jtd 02 85 kw chip by Sarkan
ex AR 156 SW 1,9 Jtd 01 81 kw chip by Sarkan
ex AR 146 1,4 TS
ex Saab 9-3 2,0i kupé
ex Seat Toledo 1,9 Tdi 98
ex VW Vento 1,8i
ex Škoda 130